![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
waarom jongeren ? omdat sommigen liever hun kop in t zand steken natuurlijk ! De Standaard politiek correcter dan De Morgen Op 20.4.07 stond in De Standaard op blz. 9 een interessant bericht onder de titel "Holebi's bang in Brussel". Daaruit bleek dat tenminste één op drie holebi's zich tenminste één keer per maand onveilig voelde in de hoofdstad. Het ging om een onderzoek verricht in opdracht van minister van Justitie Onkelinx. Hetzelfde bericht, afkomstig van het agentschap Belga, kon men diezelfde dag ook aantreffen in De Morgen, blz. 16. Alles was identiek, behalve de alinea waarin sprake is over het door het onderzoek naar voren gekomen "profiel van de daders". In beide bladen stond dat de daders tussen 18 en 30 jaar waren, meestal mannen waren en in groep opereerden. Dat volstond voor De Standaard. In De Morgen ging het dader-profiel verder als volgt: "De meeste daders zijn buurtjongeren van allochtone afkomst". Die zin, zoals de rest afkomstig van Belga, werd in De Standaard geschrapt. Zijn lezers mogen dat niet weten; ze zouden wel eens een "fout" idee kunnen krijgen over "allochtonen". Mark Grammens in Journaal, 26 april 2007 gepubliceerd op donderdag 26 april 2007 @ 10:01 CET http://lvb.net/item/4566 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ouderwetse schrijfstijl? Gesteld dat het waar is, beschouw ik dat als een compliment. Maar goed, ik wil wel enkele voorbeelden en dan een omzetting naar "moderne schrijfstijl". Ouderwetse denkstijl? Ook hier beschouw ik dat als een flaterende opmerking. Ik ben immers geen aanhanger van het modern relativisme en "alles-is-wel-goed" en "weg-met-ons". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Besliste gij zo even wat "de zaak" is?
Daarbij, uw post is niet helemaal af, waarop ik reageerde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nu graag even inhoudelijk ingaan op het in het rood gezette. Of valt dat u nu net iets te moeilijk?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Welke stelling? Over uw bekrompenheid? Ik heb er wel meerdere geschreven in deze draad...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Dat was mijn mening, geen "stelling".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel die "mening" mag u wat verder illustreren. Wat is bijvoorbeeld zo ouderwets aan mijn schrijfstijl? Wat is er zo ouderwets aan mijn denkstijl? Altijd interessant om te weten wat anderen denken! Dus, laat u maar eens goed gaan!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Alles.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() jullie kunnen misschien een topic "schrijfstijl" openen ... pffft
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() off topic klojo's.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Jan, illustreert gij uw meningen eens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() mannekens, open eens een topic bij k&k over jullie schrijfstijl, of nog liever stuur elkaar een privé berichtjes
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar even verder lees ik dat je "jongeren" (met de aanhalingstekens dus) definieert als jongeren van allochtone origine. Dus eigenlijk heb je jongeren (de witte), en "jongeren" (de bruine) als ik het goed begrijp? Maar waarom die "jongeren" (de bruine dus) zo dankbaar moeten zijn ontsnapt me nog steeds. Ze zijn volgens mij Belg en leven dus onder de Belgische wetgeving. Ik moet eerlijk gezegd toegeven dat ik me ook niet elke dag zo uitgesproken dankbaar voel dat ik België mag leven. Ik ken zelfs een bepaalde Vlaamse partij waarvan de leden helemaal niet zo dankbaar zijn dat ze in België leven. Dus waarom zou je zo'n uitgesproken dankbaarheid verwachten van die "jongeren" (nog steeds de bruine dus)? Ik denk dat je dankbaarheid verwart met respect. Van elke burger mag je respect verwachten. Maar dat is dus iets wederzijds. Als ik jou uitscheld voor "vreemd gespuis", dan getuigt dat van weinig respect voor jouw persoon. In dat geval kan ik moeilijk van jou verwachten dat je mij met veel respect gaat bejegenen. Het is dus een kwestie van wederzijds respect. Als jij je verlaagt tot dezelfde crapuleuze gedragingen als bepaalde "jongeren" of jongeren, verwacht dan niet teveel respect terug.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling