Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2007, 15:05   #21
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

* Eerste ongeval

Tegen een verkeerslicht gereden tegen 30 km/h. Iets van een 1.39 promille gedronken. De schade was beperkt, 1 nieuwe licht, moterkap en bumper.

* Tweede ongeval

Tegen iemand vanachter gebotst (kleine tik) nadat ze plotseling de steenweg opreed.

geen schade

* Derde ongeval

Ik stond stil opeen parking om iemand voorrang te geven. Deze persoon reed achteruit en knalde tegen mijn auto voorraan.

Schade bumper (zonder verzekering geregelt)

* Vierde ongeval. Ik stond aan te schuiven op oprit van een parking toen een auto op de rijbaan moest uitwijken voor een camion. Deze auto vloog tegen mijn auto rechts voorraan.

Schade: Per totale.

Verzekering, nog bezig.

Dan nog hebben ze 2 keer mijn spiegel afgereden.

Mijn ruiten ingeslagen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 15:34   #22
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein Bekijk bericht
Ik heb ooit is zonder auto rondgereden.
Maar met rijbewijs? Dan is er geen probleem...
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 15:55   #23
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Eenmaal, op de Noorderlaan te Antwerpen van de weg gedrukt door een vrachtwagen, waardoor ik bovenop de tramhalte bij Metropolis knalde en nog een andere auto bij mij achterop. Gelukkig was het om 6u 's-morgens en was er weinig volk daar. Auto total-loss, ik had geen schrammetje
Oud 7 mei 2007, 15:56   #24
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Niet echt noemenswaardig. Een vriend van me reed bij de afrit van de E40 in het gat van een madammeke dat wel altijd optrok, maar telkens niet op de weg durfde gaan en heeft dat verkeerd ingeschat. Was maar een banale aanrijding, afin, mijn kameraad heeft daarmee wel zijn bonus-malus omhoog zien gaan.

En mijn eerste wagen is ooit eens aangereden tussen kerst en nieuw, terwijl ik er niet inzat. Stond gewoon geparkeerd.

Saaie verhalen he?
Oud 7 mei 2007, 15:57   #25
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

En ook nog een keer 'geschept' door een auto terwijl ik op de fiets zat vorig jaar Gebroken kuitbeen + enkele kneuzingen + schaafwonden.
Oud 7 mei 2007, 16:11   #26
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

3 ongevallen, en geen enkel in mijn recht

En de laatste heeft mij tot hier toe 5200 euro gekost en er moet nog bijkomen, alhoewel ik het betwijfel, want da's al eventjes geleden

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 7 mei 2007 om 16:12.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 16:41   #27
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Neen, ik ben een zeer veilig chaufeur.
Dat zegt nog niets over de andere weggebruikers. Je kan wel een ongeval hebben maar in je recht zijn hé.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 17:16   #28
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

neen.
ik ben een uitstekend chauffeur, defensief in het verkeer (dwz ook goed in het vermijden van ongevallen door fouten van anderen).
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 17:18   #29
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein Bekijk bericht
Dat zegt nog niets over de andere weggebruikers. Je kan wel een ongeval hebben maar in je recht zijn hé.
je kan dus ook d�*n (wanneer je in je recht bent) veel ongevallen vermijden door afstand te houden, geconcentreerd te zijn zodat je nog tijdig kunt remmen of ontwijken.
ik heb ook een slipcursus gevolgd, maar nog niet nodig gehad.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 17:50   #30
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Voodoo Child's schermafbeelding

Standaard

Ben ooit is met de fiets onderuit geschoven omdat ik moest remmen voor een wagen die 70 reed in de stad. Op 10 cm van de bumper geeindigd om daarna door de passagier bedreigd te worden. Aan die val hield ik een gebarsten elleboog over.
Enkele maanden later sta ik op een festival en plots zie ik naast mij die passagier staan, ik heb mij even voorgesteld en daarna kreeg die vier bekertjes cola over zenne kop.
Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 18:41   #31
Laya
Minister

