Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2007, 20:26   #21
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breda Bekijk bericht
u heeft er zeker een thuis liggen ??
2 gigantische vlaggen uit 1986. Gekocht enkele jaren geleden in Rusland. Ik ben er bijzonder trots op.
Oud 5 mei 2007, 20:30   #22
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ze hebben al het Sovjet-volkslied terug ingevoerd da's al iets.
Pfff, louter symboliek. Ik verkies de echte bakkerij.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 20:54   #23
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Lenin troont trots uit boven Yalta, Oekraïne, aan de voet van het standbeeld liggen honderden bloemen, even, zoals het past voor een dode. (dit is niet m'n eigen foto, 'k geef m'n website niet zomaar prijs)

.

Laatst gewijzigd door tomm : 5 mei 2007 om 20:56.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 21:09   #24
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

De normale lieden van dit land zouden toch dringend een comité moeten oprichten dat de gerechtvaardigde eis van de Letten en Litouwers ondersteunt,nl:
3 jaar bak voor al diegenen die de gewelddaden/massamoorden van het Stalinistisch bewind ontkennen of minimaliseren...

Er zitten er hier zelfs een paar die echt menen dat het onder het communisme goed om leven is...
In Geel zitter er ook die denken dat ze Napoleon zijn...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 21:17   #25
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Pfff, louter symboliek. Ik verkies de echte bakkerij.
Klopt, maar symboliek is toch ook belangrijk, zeker in Rusland. Het gaat trouwens verder dan symboliek, de poorten van alle belangrijke industrieën zijn getooid met communistische symboliek, je moet weten dat deze industrieën de ruggegraat van de Russische en Oekraïense economie vormen. Ook in onze ontmoetingen met politie en andere gezagsdragers (niet altijd in positieve omstandigheden... ) bleek uiteindelijk, hoe corrupt ze ook mogen zijn, een groot respect voor het verleden, en hun huidige praktijken zien ze enkel als een overlevingsstrategie in een onmogelijke tijd. Meer dan eens leidde een poging tot afpersing in toasten op Lenin en de grootsheid van de Sovjet-Unie. Zelfs de nieuwe rijken hebben respect voor het verleden, vooral omdat velen van hen zelf uit de voormalige elite komen. Dat geldt echter niet voor de overgrote meerderheid van de bevolking, die oprecht terugwillen naar de situatie van voor de wende. Tenslotte heb je nog veel echte communisten, die zich verspreid over zowat alle partijen bevinden, en heel veel sympathie voor de Wit-Russische president Lukasheno, die het communisme gehandhaafd heeft, en niet enkel de symboliek. Ook dat maakt deel uit van de tegenstrijdigheden van het hedendaagse post-Soviet tijdperk.
Je moet ook weten dat Putin's noch Yakonovitch' partijen een geheel zijn, in Rusland is Putin de bindende figuur die heel verschillende strekkingen samenhoudt, waaronder zowel pure maffia als communisten. Hetzelfde geldt in de Oekraïne waar de communisten nu opnieuw in de regering zitten. Tenslotte heb je nog Moldavië, een ex-sovjet-republiek waar de communisten nu al 6 jaar aan de macht zijn en een erg succesvol economisch beleid gevoerd hebben.
Oud 5 mei 2007, 21:23   #26
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt, maar symboliek is toch ook belangrijk, zeker in Rusland. Het gaat trouwens verder dan symboliek, de poorten van alle belangrijke industrieën zijn getooid met communistische symboliek, je moet weten dat deze industrieën de ruggegraat van de Russische en Oekraïense economie vormen. Ook in onze ontmoetingen met politie en andere gezagsdragers (niet altijd in positieve omstandigheden... ) bleek uiteindelijk, hoe corrupt ze ook mogen zijn, een groot respect voor het verleden, en hun huidige praktijken zien ze enkel als een overlevingsstrategie in een onmogelijke tijd. Meer dan eens leidde een poging tot afpersing in toasten op Lenin en de grootsheid van de Sovjet-Unie. Zelfs de nieuwe rijken hebben respect voor het verleden, vooral omdat velen van hen zelf uit de voormalige elite komen. Dat geldt echter niet voor de overgrote meerderheid van de bevolking, die oprecht terugwillen naar de situatie van voor de wende. Tenslotte heb je nog veel echte communisten, die zich verspreid over zowat alle partijen bevinden, en heel veel sympathie voor de Wit-Russische president Lukasheno, die het communisme gehandhaafd heeft, en niet enkel de symboliek. Ook dat maakt deel uit van de tegenstrijdigheden van het hedendaagse post-Soviet tijdperk.
Je moet ook weten dat Putin's noch Yakonovitch' partijen een geheel zijn, in Rusland is Putin de bindende figuur die heel verschillende strekkingen samenhoudt, waaronder zowel pure maffia als communisten. Hetzelfde geldt in de Oekraïne waar de communisten nu opnieuw in de regering zitten. Tenslotte heb je nog Moldavië, een ex-sovjet-republiek waar de communisten nu al 6 jaar aan de macht zijn en een erg succesvol economisch beleid gevoerd hebben.
Tja, dat noemt men 'zo blind als een communist'... en dat is stukken erger als 'zo blind als een mol'...
Oud 5 mei 2007, 21:24   #27
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
De normale lieden van dit land zouden toch dringend een comité moeten oprichten dat de gerechtvaardigde eis van de Letten en Litouwers ondersteunt,nl:
3 jaar bak voor al diegenen die de gewelddaden/massamoorden van het Stalinistisch bewind ontkennen of minimaliseren...

