Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2007, 17:31   #21
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Er staat dat het niet in de eerste plaats de bedoeling is. Dat betekent dat het niet zijn bedoeling is, maar als dat een nevenwerking is, dat hij dat niet zo erg zou vinden. Maar wie ben ik om Leterme te hulp te schieten. Ik zie alleen dat het Vlaams Blok zich geraakt voelt als we de holocaust herdenken.
Vlaams Blok bestaat niet meer, heeft z'n naam moeten veranderen onder druk van, de progressieve verdraagzame intellectuelle behoeders van de 'NEP' democratie die den belziek is. Is nu veranderd in Vlaams belang en wie weet zal onder verdere druk mischien ook verwateren zoals ooit met de VU is gebeurd. Misschien hebben de heren/dames van het belang één troost en één geluk, ze hebben in hun rangen geen papa en zoontje anciaux.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 12 april 2007 om 17:31.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 17:42   #22
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Waarom "omarmt" het VB dan nog steeds die obscure figuren uit de collaboratie die er wel iets mee te maken hadden ????
Is dit ook een verwijzing naar het koningshuis. U weet toch bij wie leopold op bezoek is geweest, u weet toch wie leopold en liliane bloemen heeft gestuurd voor hun bruiloft. U weet toch dat deze persoon zijn kinderen en kleinkinderen hier in 'uw' vaderland de plak zwaaien. Dus een vraagje, durft u die ook vernoemen in uw haatpreek tegen wat u noemt collaborateurs en deze ook verbinden met de 'holocaust'?

Of zijn volgens u alleen de kleine viskes het doelwit van uw reactie en zijn deze het slachtoffer van uw haatgevoelens en blijven de grote hiervan gespaard?
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 21:06   #23
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een mooie poging om een topic te kapen... Maar goed, ik zal toehappen.
1. Mogen jongeren niet leren wat er toen gebeurd is ? Moeten we die gruwelijkheden misschien vergeten ? Natuurlijk niet, en zeker niet onder druk van extreem-rechts gezinde mensen, die vinden dat het herdenken van de jodenvervolging enkel te maken heeft met hun partij. Terwijl ze zelfverklaarde "rechtsen" zijn, en geen "extreem-rechtsen" (waarom ze zich dan aangevallen voelen, is me een groot vraagteken).

2. Toon aan dat holocaustontkenning bij de islam hoort. En nu gij .
Antwoord op 1: Het politiek correcte denken misbruikt de geschiedenis om het anti-semitisme en holocaustontkenning bij sommige moslims te vermijden; aldus dat rapport waarnaar ik verwees. Bij Vlaamse leerlingen daarentegen kan het niet genoeg herhaald worden, desnoods per vlieger naar Auschwitz. Waarom niet naar Darfoer, dan kunnen ze het nog live meemaken ook. Wat komen die extreem-rechts gezinden hier dan bij doen volgens u?

Antwoord op 2: Het is misschien iets te algemeen geformuleerd, het is eerder een gevolg van. Mag ik zo vriendelijk zijn om u even door te verwijzen naar een leuke tekst van A. Hirsi Ali

Laatst gewijzigd door Gorefest : 12 april 2007 om 21:10.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 07:03   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een mooie poging om een topic te kapen... Maar goed, ik zal toehappen.
1. Mogen jongeren niet leren wat er toen gebeurd is ? Moeten we die gruwelijkheden misschien vergeten ? Natuurlijk niet, en zeker niet onder druk van extreem-rechts gezinde mensen, die vinden dat het herdenken van de jodenvervolging enkel te maken heeft met hun partij. Terwijl ze zelfverklaarde "rechtsen" zijn, en geen "extreem-rechtsen" (waarom ze zich dan aangevallen voelen, is me een groot vraagteken).

2. Toon aan dat holocaustontkenning bij de islam hoort. En nu gij .

Als ge wilt kunde elke week wel ergens een holocaust documentaire zien, Op de scholen worden de kinderen ook al geholocaustiseeerd, nu is dat op zich niet slecht, kinderen moeten leren wat gestoorde dictators uitsteken, maar er is meer dan 1 gestoorde dictator geweest en bovendien wordt heel die holocaust bedevaart misbruikt voor politieke doeleinden, en die horen niet thuis op een school.

Wat zouden de sossen vinden mochten we de kleine mannen gratis kennis leren maken met de killing fields in Cambodja, ? Aan uw linkerzijde ziet u een mijnenveld, blijf op de paadjes, ! aan uw rechterzijde ziet u het plaatselijke massagraf, ... Dit zijn de resultaten van 20 jaar communisme, en dan wordt communisme bv, geasocieerd met de PS en spa...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 07:07   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater Bekijk bericht
Het tweede punt.

