Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2007, 22:13   #21
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
de ijver waarmee sommigen dat ontkennen is gewoon ingegeven door afgunst...
Afgunst?? Ik zie écht niks om jaloers op te zijn. Het is gewoon 'n puinhoop. Ik begrijp ook niet hoe dat mens gisteren zoiets kan zeggen nadat die paarsen de Vlamingen uitscheldt en stigmatiseert. En dan zijn er nog de transfers naar Wallonië, maar ik neem aan dat ze dat niet wist. Ik denk nu aan de langdurig werklozen in Wallonië, de wafelijzerplitiek bij de NMBS, waardoor ze spoorlijnen aanleggen die niet nodig zijn, de verkeersboetes die oneerlijk verdeeld worden tussen Vlaanderen en Wallonië, de verfransing van sommige Vlaamse gemeentes, het loslaten van gevaarlijke criminelen op de maatschappij... Ik ben het trouwens kotsbeu om door de regering uitgescholden te worden. Wij Vlamingen krijgen de schuld van hun falend beleid.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 22:17   #22
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
de tjeven na hun mislukkingen tot 1999 denken dat ze beter zijn... maar ze zijn dat helemaal niet... dus ze trekken de registers van hun blaffers en bleiters �* la De Crem en consoorten open...
Hier moet ik u gelijk geven. Ik denk dat de CD&V gewoon gaat doen wat dictator Elio hen beveelt te doen. Allez, als ze aan de macht komen, althans. We moeten den uitslag afwachten.
Oud 8 mei 2007, 22:20   #23
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
de blokkers.... op het triumviraat PDW, GA en hun blanke kroezelkop voorzitter, alsmede enkele elders mislukte zakenmensen �* la Van Gaever en Remi Vermeire te na... die zouden zelfs niet kunnen dromen van dergelijk sukses bij het beleid... daarom maar holle vaten lawaai uitstrooien...
Democratie is ook het debat voeren, argumenten aanvoeren, ideeën en visies lanceren... Op dit ogenblik is Vlaams belang de enige die doorheeft wat er mis loopt. Ik weet niet of ze bekwaam zijn om te regeren. Ze zitten immers achter 'n schutskring. Maar schutskring of niet, met dat dwaze justiebeleid hebben die paarsen bloed aan hun handen. En daar weiger ik op te stemmen.
Oud 8 mei 2007, 23:31   #24
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
sorry mijn waarde, maar zet eens al je belastingen en lasten van 1999 en die van nu in een rekenblad... vergelijk de evolutie van je belastbaar inkomen en de evolutie van de daartegenpoverstaande echt betaalde belastingen... dan zal je zien dat de constante stijging van alle jaren voor 1999 onder hoofdzakelijk tjevenbewind omgekeerd werd in een constante daling van de echte betaalde lasten...
het is zo bij mij, bij de kinderen, bij mijn buren en kennissen...
dus... een beetje eerlijk zijn aub...
Maar wat hebben de tjeven hiermee weer te maken ? Het is de "zelfverklaarde antibelastingspartij" die de laatste 8 jaar het goede weer heeft gemaakt. De totale belastingsdruk (zijnde de totale belastingssom gedeeld door het bnp) was in 1999 reeds veel te hoog. Maar na 8 jaar paars bewind, is deze belastingsdruk nog gestegen (wat Uw kinderen, buren, kennissen... ook moge beweren), en heeft Belgie zowat tot den absolute wereldleider gemaakt. Er valt helaas nog wel wat anders te betalen dan personenbelasting, zo bestaat er ook nog rsz, onr. vhf., btw, accijnsen.... Wat gaat de volgende uitvinding van paars zijn ? Al Gore belasting, milieubelasting in al zijn aspecten...
