Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: ik ben het met volgende verklaring (eerst lezen!)
totaal eens 9 40,91%
totaal niet eens en ik zal het eens zeggen zie! 9 40,91%
gedeeltelijk eens (zeg op welke punten) 7 31,82%
Gedeeltelijk oneens (zeg dat ook maar) 7 31,82%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2007, 15:11   #21
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Mijn analyse van het VB schijnt dus in de smaak te vallen: niemand heeft er enig opmerking over!
Waauw!
Fere, niemand vindt het de moeite waard om opmerkingen te geven over jouw schrijfsels. Ze gaan altijd over hetzelfde. Tegenargumenten 'weerleg' je gewoon door een fotootje van Hitler aan te wenden. Niemand hecht ook maar enige waarde aan de onzin die jij al sinds jaar en dag op dit forum verkondigd. Maar ga gerust verder, narren zijn er overal nodig.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 15:21   #22
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Om nu eens eindelijk de blokkertjes een kans te geven om hun ideologie te verduidelijken volgt mijn analyse.
Ik wacht vol spanning op leuke reacties!

De extreem rechtse ideologie:

Wat zijn nu in feite de belangrijkste kenmerken van extreem rechts? Welke geur hangt er aan deze politieke familie?
Volgens Cas mudde, een Nederlandse politoloog, hangen volgende bordjes bij extreem rechts:
  1. - Nationalisme
  2. - Vreemdelingenhaat (xenofobie, voor de interloctuelen)
  3. - Sociaal chauvinisme (eigen volk eerst, voor de anderen)
  4. - Gehechtheid aan gezag en aan orde
Extreem rechtse partijen hebben een aantal gekheden:
- ze verwarren tussen Staat en Volk (de staat ofte natie is een groep mensen met een gemeenschappelijke oorsprong. Volk is iets dat ze aan racisme koppelen,cultureel of genetisch)
- ze verwerpen alles wat "vreemd" is (de vreemdelingen maar ook degenen die niet overeenkomen met het door hen gefantaseerde "volk": holebis,linksen,feministen, steuntrekkers)
- Ze aanvaarden de welvaartstaat maar enkel voor het "eigen volk eerst"
- Ze zeggen terug naar de "orde" te willen terugkeren, maar passen zelf ontwettige middelen toe.
- Ze bespelen voortdurend angst van de mensen door hen een onveiligheidsgevoel aan te praten rond criminaliteit, drugs, politieke corruptie onafgezien van de evolutie van deze elementen: los van elke realiteitszin.
Bij deze vijf hoodkenmerken moet men ook nog een aantal andere onder ogen zien:
Het reductionisme, het populisme, het simplisme.
Extreem rechtse partijen zoals het VB hebben geen enkele zin voor, of houden op geen enkele manier rekening met, de complexiteit van sociaal-economische factoren. Zij herleiden alles tot een klein aantal "verklaringen"
- De vreemdelingen zijn de schuld van alles op gebied van tewerkstelling en criminaliteit (ofwel pakken ze het werk af, ofwel pakken ze de dop af...)
- De Walen maken Vlaanderen arm (de beroemde transfers)
De anti-politieke houding:
Alle partijen buiten het VB zijn "rotte appel", corrupt, en men behandelt alle partijen als vijanden, als debielen, als apen...
Tevens verwerpen ze elk compromis, maar zeggen dan dat de andere partijen, die hun gedachtengoed natuurlijk onmogelijk integraal kunnen overnemen, om hen uit te sluiten: het beroemde cordon sanitaire wijten ze aan anderen, niet aan zichzelf!
De anti-democratische houding:
Extreem rechts is van nature anti-democratisch. Zoals het de gewoonte is is de leider voor het leven verkozen. Zij doen inderdaad mee aan verkiezingen maar uit opportunisme. Hun visie is tegengesteld aan het geloof in democratie (wat ze weglachen als corrupte partijpolitiek). Zij geloven immers niet in het gelijheidsbeginsel.
De basis van de democratie is nog steeds: één burger= één burger. Dit verwerpen zij.
Een economisch liberale houding
Ze willen wat zij noemen 'de excessen' van de welvaartsstaat afschaffen. Zij willen die behouden voor het "eigen volk" maar zijn de laatste jaren zeer onduidelijk geworden dat ze hier de kansarmen, de doppers en steuntrekkers niet bijrekenen...
Extreem rechtse partijen volgen steeds de extreem-liberale partijen op het economische vlak (privatisering van pensioenen, privatisering onderwijs, afschaffen van subsidies voor cultuur). In Orange en Vitrolles schafte men onmiddellijk de subsidies aan jeugdhuizen af, In Oostenrijke zette men het mes in de cultuur subsidies...
foute analyse, tenzij u fascisme niet tot extreemrechts rekent
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 18:36   #23
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Fere, niemand vindt het de moeite waard om opmerkingen te geven over jouw schrijfsels. Ze gaan altijd over hetzelfde. Tegenargumenten 'weerleg' je gewoon door een fotootje van Hitler aan te wenden. Niemand hecht ook maar enige waarde aan de onzin die jij al sinds jaar en dag op dit forum verkondigd. Maar ga gerust verder, narren zijn er overal nodig.
Als u nu nog eens zinnige commentaar kon geven....
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 21:25   #24
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu Bekijk bericht
Het is toch het Vlaams Belang zelf dat bepaalt in welk kamp het zich wil bevinden niet? Omdat ik zeg dat u een pedofiel ben, maakt van u toch nog geen pedofiel? Of wel soms?
In het geval van het VB: een kindjes aanrandende man is niet minder pedofiel omdat hij halstarrig volhoudt er géén te zijn.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 23:18   #25
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn analyse van het VB schijnt dus in de smaak te vallen: niemand heeft er enig opmerking over!
Waauw!
*geeuw*
Begin je dat zelf niet moe te worden? Is het niet tijd om wat minder gefrustreerd met politiek om te gaan en een andere hobby te zoeken?
Politiek ben je totaal mislukt...als ze jou bij spirit al aan de deur zetten dan moet het wel heel erg zijn.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 23:33   #26
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Om nu eens eindelijk de blokkertjes een kans te geven om hun ideologie te verduidelijken volgt mijn analyse.