Er zitten er hier zelfs een paar die echt menen dat het onder het communisme goed om leven is...
In Geel zitter er ook die denken dat ze Napoleon zijn...
Ik veronderstel dat jij de aangewezen persoon bent om Russen en Oekraïners te les te spellen over het communisme...
Oud 5 mei 2007, 21:26   #28
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Chipie, als wij 3 jaar krijgen van de Esten, dan krijgt gij 10 jaar van de Europarlementsleden, die sterk optreden tegen de fascisten en zij die een heksenjacht op communisten organiseren.

Ik wil mijn 3 jaar afstaan, zodat gij er maar 7 moet zitten. Deal?

Ge ziet hoe solidair commies zijn hé.

Laatst gewijzigd door C2C : 5 mei 2007 om 21:28.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 21:59   #29
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Chipie, als wij 3 jaar krijgen van de Esten, dan krijgt gij 10 jaar van de Europarlementsleden, die sterk optreden tegen de fascisten en zij die een heksenjacht op communisten organiseren.

Ik wil mijn 3 jaar afstaan, zodat gij er maar 7 moet zitten. Deal?

Ge ziet hoe solidair commies zijn hé.
Moet wel bijzonder grappig zijn om al die proffen van UCLA, SUNY, ed. in de gevangenis te zien gewoonweg omdat hun archiefonderzoek niet strookt met de leugens van Chipie. Chipies wereld is haast een kopie van 1984. "Ignorance is strenght", eh Chipie.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 5 mei 2007 om 22:00.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 23:26   #30
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
2 gigantische vlaggen uit 1986. Gekocht enkele jaren geleden in Rusland. Ik ben er bijzonder trots op.
Ik heb ook een vlag van de SU op mijn kamer, dat wilt lukken.
Oud 6 mei 2007, 06:15   #31
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het niet zo goed dat sommige mensen op dit forum nu plots hevige communisten zijn omwille van de sterke symboliek van de Sovjet-Unie. De Sovjet-Unie moet je zien als een socio-economisch en politiek experiment dat grotendeels gelukt is maar ook grote gebreken had, waaraan het ten onder is gegaan. Als communist moeten we uit die fouten leren, en ze niet herhalen. De Sovjet-Unie verdedigen is goed, maar het vereist een grondige kennis terzake. Niet noodzakelijk intellectueel, maar je moet gewoon weten waarover je spreekt, en dat kan enkel als je de ex-Sovjet landen bezoekt en er met veel verschillende mensen spreekt. Anderzijds zijn er nog meer Belgen die de Sovjet-Unie afkraken op een manier die maar weinig ex-sovjet-burgers zouden tolereren, want iedereen die er iets van weet weet ook welke ontzettende vooruitgang de Sovjets gebracht hebben in verschillende domeinen. (industrialisatie, vrouwenemancipatie, infrastructuur, onderwijs, gezondheidszorg, levensstandaard, etc.)
Bijna alle geschreven bronnen zijn erg subjectief (van beide zijden) en kunnen enkel dienen als een eerste kennismaking, niet als leidraad. Hetzelfde geldt trouwens over Cuba, ik ben al dat gezever beu van zowel linksen als rechtsen die over Cuba schrijven alsof ze er al jaren wonen. (respectievelijk een groot voorbeeld voor de wereld en de ergste hel op aarde). De realiteit is helemaal anders, en zo was het ook in de Sovjet-Unie.

Laatst gewijzigd door tomm : 6 mei 2007 om 06:20.
Oud 6 mei 2007, 10:22   #32
Marc.vg
Burger

