Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Bart De Wever (N-VA) - 2 tot 8 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bart De Wever (N-VA) - 2 tot 8 februari "Van bij de start van de partij was hij er reeds bij als ondervoorzitter van de N-VA. Deze 34-jarige licentiaat geschiedenis staat bekend om zijn goede dossierkennis en omwille van het gebruik van grappige kwinkslagen. Samen met side-kick Geert Bourg

Discussietools
Oud 3 februari 2004, 13:10   #21
Bart De Wever
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
Voor de volledigheid nog vermelden dat ik het Brusselse bestuur natuurlijk wel ken, maar niet alle leden en nog minder wie er allemaal het Vlaams Huis frekwenteert.

Mijn grootmoeder zei altijd: "Jezus moet van alles zijn getal hebben". Het is dus niet erg dat er verschillende opinies onder één dak zitten. Wij zijn geen stalinisten.
1. De voornoemde personen zijn nochtans allemaal bestuursleden in het Brusselse.

2. Het is niet erg dat er verschillende opinies onder één dak zitten. Maar als de top zegt: wij zijn enkel ééntalig; en de afdeling zegt nous sommes bilingue, dat geraakt Jezus toch een beetje in de war.

3. Gezien het stilzwijgen erop begrijpt U mijn argument over de splinter en de balk, vermoed ik?

Ik begrijp vooral die u iemand bent die eindeloos kan doordrammen.
Bart De Wever is offline  
Oud 3 februari 2004, 13:26   #22
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Enkel maar wanneer ik te maken heb met politici die veel rond de pot draaien en weigeren concrete antwoorden te geven. Ik heb het niet zo voor die typevoorbeelden uit de gevestigde machtspartijen.
Spijtig genoeg bent U in hetzelfde bedje ziek.
De Knut is offline  
Oud 3 februari 2004, 14:07   #23
Bart De Wever
Burger

Standaard

Citaat:
Enkel maar wanneer ik te maken heb met politici die veel rond de pot draaien en weigeren concrete antwoorden te geven. Ik heb het niet zo voor die typevoorbeelden uit de gevestigde machtspartijen.
En je voelt je waarschijnlijk veel beter als je anoniem eens goed je gedacht kan zeggen. Het is u gegund. Bij deze kondig ik een eenzijdig bestand aan: uw boeiende bedenkingen zal ik niet meer lezen.
Bart De Wever is offline  
Oud 3 februari 2004, 14:09   #24
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Citaat:
En je voelt je waarschijnlijk veel beter als je anoniem eens goed je gedacht kan zeggen. Het is u gegund. Bij deze kondig ik een eenzijdig bestand aan: uw boeiende bedenkingen zal ik niet meer lezen.
Tja Bart, groot gelijk, indien iedereen die ziek is van politiek er ook echt zelf eens iets aan zou doen .... de beste stuurlui staan aan wal ....
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 3 februari 2004, 14:57   #25
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
ze zijn volstrekt overbodig
dat heeft dan vooral te maken met de weigering van groot politicus BDW om op concrete vragen duidelijke antwoorden te geven.
Ik voorspel de man nog een mooie carriere. In een mosselpartij zoals de CD&V bijvoorbeeld.
Jij verwijt de N-VA hypocrisie omdat ze het Blok verwijt wat ze zelf doet. Maar wat verwijt de N-VA het blok precies?

Dat ze mensen in het Frans informeert?

Of dat praktisch de hele Brusselse afdeling zo goed als niets meer te maken heeft met Vlaams-nationalisme, maar met puur extreem-rechts gedachtengoed en dáárom zoveel stemmen onder Franstaligen haalt? Want dát is de kwestie. Niet dat eindeloos gevit over details dat jij doet.
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline  
Oud 3 februari 2004, 16:02   #26
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Jammer. Ik zie niet in wat hier het "doordrammen" is ?

Er wordt een vraag gesteld, en er wordt geweigerd om er dieper op in te gaan ?

Weerleg dan toch op zijn minst de beweringen die U niet wil bespreken. Toon aan dat Knut ongelijk heeft. Dan bent u er ineens vanaf.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline  
Oud 3 februari 2004, 16:14   #27
KempensBoerke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Die o zo verketterde anonimiteit is een recht op een discussieforum. Of moet ieder forumlid z'n adres er bij zetten vóórdat ie ook maar één zin kan plaatsen op dit forum? Dan liggen morgen een paar bakstenen bij me binnen, wegens m'n sympathie voor Vlaams Blok-gedachtengoed. Tot daar je poging om af te wijken.

Dat je niet meer wil ingaan op Knut's reacties, daar kan ik evenwel inkomen. Hij dweilt hier de vloer aan met de NV-A-hypocrisie en daarop volgt dan een "eenzijdig bestand" om Knut's reacties niet meer te lezen. Nou moe, zo snel al opgeven?

Dat je dacht op dit forum in discussie te kunnen treden met het gepeupel (ik spreek alleen voor mezelf hé ) zonder evenwel lastige vragen te ontvangen m.a.w. reclame en imago kweken....dan heb je het toch even mis.

Dat een zekere Knut vragen stelt, is dan dikke pech. Zo'n obstakel kan je op voorhand niet echt incalculeren. Des te pijnlijker als het dan zover is en hij Bulls Eye-vragen gaat stellen. Dat nét Knut je het vuur aan de schenen ging leggen had ik wel kunnen vermoeden maar jouw weerbaarheid laat blijkbaar te wensen over...direct je schild opzetten is wel wat ruggegraatloos, mijn gedacht....nou ja, niet iedereen is staat even vast op de voeten hé.

