![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Banneling
|
morgen deel vier van de visioenen van de profeet mambo.
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Onder de Shah was het immers ook werken, shoppen en feesten. Islam was toen, raar maar waar, ook iets vrij onbekends en enkel voor een kleine minderheid. Maar toen is die islamitische revolutie uit de lucht gevallen. Niemand had het zien aankomen, en niemand had verwacht dat het resultaat een Islamitische theocratie zou zijn. (zelfs niet de meeste van de revolutionairen, en dan vooral niet de vrouwen die Burqua's verbranden als protest van onderdrukking onder de Shah, hoewel ze toen absoluut geen burqua's moesten dragen). Die kleine minderheid werd ineens de machthebber, en geheel Iran is veranderd in een streng religieus Islamitisch land. En dat is nog geen 30 jaar terug
|
|
|
|
#23 |
|
Banneling
|
en zoals voorspeld door de profeet mambo, in een visioen dat hij had op de kemmelberg, kwam daar de profeet raven op den negende april, en de profeet raven voorspelde groot onheil en vlammen en pek zouden het beloofde land verwoesten zoals hij had gezien in de zwarte rook van de boekverbranding van linkse boeken. en toen ging de profeet heen en hij dronk nog een duvel en las het pallieterke.
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Links Europa is zich al volop aan het islamizeren. Blijkbaar is het zelfs (of weerom?) de moeite niet om daarover te berichten?
Afgelopen week belegde Links Europa een conferentie in Cairo, samen met de Moslim-Terroristen. Het werd erg gezellig, onder het motto: "a better world is possible". Laten we eens kijken wat de fundamentalistische Al-Ahram over deze conferentie te vertellen heeft .... Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Verschil in ideologie
De Koude Oorlog was een gevolg van de expansiepolitiek van de Sovjet-Unie waarbij de communistische ideologie werd opgelegd aan de landen die door de Sovjet-Unie militair waren bezet. De grondslag was een verschil in wereldbeeld en ideologie, waardoor de twee machtsblokken lijnrecht tegenover elkaar kwamen te staan. Eenmaal de koude oorlog zo goed als gedaan was kwam bijna dag op dag het nieuwe gevaar, de islam. Was de dreiging uit Rusland zo goed als verdwenen, kwam als een donderslag bij heldere hemel de dreiging nu uit het oosten. Het lijkt wel het journaal van zovele jaren terug. En het was zo! Ditmaal geen oorlogsdreiging, maar strategische gebieden waar allerlei spanningen ontstonden en waar de westerse en ook de communistische wereld ook hun duit in het zakje deden. Doel olie. Ze hebben onze hulp aangenomen, wapens gekocht en weet ik veel. Maar ze zijn mee terug gekomen en daar hadden we geen vat op. Voor ons meestal een ver van ons bed fait divers en velen waren nog niet geboren zelfs. Ze kunnen dus nooit terug blikken op koude oorlogsvoering waarin ideologie de hoofdrol speelt. Dat konden ze vroeger ook moeilijk. Westerse radio zenders zonden populaire westerse muziek via sterke zenders tot ver in Rusland en omgekeerd gebeurde dat ook al eens. De populaire muziek en de westerse invloed heeft de val van het communisme bestendigd. De communisten hoorden ook liever onze muziek en draaiden elvis en de rolling stone's niet goed beseffend wat de gevolgen daarvan zouden worden laat staan wat het doel was hun dat gewoon te maken. Waarschijnlijk gingen die ook gewoon plezier gaan maken en shoppen zoals velen bij ons hier! Niet alleen de muziek, jeans en andere westerse kledij werden in die landen op de zwarte markt goed verkocht en dit deed deze bevolking hunkeren naar onze beschaving. De propaganda machine draaide op volle toeren. Tussen de muziek bekende mensen aan het woord laten in zorgvuldige uitgevlooide nieuwsfeitjes...dit zijn geen grapjes maar waargebeurde feiten. Wat zien we? Net hetzelfde maar nu met oosterse muziek en kledij. Koude oorlog dus opnieuw met als inzet ideologie onder het mom van populariteit. We hebben ze het zelf geleerd immers…destijds. Cultuur Zo werd bijvoorbeeld de bekende Russische componist Sjostakovitsj door Stalin gedwongen muziekstukken te schrijven, die vol bravoure de pracht van Rusland en het Russische volk moesten benadrukken. Hoewel zijn opvattingen niet altijd strookten met het communistische beleid is hij in tegenstelling tot de weggevluchte Stravinsky en Prokofjev altijd in de Sovjet-Unie gebleven en stierf daar in 1975. Aan de andere kant in Californië kwam de Flowerpowerbeweging en zijn daarbij verbonden seksuele, muzikale en sociale revoluties op tijdens de voortslepende Vietnamoorlog in de jaren '60. De aanhangers van deze beweging, de hippies, waren politiek links getint en hadden de hoop op vrede tussen de twee machtsblokken. Het motto van hen werd Make