Ik wacht vol spanning op leuke reacties!

De extreem rechtse ideologie:

Wat zijn nu in feite de belangrijkste kenmerken van extreem rechts? Welke geur hangt er aan deze politieke familie?
Volgens Cas mudde, een Nederlandse politoloog, hangen volgende bordjes bij extreem rechts:
  1. - Nationalisme
  2. - Vreemdelingenhaat (xenofobie, voor de interloctuelen)
  3. - Sociaal chauvinisme (eigen volk eerst, voor de anderen)
  4. - Gehechtheid aan gezag en aan orde
Extreem rechtse partijen hebben een aantal gekheden:
- ze verwarren tussen Staat en Volk (de staat ofte natie is een groep mensen met een gemeenschappelijke oorsprong. Volk is iets dat ze aan racisme koppelen,cultureel of genetisch)
- ze verwerpen alles wat "vreemd" is (de vreemdelingen maar ook degenen die niet overeenkomen met het door hen gefantaseerde "volk": holebis,linksen,feministen, steuntrekkers)
- Ze aanvaarden de welvaartstaat maar enkel voor het "eigen volk eerst"
- Ze zeggen terug naar de "orde" te willen terugkeren, maar passen zelf ontwettige middelen toe.
- Ze bespelen voortdurend angst van de mensen door hen een onveiligheidsgevoel aan te praten rond criminaliteit, drugs, politieke corruptie onafgezien van de evolutie van deze elementen: los van elke realiteitszin.
Bij deze vijf hoodkenmerken moet men ook nog een aantal andere onder ogen zien:
Het reductionisme, het populisme, het simplisme.
Extreem rechtse partijen zoals het VB hebben geen enkele zin voor, of houden op geen enkele manier rekening met, de complexiteit van sociaal-economische factoren. Zij herleiden alles tot een klein aantal "verklaringen"
- De vreemdelingen zijn de schuld van alles op gebied van tewerkstelling en criminaliteit (ofwel pakken ze het werk af, ofwel pakken ze de dop af...)
- De Walen maken Vlaanderen arm (de beroemde transfers)
De anti-politieke houding:
Alle partijen buiten het VB zijn "rotte appel", corrupt, en men behandelt alle partijen als vijanden, als debielen, als apen...
Tevens verwerpen ze elk compromis, maar zeggen dan dat de andere partijen, die hun gedachtengoed natuurlijk onmogelijk integraal kunnen overnemen, om hen uit te sluiten: het beroemde cordon sanitaire wijten ze aan anderen, niet aan zichzelf!
De anti-democratische houding:
Extreem rechts is van nature anti-democratisch. Zoals het de gewoonte is is de leider voor het leven verkozen. Zij doen inderdaad mee aan verkiezingen maar uit opportunisme. Hun visie is tegengesteld aan het geloof in democratie (wat ze weglachen als corrupte partijpolitiek). Zij geloven immers niet in het gelijheidsbeginsel.
De basis van de democratie is nog steeds: één burger= één burger. Dit verwerpen zij.
Een economisch liberale houding
Ze willen wat zij noemen 'de excessen' van de welvaartsstaat afschaffen. Zij willen die behouden voor het "eigen volk" maar zijn de laatste jaren zeer onduidelijk geworden dat ze hier de kansarmen, de doppers en steuntrekkers niet bijrekenen...