Standaard

Ik ben ooit door een 4x4 achteraan aangereden omdat hij dacht dat ik gas zou geven voor het oranje licht ipv te remmen... met een whiplash tot gevolg. Zodra mijn auto gerepareerd was heb ik hem overgelaten aan de garage en mij zelf een 4x4 besteld, toen ik de schade aan mijn wagen (nogthans een degelijke 'Duitser') vergeleek met die aan dezijne wist ik genoeg.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 18:56   #32
nubian

nubian's schermafbeelding

Standaard

Mijn vader(RIP) toen ik ongeveer een jaar oud was, terugreis vanuit Spanje hij was achter het stuur in slaap gevallen en hij droeg zijn veiligheidsgordel niet en botste tegen een vrachtwagen. Mirakuleus zijn mijn mama, ik en broers er zonder één schrammetje ervan gekomen.
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 19:46   #33
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Tijdens het achteruitrijden tegen een paaltje gereden dat nét niet zichtbaar was -> achterlicht kapot.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 19:49   #34
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child Bekijk bericht
Ben ooit is met de fiets onderuit geschoven omdat ik moest remmen voor een wagen die 70 reed in de stad. Op 10 cm van de bumper geeindigd om daarna door de passagier bedreigd te worden. Aan die val hield ik een gebarsten elleboog over.
Enkele maanden later sta ik op een festival en plots zie ik naast mij die passagier staan, ik heb mij even voorgesteld en daarna kreeg die vier bekertjes cola over zenne kop.
Wa een zonde van die cola
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 19:57   #35
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Ik heb geen auto, maar als fietser/voetganger kan je natuurlijk ook ongelukken hebben in het verkeer. Hoewel het een paar keer niet veel heeft gescheeld, heb ik door alertheid en een grote dosis geluk nog nooit iets ernstigs meegemaakt.
Een (fataal) verkeersongeluk kan op elk onverwacht moment je leven beeindigen. Dat doet me de dingen des levens vaak relativeren.
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 07:28   #36
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ik ben ooit door een 4x4 achteraan aangereden omdat hij dacht dat ik gas zou geven voor het oranje licht ipv te remmen... met een whiplash tot gevolg. Zodra mijn auto gerepareerd was heb ik hem overgelaten aan de garage en mij zelf een 4x4 besteld, toen ik de schade aan mijn wagen (nogthans een degelijke 'Duitser') vergeleek met die aan dezijne wist ik genoeg.
Ja, goed idee. Dan kun je vanaf toen andere weggebruikers kloten. Zoals voetgangers veel minder overlevingskans geven bij het aanrijden enzo...
Oud 8 mei 2007, 12:45   #37
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Ja, goed idee. Dan kun je vanaf toen andere weggebruikers kloten. Zoals voetgangers veel minder overlevingskans geven bij het aanrijden enzo...
owww dus met een SUV rijden = mensen kloten? Ik doe 35.000km/jaar, ik wil me veilig voelen op de baan en een beetje comfort, ik heb ook de ruimte nodig en heb een hekel aan een break.punt.
Oud 8 mei 2007, 12:57   #38
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
owww dus met een SUV rijden = mensen kloten? Ik doe 35.000km/jaar, ik wil me veilig voelen op de baan en een beetje comfort, ik heb ook de ruimte nodig en heb een hekel aan een break.punt.

Enige reden waarom ik één van mijn droomauto's nooit zou kopen (de hummer) is de reden die Dablacky opnoemt.

Ten andere heb ik mijn auto een Focus Sedan, ruimte genoeg en zeker genoeg comfort.
Doe zelf ook een 35.000-tal km per jaar.
Oud 8 mei 2007, 13:02   #39
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Enige reden waarom ik één van mijn droomauto's nooit zou kopen (de hummer) is de reden die Dablacky opnoemt.

Ten andere heb ik mijn auto een Focus Sedan, ruimte genoeg en zeker genoeg comfort.
Doe zelf ook een 35.000-tal km per jaar.
Jama.... een Hummer op onze wegen vind ik ook onverantwoord maar dat kan je niet vergelijken met een x3 he
Ik heb de ruimte nodig zei ik al en hou niet van een break vandaar... heb geen zin om veel geld te geven aan een auto waar ik geen 'voeling' mee heb.
Oud 8 mei 2007, 14:06   #40
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In se wel. Want indien je een ongeval krijgt met een SUV, is er iedereen slechter vanaf dan jijzelf.

Plus een SUV verbruikt meer dan een gewone gezinsauto. Zodoende zadel je de komende generatie, of je eigen oude dag zelfs, met meer problemen op (kostprijs petroleum, kostprijs producten van de petroindustrie, zure regen, astma en allergiepatiënten... En nu heb ik bewust klimaatsverandering uit het lijstje gehouden omdat daar anders weer discussie over ontstaat.

En dat een BMW X3 meer ruimte zou bieden dan een Renauld Espace (om maar iets te zeggen), zou me heel hard verbazen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be