![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Die schillen ken ik nog steeds niet, maar het "iets anders" zou wel kunnen bestaan. Er zouden verscheidenen (of zelfs oneindig veel) big bangs geweest kunnen zijn, waardoor er verschillendende "universums" zijn waar de natuurconstantes steeds een klein beetje verschillen, het zogenaamde multiversum-idee. In een groot deel zal door deze afwijkende constantes geen materie mogelijk zijn, of alle deeltjes zijn "oxotisch", of alle deeltjes hebben een immense aantrekkingskracht op elkaar, of, ja of wat allemaal, alles zou kunnen. Het zou zelfs zo kunnen zijn, dat alle constantes precies hetzelfde zijn als in ons universum.
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Het blok beweegt niet, het wordt groter, tenminste de binnen-dimensies van het blok nemen toe, buitendimensies heeft het immers niet, aangezien er geen buiten is.
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja maar, ik mag toch mijn idee neerpennen.
Oneindig veel schillen na elkaar maken het geheel oneindig.......... ![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 8 mei 2007 om 22:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als hij binnen steeds groeit zal hij op een bepaald ogenblik zichzelf tegenkomen en de leegte bezetten maw. gevuld zijn en dan is het geen schil meer maar een massa, een massa die misschien ontploft en zich vermenigvuldigt.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 8 mei 2007 om 22:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Ik spreek dan ook niet over schillen, dat heb ik al meerdere malen aangegeven.
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
O here broeder dat mag JIJ zekers want wat je schreef over de schillen van het universum beschreef men in de boom der kennis van de joden hunnen kaballa en de ha-zohar . Komt erbij dat oneindigende meesterlijke kennis het beste MAG over gedragen worden in stilte en reactie ....dus dan moest ik het niet neer pennen lol . Goed dat toeval en karma voor sommige niet bestaat ; voor andere gelijk mij geniet en leef ik ervan in het niets maar ook in het hier en nu...limietloos in de hogere kennis der sferen van de hemel(en) die onze vader en moeder ons gaf . Moge we hieraan ook toevoegen dat vroege christenlijke werken of koptische werken alsook spreken over de hemel(en) en hogere sferen van de goede weg en goede kennis die onze heer en meester ons gaf . Tal van mystieke,gnostische werken en uitspraken zou ik kunnen doen over de kosmos maarja goed dat we al weten dat ze eeuwig is en blijvend opbouwnt....leeg en vol ...... . Voor de geflipte konijnen die denken dat ik een geloofs aanhanger ben ofzo ...neen ge hebt pech ![]() Ik omschreef mezelf als zijnde een spirituele syncretische christene dus katholisime , christendom of andere geloofs vormen zijn mij niet vreemd of raar of ...whatever. *Kosmos is vol leven en toch levenloos IN zijn tijdloosheid. & omgedraait kosmos is leeg en toch vol massa waar IN het tijdenlijk verblijft. Laatst gewijzigd door duncan : 9 mei 2007 om 00:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom zou het universum uit een schil bestaan? Het heelal dijdt uit, maar dat betekent enkel dat iets dat verder naar het midden ligt minder hard naar buiten toe beweegt. Ik heb nog nooit gehoord dat het centrum van het universum leeg zou zijn, dus ik ben benieuwd waar je dat vandaan hebt...
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hinduisme,boedisme,taoisme........stond al paar duizenden jaren in enkele schriften is ni moeilijk. Voor mij klopt het behoorlijk goed als je bvb het universum bekijkt als zijnde water. Als ik naar de hemel kijk en voel is die leeg zenne ook al zit het vol lichtjes en leven . Ni moeilijk gewoon logisch....wat denk je dat quantuum fysica over universum denkt ?! Wedden dat da ni veel verschilt met mijn mening ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een lege lichi schil, daar rond een lege mandarine schil, daar rond een lege appelsienschil, daar rond een lege pompelmoesschil. Laten we ons universum vergelijken met de mandarineschil. Als we de analogie doortrekken betekend dit, dat ons universum mogelijks andere universa (lichi en kleiner) omvat, als dat het op zijn beurt door grotere (appelsien en pompelmoes …) wordt omvat. Het enige waar we voorlopig weet van hebben is de mandarine schil (lichi, appelsien en pompelmoes zijn hypothesen). Een andere hypothese zou zijn dat als je langs de buitenkant van de mandarineschil zou gaan staan (hetgeen als onmogelijk wordt geacht omdat het niet mogelijk zou zijn om buiten het universum te treden) je overal rond jou gelijkaardige mandarineschillen zou aantreffen. De universa zouden dan niet in mekaar zitten, maar gewoon naast mekaar. Twee hypothesen die ik me kan verbeelden. Waar ik het moeilijk blijf mee hebben, is dat er een grens is die ondoorbreekbaar zou zijn. Het universum zet immers uit, waar net nog niets was is momenteel universum. Ook al verwijderd de uiterste grens van ons universum zich mogelijkerwijze met grote snelheid, je zou geneigd zijn te denken dat er altijd een mogelijkheid moet zijn om de zich opschuivende grens bij te benen en eventueel voorbij te steken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Wat is het nu, groeit de buiten- of de binnenkant ?
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 9 mei 2007 om 14:13. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 9 mei 2007 om 14:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Dan is men stelling nog steeds mogelijk. Als het blijft zwellen groeit het gat midden en buiten onze beignet dicht, onze beignet slorpt het op.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 9 mei 2007 om 14:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 9 mei 2007 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 9 mei 2007 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() [quote=labyrinth;2651262]
Citaat:
Ik probeer het me gewoon voor te stellen. Ik zal wel ergens vastlopen, ik zie wel hoever ik geraak. De oerknal : Een ei in de microgolfoven. Na enkele seconden pats. Eigeel en schelpen plakken aan alle wanden. De explosie heeft de materie weggekatapulteerd in alle richtingen weg van plaats van oorsprong. Waar er daarstraks nog een ei op een bordje lag, is dit nu verdwenen (grotendeels toch – mocht er geen bordje geweest zijn ongetwijfeld helemaal) Het is met dit soort van kinderachtige vergelijkingen dat ik me tracht een beeld te vormen van hoe het ongeveer kan gegaan zijn. Mochten er geen wanden en geen ondertasje aan de microgolfoven zijn, het eigeel zou blijven vliegen (als we ook nog de zwaartekracht even weggommen). 1 seconde na de explosie zou er in een bolstraal (sfeer) van laat ons zeggen 50 cm niets van het ei meer te bespeuren vallen. alle materie van het ei zou zich tussen een bepaalde minimum en bepaalde maximum afstand tot het oorspronkelijk punt o (punt waar de explosie plaatsvond) bevinden. Indien je een momentopname zou maken zou je merken dat alle materie zich binnen de begrenzing van een schil zou bevinden. Momentopname na momentopname zou men merken dat deze schil steeds groter wordt (als een ballon die men opblaast). Als je dit beeld voor ogen neemt merk je dat zowel de binnen- als buitenkant expanderen (naar buiten gericht dus). Ik denk dat het dit is dat er bedoeld wordt, een ander beeld kan ik me moeilijk vormen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() Het was tenslotte een explosie.
Bij een explosie wordt alles weggeslingerd. De kern moet wel leeg zijn (geen beignet dus), alle materie verplaatst zich naar buiten toe zoals het vel van een ballon. |
![]() |
![]() |