Ik heb zoiets nooit beweerd, hoewel er in bepaalde radicale moslimmilieu's wel degelijk een negationistische tendens bestaat. Of een goedkeuring van de Holocaust. Ik denk dat dit een minderheid is die vooral voortkomt uit de frustratie van het Palestijns-Israëlisch conflict. Ik noem dit vrije meningsuiting die men onder de noemer 'walgelijk' mag plaatsen. Maar ik begrijp sommige van die mensen hun woede. In beperkte mate dan.

Bovendien is het boekje van Hitler daar niet van de bestsellerlijst te krijgen...
Oud 13 april 2007, 07:11   #26
PAJOT
Banneling

Standaard

Ze zouden beter eens een schoolreis naar Mollahbeek houden ofzo. Dat is realiteit en niet iets van 70 jaar geleden.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 07:17   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Psh. De holocaust. Het zijn scholieren die ernaartoe gaan. Is dat verkeerd ? Die moeten het toch leren, die mogen het toch gerust zien ?
Of vind je het misschien beter om te doen alsof het nooit bestaan heeft ?

U moet eens zien hoe ze het smerige congobeleid van Polle II onder de mat geveegd hebben...

Hoe de turken de Armeense genocide onder de mat vegen etc...

Hoe sommigen hier zelf durven zeggen dat de mensen stierven in de Goelachs door "kapotte vuurtjes"

etc... Men mag genocides zeker herdenken, maar die van de Joden is inderdaad een ware industrie geworden, het lijkt wel of zijn alleen en masse zijn vermoord op de meest gruwelijke wijze, terwijl ze nu bvb in Darfour even goed bezig zijn mensen te kelen, terwijl er in Indonesië christenen vermoord worden, terwijl er in in India, boedhisten, hindoe's, sikhs vermoord worden door invallende moslims, en moslims uit buurdorpen...

Denkt u nu waarlijk dat stel dat het vlaams belang 51 % haalt, we breendonck even gaan heropenen om daar een hoop moslims te gaan liquideren op industrieële schaal ?
Oud 13 april 2007, 07:22   #28
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Is dit ook een verwijzing naar het koningshuis. U weet toch bij wie leopold op bezoek is geweest, u weet toch wie leopold en liliane bloemen heeft gestuurd voor hun bruiloft. U weet toch dat deze persoon zijn kinderen en kleinkinderen hier in 'uw' vaderland de plak zwaaien. Dus een vraagje, durft u die ook vernoemen in uw haatpreek tegen wat u noemt collaborateurs en deze ook verbinden met de 'holocaust'?

Of zijn volgens u alleen de kleine viskes het doelwit van uw reactie en zijn deze het slachtoffer van uw haatgevoelens en blijven de grote hiervan gespaard?
Was deze "baardmans" ook een "klein viske" ???

Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 07:28   #29
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Er wordt al genoeg geld verprutst aan "achtergestelde buurten", laat ons investeren in een vloot vliegtuigen om uitgeprocedeerden te deporteren.
wat een heerlijk woord te hgebruiken in een topic over Auschwitz.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 07:30   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Leuk dat beeld!

Baardmans naast de koning op de troon.
Oud 13 april 2007, 07:32   #31
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
En voor nen andere groep gaan ze het liever uit de weg omdat ze op voorhand al weten dat de "holocaustontkenning" bij hun geloof hoort. Wat een huichelarij.. En nu gij
Roeland Raes is een moslim?
Faurisson, Bardeche, Zundler, David Irving moslims?
Sigfried Verbeke een moslim?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 07:37   #32
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Leuk dat beeld!

Baardmans naast de koning op de troon.
En die bewuste "baardmans" (aanschouw zijn zwart nazi-uniform),samen met dat nazi-paterke wordt nog steeds aan de borst gedrukt door de VB-top.

Laatst gewijzigd door Pietje : 13 april 2007 om 07:40.
Oud 13 april 2007, 07:39   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
wat een heerlijk woord te hgebruiken in een topic over Auschwitz.
Over Leterme en de holocaust toch.
Maar je hebt gelijk. Die heerlijke woorden zouden, net zoals bepaalde cijfers, moeten verboden worden via de negationisme en revisionismewet.

Uitgeprocedeerden worden natuurlijk gewoon uitgewezen of naar huis teruggevlogen of gevaren inplaats van gede.............
Oud 13 april 2007, 07:42   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
En die bewuste "baardmans" (aanschouw zijn zwart nazi-uniform),samen met dat nazi-paterke wordt nog steeds tegen de borst gedrukt door de VB-top.

