Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2007, 20:45   #21
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht

Dieven hebben een GEDRAGS probleem & dus per definitie wordt zijn/haar negatief gedrag benadrukt = ERGER dan de dood s straf .
Hoe leg je dat uit, gedragsprobleem?

Ik begrijp wel dat mensen die thuis komen en het huis leeg vinden dat een probleem vinden maar ik zie niet wat je bedoeld met probleem gedrag van dieven.

Iedereen moet toch huishuur betalen? Iedereen moet toch geld verdienen? Als dieven dat dan doen is het plots een gedragsprobleem. Hoezo?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 20:56   #22
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Hoe leg je dat uit, gedragsprobleem?

Ik begrijp wel dat mensen die thuis komen en het huis leeg vinden dat een probleem vinden maar ik zie niet wat je bedoeld met probleem gedrag van dieven.

Iedereen moet toch huishuur betalen? Iedereen moet toch geld verdienen? Als dieven dat dan doen is het plots een gedragsprobleem. Hoezo?

neenee ni plots een gedrags probleem zo zit het niet in elkaar de meeste dieven hebben een aangeleert gedrag van mama of papa meegekregen.

Bijvoorbeeld iets stoms eerst eten en daarna betalen ...dit kan een kind interpreteren als zijnde stelen is goed .
Een leeg huis zoals ik ooit had kan tevens ook een motief zijn om dit soort gedrag aan te kweken bewust of onbewust .

Bewust als je echt honger hebt maar dus ook ONbewust .

Een gedrags probleem of een pos ( problematische opvoedings situatie ) betekent per definitie dat de rechtsreekse of onrechtstreekse omgeving / maatschapij hinder ervaart van dit gedrag .

Om het simpel te houden alzo :

eet-situatie :2 peuters aan de peutertafel zijn een vier uurtje aan het consumeren.

Peuter 1 legt vieze appel weg en neemt koek van andere peuter
( typisch/normaal peuter gedrag !!! )

Andere peuter weent en jammert gehéél de school bijéén = sociale hinder of probleem gedrag want dan zen we allen geirriteert dat nen kleine brult en jammert net of die dood geslagen wordt brrrr .... .

Boodschap is dan meestal kalm blijven & gericht kijken/observeren...waar den mini crimineel toegeeft bvb naar de grond staren ...te vergelijken met iemand die een kruis draagt of een bord waar op staat pas op dief ofzo of dwaas die tegen het imperium was .

*hij die zonder zonde is werpe de eerste steen ....stilte .

Laatst gewijzigd door duncan : 8 mei 2007 om 20:57.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 21:23   #23
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
neenee ni plots een gedrags probleem zo zit het niet in elkaar de meeste dieven hebben een aangeleert gedrag van mama of papa meegekregen.

Bijvoorbeeld iets stoms eerst eten en daarna betalen ...dit kan een kind interpreteren als zijnde stelen is goed .
Een leeg huis zoals ik ooit had kan tevens ook een motief zijn om dit soort gedrag aan te kweken bewust of onbewust .

Bewust als je echt honger hebt maar dus ook ONbewust .

Een gedrags probleem of een pos ( problematische opvoedings situatie ) betekent per definitie dat de rechtsreekse of onrechtstreekse omgeving / maatschapij hinder ervaart van dit gedrag .

Om het simpel te houden alzo :

eet-situatie :2 peuters aan de peutertafel zijn een vier uurtje aan het consumeren.

Peuter 1 legt vieze appel weg en neemt koek van andere peuter
( typisch/normaal peuter gedrag !!! )

Andere peuter weent en jammert gehéél de school bijéén = sociale hinder of probleem gedrag want dan zen we allen geirriteert dat nen kleine brult en jammert net of die dood geslagen wordt brrrr .... .

Boodschap is dan meestal kalm blijven & gericht kijken/observeren...waar den mini crimineel toegeeft bvb naar de grond staren ...te vergelijken met iemand die een kruis draagt of een bord waar op staat pas op dief ofzo of dwaas die tegen het imperium was .

*hij die zonder zonde is werpe de eerste steen ....stilte .
Het lijkt me dat het probleem eerder bij de maatschappij ligt dan bij de dief. Zoals je in je voorbeeld zegt, typisch/normaal peuter gedrag. Totdat het kind anders geleerd/geforceerd wordt, desnoods met harde hand.

Het normale gedrag word eruit gehaald en vervangen door een setje surrealistische waarden liefst nog doorspekt met religieuze waarden.

Misschien moeten we wel is onderzoeken welk psychologisch type de dief in het algemeen is. Dat zou veel verklaren, tenminste als een meerderheid van het zelfde type zouden blijken te zijn.

Zou daar al onderzoek over gedaan zijn?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 07:19   #24
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door connect Bekijk bericht
Schandalig. Typisch iets voor in Amerika
ja, medemensen bestelen vind ik ook schandalig
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 23:17   #25
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat is goed gezien, als je voor een koppel duizend euro's ipods enzo kan pikken dan wil ik daar ook wel 2 maal 4 uur gaan staan.
ik ook, dan ga ik vanaf morgen alle winkels afschuimen.Gepakt? Een paar uurtjes daar staan met uw bordje, en de kous is af...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be