![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Burger
|
![]() Marokkanen zijn geen probleem. Alleen te weinig leefruimte, te weinig werk en te veel Marokkanen zijn een probleem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementslid
|
![]() Ander voorbeeld: Na de moord op Anja Joos heeft de Nederlandse radio Marrokaanse kinderen geïnterviewd en wat vertelden die "Westerse vrouwen zijn allemaal hoeren". Waar halen kinderen van nog geen 8 jaar die opvattingen? Toch niet uit hun ervaringen, het wordt hun dus duidelijk ingelepeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze hebben geen nood aan integratie, en dat moet veranderen. De manier waarop is denk ik waar links en rechts het oneens zijn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() [quote="Tavek"]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja ik ken de verhalen van belgische vrouwen die in een of ander arabisch land vastzitten onder dwang van hunne vent. Dit is een cultuurprobleem. Bij (die hard) moslims geldt nog altijd: gij zult trouwen met een andere moslim. Dit is slecht. Maar dit is cultuur, en ge kunt die mensen niet DWINGEN om opeens hun cultuur omver te gooie. Het is waar dat zij nog 50 jaar achter zitten op de cultuur in bvb turkije. Evolutie. Traag maar zeker. Maar wat zij binneshuis doen, is niet onze zaak, snapt u. Wat de getuigen van jehova doen in hun sekte (?) is ook niet onze zaak. Als ze op straat komen en autos beginnen kapot te meppen of hun hele leven lang vant OCMW trekken, dat is wel onze zaak, maar dat lost men niet op door op hun cultuur beginnen te hameren. Het is een gevecht dat je niet kan winnen en eindigt alleen maar in meer extremisten. Als u zegt : uithuweling is verboden, gaan ze het gewoon illegaal doen. Trouwens, dat probleem is overroepen en die percentages waarmee jij goochel trek ik toch in vraag....bron ? even een andere vraag, staat los van het vorige: Hoe de turken/italianen/marokkanen in limburg zijn geraakt weet ik, maar hoe komt het eigenlijk dat er ook zo grote concentraties zijn in antwerpen en mechelen ? Ook gewoon naar hier gehaald om het vuile werk te doen of echte immigranten ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Vlaams Blok is dus gewoon de kanalisator van spanningen, niet de oorzaak. Vroeger ving de sociaal-democratie die spanningen voor een deel op maar nu trekken ze zich geen jota meer van aan van de 'man in de 'straat'. Vandaar is het ook idioot te beweren dat je door het Blok te verbieden iets kan oplossen. Nu, het is uiteraard veel gemakkelijker en goedkoper dan het zoeken naar echte oplossingen. Nu, wat die vreemdelingen betreft. In mijn dorp(ie) stem meer dan 5% van de mensen voor het Blok en ik heb hier nog geen vreemdeling gezien (op één of twee Filipijnse dames na). ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De rest die ik ken zijn best wel toffe kerels. In Kotem heb je ook zo'n hoop blokkerkes, die zelden een vreemdeling van nabij hebben gezien, buiten een occasionele buitenlande koe die ze zelf inkopen! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Pelgrim"
... heb al meermaals wel eens ( ![]() Bij mij was dat meermaals (alle dagen) gedurende bijna 10 jaar ... ... Ik weet hoe snel je gaat veralgemenen in zo'n situatie ... Vindt gij 10 jaar "nogal snel" is? ... als eerste reactie heb ik ook wel eens minder politiek correcte gedachten ... Ten slotte, als alle correcten U er herhaaldelijk op wijzen dat "er ook ander" zijn, dat gij Uzelf moet aanpassen, dat "het" kansarmen zijn enz ... krijgt ge vanzelf wel minder politiek correcte gedachten! Maar dat was voor mij geen reden om racist te worden of vlaams blok te stemmen. Voor mij wel omdat de "correcten" mij toch al "geklasseert" hadden, en omdat toen, nu en in de toekomst ik de correcten niet zie de problematiek ten gronde aan pakken ...
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() [quote="Hanne"]Geschiedenis. Wij (christenen) zijn ook door dit stadium gegaan. Alleen STUKKEN erger en met veel grotere gevolgen. Kruistochten, inquisities, enzo enzo...."Heidenen op de brandstapel !". In die tijd waren onze goede vriendjes de arabieren de intellectuelen en wij de barbaren....u suggereert dat de rollen nu omgekeerd zijn. Voor een gedeelte hebt u gelijk. Maar dit is nog altijd geen reden om te zeggen: stop gedaan, pak onze cultuur over, of buiten !
Wat ik wil aantonen is simpel: U kunt een cultuur niet veranderen in 1-2-3. Dat heeft tijd nodig. Laten we hopen geen 600 jaar, maar toch, enkele decennia. U kunt ze ook deporteren. Ofwel wachten en het beste er van maken en de integratie een handje helpen ofwel inderdaad met de grove borstel er doorgaan. Persoonlijk vind ik die laatste walgelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel de correcten zijn degenen die in de regering zitten, en ik ben hoegenaamd geen fan van de regering
![]() Ik woon ook al zowat tien jaar denk ik in wijken met veel migranten. Ik kom ze ook inderdaad dagelijks tegen op de tram.
![]() |
![]() |
#34 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vraag me echt af of ze kleurenblind zijn geworden, want als hier iets gepikt wordt zijn het hollanders die ff over de grens hoppen. Of van het dorp zelf als ze weer eens teveel joinkes ophebben. Verleden zomer hebben die mannen hier een bankske bij mij in de straat gesloopt en in het kanaal gegooid. Danku, dit is niet mijn volk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Voelen ze zich daar nog 'thuis' ?
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De meeste die ik echter ken en waar ik nog dagelijks moet op zien zijn van het slag dat je het liefst van al zo snel mogelijk ziet verdwijnen. Vooral die oude matrones van de min-eerste generatie, die hebben voor ze die naar hier hebben getransporteerd, precies 10 jaar aan een stuk liggen oefenen in het kijken alsof ze rotte vis ruiken zodra ze een Europeaan tegenkomen die goeiedag wil zeggen. Ik heb mijn buik meer dan vol van die gasten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen willen ook ergens komen zonder problemen waar mensen zitten die je niet kent. Is dit al de volgende stap, ja je bent overvallen of in elkaar gestampt maar ja je kende hem ook niet, eigen schuld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zij het moeilijker hebben als ons is nogal logisch hé. vind je dat dit misschien ook onze fout is? Als je zou kunnen zou je dit nog willen omkeren ook zeker. Mensen hebben hun eigen leven en eigen interesse en om te kunnen samenleven zou het ook niet nodig zijn om de ander zijn cultuur te kennen om gerust gelaten te worden, en het moet ook lang 2 kanten komen. trouwens kiezen voor het criminele pad of niet heeft niets te maken met de interesse van anderen in je eigen cultuur. Het ontkennen van de grote aantallen criminele feiten onder de allochtonen kun je ook niet meer ontkennen é. |
||
![]() |
![]() |