Ik moet nog altijd de eerste recurente besparing van paars zien.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 00:02   #25
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar wat hebben de tjeven hiermee weer te maken ? Het is de "zelfverklaarde antibelastingspartij" die de laatste 8 jaar het goede weer heeft gemaakt. De totale belastingsdruk (zijnde de totale belastingssom gedeeld door het bnp) was in 1999 reeds veel te hoog. Maar na 8 jaar paars bewind, is deze belastingsdruk nog gestegen (wat Uw kinderen, buren, kennissen... ook moge beweren), en heeft Belgie zowat tot den absolute wereldleider gemaakt. Er valt helaas nog wel wat anders te betalen dan personenbelasting, zo bestaat er ook nog rsz, onr. vhf., btw, accijnsen.... Wat gaat de volgende uitvinding van paars zijn ? Al Gore belasting, milieubelasting in al zijn aspecten...
Ik moet nog altijd de eerste recurente besparing van paars zien.
Kun je mij ineens eens een bron geven die zegt dat de belastingsdruk is gestegen?
Want ik dacht dat er geen globale stijging was, enkel voor bepaalde inkomstencategorieën.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 00:03   #26
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Democratie is ook het debat voeren, argumenten aanvoeren, ideeën en visies lanceren... Op dit ogenblik is Vlaams belang de enige die doorheeft wat er mis loopt. Ik weet niet of ze bekwaam zijn om te regeren. Ze zitten immers achter 'n schutskring. Maar schutskring of niet, met dat dwaze justiebeleid hebben die paarsen bloed aan hun handen. En daar weiger ik op te stemmen.
Nee. De persoon die iemand heeft vermoord heeft bloed op zijn handen.
Een beleid kan en zal nooit perfect zijn, hoe wanhopig dat mensen daar ook naar snakken.
Oud 9 mei 2007, 00:24   #27
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Kun je mij ineens eens een bron geven die zegt dat de belastingsdruk is gestegen?
Want ik dacht dat er geen globale stijging was, enkel voor bepaalde inkomstencategorieën.
Probeer dit eens
http://www.hln.be/hln/alg/pag/hln_in...=1&p_page_nr=5
Oud 9 mei 2007, 00:43   #28
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Verhofstadt is inderdaad een goed eerste minister geweest. Mijne levens standaard is er de laatse 8 jaar heel zwaar op vooruitgegaan en mijn toekomstperspectieven zijn zien er ook rooskleurig uit. Dankzij verhofstadt ben ik nu beter af dan vroeger. En het harde klagen van vlaams blokkers bevestigd enkel maar die stelling. Hoe slechter zij het vinden des te beter het klimaat is voor de NORMALE mens.
Oud 9 mei 2007, 00:55   #29
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Verhofstadt is inderdaad een goed eerste minister geweest.
Citaat:
Bedoel je met goed: met de VLD geen migranten stemrecht--- bindende referenda--- gedaan met politieke benoemingen-- etc?
Mijne levens standaard is er de laatse 8 jaar heel zwaar op vooruitgegaan en mijn toekomstperspectieven zijn zien er ook rooskleurig uit.
Citaat:
Ben ik dan de enige die alle jaren meer moet bijbetalen op mijn belastingen?
Dankzij verhofstadt ben ik nu beter af dan vroeger. En het harde klagen van vlaams blokkers bevestigd enkel maar die stelling. Hoe slechter zij het vinden des te beter het klimaat is voor de NORMALE mens.
Het zijn niet alleen VB kiezers die klagen hoor.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 01:13   #30
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zoek een meer genuanceerd beeld. Iets dat zegt wát gestegen is en wát gedaald. Want er zijn veranderingen gebeurt. Dat sowieso.

