![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het gaat er niet over dat dat koelwater dan niet meer gebruikt zou kunnen worden, maar wel dat je sowieso dat koelwater nodig hebt. Je kan dat dus inderdaad niet opgebruiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
pfft het woord "ooit" gebruiken in meteorologische context ... hoe oud is de aarde 4,6 miljard jaar ? (als ik mijn niet vergis is dat ) 4.600.000.000 jaar en we zijn sinds 1833 ? aan het meten maw 0.000.000.173 jaar manmanman, wat gaan ze nog allemaal uitvinden om de (domme) mensen bang te maken en de ecologiebussiness te doen draaien ?! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Gouverneur
|
![]() In de Alpen hangt hier nog een ander luik aan vast. Er is nogal wat electriciteitsopwekking via stuwmeren. Deze laten echter niet hun water los wanneer het de landbouw past, maar wanneer men electriciteit wil produceren. Momenteel zouden de stuwmeren gevuld moeten worden met het smeltwater van de Alpen. Door de geringe sneeuwval zal dit maar miniem zijn waardoor er slechts weinig water zal afstromen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat lef moeten ze eens hebben, mij vertellen hoe ik met mijn eigen regenwater moet omspringen ![]() is het er al niet zwaar genoeg over dat ik er via de oppervlaktewaterbelasing op moet betalen misschien ?! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed weer en lekker warm lijkt wel even leuk tijdens de verlofjes .
Maar wat op het werk ??? Binnenshuis gaan de airconditioningen op , maar buiten ??? Denk dan ook aan de hogere sterftecijfers tijdens hittegolven . Dat is al 1 menselijk aspect waar men snel overkijkt ...
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Niet onlogisch dat je ervoor betaalt trouwens. Je vervuilt het ook mee hé! Laatst gewijzigd door Edina : 25 april 2007 om 10:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want door het vele water dat daar nu voor gebruikt word, komt de watervoorziening van de bevolking in het gedrang. Het grondwaterpeil is reeds jaren aan het zakken en men moet steeds dieper boren om het boven te halen. Daar komt bij dat het bovenste grondwater niet meer bruikbaar is en nog zeer moeilijk kan geschikt worden gemaakt voor menselijke consumptie Het is dus een fabel dat er voldoende drinkwater is om maanden van droogte op te vangen, er is zelfs niet genoeg om een paar weken op te vangen, laat staan een paar jaren. En Vlaanderen is zelfs bij het uiterst geschiktste weer niet meer instaat om voor zijn eigenvoedsel voorziening te zorgen, laat staan bij droog of te nat weer. Ook worden net deze maand veel gewassen gezaaid en/of uitgeplant. Op dat ogenblik eisen de gewassen voldoende water en voldoende warmte, maar het mag niet te nat zijn of alles verzijpt. Als het te droog is verdorren de plantjes en kunnen de zaden niet kiemen. Ook als het te warm is sterft alles af, of beginnen de gewassen te schieten, waardoor ze ook niet meer bruikbaar zijn als voedsel. Voedsel kweken is minder gemakkelijk dan de meeste mensen denken en het is minder normaal dan men denkt dat de landbouwers alle problemen zomaar kunnen oplossen. Wat de meeste van onze stadsmensen natuurlijk niet weten, is dat het meeste voedsel dat zijn in de winkels vinden van andere continenten komt. Vaak zelfs uit hongerlijdende landen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vervuil met het regenwater wat ik niet gebruik? Tja, waarom nog geen CO2 taks op wat ik uitadem?
Over het koelwater. De enige reden waarom een elektriciteitscentrale koelwater van buitenaf gebruikt is omdat dit goedkoper is dan alle koeling te moeten doen via de enorme koeltorens. Maar ook dat is perfect mogelijk. Maar stel dat een electriciteitscentrale 100000L water per minuut gebruikt om zijn koeling te doen. Waar gaat dit water naartoe? Dat verdwijnt ofzo? Bij mijn weten word een klein deel waterdamp, wat de enorme witte wolken uit de koeltorens veroorzaakt. De rest is gewoon verwarmd water wat terug de rivier in gaat. Niet goed voor het milieu trouwens. Warm water bevat minder zuurstof, wat de waterdiertjes minder leuk vinden. Waarom zou een boer niet kunnen sproeien met warm water?
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ze zullen wel een verbod op wassen van auto's invoeren en op het besproeien van grasperken. Dit met zware boetes voor deze die ze snappen dat het toch doen. Lekker goed voor de staatskas. Zie je de droogte heeft nog goede kanten ook, Verhofstad zal volgende keer een echt sluitende begroting hebben, mss zelfs een echt overschot dankzij de droogte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
moet jij mij eens uitleggen hoe ik vervuil met het regenwater dat ik gebruik voor mij tuin ... ?!? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 25 april 2007 om 10:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ze veroorzaken idd meer waterverdamping dan natuurlijk is, enkel door de omgevingsopwarming veroorzaken zij winden die het verdampte water wegblazen en zo zorgen zij dus ook voor de verdroging van ons milieu hier en voor de lage grondwaterstanden. En breng onze politici niet op ideeën, straks hebben we ook daar taksen op te betalen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Niet het regenwater, wel het oppervlaktewater. Via allerlei wegen. Of hoe dacht je anders dat dit verontreinigd geraakte?
Citaat:
(en die thermische vervuiling is inderdaad een probleem) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pfff , heb even aan het puzzelen geweest over het waterverbruik in mijn gezin. Moest er een watertekort van komen gaat dat toch een probleem zijn. (groot gezin)
En als dat dan samen gaat met hoge temperaturen ... ![]() Praktisch gezien zijn we eigenlijk reddeloos verloren als er geen water uit ons kraantje komt ... Hopelijk leggen ze snel een co2-taks op voor uitademen zodat ze genoeg geld hebben voor extra waterbekkens . ![]()
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
nu moet jij mij eens uitleggen wat er egoistisch is aan het feit dat ik met mijn (goed genoeg gedimensioneerd , ik zal niet zonder vallen) regenwater mijn tuin besproei en leg mij en pasant eens uit waar dat vervuild, terwijl ik er wel belasting op betaal ... t is godverdomme een sociale herverdeling ! hoe meer ik op die manier verbruik hoe meer belasting ik betaal !?! (en nog eens, ik heb daar op geen enkele manier subsidie voor gekregen hoor) ps die zomervakantie die we niet doen is omdat we investeren in zonnepanelen, ook egoistisch zeker ?! laat t zonneke dus maar schijnen ![]() |
|
![]() |
![]() |