![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op de man spelen gastje, Linux is pas in 1991 ontstaan, dus mijn vraag is dan ook hoe ze dan vroeger programmeerden zonder Linux aangezien het volgens u niet mogelijk is. Ik beweer namelijk alleen maar dat je LINUX niet nodigt hebt om te programmeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uiteraard kan men op alle platformen programmeren: Mac, Windows, Linux, Unix ,... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Dat er geen enkel nut is voor Linux, dat is dan weer pertinent onwaar. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb geprobeerd om een duelboot op te starten maar mijn pc aanvaard gewoon geen enkele boot alleen de door herkende geinstalleerde software (xp ) op de harddisk ! Hoe komt dat ? ik heb geprob om bij het opstarten op F12 ,F2 en dan nog eens de andere knopjes van de toetsenbord geprob maar helaas, ik word ofwel verwijsd naar de setup pagina van bios waar ik weinig aan kon doen of anders krijg ik een keuze pagina om over te schakelen naar een veilige modus !
Moet ik mss naar de config bij systeem beheer gaan en daar de boot sys configureren of hoe zit dat ? Pleaze enige idee vrienden/nerds ?? Ps: ik heb de procedure gevolgd die op de pagina staan van ubuntu: https://wiki.ubuntu.com/NlInstallati...iding/DualBoot !?
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 6 mei 2007 om 10:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Yep, in 1969 ontwikkeld door Bell Labs. Linux is geen Unix maar een variant ervan net zoals Mac OS x en System V.
Het is niet bedoeld om Linux en andere varianten ervan af te breken maar iedereen gebruikt hetgene wat hij het beste vindt. Ikzelf gebruik XP pro omdat ik er tevreden van ben en geen ICT-er ben dat kan programmeren. Maar ik ben de spelletjes beu van dit is beter , waarop iemand anders zegt dat het andere weer beter is. Elke software heeft een nut voor bepaalde personen.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Je kan Linux idd op gelijk welke PC installeren, soms ook op een Mac. De meeste linuxversies maken een bootmenu aan waarbij je kan kiezen of je Windows of Linux wenst op te starten. Je kan natuurlijk ook een PC formateren en dan exclusief Linux erop zetten. Maar als beginner lijkt me dat geen goed idee.
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Probeer eerst eens een live CD, zoals Ubuntu (of liever Kubunbtu, dat lijkt iets meer op Windows), Knoppix of Sabayon.
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Idd... Doe maar lekker verder met Vista, betaal 250 rapen en krijg een big brother op je schijf...
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Your point being?
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Ik gebruik firestarter als firewall en een virusprogramma is niet nodig op Linux. Linux is immers wel een veilig besturingssysteem.
![]() |
#35 |
|
![]() Dat kan zijn dat uw master boot record (MBR) beschermd wordt vanuit uw BIOS. Gewoon even uitzetten door tijdens het opstarten als de prompt verschijnt (dus direct als de PC aanstata) op, afhankelijk van uw systeem, DEL, F8 of zo te duwen.
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Jawel. ik probeerde vanuit dvd/cd op te starten maar zonder resultaat.
![]()
![]() |
#39 |
|
![]() Heb je twee CD/DVD-drives toevallig?
Ben je zeker dat First Boot = CD/DVD-drive? En heb je de installatie-cd van Ubuntu wel goed gebrand? |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
![]() Ik heb alleen ééntje.
Citaat:
Citaat:
![]() |