Trouwens. Ik snap niet waarom mensen zich blind staren op die belastingen. Je kan een énorme winst halen in werkgelegenheid, zonder ook maar te zorgen dat de totale belastingsdruk 1 milimeter daalt. (Die kunnen dan achteraf dalen, omdat er meer werkgelegenheid is.)

Maar BTW is helaas een Europese gelegenheid. Verder is België een klein systeem, dat zelfs als het gesloten zou zijn, niet zou kunnen overleven. Dat terzijde.

Verder is Eurostat een instituut onder vuur. Als je verschillende methodologieën gaat gebruiken om in verschillende landen hetzelfde te meten. (Bij wijze van spreken: de lengte van de penis de ene keer met een passer meten, de andere keer met een lintmeterke en nog een andere keer met een meetlat.) Dan scheelt er iets.

Verder is de term 'belasting' ook iets dat je eerst eens moet onderzoeken bij zo'n instituten.

Aléja. Ik ben niet de stelling aan't aanvallen. Ik geloof het wel. Maar ik wil maar nuanceren. EN ik wil dus graag een iets uitgebreider artikel. Want ik vind niks uitgebreid. Enkel 'dat zegt dat'. Punt. Geen waarom.

Trouwens.

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...bron=hlnMatrix
:")

(Hier worden 2 bronnen geciteerd.)
Maar ook hier weer. Geen methodologie, geen definitie, etc.
Jammer, eigenlijk.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 9 mei 2007 om 01:14.
Oud 9 mei 2007, 01:34   #31
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik had ook zoiets van : "simpele duif ... "

Ja het moet niet simpel zijn om zo bescheiden als de Guy door het leven te stappen... Hoe die VLD ers da blijven slikken is mij een volstrekt raadsel, die mensen doen hun best, en hun fuhrer slaat heel den boel naar de bom met zijn eigenzinnig gedrag dat dan nog niet eens zijn eigen gedrag is, maar opgestoken door de Slangen... zielige vertoning...

Ik vraag mij af wat ze dien bordeplakker beloofd hebben, omdat m zo ijverig bordjes staat in te pappen met het smoelwerk van Guy erop...
Het is voor mij inderdaad een opluchting dat maar een klein gedeelte der VLamen voor deze tandspleet Verafstoot stemt. Zo'n kerel heeft twee stoelen nodig in het parlement: één voor zichzelf en één voor zijn ego.
Tot daar mijn positieve noot.

Maar anderzijds: als je ziet dat een nog grotere hoop sukkels op figuren als DEWINTER stemt... ANNEMANS VANHECKE
tja, dan zou je op de duur met je hoofd tegen de muur gaan bonken: wat mankeert er aan VLamingen, zijn die doof én blind???
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 06:28   #32
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Het is voor mij inderdaad een opluchting dat maar een klein gedeelte der VLamen voor deze tandspleet Verafstoot stemt. Zo'n kerel heeft twee stoelen nodig in het parlement: één voor zichzelf en één voor zijn ego.
Tot daar mijn positieve noot.

Maar anderzijds: als je ziet dat een nog grotere hoop sukkels op figuren als DEWINTER stemt... ANNEMANS VANHECKE
tja, dan zou je op de duur met je hoofd tegen de muur gaan bonken: wat mankeert er aan VLamingen, zijn die doof én blind???
Guy heeft ook nog een heel grote kast met al zijn leugens en zijn waardeloze Burgermanifesten waar hij nooit iets heeft van gerealiseerd door toedoen van de valse vrienden van de PS. Zolang mocht hij "premieke" spelen en vooral niets doen !

de Vlamingen zwijgen ook nog !! kijken de andere kant op, denken alleen aan eigen profijtjes, amper aan het eigen volk, collega's, vrienden en buren...

Gij moet heel veel hoofdpijn hebben
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 08:36   #33
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verhofstadt is inderdaad een goed eerste minister geweest. Mijne levens standaard is er de laatse 8 jaar heel zwaar op vooruitgegaan en mijn toekomstperspectieven zijn zien er ook rooskleurig uit. Dankzij verhofstadt ben ik nu beter af dan vroeger. En het harde klagen van vlaams blokkers bevestigd enkel maar die stelling. Hoe slechter zij het vinden des te beter het klimaat is voor de NORMALE mens.
Ge bent er precies ene van de gesubsidieerde media Nog een geluk dat ge de vb'ers hebt om te werken, anders zou het er helemaal schoon uitzien.

Laatst gewijzigd door Bob : 9 mei 2007 om 08:44.
Oud 9 mei 2007, 08:44   #34
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik zoek een meer genuanceerd beeld. Iets dat zegt wát gestegen is en wát gedaald. Want er zijn veranderingen gebeurt. Dat sowieso.
Denk dat ge nog het meeste kans gaat hebben bij de belgische overheidsstatistieken.
Maar het punt dat ik wel wil maken, is, dat het onmogelijk is om belastingen te laten dalen, zonder recurente besparingen. En wat dit laatste betreft, heeft de regering er niets van terecht gebracht (Belgie heeft dan zo stilaan het rekord aantal ambtenaren/inwoners).
Oud 9 mei 2007, 08:47   #35
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
...als straf voor alle vlamingen, achtenveertig uur aan een stuk, Anciaux aanschouwen en in den hemel horen prijzen, in en door de regeringszenders...
Oud 9 mei 2007, 23:34   #36
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daarstraks zeiden ze in 't nieuws dat de tax op benzine en diesel gestegen is de laatste jaren.
Oud 9 mei 2007, 23:41   #37
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is't waar? Nog een verdieping bij op de villa? Dit liberale beleid is dan toch nog goed voor iets hé.

