Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2007, 12:11   #21
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Dat betwijfel ik, Hirshi Ali heeft wel een aantal keer gezegd dat ze juist niet bang is voor de islam. Ze zal echter wel genoeg uitspraken hebben gedaan die in Belgie tot 'gedoe" met het CGKR of een rechtzaak hadden geleid.
wie bedreigde haar dan met de dood ???

waarom moest ze dan politiebescherming ???

waarom moest ze ondergedoken leven ???
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2007, 12:14   #22
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Bij mijn weten is voormalig minister Claes veroordeeld geweest en toch blijft men hem aanspreken met minister van Staat
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2007, 12:15   #23
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
zeker niet voor corrupte politici... niemand gooit zijn eigen ruiten in

zeker de PS niet
Hmm, heb het nu zelf opgezocht. (http://www.dekamer.be/FLWB/PDF/51/3005/51K3005001.pdf)
Blijkbaar toch ook voor corrupte ambtenaren, toch prachtig hé, dat woord AMBTENAAR) Dus geen politici......
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2007, 12:15   #24
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

circe stelde :

Citaat:
Zijn die mensen die door het CGKR worden aangeklaagd dan ook telkens hun burgerrechten kwijt?

"Dienen zwarte heeft niet leren werken zeker?" LAP!
Die LAP kan gemakkelijke vermeden worden. Maak ervan :

"Dienen zwarte hollander heeft niet leren werken zeker?"

én het wordt een mop - zie ondertekening Ancapa.

Beste Groeten.
Oud 16 april 2007, 12:25   #25
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wie bedreigde haar dan met de dood ???

waarom moest ze dan politiebescherming ???

waarom moest ze ondergedoken leven ???
Dat is voor deze discussie totaal irrelevant. Het gaat over uitspraken van politici en hun daarop volgende uitsluiting uit de politiek.
Oud 16 april 2007, 12:27   #26
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Hmm, heb het nu zelf opgezocht. (http://www.dekamer.be/FLWB/PDF/51/3005/51K3005001.pdf)
Blijkbaar toch ook voor corrupte ambtenaren, toch prachtig hé, dat woord AMBTENAAR) Dus geen politici......
MAAR wel politici & racisme, dus best wel duidelijk wat er aan de hand is

Laatst gewijzigd door Blackwidow : 16 april 2007 om 12:28.
Oud 16 april 2007, 12:28   #27
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Politici dienen onschendbaar te zijn voor hun uitlatingen. Het is immers de essentie van hun bezigheid.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2007, 12:32   #28
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Dat is voor deze discussie totaal irrelevant. Het gaat over uitspraken van politici en hun daarop volgende uitsluiting uit de politiek.
tuurlijk...

haar uitspraken waren ook totaal irrelevant... en helemaal niet gericht tegen de islam en andere extremisten ?

Irsi is plots lucht, een lege doos ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 16 april 2007, 12:33   #29
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

volgens quickie zijn het ambetantenaren...
Oud 16 april 2007, 12:39   #30
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Hopelijk presteert hij beter in zijn inburgeringstest dan voor zijn examens 1e kan rechten. Anders zijn we er nog niet vanaf.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2007, 12:42   #31
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Hopelijk presteert hij beter in zijn inburgeringstest dan voor zijn examens 1e kan rechten. Anders zijn we er nog niet vanaf.
Heel relevant tot dit topic.....
Oud 16 april 2007, 12:47   #32
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Heel relevant tot dit topic.....
En waarom niet??
(Ik zie u overigens niet reageren op ancapa's gezever over quickie en de ambetantenaren. Maar goed, selectieve verontwaardiging is nu eenmaal jullie handelsmerk...)
Oud 16 april 2007, 12:49   #33
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
En waarom niet??
(Ik zie u overigens niet reageren op ancapa's gezever over quickie en de ambetantenaren. Maar goed, selectieve verontwaardiging is nu eenmaal jullie handelsmerk...)
Ik snap ook niet wat ancapa beweerde...ik neem aan dat ie mister Q hier bedoeld? vind het ook maar dwaas maar soit, ieder z'n mening dan maar zeker.

