Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2007, 16:14   #21
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Kreeg jij dan een sociale woning, OCMW of andere uitkering vanaf je geboorte?
kinderbijslag.

Citaat:
Of moest je wel eerst zorgen dat je een koppel ouders had die voor je instonden?
natuurlijk niet. migranten moeten dat ook niet. als ik geen ouders had, dan zou de staat voor me gezorgd hebben tot ze iemand vonden die voor me wou zorgen.

Citaat:
Bovendien : hoe lang duurde het voor je het Nederlands onder de knie had? Me dunkt dat je daar toch ook geen drie generaties voor nodig had?
gelukkig niet.

maar wat als ik vanaf morgen pertinent weiger om nog een woord nederlands te praten? ik ga gewoon belg blijven hoor dan.
Oud 16 april 2007, 16:30   #22
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Bijna 340.000 nieuwe Belgen door snel-Belgwet

(Belga) De snel-Belgwet leverde tot nu toe al 337.904 nieuwe Belgen op. Dat zijn er gemiddeld 4.277 per maand. Dat deelde minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael (Open Vld) mee aan Kamerlid Pieter De Crem (CD&V). Het bericht staat maandag in Gazet van Antwerpen.

© BELGA

Door de snel-Belgwet kunnen buitenlanders na zeven jaar wettig verblijf mits enkele adviezen de Belgische nationaliteit gewoon krijgen van de burgerlijke stand. Ze moeten geen landstaal meer kennen en hun integratiewil niet meer bewijzen. De wet werd op 1 mei 2000 van kracht en de cijfers van Dewael lopen tot 31 december 2006. Omdat de snel-Belgwet op 1 januari 2007 veranderde, geven ze een vrij goed beeld van haar resultaten. In Vlaanderen werden 128.682 buitenlanders Belg. De stad Antwerpen telt 32.580 nieuwe Belgen, Gent 13.395, Mechelen 4.851, Sint-Niklaas 2.029, Lokeren 1.817, Brugge 1.272, Dendermonde 528. Het Brussels gewest heeft 114.583 nieuwe Belgen en Wallonië 94.639. (LIM)

----------------------------------------------------------

Zo. Hier heeft u alle cijfers zwart op wit. Nog steeds niets aan de hand?
Nog straffer,vandaag een collega van mij betaald Nederlandse les gekregen tijdens het werk onder de werkuren (betaald door ons alle !!!!)schande ..
Oud 16 april 2007, 17:16   #23
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Omdat je door uw nationaliteit de plichten en rechten van het burgerschap aanvaardt. Indien je die rechten en plichten niet wil, dan kun je ofwel verzaken aan die nationaliteit ofwel die niet aanvragen in het geval je die niet bezit. Het is als lid zijn van een vereniging.
Wat is precies het verschil inzake rechten en plichten aanvaarden als je hier woont versus als je de nationaliteit hebt?
Mensen die hier wonen dienen zich ook aan de plichten te houden en hebben hierdoor ook een aantal rechten. Zo moet je je evenzeer aan de wet houden. Je kunt niet opeens als Nederlander hier een coffeeshop openen, ook al zou je dat wel in Nederland mogen. Je moet je houden aan de wetgeving van het land waarin je verblijft.

En wat is 'plichten en rechten aanvaarden' precies? Akkoord zijn met de plichten en rechten die gelden? Of iets anders? Moet je die plichten en rechten WILLEN vooraleer je een nationaliteit mag krijgen/behouden? Of mag je het gewoon radicaal oneens zijn met bepaalde rechten en plichten?
Voor België kom je dan op iets raars uit. We hebben immers het recht om het compleet oneens te zijn met alle wetboeken die er zijn. Goed, je mag ze niet overtreden* maar je mag er compleet mee oneens zijn. Als je ze overtreedt, verlies je echter niet je nationaliteit. En zelfs met die regeling mag je het oneens zijn.
Het recht om het oneens te zijn met de wet is een kenmerk van Belgisch burgerschap, en van de Belgische nationaliteit.

Iets dat echter dieper raakt aan de kern van 'nationaliteit', is het oneens zijn met de nationaliteit zelf. Ik weet nu eerlijk gezegd niet of je een separatist bent, en dat maakt hier eigenlijk ook niet veel uit, maar ik ken geen énkele separatist die verzaakt heeft aan de Belgische nationaliteit. Op het paspoort van de meeste separatisten die geboren zijn als Belg en hier nog wonen staat nog steeds 'Belg'. Nochtans aanvaarden zij de kern van hun nationaliteit niet: ze willen geen Belg zijn, ze willen Vlaming zijn. Ze zijn het radicaal oneens met de essentie van de club 'België', die per definitie Belgicistisch is. Jij zegt: ben het niet eens met de regels van de club? Trap het hem dan af. Dat zou betekenen dat al die separatisten hun nationaliteit moeten opgeven, en dat zie ik persoonlijk niet zitten.