Als je gezonde kritiek al direct bestempelt als "persoonlijke aanvallen", moet ik mezelf toch vragen stellen bij jouw ruggegraat. Is het enkel toegestaan om oppervlakkige vragen te stellen of ons over koetjes en kalfjes te bezigen? Daar hebben ze hier al een rubriek voor.

Maar je zit op het perfecte (discussie)forum: JA-knikkers heb je hier in overvloed. Spijtig voor die enkele lastigaards hé...

Groeten
Boerke.

p.s. ikzelf ga geen vragen stellen aan je, het moet trouwens de moeite zijn hé.
KempensBoerke is offline  
Oud 3 februari 2004, 16:18   #28
KempensBoerke
Burgemeester

Standaard

*KNIP* Geen persoonlijke aanvallen!
KempensBoerke is offline  
Oud 3 februari 2004, 16:24   #29
Bart De Wever
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KempensBoerke
Citaat:
Die o zo verketterde anonimiteit is een recht op een discussieforum. Of moet ieder forumlid z'n adres er bij zetten vóórdat ie ook maar één zin kan plaatsen op dit forum? Dan liggen morgen een paar bakstenen bij me binnen, wegens m'n sympathie voor Vlaams Blok-gedachtengoed. Tot daar je poging om af te wijken.

Dat je niet meer wil ingaan op Knut's reacties, daar kan ik evenwel inkomen. Hij dweilt hier de vloer aan met de NV-A-hypocrisie en daarop volgt dan een "eenzijdig bestand" om Knut's reacties niet meer te lezen. Nou moe, zo snel al opgeven?

Dat je dacht op dit forum in discussie te kunnen treden met het gepeupel (ik spreek alleen voor mezelf hé ) zonder evenwel lastige vragen te ontvangen m.a.w. reclame en imago kweken....dan heb je het toch even mis.

Dat een zekere Knut vragen stelt, is dan dikke pech. Zo'n obstakel kan je op voorhand niet echt incalculeren. Des te pijnlijker als het dan zover is en hij Bulls Eye-vragen gaat stellen. Dat nét Knut je vertrappelt had ik wel kunnen vermoeden maar jouw weerbaarheid laat te wensen over ventje...direct je schild opzetten is wel wat ruggegraatloos, mijn gedacht.

Als je gezonde kritiek al direct bestempelt als "persoonlijke aanvallen", moet ik mezelf toch vragen stellen bij jouw ruggegraat.

Maar je zit op het perfecte (discussie)forum: JA-knikkers heb je hier in overvloed.

Groeten
Boerke.

p.s. ikzelf ga geen vragen stellen aan je, het moet trouwens de moeite zijn hé.

Ik heb geen problemen met anonimiteit zolang het geen dekmantel is om steken uit te delen (zoals uw PS bijvoorbeeld). Dat is gewoon laf en heeft niets te maken met een bereidheid tot discussie.
Ik heb alle vragen van de Knut proberen te antwoorden in de mate dat ik kon en mag (er bestaat zoiets als vertrouwelijk interne informatie waarop je gewoon geen recht hebt). Voor het overige vond ik het eerder bullshit dan bulls eye. Sommige mensen voelen zich blijkbaar goed als ze denken een politicus te kunnen kleineren. Ieder diertje zijn pleziertje.
Bart De Wever is offline  
Oud 3 februari 2004, 16:30   #30
KempensBoerke
Burgemeester

Standaard

*knip*

Mvg
Avalon
KempensBoerke is offline  
Oud 4 februari 2004, 14:38   #31
Het Vlaams Collectief
Partijlid

Standaard

Kortom... de vraag waarom het VB geen tweetalige propaganda zou mogen maken, en de NVA wél drietalige propaganda mag maken is een NVA-staatsgeheim.

Fraaie democraten daar bij de NVA.
Oud 4 februari 2004, 14:43   #32
Bart De Wever
Burger

Standaard

Ik zal het dus nog eens zeggen: de afdeling Brussel is in de fout gegaan en is daar op gewezen.
De situatie van het Blok in Brussel is enigszins anders, dat is nauwelijks nog een Vlaamse partij te noemen.
Bart De Wever is offline  
Oud 4 februari 2004, 14:50   #33
Het Vlaams Collectief
Partijlid

Standaard

Ach kom... het Vlaams Blok is in Brussel tweetalig. Net zoals de NVA. U verwijt het Vlaams Blok net dat wat U partij zelf doet en is. Of kent U als ondervoorzitter uw partij niet?
Uw constante aanvallen op het Vlaams Blok zijn echt te belachelijk voor woorden hoor....
Oud 4 februari 2004, 18:57   #34
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Vlaams Collectief
Uw constante aanvallen op het Vlaams Blok zijn echt te belachelijk voor woorden hoor....
Iemand beschuldigen van wat men zelf doet (met de N-VA)
Oud 5 februari 2004, 10:52   #35
Het Vlaams Collectief
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Vlaams Collectief
Iemand beschuldigen van wat men zelf doet (met de N-VA)
Daar draait inderdaad heel deze topic rond. Goed gezien!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be