Extreem rechtse partijen volgen steeds de extreem-liberale partijen op het economische vlak (privatisering van pensioenen, privatisering onderwijs, afschaffen van subsidies voor cultuur). In Orange en Vitrolles schafte men onmiddellijk de subsidies aan jeugdhuizen af, In Oostenrijke zette men het mes in de cultuur subsidies...
Wat een gezever maar zijn we ondertussen al gewoon.
1)Het vb is de dag van vandaag een rechtse partij.
2)Vreemdelingenhaat is bullshit;als je vreemdelingen haat dan laat je deze niet in je partij toe en zet je ze sowieso al niet op je lijsten.
Dat we niet hoog oplopen met de islam en moslims is een feit en ook meer dan terecht maar haten is toch nog iets helemaal anders.
3)Tuurlijk datte dat mensen die hier geboren zijn hier op de eerste plaats komen,zo moet het zijn gvdm.Maar neen,ons erickske hier vind het doodnormaal dat zelfs illegalen evenveel rechten zouden krijgen en mss zelfs voorrang krijgen,ts.
4)We verwerpen alles wat vreemd is?Onzin natuurlijk;er gaan zeer veel vb'ers naar een bv pittabar bij een allochtoon.We eten allemaal eten die vanuit andere landen komen.Er zijn heel wat vb'ers die op reis gaan naar turkije en andere.
Steuntrekkers?Neen,langdurige steuntrekkers,profiteurs;daar hebben we het over.En homo's?We zijn zoals al reeds 100 keer gezegd niet tegen homo's maar wel tegen een aantal waarden en normen voor ons.
5)Onwettige middelen?Welke dan?Als het over de bie gaat;die had die feiten al gedaan voor'em bij het vb ging.
6)Ze bespelen voortdurend angst?Tja,sla mss eens de gazet open erickse,luister eens naar de mensen,kom mss eens wat meer buiten,ga wat meer uit en dan zal je weten dat dat onveiligheidsgevoel meer dan terecht is.
Drugs;meer dan terecht want de andere partijen hebben cannabis gedoogd.
Criminaliteit;tja,als er iedere dag in antwerpen meer dan 180 feiten zijn,in brussel zelfs nog wat meer en in gent ook een 84 tal dan zegt het vb de waarheid en zijn trouwens de enigeste partij de de criminaliteit echt wil aanpakken.
7)De vreemdelingen de schuld van alles;tja,toon mij eens aan waar iemand dat zou gezegd hebben,lol.
8)De walen maken vlaanderen arm?Ik hou het vooral bij dat die transfers ten onrechte zijn en de walen er geen recht op hebben en vlaams geld in vlaamse handen moet blijven.
9)Subsidies van cultuur;mij niet gelaten maar men doet dat niet zomaar;alleen degene die geen volk trekken en z'n geld niet waard zijn vallen sowieso af en terecht.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 23:36   #27
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
*geeuw*
Begin je dat zelf niet moe te worden? Is het niet tijd om wat minder gefrustreerd met politiek om te gaan en een andere hobby te zoeken?
Politiek ben je totaal mislukt...als ze jou bij spirit al aan de deur zetten dan moet het wel heel erg zijn.
Ik denk dat die jongen echt niet kan slapen,die gast is echt verzuurd.
24/24 over slechts 1 onderwerp;kakken op het vb en liefst zoveel mogelijk.
Gaat erickske wel gaan werken in feite?