Voor nieuwkomers geldt hetzelfde: van mij mogen separatisten die nog niet de belgische nationaliteit bezitten, die nationaliteit aanvragen en aanvaarden. Zo worden ze een volwaardig lid van het team, met alle rechten en plichten, en kunnen ze samen met andere separatisten ijveren voor de afschaffing van de nationaliteit waarvoor ze gekozen hebben.

*Eigenlijk mag je ze wel overtreden. Iedereen blijft de vrijheid behouden moorden te plegen en te verkrachten. Je krijgt er - als het goed is - wel een straf voor in de plaats. In sommige landen verlies je er je leven voor. Maar je blijft vrij om te kiezen voor daden die de wet overtreden.
Oud 16 april 2007, 17:31   #24
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iets dat echter dieper raakt aan de kern van 'nationaliteit', is het oneens zijn met de nationaliteit zelf
Zoiets als de Duitsers die hier wel wilden komen wonen maar geen Belg wilden worden? Of is dat hetzelfde als Marokkanen en turken die wel voor de fliem Belg worden maar liever hadden dat het hier Marokko of Turkije heette (al naargelang de stad die al werd ingenomen vb.).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2007, 17:47   #25
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
En wat is 'plichten en rechten aanvaarden' precies?
Vraag het eens aan Marino Keulen : hij heeft dat allemaal netjes samengevat in 'inburgeringstrajecten'. Dat zijn wanhopige pogingen om na 40 jaar onbeleid en wanbeleid op het vlak van immigratie de onnoemelijke overlast van 'verrijkende' luitjes die nooit begrepen hebben wat burgerschap inhoudt, te counteren.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2007, 18:31   #26
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Wat is het probleem??
Dat we "vroeger" veel minder problemen en kosten hadden aan groepen die hier niet thuishoren, en we er nu in verzuipen...
Voor al de vreemdelingen en "ex-vreemdelingen" die profiteren van het systeem en de geboden mogelijkheden om hier zomaar op de kosten van onze maatschappij te komen leven is er geen enkel probleem, uiteraard.
Hoogstens wachten tot de volgende politieke stommerik weer een "generaal pardon" laat uitvaardigen om al de illegalen die niet eens bij die groep zijn bijgeteld ook hun papiertjes "Belg + adres ocmw" met bijhorend leefloon, kindergeld, sociale woning enz in handen krijgen.
En daar is een bepaalde dikkerd met een komische bril druk mee bezig.
Maar helemaal geen probleem hoor! Laat ons lustig zo verder doen.
Après nous, le déluge!
Al al wie nu zo stom is om het probleem niet te zien en de gevolgen ervan niet te willen kennen trekt maar zijn/haar plan binnen een aantal jaren.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2007, 18:35   #27
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En straks krijgen jullie Filip Dewinter nog op de koop toe! (als die slaagt voor zijn inburgeringstest tenminste)
Indien er echt een Filip Dewinter nodig is om deze augiasstal uit te kuisen, dan moet het maar! De rest van de politiekers is er te laf voor, tot het te laat is...
Oud 16 april 2007, 18:44   #28
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is het probleem??
Onder andere dit :

Goed weer? Naar het zwembad...Vandaag kreeg ik dit schrijven in mijn mailbox. Nu weet ik weer waarom ik niet meer ga zwemmen in een publiek zwembad...
Vandaag was het bijna 30 graden, een mooie zondag en dus kwam ik op het idee met mijn kinderen gezellig te gaan zwemmen, in het gemeentelijk zwembad te Beveren.

In een ver en achterlijk verleden kwam je als Vlaming in zo’n zwembad vooral Vlamingen tegen; wat een bekrompenheid. Nu kom je er gelukkig Turken tegen. Veel Turken.

Turken zijn, dat is bekend, welwillend en nieuwsgierig. Bij het betreden van het zwembad werd ik dan ook aan een uitgebreide lichaamscontrole onderworpen door een vijftal oudere Turkse heren, die vanop een bank een goed uitzicht hadden over het hele gebeuren. Geruststellend, zo’n team Turkse controleurs, ongetwijfeld ook voor Vlaamse vrouwen in zwembadkledij.

Turken zijn ook erg behendig. Het was opmerkelijk hoe de Turkse jongemannen erin slaagden steeds op enkele millimeters van mijn dochtertje in het water te duiken; dat ze angstig gilde door de watergolven, ach, dat hoort erbij.