Wat/wie bedoel je trouwens met 'jullie'? Gaan we effe stigmatiseren?
Oud 16 april 2007, 12:54   #34
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik snap ook niet wat ancapa beweerde...ik neem aan dat ie mister Q hier bedoeld? vind het ook maar dwaas maar soit, ieder z'n mening dan maar zeker.
Wat zit u te zagen over vermeende irrelevantie vanwege MIJ? IK had het wel degelijk over Dewinters ambitie om asielzoeker te worden. JULLIE zijn al twee blz. aan 't zagen over corrupte ambtenaren.
Oud 16 april 2007, 13:00   #35
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tuurlijk...
ja

Citaat:
haar uitspraken waren ook totaal irrelevant... en helemaal niet gericht tegen de islam en andere extremisten ?
Nee, die waren wel degelijk relevant.
Citaat:
Irsi is plots lucht, een lege doos ?
????
Oud 16 april 2007, 13:03   #36
postbus24
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Bij mijn weten is voormalig minister Claes veroordeeld geweest en toch blijft men hem aanspreken met minister van Staat
"minister van staat" is een titel die je krijgt voor het leven

Citaat:
"Het Belgisch parlement bespreekt woensdag een voorstel om politici automatisch uit te sluiten van hun functie, zodra ze veroordeeld zijn wegens racisme. "
Waarom specifiek racisme !? Wat met ééntje die bezopen achter het stuur kruipt of de maximum snelheid niet respecteerd !?
...vriendjes politieke benoemingen ? ...niet komen opdagen tijdens het zetelen ? Of wat dacht je van het mis communiceren (=staan liegen) ? ... beloftes niet nakomen ? enz....

Maar nee hoor, het VB heeft nog steeds teveel stemmen en het cordon is er niet op berekend, daar moet dringend iets aan gedaan worden.
Uiteraard niets in de zin om de stem van het volk terug te winnen. Stel je voor in een democratie !?
Gewoon 'de vijand' elimineren, eerst subtiel en uiteindelijk .... Mischien kunnen ze beter metteen 'to the point' komen en het VB radicaal verbieden.
Geef toe, van democratie is tegenwoordig toch niet echt sprake meer en iedereen weet ondertussen nu wel wat het doel van zulke 'pestrijen' is.
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2007, 13:04   #37
Blackwidow
Schepen

Standaard

Neen, ik zaag over het feit dat men laat uitschijnen dat deze wettekst geen aanval tov Vb is, terwijl dit wel duidelijk het geval is. De Raad Van State heeft deze wettekst de eerste keer al geweigerd net omdat corruptie niet werd aangepakt. Nu wordt corruptie wel aangepakt in dit wetsvoorstel, maar enkel voor ambtenaren en niet voor politici. Ik vind dat dit ook voor politici moet zijn.

Bwah ze doen maar, meer en meer wordt dit een Gestapo-achtige regering. (allé, Gedapo )

Laatst gewijzigd door Blackwidow : 16 april 2007 om 13:04.
Oud 16 april 2007, 13:07   #38
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Het vertrekken naar Nederland vanuit Ekeren kan geen probleem zijn, Mr. Dewinter kan zelfs in Nederland als EP verkozen worden en desnoods deelnemen aan discussies over racisme in het EP.

Racisme is een effectief interessante issue : mag men op het uiterlijk van een persoon afgaan om hem te discrimineren, maatschappelijk uit te sluiten, zich minderwaardig doen voelen enz.. ? Er zijn in naam van "het recht op racisme" niet weinig misdaden tegen de mens begaan.

Bovendien heeft het zgn. "blanke ras" niet de exclusiviteit op racisme :
ook "heersende rassen" in diverse naties en continenten koesteren vooroordelen zoals bv. tegen Chinezen in niet-chinese aziatische landen
om slechts één voorbeeld te noemen. Ook raciale spanningen bestaan er in diverse "multiculturele" (een eufemisme voor "multicraciale") landen
zoals bv. diverse grote steden een beetje overal, Zuid-Afrika, Noord-Amerika enz.. Ook in Zuid-Amerika speelt de zgn. "pureza de sangrio"
een rol, diegenen die kunnen bogen op een onafgebroken "raszuivere" afstamming van de conquistadores genieten er blijkbaar een groter aanzien in de maatschappij...

Er bestaan geen "mensenrassen" wetenschappelijk-biologisch gezien,
er bestaan wel "rassen" racistisch gezien : het is een bron van oorlogen en "zinvol" geweld. Het is een pragmatisch gegeven dat mensen met een verschillend uiterlijk en vooral met een verschillende huidskleur verdraaid goed met elkaar kunnen samenwerken, toegankelijk zijn voor elkaars cultuur en opvattingen. Het is een pragmatisch gegeven dat reizen en kennis maken met individuen van andere volkeren en culturen verrijkend is.