De nieuwe CO2 taksen zullen ongetwijfeld de rijkeluiswagen meteen die airco (zonder CO2 hé ) terugverdienen tegenover de "normale" mens die zich een gewone wagen moet kopen met beperkte CO2 vermindering en taxen om van omver te vallen.

Laatst gewijzigd door Raven : 9 mei 2007 om 23:46.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 23:50   #38
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
De selecte creatieven uit het muziek milieu mogen dan wat meer jobs hebben gekregen en 0110 heeft ook geholpen. Daarmee is de armoede niet meteen uit belgië verdwenen. En dan nog komen janken hier dat je niet 24/24 in het droomwereldje van second life het echte leven kan ontvluchten. Echt, ik vind jou iemand die het echte leven terecht kan schetsen.

http://forum.politics.be/showpost.ph...29&postcount=1

Vlucht nog wat weg in het onechte leven van second life. Kom dan hier wat vloeken over blokkers die problemen melden en die volgens jou niet bestaan terwijl je in die thread ronduit toegeeft dat je fulltime in die droomwereld van second life wil leven.

Grappig... Ze vluchten al in Second Life om hun maatschappelijke uitkomst niet meer te moeten zien. Ze willen er extra bandbreedte voor om toch maar in hun virtuele droomwereld te blijven. Je bent me een mooi exemplaartje, Bazilfunk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 9 mei 2007 om 23:56.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 23:53   #39
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Denk dat ge nog het meeste kans gaat hebben bij de belgische overheidsstatistieken.
Maar het punt dat ik wel wil maken, is, dat het onmogelijk is om belastingen te laten dalen, zonder recurente besparingen. En wat dit laatste betreft, heeft de regering er niets van terecht gebracht (Belgie heeft dan zo stilaan het rekord aantal ambtenaren/inwoners).
Hier heb je idd een goed punt.
Oud 10 mei 2007, 09:03   #40
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
De selecte creatieven uit het muziek milieu mogen dan wat meer jobs hebben gekregen en 0110 heeft ook geholpen. Daarmee is de armoede niet meteen uit belgië verdwenen. En dan nog komen janken hier dat je niet 24/24 in het droomwereldje van second life het echte leven kan ontvluchten. Echt, ik vind jou iemand die het echte leven terecht kan schetsen.

http://forum.politics.be/showpost.ph...29&postcount=1

Vlucht nog wat weg in het onechte leven van second life. Kom dan hier wat vloeken over blokkers die problemen melden en die volgens jou niet bestaan terwijl je in die thread ronduit toegeeft dat je fulltime in die droomwereld van second life wil leven.

Grappig... Ze vluchten al in Second Life om hun maatschappelijke uitkomst niet meer te moeten zien. Ze willen er extra bandbreedte voor om toch maar in hun virtuele droomwereld te blijven. Je bent me een mooi exemplaartje, Bazilfunk.
Was ik politicus, ik zou second life en andere MMORPG's subsidieren. Op geldschaal is dat niks in vergelijking met extra geld voor politie of dergerlijke ("machines en licenties kosten niks", is een bedrijfelijk gezegde), en ik zou meteen honderd duizenden dankbare stemmen krijgen. We geven er wel een reden aan onder de vorm van een of ander sociaal karakter. Namelijk zelfhulpgroepen voor eenzame jongeren tussen de 16-24 die nog nooit seks hebben gehad, zelfs niet met de plaatselijke priester.

En als ze in hun droomwereldje zitten staan ze niet aan de pikketten

Laatst gewijzigd door Raven : 10 mei 2007 om 09:05.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be