Marc.vg's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Marc.vg
Standaard

Citaat:
Ik vind het niet zo goed dat sommige mensen op dit forum nu plots hevige communisten zijn omwille van de sterke symboliek van de Sovjet-Unie. De Sovjet-Unie moet je zien als een socio-economisch en politiek experiment dat grotendeels gelukt is maar ook grote gebreken had, waaraan het ten onder is gegaan. Als communist moeten we uit die fouten leren, en ze niet herhalen. De Sovjet-Unie verdedigen is goed, maar het vereist een grondige kennis terzake. Niet noodzakelijk intellectueel, maar je moet gewoon weten waarover je spreekt, en dat kan enkel als je de ex-Sovjet landen bezoekt en er met veel verschillende mensen spreekt. Anderzijds zijn er nog meer Belgen die de Sovjet-Unie afkraken op een manier die maar weinig ex-sovjet-burgers zouden tolereren, want iedereen die er iets van weet weet ook welke ontzettende vooruitgang de Sovjets gebracht hebben in verschillende domeinen. (industrialisatie, vrouwenemancipatie, infrastructuur, onderwijs, gezondheidszorg, levensstandaard, etc.)
Bijna alle geschreven bronnen zijn erg subjectief (van beide zijden) en kunnen enkel dienen als een eerste kennismaking, niet als leidraad. Hetzelfde geldt trouwens over Cuba, ik ben al dat gezever beu van zowel linksen als rechtsen die over Cuba schrijven alsof ze er al jaren wonen. (respectievelijk een groot voorbeeld voor de wereld en de ergste hel op aarde). De realiteit is helemaal anders, en zo was het ook in de Sovjet-Unie.
Propaganda doet overal goed zijn werk...
Verdeel en heers..

http://www.wacbelgium.be
http://nl.netlog.com/Marc_Vg
Marc.vg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 10:33   #33
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Sommigen zouden toch eens een modern was- en spoelprogramma mogen installeren...
Dat kan toch zo veel niet kosten...

In heel de wereld heeft het communisme niets dan gruwel, onvrijheid, schending van mensenrechten, massamoorden gbracht...µ

Als men dat nog durft verdedigen, tja... (ik ga hier niet schrjiven wat ik bedoel, want dan vlieg ik gegarandeerd van dit forum en dat zou oliepiek ook niet graag hebben)..
Oud 6 mei 2007, 12:03   #34
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Sommigen zouden toch eens een modern was- en spoelprogramma mogen installeren...
Dat kan toch zo veel niet kosten...

In heel de wereld heeft het communisme niets dan gruwel, onvrijheid, schending van mensenrechten, massamoorden gbracht...µ

Als men dat nog durft verdedigen, tja... (ik ga hier niet schrjiven wat ik bedoel, want dan vlieg ik gegarandeerd van dit forum en dat zou oliepiek ook niet graag hebben)..
hm? ik ga voor de eerste keer ooit akkoord met Tomm denk ik.. wat zegt hij fout ofzo?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 13:22   #35
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
hm? ik ga voor de eerste keer ooit akkoord met Tomm denk ik.. wat zegt hij fout ofzo?
Ik ga er ook mee akkoord, ik wil tevens geen duplicaat van de SU invoeren. Eigenlijk is dat de enige goeie houding, bedankt Tomm.
Oud 6 mei 2007, 13:23   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breda Bekijk bericht
Rusland doet er beter aan om deze vlaggen per direct in te voeren !!! :

Vlag van Rusland, 1914-1917

Vlag van de Romanovs (1858-1883)
Waarom?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 13:30   #37
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wel het is inderdaad zo dat ze eind jaren tachtig tijdens de democratisering vrijwel overal zijn weggevaagd.
Maar er zijn toch uitzonderingen meen ik? Is Gorbatsjov niet nog een keer verkozen tot president van de SU?
Oud 6 mei 2007, 13:40   #38
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom?

Omdat vooral de eerst mooier is zeker
Oud 6 mei 2007, 14:56   #39
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik herinner er aan dat in China de "verering" van Voorzitter Mao in stand gehouden wordt als een soort bindmiddel......hij moet zowat de meest afgedrukte,gebeeldhouwde,gegoten en geboetseerde "superheld" van China zijn

Handig is natuurlijk dat de CPC de macht heeft behouden ...... en er op een of andere manier in slaagt te blijven bestaan temidden van een....euhm....."minder communistische" omgeving....

Misschien zit het meer "in" de Chinezen (de Han dan) om langer een "keizerlijke overheersing" te volgen en verduren dan andere mensen.Bovendien schijnt de Chinese bevolking het niet vanzelfsprekend te vinden dat tesamen met het verdwijnen van een "systeem" tevens de verantwoordelijke partij moest verdwijnen......

Of zou het zijn omdat de CPC ,net als Gorbatsjov in de CCCP,reeds lang geleden aankondigde dat er "veranderingen" zaten aan te komen,maar dat blijkbaar wel via een strikte planning gedaan heeft,en zonder ook maar de minste "parallele" politieke struktuur toe te staan.....

Vergeleken met hun Sovjet-collegas hebben de Chinese Communisten dan wel een demonstratie van geintegreerd management gegeven .....

Je moet het maar doen,je volk van het ene soort slavernij in het andere gooien ,en het vooruitgang noemen...en nog slagen ook....

Laatst gewijzigd door kelt : 6 mei 2007 om 14:57.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 15:57   #40
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was al een communist nog voor Boris Jeltsin de Soviet Unie verkrachtte. Al meer dan 20 jaar dus.

Ik merk gewoon op dat overal ter wereld links terug dominant wordt en dat het neoliberale kapitalisme aan zijn zwanenzang toe is. Dat mogen we toch wel opmerken, nietwaar?

Die symbooltjes zijn echt bijzaak.

Laatst gewijzigd door C2C : 6 mei 2007 om 15:57.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be