![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() 2000 euro voor een positie van burgemeester.
Sorry, veel te weinig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog steeds veel meer dan een bedrijf gebruikt voor het zelfde werk.
Citaat:
En de gemeentekas word beheerd door een gemeentelijke penningmeester en mag zelfs niet door de burgervader beheerd worden, hij heeft enkel inzicht, net als alle andere gemeenteraadsleden. Dus daar heeft hij echt ook geen werk mee, integendeel de boekhouding van een kleine gemeente is sneller na gekeken dan die van een grote gemeente of stad. Dus ook hier heeft hij minder werk dan binnen een stad. Citaat:
Sommige mensen komen toe met 1000€ en andere hebben zelfs na het uitgeven van 1.000.000€ nog niet voldoende stemmen om een zetelje te behalen als raadslid. Campagne voer je met verstand niet met geld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Das de helft zoveel als ik verdien,en ik moet er dan nog heel hard voor werken ook,nee ik vind het een juiste veloning
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een burgervader heeft de zelfde voordelen als een bedrijfsleider van een grote kmo. Plus zitpenningen voor alles wat buiten de gemeente grenzen valt of niet direct met de gemeente heeft te maken, of door andere instanties dan het gemeente bestuur word geleid. Veel burgervaders verdienen meer aan de buitenafjes dan aan het burgervadersloon. Een burgervader die dus loonsopslag nodige heeft is dus eigenlijk een hebzuchtig lui en lomp iemand en het niet waardig om burgervader te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Voor een vergelijkbare functie in het bedrijfsleven, namelijk afdelingshoofd, krijgt ie makkellijk het dubbele. Nuja, in het bedrijfsleven moet men presteren.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die gemeenten besta�*n echter. Alsook de wet. Je excuus is bijgevolg ongeldig. Een burgemeester wéét trouwens op voorhand hoeveel inwoners de gemeente heeft waarvoor hij zich kandidaat had gesteld. Werd het loon van burgemeesters overigens niet al eens opgetrokken een tijd geleden?
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de burgemeester zich al niet aan de wet hoeft te houden, wie dan wel?
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom denk je dat de meeste parlementaire ook de post van burgemeester begeren. Niet voor die 2000€ in de kleine gemeentes hoor, hoewel de meeste burgervaders uit de kleine gemeentes dus idd ook in het parlement zetelen en dus zelf mee kunnen beslissen of deze hun vergoeding hoog genoeg ligt. Dus ik lul niet uit mijn nek, anders had de post van burgervader zeer weinig intresse gekregen van de politici die ook landelijke posten bekleden. In de politiek zijn immers de neven verdiensten veel belangrijker dan de verdiensten uit het postje zelf. Zoek maar eens op wat een minister verdiend en wat zijn inkomsten zijn door zijn politieke nevenpostjes als minister. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reden temeer voor ALLE politici om zich aan hun zelfgestemde wetten te houden.
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En men spreekt hier over een netto van 2000€ voor je job waarin men bijn alles zelf bepaald, zelfs zijn werkuren en de tijd dat men er insteekt. Als ik even snel rekenen is dit meer dan 3000€ brutto voor een part-time jobje, niet slecht betaald dus, ook in de privé verdiend men part-time niet meer. Of men zit in een NM, met mega winsten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Die burgemeester zou beter moeten weten of is al in zijn functie vastgeroest. Hij moet mede instaan voor het naleven van de wetgeving en zichzelf opslag geven, om welke reden dn ook, kan niet. De gouverneur heeft trouwens al het dossier opgevraagd en de beslissing voorlopig geschorst, en met reden. Dat de plaatselijke administratie er achter stond, moet misschien verklaard worden in hun vooruitzicht om ook betaald te worden volgens een stad van 50.000 inwoners.
