Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2007, 23:08   #21
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Denk er wel aan dat je je recht op uitkering verliest wanneer je zelf ontslag neemt of ontslagen wordt om dwingende redenen...

Misschien eerst en vooral proberen om de situatie uit te leggen aan je werkgever. Als hij/zij een beetje begripvol is, wil hij/zij je misschien zelf ontslagen of helpen naar een andere oplossing te zoeken.

En ik denk trouwens dat een contract van bepaalde duur er pas automatisch eentje wordt van onbepaalde duur wanneer je 3x na elkaar een contract van bepaalde duur hebt gekregen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2007, 23:12   #22
Isabella
Burgemeester

Isabella's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Denk er wel aan dat je je recht op uitkering verliest wanneer je zelf ontslag neemt of ontslagen wordt om dwingende redenen...

Misschien eerst en vooral proberen om de situatie uit te leggen aan je werkgever. Als hij/zij een beetje begripvol is, wil hij/zij je misschien zelf ontslagen of helpen naar een andere oplossing te zoeken.

En ik denk trouwens dat een contract van bepaalde duur er pas automatisch eentje wordt van onbepaalde duur wanneer je 3x na elkaar een contract van bepaalde duur hebt gekregen.
ja uitleggen aan mijn overste is een mogelijkheid. ware het niet dat zij beheerster is in een filiaal dat behoort tot een grote keten, en alles hogerop wordt beslist. en mijn overste is deze week in verlof. een echte assistente hebben we niet, enkel een assistent in opleiding die deze week de honeurs waarneemt, en volgens mij ook niet bij machte is om een ontslagbrief van mij te ondertekenen voor ontvangst
Isabella is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2007, 12:47   #23
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isabella Bekijk bericht
Als ik mijn ontslag geef, of niet meer ga werken,
dan kom ik bij op mijn partner te staan op zijn loonbrief.
Als we dit berekenen komt het voordeliger uit op mijn job aan de kant te zetten, dan toch te gaan werken en zoveel kwijt te zijn aan opvang.
Het is ook niet ideaal, en ik wil ook niet graag iemand zijn die ten laste staan van haar partner. Maar het zou zijn tot januari 2008 wanneer we wel opvang hebben, en ik kan dan een nieuwe job zoeken.
In september zou zich dan alweer een ander probleem voordoen, mijn zoontje gaat dan halve dagen naar school, en dan is er ook weer niemand op hem 's middags te gaan halen.
Vergeet wel niet dat ze je enkel ontslaan wegens dringende redenen als je een contract van onbepaalde duur bepleit krijgt voor de arbeidsrechtbank. Indien je dit niet haalt (en die kans is echt wel reëel) zul je je bruto loon tot 3 juli 2007 mogen betalen als vergoeding wegens contractbreuk.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2015, 08:43   #24
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Iemand enig idee ik welke provider ik neem waar Telenet en Belgacom voor niets tussen zitten ?

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 28 april 2015 om 08:43.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2015, 14:03   #25
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isabella Bekijk bericht
Het heeft weinig met politiek te maken, maar ik hoop dat ik hier in deze rubriek mijn vraag mag stellen.
Het betreft een vraag over mijn werk:

Ik werk als bediende, en heb een contract bepaalde duur van 1 jaar, zonder proefperiode.
Sinds vorige week heb ik geen kinderopvang meer, en na intensief zoeken door mezelf en verscheidene diensten is er niets anders qua opvang uit de bus gekomen. (toch niet voor oktober 2007). Deze periode is voor mij niet overbrugbaar.
Particuliere opvang (die niet aan inkomen gelinkt wordt) is ook niet mogelijk, ik betaal dan 17euro per kind per dag (ik heb twee kinderen), wat op maandbasis veel te hoog oploopt, dit kan ik niet betalen, aangezien dit op 612euro per maand komt.
Zonder opvang kan ik niet gaan werken, en dus zie ik geen andere oplossing dan mijn werk opgeven.
In mijn contract echter staat niets vermeld over enige opzegtermijn die ik moet uitdoen indien ik mijn ontslag geef. En op internet vind ik enkel terug dat een contract bepaalde duur buiten de proefperiode niet opzegbaar is.
Ik heb geen flauw idee wat ik nu kan doen.
Kan er eventueel iets onderling geregeld worden met de werkgever waardoor het ontslag onmiddellijk ingaat, of kan dit wettelijk niet.
Wat gebeurt er indien ik niet meer ga werken, omdat ik geen opvang heb.
Waarsschijnlijk krijg ik dan een ontslag om dwingende redenen. Welke nadelen hangen hieraan vast?
Zijn er eventueel nog andere opties?

Ik las ook dat bij een bediendencontract de opzeg pas begint te lopen op de eerste van de maand volgende op de opzeggingsdag. Dit zou willen zeggen dat ik ofwel morgen mijn ontslagbrief moet afgeven, ofwel dat mijn termijn pas ingaat op 1juni?
is dat nog goed gekomen met de kindjes eigenlijk ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2015, 00:57   #26
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Iemand enig idee ik welke provider ik neem waar Telenet en Belgacom voor niets tussen zitten ?
via satelliet , is nog wel duur !!!!
https://www.google.be/search?q=satel...ta=&gws_rd=ssl
https://www.google.be/search?q=via+s...ta=&gws_rd=ssl

https://www.google.be/search?q=satel...llite+internet

Anders Dommel , ik ben al sinds 2008 ingedommeld
www.dommel.be

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be