En das echt een goeie;bij een partijke als spirit de laan uitvliegen maar we zien hier nu al langer dan vandaag waarom.
Oud 24 april 2007, 00:22   #28
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

wat een frustraties! En dan gasten die enkel bevestigen wat ik zeg en niet eens merken dat ze mijn argumenten met voorbeelden spekken!
Loosers!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2007, 00:28   #29
Supervlaming
Gouverneur

Supervlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou dit anders formuleren. Eventuele subsidiëring van cultuur verschuift naar het volksere dat ook nog wonderwel in financiële zin goedkoper is.
Oud 24 april 2007, 00:34   #30
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supervlaming Bekijk bericht
Ik zou dit anders formuleren. Eventuele subsidiëring van cultuur verschuift naar het volksere dat ook nog wonderwel in financiële zin goedkoper is.
En nu nog antwoorden op de andere puntjes, en we zijn er!
Maar je mag al eens antwoorden wat er "volkser" is aan de VB cultuur?
Of is VB cultuur een contradictio in terminis?
Oud 24 april 2007, 00:52   #31
Supervlaming
Gouverneur

Supervlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nu nog antwoorden op de andere puntjes, en we zijn er!
De rest ben ik het mee eens al worstel ik ook met het begrip "volk" waarbij het bestaan van een België dat sterk bemoeilijkt. Ik ben overigens fel anti-VB.
Citaat:
Maar je mag al eens antwoorden wat er "volkser" is aan de VB cultuur?
Of is VB cultuur een contradictio in terminis?
Volkser? Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/V%C3%B6lkisch. In ieder geval beslist niet elitair, meer iets dat men als "des volks" beschouwt. Zie bijvoorbeeld http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlaams_Nationaal_Zangfeest, de Suskewiet (kierewiet) wedstrijden en de Vlaamse schlagers.
Oud 24 april 2007, 07:34   #32
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Speciaal om feremans een plezier te doen , heb ik maar elke keuze aangevinkt.
Oud 24 april 2007, 10:34   #33
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
wat een frustraties! En dan gasten die enkel bevestigen wat ik zeg en niet eens merken dat ze mijn argumenten met voorbeelden spekken!
Loosers!
Jij bent toch degene die bij spirit ne schup onder z'n gat heeft gekregen,wie is hier de loser?
Oud 24 april 2007, 11:04   #34
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Jij bent toch degene die bij spirit ne schup onder z'n gat heeft gekregen,wie is hier de loser?
Op dit forum de sukkels die de draad niet kunnen volgen
Oud 24 april 2007, 11:07   #35
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Wat een gezever maar zijn we ondertussen al gewoon.
1)Het vb is de dag van vandaag een rechtse partij.
2)Vreemdelingenhaat is bullshit;als je vreemdelingen haat dan laat je deze niet in je partij toe en zet je ze sowieso al niet op je lijsten.
Dat we niet hoog oplopen met de islam en moslims is een feit en ook meer dan terecht maar haten is toch nog iets helemaal anders.
3)Tuurlijk datte dat mensen die hier geboren zijn hier op de eerste plaats komen,zo moet het zijn gvdm.Maar neen,ons erickske hier vind het doodnormaal dat zelfs illegalen evenveel rechten zouden krijgen en mss zelfs voorrang krijgen,ts.
4)We verwerpen alles wat vreemd is?Onzin natuurlijk;er gaan zeer veel vb'ers naar een bv pittabar bij een allochtoon.We eten allemaal eten die vanuit andere landen komen.Er zijn heel wat vb'ers die op reis gaan naar turkije en andere.
Steuntrekkers?Neen,langdurige steuntrekkers,profiteurs;daar hebben we het over.En homo's?We zijn zoals al reeds 100 keer gezegd niet tegen homo's maar wel tegen een aantal waarden en normen voor ons.
5)Onwettige middelen?Welke dan?Als het over de bie gaat;die had die feiten al gedaan voor'em bij het vb ging.
6)Ze bespelen voortdurend angst?Tja,sla mss eens de gazet open erickse,luister eens naar de mensen,kom mss eens wat meer buiten,ga wat meer uit en dan zal je weten dat dat onveiligheidsgevoel meer dan terecht is.
Drugs;meer dan terecht want de andere partijen hebben cannabis gedoogd.
Criminaliteit;tja,als er iedere dag in antwerpen meer dan 180 feiten zijn,in brussel zelfs nog wat meer en in gent ook een 84 tal dan zegt het vb de waarheid en zijn trouwens de enigeste partij de de criminaliteit echt wil aanpakken.
7)De vreemdelingen de schuld van alles;tja,toon mij eens aan waar iemand dat zou gezegd hebben,lol.
8)De walen maken vlaanderen arm?Ik hou het vooral bij dat die transfers ten onrechte zijn en de walen er geen recht op hebben en vlaams geld in vlaamse handen moet blijven.
9)Subsidies van cultuur;mij niet gelaten maar men doet dat niet zomaar;alleen degene die geen volk trekken en z'n geld niet waard zijn vallen sowieso af en terecht.
Moest je nu iets anders doen dan "welles-nietes" spelen:
je zou, punt voor punt, kunnen aantonen dat mijn analyse niet overeenkomt met het VB.
Maar dat doe je niet. En zolang je dat niet doet bevestig je met evenveel argumenten dat mijn analyse correct is.
Een paar van je uitspraken zijn gewoon een bewijs voor mijn theorie!
Oud 24 april 2007, 11:15   #36
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supervlaming Bekijk bericht
De rest ben ik het mee eens al worstel ik ook met het begrip "volk" waarbij het bestaan van een België dat sterk bemoeilijkt. Ik ben overigens fel anti-VB.
Het bestaan van Vlaanderen als natie zou dat even moeilijk maken.
Het populisme, het geloven in een monocultureel volk is een fabel van de romantische negentiende eeuwse nationalisten.
Het gaat totaal voorbij aan de complexe manier waarop onze maatschappij is opgebouwd.
Middenstanders spreken ook van "eigen volk" en daarmee bedoelen ze dan middenstanders (uit hun stad!).
Het begrip Volk is een romantisch begrip, het is onjuist en heeft als enige bedoeling om de "natie" te kunnen vestigen.
Extreem rechts verwart natie en volk systematisch, om een plausibele verklaring te hebben waarom men nationalist is.
Indien er werkelijk zoiets zou bestaan als een welomlijnd "Vlaamsch Volk" dan is nationalisme heel begrijpelijk.
Graag doen ze daar nog een scheut racisme bovenop, wat in het geval van Vlaanderen een farce is: wij zijn bijeengevogeld door eeuwenlang onze vrouwen te hebben laten neuken door alles wat in Europa het intessant vondt om hier een "bezoekje" te brengen, en die lijst is LANG