Maar wat bazel ik ? De racisten onder ons zal ik toch niet overtuigen :
zij slaan op de vlucht bij het zien van een hoofddoek en beginnen te hyperventileren als ze na zonsondergang op straat rondlopen in een wijk waar ze vreemde talen horen spreken. Geef die mensen toch een reservaat, een "thuisland" zoals sommige fundamenteel christelijke sektes dat hebben in Noord-Amerika - een kompleet eiland ergens in de Noordzee
of zo..
Oud 16 april 2007, 13:14   #39
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Het vertrekken naar Nederland vanuit Ekeren kan geen probleem zijn, Mr. Dewinter kan zelfs in Nederland als EP verkozen worden en desnoods deelnemen aan discussies over racisme in het EP.

Racisme is een effectief interessante issue : mag men op het uiterlijk van een persoon afgaan om hem te discrimineren, maatschappelijk uit te sluiten, zich minderwaardig doen voelen enz.. ? Er zijn in naam van "het recht op racisme" niet weinig misdaden tegen de mens begaan.

Bovendien heeft het zgn. "blanke ras" niet de exclusiviteit op racisme :
ook "heersende rassen" in diverse naties en continenten koesteren vooroordelen zoals bv. tegen Chinezen in niet-chinese aziatische landen
om slechts één voorbeeld te noemen. Ook raciale spanningen bestaan er in diverse "multiculturele" (een eufemisme voor "multicraciale") landen
zoals bv. diverse grote steden een beetje overal, Zuid-Afrika, Noord-Amerika enz.. Ook in Zuid-Amerika speelt de zgn. "pureza de sangrio"
een rol, diegenen die kunnen bogen op een onafgebroken "raszuivere" afstamming van de conquistadores genieten er blijkbaar een groter aanzien in de maatschappij...

Er bestaan geen "mensenrassen" wetenschappelijk-biologisch gezien,
er bestaan wel "rassen" racistisch gezien : het is een bron van oorlogen en "zinvol" geweld. Het is een pragmatisch gegeven dat mensen met een verschillend uiterlijk en vooral met een verschillende huidskleur verdraaid goed met elkaar kunnen samenwerken, toegankelijk zijn voor elkaars cultuur en opvattingen. Het is een pragmatisch gegeven dat reizen en kennis maken met individuen van andere volkeren en culturen verrijkend is.

Maar wat bazel ik ? De racisten onder ons zal ik toch niet overtuigen :
zij slaan op de vlucht bij het zien van een hoofddoek en beginnen te hyperventileren als ze na zonsondergang op straat rondlopen in een wijk waar ze vreemde talen horen spreken. Geef die mensen toch een reservaat, een "thuisland" zoals sommige fundamenteel christelijke sektes dat hebben in Noord-Amerika - een kompleet eiland ergens in de Noordzee
of zo..
Yep, en ben jij dan iemand die spreekt van een 'onveiligheidsgevoel', het is maar een 'gevoel'. Er is hier niets aan de hand.....

Rascisme is van allen tijde, ik keur het af, ben zelf geen racist, maar ik vind dat men bepaalde dingen moet kunnen zeggen. Ik ga regelmatig naar een pitta-zaak (ik ken die mensen goed), ik heb griekse vrienden en russische vrienden,... doch ik stel ook vast dat in de gevangenis meer dan de helft van buitenlandse origine is. Dat de hoofddoek een symbool is, dat er veel te veel jongeren-criminiliteit is, .... Ben ik nu racist?

Neen, moest ik zeggen dat alle hoofddoekdragers domme mensen zijn, (of ergere bewoordingen) dan wel. Moest ik zeggen dat op m'n werk geen nieuwe Vlamingen welkom zijn, dan zou ik een racist zijn. LOGISCH, want dan ga ik op basis van een ras gaan selecteren!

Het originele woord van rascisme is nu zo uiteengerokken dat het niet meer correct wordt gebruikt, het wordt nu te pas en te onpas gebruikt. Een vlaming krijgt een politieboete (gewone zaak), een Nieuwe-Vlaming krijgt een boete, en de politie kan al direct een klacht voor racisme ontvangen (wegens viseren van...) tja
Oud 16 april 2007, 13:29   #40
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Die islamoscoialistsiche coalitie zal vroeg of laat wel eens breken en dan zullen de sossen de eerste slachtoffers zijn...

De sossentop zal wel genoeg poen geschept hebben om het uit te zingen desnoods ergens anders.

De joden zullen het eerste slachtoffer zijn, dat is toch overduidelijk en al druk bezig. Voor joden is het in grote stukken van west-europa (weer) uiterst onveilig.

Daarna zal het 'progressieve' electoraat volgen. De homo's, de lesbiennes enz.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be