![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() Volgende spreker heeft het over de geschiedenis van de mensheid,symbolen en zo meer.
http://www.youtube.com/watch?v=ZANMp...elated&search=
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() ![]() Da al die geestelijk sociaal bewuste mensen maar is bek open doen t'is er hoog tijd voor ![]() * thnx 2 jezus for whom whe pray amén greatfull name gloryfied be thy name amén to all that seek the thruth for what we may see amén to all hallelujah - SELAH |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Ja,die klik zou familie zijn van elkaar.Heb je de 5 filmkes gezien,Duncan?
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() neen enkel 1 & het werkt niet meer...page is ge-redirekt .
This video is no longer available due to a copyright claim by Taroscopes, Origins, and Oracles erg hé tegenwoordig ....niet? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() amai,dat is idd erg.
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit is het belangrijkste boek van de Maya"s |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() HOOR & LEES en besef wat kan tegenwoordig ....laat het dan doozinken en tot u zelve komen & SPREEK .
Maarja gij spreekt al luid & uw poëtische woorden raken vele zielen diep ....houden zo men vraagt erachter tegenwoordig vanuit de hogere klasse naar de lagere toe . Het administratieve vermoedenlijke excuus hierachter zal blijkbaar zijn : we waren de reklame beu of het was een computer clitch....what ever we zullen maar braaf ja knikken en het geloven zekers ...denk ik . Ach die bourgeois zen half hollander tegenwoordig ![]() alsjemenou |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() Leuk,bedankt voor de info,I amsterdam,die boek is gratis te downloaden http://stores.lulu.com/store.php?fStoreID=521119
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() DAnk u zéér voor uw waardering hihihi ik probeer men best te doen en zo open mogenlijk in waarheid . Moeilijk want men vroeg mij om de zinnen van het boek te gebruiken en niet te misbruiken...men vroeg mij te schrijven in eigen woord zoals ik zou praten in het echt ....ook moeilijk . Na het vragen zei men mij ....denktgij dwaas en onzeker te zijn Duncan....kijk eens rond je er waren vele dwazen door alle eonen héén . Ikzelf werd ook een dwaze koning genoemd Duncan net zoals jij. Het koste me een héél leven om te begrijpen wat men mij vroeg en vertelde zodoende leerde ik dat de naam Duncan ook koninklijk was ooit .....was zéér leerzaam letterkunde en nomologie enz... . Andere mensen hebben ook uniek-mooie gedachten en denks wijzen die WIJ nodig hebben vandaag de dag in het leven ![]() Das sociaal bewust zijn hé zo van ik ben dat , dat ik ben en wij zijn dat , dat wat WE zijn .....woorden die ouder dan bijbels zijn en ooit een maatschapij kende zonder klasse verschil & afgunst/jaloezie/onwetendheid .... . |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Niet rijk zijn ,niet alles weten en ga zo maar door. Daarom ben je als mens voortdurend met worden bezig ,om eens te zijn wat je wilt worden. Alleen het onthechten ,zoals de Boedha dat deed ,kan je hiervan verlossen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het onthechten van eigen belangen maar in fase zijn mee met de spiritueel kracht of althans trachten in fase te woorden.Ik hoop duidelijk te zijn ![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kort geleden ben ik bij de Naxi's en Dongba's in China geweest. De cultuur van deze minderheden heeft veel overeenkomsten met de Maya-cultuur en godsdienst. Verassend vond ik het om deze overeenkomsten te ontdekken en een school te bezoeken waar jonge studenten de oude Dongba cultuur/religie/schrift weer bestuderen. Ook in Guatemala zijn de jonge Maya's sinds kort weer geinteresseerd in hun geschiedenis. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 1 juni 2007 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zelf ben ik nu heiden en op zoek naar wijsheden uit oude religies. Helaas kun je slechts wijs worden en nooit wijs zijn. Het is al moeilijk genoeg om verder te komen dan eigen-wijs. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() Wijs zijn is wijsheid te dienst stellen,wijs worden is jezelf te dienst stellen aan wijsheid.
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ah intressant awel ne vriend van me beoefent het ecclectisme en ik syncretisme beide zen oude religieuze vormen inderdaad . Geen enkele wijsheid of wijs zijn is welsprekende of bezit de waarheid zo staat geschreven bij korinthiërs . Ikkeu ik zen stoemen arbeider ....moh soms ook niet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ikzelf heb ook voeling en kennis van het zich geven aan het onthechten en het onthouden van . Vooral vervoeringen door zang en dans spreken mij aan ....ten hemelnemingen voelde en merkte ik ook en da geft zekerst een verlossing en een openbarings besef . Het worden of de wording is een onderdeel van het leven op zich ....geef je een wording op dan leef je ook minder & minder &......goed dat je dit beseft zoals sommigen onder ons ![]() Laatst gewijzigd door duncan : 2 juni 2007 om 20:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ken en kijk naar de pijn ,dan gaat het over. ![]() Welke zang en dans geven deze vervoering? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ken je dit in Italie? http://www.damanhur.org/temple/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trancedaal, oer muziek/ ritmes , medatief maar met animistische technieken zo leertge ze zien vliegen.....truk is WEL ne goeien leer meester te hebben die u begeleidt en bewust weet wat komen kan . Belangrijk want een te veel zuurstof naar de hersenen zorgen voor illusies of een soort hogere sfeer . Men dans baseer ik op een soort van natuurlijke nurmerologie in combinatie met geomantie . Het zingen / aanroepen kan in 3 of 4 letters gebeuren ihvh of iao ( die verkies ik ) kan ook joods zen , (h)enochiaans, indiaans of indisch-sanskriet ..... . Tegenwoordig int nederlands ![]() Het dansen is beetje indiaans achtig ....huppelent . Wel voeg ik hier aan toe dat mijn soort spirituele syncretische vervoeringen niet persé altijd met dansen zang moet....kan ook citeren zijn meer aanroepen en minder zang bvb. Ik combineer het bidden soms met zen meditatie ....kwestie van doelbewust te werken en handelen ![]() Als ik het beu ben om de here god te aanbidden in men huiskamer en op zen spiritueel syncretische dan stap ik een kerk binnen ....eender welk geloof .....tegenwoordig is het chr.evangelisch waar de evangelie van Johannes bezongen wordt & ook vervoering biedt zoals gospel wat ik enorm waardeer . Zo wordt bidden & ontwikkeling nooit saai of eindig ....zen woord is eeuwig hé sta geschreven . Mocht ik overmorgen kerken beu worden dan kan ik alsnog overschakelen maar de basis blijft hetzelfde enzovoort . *Het niet zijn is mijn kracht & macht maar ook mijn pijn en verdriet zoals bij velen . Anders omschreven ik wens , vraag en blijf bescheiden waneer het me toekomt mar komt het me niet toe dan aanvaard ik het niet(s) zijn . Jaja ik hoor je al denken ik zen nogal complex ....is typische menselijke eigenschap hé lol . Laatst gewijzigd door duncan : 3 juni 2007 om 21:38. |
|
![]() |
![]() |