Dat er in Vlaanderen een prototype Vlaming bestaat, een soort eenheidsworst, een "jan modaal" is bij de gekte af. In Vlaanderen zijn er zes miljoen partijen. Omdat er zes miljoen Vlamingen zijn, met elke hun eigen fanfare, parochie, wijk, vogelpikvereniging, voetbalploeg.
Vlaanderen is verdeeld door zes miljoen vlaamse eigenzinnigaards.
Een Vlaams volk is de grootst mogelijk farce die er is.
Ik moet toegeven dat de Brusselaars, de Walen en de Fransen hier ook niet wars van zijn. En we zwijgen over de Ollanders.
Over de Duitsers en de Engelsen twijfel ik: ze lopen graag in rotten van vier, of schuiven spontaan aan in rijen bij busstations. Daar zit een geurtje aan...

Toch spreek ook ik van het Vlaamse Volk. En dan bedoel ik dit Mecca aan de noordzee, dit aards paradijs waar de mensen ondanks het feit dat ze blauw, geel, rood of groen zijn, ondanks het feit dat ze geus zijn, ondanks het feit dat ze een hoofdstad hebben die Frans spreekt, ondanks jarenlange bezetting door alleman en iedereen, ondanks het spreken van vier talen en het omgaan met matrozen uit de hele wereld gastvrij en vooral vriendelijk met mekaar omgaan. Die geen oorlogen (meer) maken tussen gelovigen van allerlei slag en ongelovigen van allerlei zeden. Die nooit ten oorlog trokken tegen de Walen maar die sybillijnse wetten maakten om vooral niet te gaan vechten. Het is het voorbeeld van hoe de wereld er moet uitzien: verdraagzaam, vrijheidslieven, vredelievend.
Het Vlaamse volk is (op enkele sukkels na) het wereldvoorbeeld van hoe je politieke problemen oplost, ethnische problemen omzet in goed draaiende economie en hoe je een multiculturele samenleving voert met culinair nefaste gevolgen.
Dat is Mijn VLaanderen. En daar ben ik niet alleen fier op, daar ben ik doodgelukkig mee. En een paar ezels gaan me mijn nachtrust niet blijven afpakken: daar heb ik alle hoop op!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 24 april 2007 om 11:22.
Oud 24 april 2007, 15:57   #37
El Guapo
Burger

El Guapo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
plezant:

El Guapo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2007, 21:06   #38
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
PDW in De Standaard:
Filip Dewinter noemde de Islam NOOIT een achterlijke godsdienst ! Pim Fortuyn wel

wie is hier extreem rechts en te radicaal ! 1-0
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2007, 21:09   #39
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Belgium: Far-right party calls for Jewish support

Candidate from reputedly xenophobic party Vlaams Belang appeals to Jewish vote in Antwerp, saying Jewish community natural partner ‘against the main enemy of the moment, radical Islamic fundamentalism.’ Party expected to win one-third of votes in regional elections Sunday
Belgium/Austria
Extreme-Right Parties Advance on Immigration Issue

Frank Vanhecke (center), head of Belgium's far-right Vlaams Belang party, has a lot to celebrate. The party of Vanhecke and activists like Marie-Rose Morel and Gerolf Annemans, reorganized after being disbanded for inciting discrimination, made historic gains in October elections.

Two years after being disbanded for "repeated incitement to discrimination," Belgium's far-right Vlaams Blok party has reemerged as Vlaams Belang (Flemish Interest). In October elections, it expanded significantly for the first time beyond its traditional base in Antwerp, Belgium's second largest city, where it won 33.5% of the vote. Party chairman Frank Vanhecke called the election a "landslide victory."
The Oct. 8 election saw the Vlaams Belang reach just over 20% of the vote in the 308 municipal councils of Flanders, the country's Dutch-speaking region. The anti-immigrant, Flemish separatist party has been accused of ties to neo-Nazi skinhead groups in Antwerp, the site of numerous hate attacks in recent months, including a shooting rampage last May that left two dead.

who wrote this bullshit
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 24 april 2007, 21:11   #40
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
plezant:

nog plezanter... plakt er uwe kop eens op

't zal nog geloofwaardiger lijken
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be