love, not war! Hoogtepunt van de hippiebeweging was het Woodstock-festival, waar artiesten optraden als Janis Joplin, Jimi Hendrix en The Who. In Nederland bleek de Koude Oorlog een inspiratiebron voor diverse Nederlandstalige bands vooral tijdens de jaren '80. Voorbeelden hiervan zijn: Doe Maar met De bom en Over de muur van Klein Orkest. Film Op filmgebied was de Koude Oorlog ook een grote inspiratiebron. Berucht waren de films van James Bond, waarin de gelijknamige Engelse spion het aan de stok kreeg met diverse terroristen, KGB-agenten en ander gespuis. Andere films die beïnvloed zijn door de Koude Oorlog zijn: WarGames, Red Dawn, The Day After en The Sum of All Fears. Ook de bekende jaren '80 TV-serie Airwolf legt zeer veel nadruk op de Koude Oorlog. -------- Enig verschil is tot op heden de wapens. Wij hebben een wapenvoordeel maar de vraag is hoe lang nog. Steeds meer islamlanden komen ook op een nucleair niveau en dan zitten we in de nieuwe fase; Mutual assured destruction (MAD) is de militaire strategie die er van uit gaat dat een gebruik van nucleaire wapens op grote schaal door een van twee zijden in een oorlog zou resulteren in de vernietiging van zowel de aanvaller als de verdediger. Het is gebaseerd op het idee dat het dreigen met zware wapens nodig is om te voorkomen dat de ander diezelfde wapens gebruikt. Vooral tijdens de Koude Oorlog werd van de MAD-strategie gebruikgemaakt. Een belangrijk aspect van deze strategie is het hebben van een zogenaamde second strike capability. Dit is de mogelijkheid om altijd met kernwapens terug te slaan. Hiervoor moet het onmogelijk zijn om in één klap alle kernwapens van een van de partijen te vernietigen. Een belangrijke schakel hierin vormden tijdens de Koude Oorlog de kernonderzeeboten van onder anderen de Verenigde Staten en de Sovjet-Unie. Omdat deze onderzeeboten worden aangedreven met een kernreactor, kunnen ze zeer lang onder water blijven. Daardoor hebben ze een grote actieradius, zijn ze moeilijk te vinden en is het vrijwel onmogelijk ze snel allemaal te vernietigen. Door nu deze onderzeeboten uit te rusten met kernwapens, kan men altijd met kernwapens terugslaan, ook als alle lanceerinrichtingen voor intercontinentale raketten op het vaste land zouden zijn vernietigd. ----- Bedenkelijk dus allemaal.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 9 april 2007 om 10:00. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Minister-President
|
Neen, want "diversiteit" betekent volgens jouw propagandisten dat de immigranten hun waardevolle identiteit moeten inruilen voor die van producent-consument, zoals dat bij de mentaal besneden Europeaan het geval is.
|
|
|
#27 | |
|
|
Citaat:
Ik denk niet dat we op de Amerikanen moeten rekenen. Die hebben al genoeg met Irak. Ik denk dat Europa zijn geïmporteerde relschoppers zelf moet aanpakken en liefst op kordate wijze. Nu geeft men een verkeerd signaal. Het wordt hoogtijd dat we ons stilaan gaan voorbereiden om de mogelijkheid van opstanden. De poco's zijn namelijk bang dat als het VB ooit te sterk wordt, de allochtonen, die dan hun zin niet meer continu gaan krijgen, zoals nu het geval is, in opstand gaan komen. Met andere woorden: men pampert de islam, omdat men er bang van is. Neem de baby zijn pamper af en hij gaat schreien en rel schoppen. Persoonlijk geloof ik niet in een grote burgeroorlog. Ik denk eerder dat het een korte, maar gewelddadige periode van opstanden wordt, zoals in Parijs meer recent wel eens voorvalt. Eens men deze opstanden heeft onderdrukt en de moslims hun juiste plaats onder onze bevolking heeft gegeven, zonder de huidige bijkomende godsdienstpriveleges, denk ik dat de grote meerderheid uit zichzelf opkrast, of zich er bij neerlegt. |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Gouverneur
|
Mij worden hier woorden in de mond gelegd die niet de mijne zijn. Ik geloof niet in een etnische burgeroorlog, noch in de polarisatie katholicisme-islam. Ik geloof wel in een opstand der armen, en in een goede volksbuurt strijden de arme allochtonen samen met de autochtonen, zoals in Ondiep, waar voetbalhooligans uit andere steden kwamen rellen.
|
|
|
#29 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Gouverneur
|
Dat zal uw natte droom zijn zeker. Wat een larie!
|
|
|
#31 | |
|
|
Citaat:
Ook kan je als Vlaamse man niet trouwen met een Arabische op Arabisch grondgebied. Wat wel gaat is een Arabische man met een niet-Arabische vrouw. In landen als Kuweit, VAE, e.a. kan je enkel voor beperkte tijd binnen, moe je praktisch heel uw verleden uit de doeken doen (mag je bv nooit naar afghanistan zijn geweest bv). Langer blijven kan enkel onder de vorm van een werkvisum. Maar dan nog mag je geen bezittingen "de uwe" noemen. Je kan alleen huren.