Ik weet niet of dat klopt maar ik wil zeker niet al die mensen de kost geven die de koninklijke collaborateur aan de borst blijven drukken.
Oud 13 april 2007, 07:44   #35
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of dat klopt maar ik wil zeker niet al die mensen de kost geven die de koninklijke collaborateur aan de borst blijven drukken.
Die is moeten aftreden in '51 (en niet onder druk van de Vlamingen)

Laatst gewijzigd door Pietje : 13 april 2007 om 07:47.
Oud 13 april 2007, 07:46   #36
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of dat klopt
Dewinter : "S. De Clercq is mijn grote voorbeeld" (samen met C.Verschaeve)
Oud 13 april 2007, 07:46   #37
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Antwoord op 1: Het politiek correcte denken misbruikt de geschiedenis om het anti-semitisme en holocaustontkenning bij sommige moslims te vermijden; aldus dat rapport waarnaar ik verwees. Bij Vlaamse leerlingen daarentegen kan het niet genoeg herhaald worden, desnoods per vlieger naar Auschwitz. Waarom niet naar Darfoer, dan kunnen ze het nog live meemaken ook. Wat komen die extreem-rechts gezinden hier dan bij doen volgens u?
Waar lees jij dan ergens dat enkel de Vlaamse leerlingen meemoeten op die schoolreizen ? Je "rapport" is stemmingmakerij, en gaat niet over België. Dit voorstel gaat wel over België. Je legt nogal vlug (té vlug) de link. Lulkoek, dus.

Oké, ook naar Darfour, daar heb ik geen problemen mee. Ook naar Cambodja. Maar het moet wel betaalbaar blijven. Het is niet slecht om te zien wat voor gruwelijkheden er gebeurd zijn, gelijk waar. En daar zullen de "sossen" ook niet kwaad om zijn. Dat is precies wat ik bedoel: Waarom reageert het Vlaams Blok en aanhangsels zó gepikeerd op dit voorstel om de extreem-rechtse tragedie van Hitler niet te vergeten, terwijl ze zichzelf zo willen distanciëren van het extreem-rechtse gedachtengoed ?
Door te reageren als de gebeten hond op dit persbericht, pleit het Vlaams Blok schuldig aan nazi-affiniteiten.

Citaat:
Antwoord op 2: Het is misschien iets te algemeen geformuleerd, het is eerder een gevolg van. Mag ik zo vriendelijk zijn om u even door te verwijzen naar een leuke tekst van A. Hirsi Ali
Geef een antwoord op 2, of trek de stelling terug in.
(Trouwens: Sinds wanneer is Hirsi Ali een vooraanstaande exegeet van de Koran ?)

Laatst gewijzigd door Ozymandias : 13 april 2007 om 07:48.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 07:46   #38
PAJOT
Banneling

Standaard

Kameroense tiener nog minstens tot vrijdag in Polen

De Kameroense tiener die op schooluitstap was en sinds maandag in Duitsland werd vastgehouden in een gesloten centrum omdat hij niet over geldige verblijfspapieren beschikte, komt ten vroegste vrijdag naar België terug. Duitsland keurde de vraag van de Belgische Dienst Vreemdelingenzaken om zijn dossier over te nemen goed. Als dat vrijdag niet kan, zal hij pas maandag terugkomen.

Diplomatieke kaart

De jongeman, die op schooluitstap was met zijn klas naar Auschwitz, werd tijdens de nacht van zondag op maandag gecontroleerd aan de Duits-Poolse grens en er opgepakt door de Duitse politie.

"De Kameroener beschikte niet meer over geldige verblijfspapieren. Het enige document dat hij bij zich had op het moment van de controle was een kopie van een verouderde diplomatieke kaart", zegt Buitenlandse Zaken.

Repatriëring

De autobus met de leerlingen van het IPES uit Borgworm stond daardoor tien uur vast aan de Duits-Poolse grens. De begeleiders weigerden de repatriëring van de Kameroense leerling naar Kameroen. De Kameroener volgt al sinds 2002 les in het instituut van Haspengouw. De directie van de school had contact met de Duitse ambassade in België vooraleer het tot een akkoord kwam. De overeenkomst voor de repatri‘ring naar Belgische bodem kon pas maandag gesloten worden. Om die reden werd de jongen in een gesloten centrum in Duitsland vastgehouden.

Eens de tiener terug op Belgische bodem is, zal zijn dossier onderzocht worden door de Dienst Vreemdelingenzaken. De leerkrachten en leerlingen van de Haspengouwse school willen er alles aan doen om te vermijden dat de Kameroener het bevel krijgt het Belgisch grondgebied te verlaten. (belga/dm) 28/03/2007

illegalen opletten dus als ze naar Auschwitz afreizen. Ze zouden wel eens kunnen komen vast te zitten.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 07:47   #39
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Leterme die met Flahaut gaat 'samenzitten', je weet wel, dat PS-enfant teriible waar De Crem onlangs zo naar hapte, vind ik eigenlijk ook wel een amusant beeld.
Oud 13 april 2007, 07:49   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Repatriëring!

D�*t is het perfecte woord dat depo.......moet vervangen!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be