De burgemeesters en schepenen kregen in 2000 een ferme opslag en we willen hier niet betwisten dat dit verantwoord was, zeker in vergelijking met de wedde van parlementairen die minder gecontroleerd worden op hun werklust. We bestwisten ook niet dat het gemakkelijker is voor politici van hogere echelons (ministers, parlementairen) om zichzelf allerhande bonussen, extra betaalde vakantie of snoepreisjes toe te kennen. Maar dan zelf een argumentatie opgeven om zich full-time als burgemeester te kunnen bezighouden, gaat te ver en is onwettelijk. Hij wist vorig jaar welke wedde hij zou krijgen als burgemeester. Velen willen de dienstverlenende job ook doen voor het loon van 2.000 euro netto, mij inbegrepen. Hij zal ook niet de enige zijn die daarvoor bekwaam is en misschien zelfs niet de beste persoon voor die job, zeker als hij daar extra goed wil voor betaald worden. Het gebaar van de burgemeester van Damme is een kaakslag voor wie de buitengewone weddeverhoging voor gemeentelijke mandatarissen heeft doorgevoerd. Vóór 2000 moesten deze burgemeesters en schepenen het voor een peulschil doen, vergeleken met de huidige verloningen. Nu kan het inderdaad full-time, maar dan moet u in het geval van Damme akkoord gaan met een inkomen van 2000 euro per maand netto. Laatst gewijzigd door Pol : 1 mei 2007 om 14:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Het gaat hier wel over een netto-loon he... en hij krijgt allicht ook nog rijkeleijke onkostenvergoeding . En hij zal wel degelijk nog tal van andere mandaten hebben.
En als het et weinig is dan moet het maar globaal gebeueren en niet op eigen houtje dan ruikt het naar zelfbediening. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij heeft 2 zware taktische fouten gemaakt:
a) een zeer snelle loonsverhogingsprocedure,dat is uiteraard goede munitie voor de tegenstand. b) externe omstandigheden (zijn afscheid nemen van werk in de privé-sector) laten invloed hebben op zijn loon in de openbare sector...We begrijpen daaruit dus dat,moest hij verder ook een job in de privé gehouden hebben,dan die loonsverhoging niet "nodig" zou zijn geweest.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat deze politicus doet, is een part-time job laten staan voor de sherp. Al eens aan gedacht dat hij die part-time job laat staan, omdat hij deze te min vind om als burgervader te blijven doen. Hij geeft zich dus niet alleen een onrechtmatige loonsverhoging in het begin van zijn legistratuur, maar kijk duidelijk ook minachtend neer op de werkende klasse. En waarschijnlijk was het een job waar hij moest werken en bevelen van andere uitvoeren, want anders had hij ze niet laten staan, maar wel gecombineerd net als de andere politici. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Hij koos burgemeester te worden, hij wist dus op voorhand : 1-wat hij ging verdienen 2-dat hij misschien niet ging rondkomen met dat loon voor zijn levenswijze. 2000€ dat heeft zeker niet iedere werkende mens, ik heb bijlange na zoveel niet, en ik moet ook 8-10 uur werken per dag. Kom niet zeveren dat 'die mannen' er 12 doen want dan zitten 'die mannen' er 6 te verschijten in restaurants, bijeenkomstjes, feestjes, zijpostjes, 'oerzware' vergaderingetjes, etc 2000€, zijn kleren, restauranteten, auto, etc heel de rammellant op kosten van, bij mij is dit op MIJN kosten. Reken daar nog maar wat postjes links en rechts, en voordeeltjes alla 'gij moogt dat doen voor de gemeente als gij voor mij persoonlijk...." bij... Wat moeten we dan concluderen... *in koor* "OCHARME DIE MENS" ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Zyp : 1 mei 2007 om 17:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() Alléz, zulks moet toch kunnen in deze overroepen democratie. Een paar duizend euro's hier en een paar duizend daar wie gaat daar nu van wakker liggen. U moet toch weten wat deze persoon allemaal moet opgeven. Dan die druk en stress die bij deze job horen, die moeilijke beslissingen waar hij moet zien door te wroeten. Dus kom nu, wat zou nu 51.000 € + nogeens 23.000€ (bron VRT nieuws) een probleem kunnen zijn voor de aankoop van een echte CD&V burgervader. Men moet weten, voor deze prijs krijgt men in damme een kwalitietsproduct, ja, ja een echt merkproduct geen witte namaak.
Alhoewel, misschien binnen een paar jaar vergaan van kleur, rood, blauw, of een grijze mus. En wat heeft Damme dan gehad, just, een kat in een zak van 74.000€ per jaar. Maar een troost voor Damme, dat heeft heden ten dage de bevolking met alle politici. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Waar heb ik geschreven dat die te weinig verdient? En dat U evenveel uur werkt als een burgemeester, een manager, een minister of soit wie, wil toch niet zeggen dat U al die jobs aankunt? (Ik wil natuurlijk niet zeggen dat U dat niet kunt) Ik hoop van harte dat de Burgemeester van Mechelen beter omringd zal zijn dan die van Damme... Ik heb evenveel benen als Tommeke Boonen... maar ik betwijfel of ik even hard kan rijden... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 1 mei 2007 om 18:19. |
|
![]() |
![]() |