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 9 april 2007 om 18:36. |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
|
Citaat:
ps: Voor het geval je het echt zou doen, leuk je te hebben gekend
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 9 april 2007 om 18:40. |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ik krijg zo'n idee dat omgangsvormen iets is bij u voor tussen Vlamingen. Ik hoop dat ik het mis heb. Vraag een arme Vlaming naar zijn/haar welvaartsniveau en u krijgt ook geen rechtstreeks antwoord.
|
|
|
|
#34 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#35 | ||
|
|
Citaat:
Maar wel mooi dat je respect opbrengt Citaat:
Maar al valt het te begrijpen, in S.A. is de "oorlog" waar ze het in deze thread over hebben, veel zichtbaarder dan hier. Alleen valt het etnische aspect weg.
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 9 april 2007 om 19:10. |
||
|
|
|
|
|
#36 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Waarom niet? U bent een medemens op deze ene grote wereld waar ik liever nooit meer oorlog zie. Salaam aleikum! Citaat:
Anderzijds: nog een paar jaar en de afhankelijkheid van Arabische olie loopt scherp terug, let op mijn woorden. Kyoto zal grote veranderingen teweeg brengen.
|
|
|
|
#37 |
|
Minister-President
|
De kans op burgeroorlog dus?
Ik denk dat het mogelijk is. Nog niet zo lang geleden was het burgeroorlog in het vroegere Joegoslavië. Grofweg stonden er twee partijen tegenover mekaar. Het was niet zozeer de huidskleur die hen scheidde, wel de godsdienst en al wat dit meebracht. Achterhalen wie nu fout zat en wie goed is, volgens mij niet eens mogelijk. Beide partijen zaten zowel goed als fout denk ik. De belangrijkste les die je volgens mij kan trekken is dat je de kans op een burgeroorlog zeker niet zomaar kan wegwuiven. Je kan beter werken om zulks te voorkomen. Je kan hiervoor verschillende scenario's volgen. Laatst gewijzigd door satiper : 9 april 2007 om 19:47. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Burger
|
De kans op een Europese Opstand tegen de Islam (en in feite tegen alles wat niet BLANK is) is heel reëel. Meer en meer zijn kleine groeperingen zich aan het voorbereiden. Veel van deze groepjes zitten de schemerzone en laten zich doen omdat er nog altijd kan is op een politieke oplossing (in Belgie het Vlaams Belang). Eenmaal deze laatste spreekbuis weg is, is ook de laatste strohalm weg. Dit betekent dat men volledig moet onderduiken. Als dat eenmaal gebeurd heeft men als land geen controle meer over de zaak. Pas dan worden deze groepjes echt gevaarlijk.
Ja , ik denk dat er een gevaarlijke tijd aan komt. En Ja ik hoop dat het niet gebeurd.
|
|
|
#39 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik denk dat de Islam in de nabije toekomst op volstrekt legale democratische wijze, de macht naar zich zal toetrekken.
Van als men het mogelijk maakt om een islamitische partij op te richten, is het hek van de dam vrees ik. En die kans is zeer reëel. Paulus. |
|
|
|
|
|
#40 | |
|
|
Citaat:
Inderdaad, een land zoals Duitsland verbied alles wat extreem rechts is. Daar nog B&H bv geen fuiven meer organiseren. Resultaat: daar steken ze moskeeën en huizen van migranten in brand. Hoeveel Turkse migranten zijn er al niet bij dat soort branden gestorven? En daar hebben de skinheads hun no go area's. In bepaalde wijken van Berlijn, zou ik enkel geharnast gaan, als je duidelijk migrant bent. De manier waarop de politiek correcten paniekvoetbal spelen, kloppen ze de zaak inderdaad op en maken ze dat een storm in een glas water, in een heuse tsunami kan veranderen. Het is juist waar ik dus ook voor waarschuw. Verbied extreem rechtse groeperingen, die je nog redelijk kan controleren en je krijgt ondergrondse klikjes, die echt gevaarlijk kunnen worden, want het feit dat ze verboden zijn, zal ervoor zorgen dat ze zich zeker in hun gelijk gesteld voelen. Dan maak je deze mensen vogelvrij en zullen ze zeker als desperado's uit de hoek komen. Hun haat zal er niet op minderen. Ik denk eerder in tegendeel. |
|
|
|
|