Turken zijn ook erg sociaalvoelend, en komen op voor hun medemensen. Toen mijn 11-jarige zoon bij het zwemmen per ongeluk de voet van een 16-jarige Turk aanstootte, kreeg hij meteen een welwillende scheldpartij van de hele tienkoppige groep over zich heen. Ontroerend, hoe Turkse mensen ook Vlaamse kinderen op het rechte pad willen houden.

Turkse meisjes waren vreemd genoeg niet te zien; ach, met dit warme weer bleven zij ongetwijfeld liever thuis dan verveeld in het water te dobberen.

Turken zijn erg gezagsgetrouw. Toen zij steevast in strijd met alle regels de grote waterglijbaan met grote groepen versperden, lachten zij het Beverse personeel, dat hen terechtwees, steeds vriendelijk in het aangezicht uit.

Bij het verlaten van het zwembad verrichtte een Turkse jongeman tenslotte speciaal voor mij nog een behendigheidskunstje. Met overtuiging mikte hij een vers gerochelde fluim net voor mijn voeten in de goot. Men moet toegeven, zoiets vergt oefening en bekwaamheid.

Ja, ik prijs mij gelukkig dat wij dankzij VLD, SP.a en CD&V afscheid hebben kunnen nemen van de bekrompen Vlaamse mentaliteit, ook onder de Beverse kerktoren, en dat dit multiculturele paradijs ons nu bekend is. Een dagje zwemmen zal nooit meer hetzelfde zijn. Alleen merkwaardig dat ik een Vlaming in de kleedkamer fluisterend hoorde zeggen ‘dat er toch wel erg veel Turken waren vandaag’…
http://janice-laureyssens-visie.skynetblogs.be/

Voor krapuulknuffelaars en dhimmies die vulgariteit en onbeschoftdheid als verrijking beschouwen, geen enkel probleem natuurlijk. Voor de meeste burgers wel een probleem.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2007, 21:25   #29
Marlboro
Banneling

Standaard

Bij ons op het werk halen ze steeds mensen binnen,mensen die geen nederlands kunne,resultaat natuurlijk dat je er maar bitter weinig mee kan doen.De communicatie loop zeer slecht.

Maarja,als er toch niemand onze taal moet kunnen en noem maar op???
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2007, 23:03   #30
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Sire er zijn geen Belgen meer gaat niet meer op zo te horen,er komen er begot alle maanden 5000 bij.
Oud 17 april 2007, 00:01   #31
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat we "vroeger" veel minder problemen en kosten hadden aan groepen die hier niet thuishoren, en we er nu in verzuipen...
Voor al de vreemdelingen en "ex-vreemdelingen" die profiteren van het systeem en de geboden mogelijkheden om hier zomaar op de kosten van onze maatschappij te komen leven is er geen enkel probleem, uiteraard.
Hoogstens wachten tot de volgende politieke stommerik weer een "generaal pardon" laat uitvaardigen om al de illegalen die niet eens bij die groep zijn bijgeteld ook hun papiertjes "Belg + adres ocmw" met bijhorend leefloon, kindergeld, sociale woning enz in handen krijgen.
Après nous, le déluge!
Al al wie nu zo stom is om het probleem niet te zien en de gevolgen ervan niet te willen kennen trekt maar zijn/haar plan binnen een aantal jaren.
Je haalt vanalles door elkaar. Neem toch eerst de tijd om u te informeren. Nu staat u hier met uw gat bloot.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 00:04   #32
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Bijna 340.000 nieuwe Belgen door snel-Belgwet

(Belga) De snel-Belgwet leverde tot nu toe al 337.904 nieuwe Belgen op. Dat zijn er gemiddeld 4.277 per maand. Dat deelde minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael (Open Vld) mee aan Kamerlid Pieter De Crem (CD&V). Het bericht staat maandag in Gazet van Antwerpen.

© BELGA

Door de snel-Belgwet kunnen buitenlanders na zeven jaar wettig verblijf mits enkele adviezen de Belgische nationaliteit gewoon krijgen van de burgerlijke stand. Ze moeten geen landstaal meer kennen en hun integratiewil niet meer bewijzen. De wet werd op 1 mei 2000 van kracht en de cijfers van Dewael lopen tot 31 december 2006. Omdat de snel-Belgwet op 1 januari 2007 veranderde, geven ze een vrij goed beeld van haar resultaten. In Vlaanderen werden 128.682 buitenlanders Belg. De stad Antwerpen telt 32.580 nieuwe Belgen, Gent 13.395, Mechelen 4.851, Sint-Niklaas 2.029, Lokeren 1.817, Brugge 1.272, Dendermonde 528. Het Brussels gewest heeft 114.583 nieuwe Belgen en Wallonië 94.639. (LIM)

----------------------------------------------------------

Zo. Hier heeft u alle cijfers zwart op wit. Nog steeds niets aan de hand?
men zou die allemaal moeten verbannen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 00:06   #33
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Die schop ik zelf de grens uit als het moet!
woorden, woorden, pochen , opscheppen ...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 07:11   #34
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Dus 340.000 nieuwe snelle Belgen
En hoeveel nieuwe Belgen zijn er bijgekomen dankzij importhuwelijken? (of dat wisten ze niet helemaal zeker volgens Naima Lanjri dacht ik, die bruiden komen binnen via toeristenvisum, hop trouwen en floeps zitten niet bij de importhuwelijken).

