![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maar goed dat Poetin dat uitschot genadeloos de mond snoert - net als die andere gestoorde gekken die zich schuilhouden in Londen en openlijk oproepen om terug te keren naar het tijdperk van de plunderende oligarchen.
Poetin is een post-communistische held, die door 85% van de Russen gesteund wordt. Niemand, behalve een groep gestoorde misdadigers, wil terug naar de tijd dat Rusland leeggeroofd werd. Nee, Poetin heeft de steun van het volk omdat hij de belangen van de gewone Rus verdedigt boven die van het internationale terroristische kapitaal. Een democraat als Kasparov is een kleine bedreiging voor het Russische Algemeen Belang. Hem monddood maken is volledig terecht. Ik kan mij helemaal vinden in Poetin's aanpak van de reactionairen. Laatst gewijzigd door C2C : 15 april 2007 om 17:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is inderdaad Jeltsin die Poetin naar voren heeft geschoven als waarnemend president maar hij was op het moment van Jeltsins aftreden premier, dus vanuit dat oogpunt valt dat wel te begrijpen. Bij zijn herverkiezing heeft hij overigens nauwelijks campagne gevoerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De manier waarmee hij met de media gaat en het verbieden van protest tegen zijn regering heb ik nog niemand zie goedpraten. Je vat samen dat Poetein staatnationalistisch goed is met zijn aanpak. Niet tegenover het volk. De corruptie is enorm in Rusland. Er heerst wettelijke chaos en de mensenrechten zijn er niet veel waard. Je punt van de herverkiezing snap ik niet. De Russische staat heeft alle grote media in handen. De tegenpartij kreeg zowat geen kans op TV en Poetin werd altijd verheerlijkt als groot leider. Er is gigantisch veel international kritiek gekomen op de manier dat de tijd voor de verkiezingen verlopen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Vreemdeling
|
![]() Daarnaast worden de oppositie partijen ook continu buiten de verkiezingen gelaten, omdat ze zogenaamd "niet genoeg handtekeningen krijgen om mee te doen" of "een procedure fout maken".
Rusland bestaat op dit moment uit 2 grote politieke partijen, de opositie partij is eigenlijk geen echte oppositiepartij. Zij staan wel voor punten als mensenrechten e.d., maar ondersteunen ook Poetin. Op deze manier heeft Poetin alle macht eigenlijk handen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat je over corruptie zegt klopt uiteraard, maar Poetin bindt juist de strijd aan tegen de corruptie. Heel de entourage van Jeltsin en hoge functionarissen over het ganse land werden vervangen omdat zij werkten in een sfeer van corruptie. Dat de meesten werden vervangen door ex-KGB'ers en militairen duidt dan weer op het ondemocratische kantje van Poetin, de corruptie op het hoogste niveau daalt echter wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Democratie hebben ze daar nog nooit gehad. De Russische Federatie heeft 100 volken en is veel groter dan de EU(oppervlakte van de maan). Hoe moet je zo'n federatie democratisch besturen, Misschien duurt het nog een paar generaties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Maar het zit wel al in de juiste orde. ![]() Tja de vraag is natuurlijk, welke volkeren willen echt weg uit Rusland? Veel van hen zijn niet talrijk genoeg om een land te vormen (zeker niet als ze ook nog een verspreid zijn over een grote oppervlakte. Rusland is wel een federatie, wat al niet van Frankrijk of zo kan gezegd worden..... Ik weet het niet hoor, of enkele generaties wachten het beter zal maken? Er zijn toch nog landen in Europa die nog maar sinds de val van het communisme democratisch zijn, waar het nu toch ak beter gaat? Ik denk bijvoorbeeld aan Slovenië? ![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Misschien bedoelde hij de oppervlakte van de Sovet Unie. Rusland is nog steeds een veel te grote federale Staat en als het in kleine federaties al moeilijk gaat dan zeker in de grote. Toch verwacht ik dat door de open communicatie Rusland en Europa de komende decennia naar elkaar zullen toegroeien. Dus in 2050 als en de EU de natiestaten zijn verdwenen zal Rusland goed passen in een Westerse Unie. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 16 april 2007 om 12:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
De situatie is wel totaal anders : hier rijd je op een dag naar de andere kant en weer terug. De regering van de ene deelstaat moeit zich met wat in de andere gebeurt. Dat is totaal anders in Rusland.
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]() Misschien bedoelde je professor dat?
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() In Amerika zijn er in ieder geval nog twee grote partijen die af en toe aan de macht komen en een verschillend beleid voeren. In Amerika zijn er lobbygroepen, er is een publieke opinie. In Rusland zijn de vrije media weer afgeschaft, 'het volk' krijgt geen andere informatie dan dat het goed gaat onder Poetin. Je moet al je best doen om te weten dat er überhaubt politieke tegenstanders zijn. Voor zover ik weet heeft Rusland niet net als China grote delen van het internet gecensureerd, maar als een 'gewone' Rus al internet heeft zal hij wel weinig begrijpen van buitenlandse sites wegens gebrek aan talen, en sites uit eigen land, daar kan je wat aan doen. Verder is er natuurlijk de geheime politie, die zelfs hun eigen ex-spionnen liquideren (onhandig, dat dan weer wel). Nee, Rusland is niet echt een democratisch paradijs, zelfs niet in vergelijking met Amerika. Het volk heeft geen controle over de situatie, dus Poetin kan doen wat hij wil. Zelfs als morgen besloten wordt dat er geen verkiezingen meer gehouden zullen worden kan er niet fatsoenlijkerwijs tegenstand geboden worden.
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het was nog een jong iemand Van ouderen weet ik inmiddels dat ze niet de juiste zaken beweren. Zo zie je maar .Alles wat ze zeggen moet je controleren ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik had er eentje die zei dat de maan een planeet was. ![]()
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Moslimlanden worden steeds zelfbewuster en zullen zich steeds meer gaan verenigen in een of andere Afrikaans/Aziatische Unie. De RF moet zich wel op het Westen richten anders missen ze de boot. Daarom verwacht ik over een aantal decennia een Unie van de EU met de VS en de RF en Canada. Het blijft natuurlijk moeilijk om zover in de toekomst te kijken ,zonder glazen bol. |
|
![]() |
![]() |