Mogen we ook veronderstellen dat die mensen wèldegelijk hun fokplicht uitoefenen (meer dan 2,1 ), in tegenstelling tot de Vlaamse vrouwen die moeten gaan werken ipv te fokken?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 17:21   #35
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zoiets als de Duitsers die hier wel wilden komen wonen maar geen Belg wilden worden? Of is dat hetzelfde als Marokkanen en turken die wel voor de fliem Belg worden maar liever hadden dat het hier Marokko of Turkije heette (al naargelang de stad die al werd ingenomen vb.).
Heb je het op die Duitsers die liever wilden dat dit hier Duitsland noemde?

Wanneer geef jij je Belgische nationaliteit op, trouwens?
Oud 17 april 2007, 17:23   #36
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Vraag het eens aan Marino Keulen : hij heeft dat allemaal netjes samengevat in 'inburgeringstrajecten'. Dat zijn wanhopige pogingen om na 40 jaar onbeleid en wanbeleid op het vlak van immigratie de onnoemelijke overlast van 'verrijkende' luitjes die nooit begrepen hebben wat burgerschap inhoudt, te counteren.
Marino Keulen zit niet op dit forum. JVDB wel, en jij ook.
Oud 17 april 2007, 17:32   #37
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
woorden, woorden, pochen , opscheppen ...
Niet van je vrienden vijanden maken carl!
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 17:33   #38
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je haalt vanalles door elkaar. Neem toch eerst de tijd om u te informeren. Nu staat u hier met uw gat bloot.
Wat voor een zever en nietszeggend antwoord is dat nu?
Teveel zout ineens in de wonde waar je onmogelijk kunt op reageren? Ik "haal niet alles door elkaar"... het hangt allemaal aan elkaar!
Leg eens uit waar ik verkeerd zit? Om je niet teveel werk te geven herhaal ik nog eens wat ik schreef, en denk, zoals zovele andere mensen:

Après nous, le déluge!

En misschien kun je ook reageren op een paar postings eerder van iemand die het nog aandurfde naar een openbaar zwembad te gaan? Maar dat hoort bij die nieuwe cultuur waarvan wij maar niet willen begrijpen wat een verrijking het is...

Laatst gewijzigd door andev : 17 april 2007 om 17:39.
Oud 17 april 2007, 17:37   #39
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wat voor een zever en nietszeggend antwoord is dat nu?
Teveel zout ineens in de wonde waar je onmogelijk kunt op reageren?
Leg eens uit waar ik verkeerd zit?
En misschien kun je ook reageren op een paar postings eerder van iemand die het nog aandurfde naar een openbaar zwembad te gaan? Maar dat hoort bij die nieuwe cultuur waarvan wij maar niet willen begrijpen wat een verrijking het is...
U hebt het over de eventuele regularisatie van zogenaamde illegalen. Terwijl het hier om naturalisatie gaat. Behalve dat beide woorden op -isatie eindigen, hebben ze niks met elkaar te maken.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 17:53   #40
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hebt het over de eventuele regularisatie van zogenaamde illegalen. Terwijl het hier om naturalisatie gaat. Behalve dat beide woorden op -isatie eindigen, hebben ze niks met elkaar te maken.
Maak er geen woordenspelletje van. Ik weet wel dat dat niet hetzelfde is maar het één en het ander maken deel uit van/ en liggen aan de basis van dezelfde problemen. We hebben er al veel te veel van het één en van het ander! Gooi er nog een paar honderdduizenden op...
Indien bepaalde leden uit deze groepen "negatief" ingesteld zijn tov onze maatschappij, en dat ook tonen,maakt het voor ons, de "autochtonen" niet veel uit in welk stadium ze zich bevinden, of ze werden geregulariseerd, genaturaliseerd of gepasteuriseerd.
En ik vergat bijna de vaste slotzin: een opslorpbare een positief ingestelde groep vreemdelingen die uiteindelijk een positieve bijdrage kunnen leveren aan onze maatschappij is welkom... maar er lopen al veel te veel anderen rond.

Laatst gewijzigd door andev : 17 april 2007 om 18:02.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be