![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk trouwens dat de populariteit van CSI reeksen op TV de mensen een hoop zever wijsmaakt omtrent forensisch onderzoek. Een forensisch onderzoeker heeft ooit eens opgemerkt dat het labo van de serie CSI Miami meer instrumenten en machines bevat dan er in de hele VS te vinden zijn (sommige bestaan zelfs enkel in theorie). En dat bepaalde technische onderzoeken zoals DNA analyse soms wekenlang aanslepen, en niet enkele uurtjes. Om tenslotte nog maar te zwijgen over probabiliteitsratio's die in die serie tot absolute, onomstotelijke zekerheden verworden. In CSI series, the's is no such thing as reasonable doubt. Daarom is het FICTIE. Dit beeld begint zo erg te worden dat zelfs procureurs al hele betogen afsteken om de juryleden dit waanbeeld uit hun kop te praten voor het proces begint. Heterdaad is iets anders. Maar uiterst zeldzaam. En lijkt mij eveneens te gevaarlijk om ergens als uitzonderingscriterium te gaan inbouwen.
'T Laatst gewijzigd door Morduk : 11 mei 2007 om 15:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Bovendien vrees ik de vakidiotie, en de daaruit volgende eventuele wereldvreemdheid. Justitie is een publieke aangelegenheid wanneer iemand begint te moorden in een maatschappij. Ik zou toch willen vermijden dat dergelijke zaken als bandwerk door experten zouden afgehandeld worden. Elke jury is nieuw, en dus onbevangen. Ze wordt omringd door voldoende experten tijdens de procedure. Citaat:
Is dat een garantie op foutloosheid? Neen, en dat is juist mijn hele punt in deze discussie.
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De doodstraf toegepast door een burgerlijk gerechtsmechanisme vind ik ook nutteloos.
Iemand die alle grenzen van menselijkheid overschreden heeft,voor wie geen enkele verzachtende omstandigheid kan aangevoerd worden voor zijn moedwillige doodslag moet voor mij levenslang dwangarbeid verrichten. Bijvoorbeeld onderhoud aan monumenten en kerkhoven overal.......voor de rest van zijn leven. Er mag voor een dergelijk persoon geen enkele hoop zijn op ontsnapping(bol en ketting indien buiten),vanaf dat moment krijgt hij een proper onderkomen,eten ,schone kleren,TV desnoods,maar "de Staat" zal hem of haar voor de rest van zijn leven werk verschaffen,opdrachten geven...iedere dag zeker 8 uur lang.... GEEN ENKELE KANS OP VRIJHEID is de zwaarste straf die een mens kan krijgen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Iemand die lange tijd ten onrechte is opgesloten hiervoor compenseren is moeilijk, zeer moeilijk, maar gemakkelijker dan een dode tot leven wekken.
![]() |
#29 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vind dit te gevaarlijk. Psychopaten van het ergste soort dienen beter gekerkerd te worden. Ik wil absoluut geen ontsnappingsgevaar. Voor dergelijke, uiteindelijk niet zoveel voorkomende gevallen, mag men gerust in een soort maximum security prison voorzien. Het moderne type wordt in de grond gebouwd met een groot deksel op. Daar komen ze niet meer uit.
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ghandi heeft ooit gezegd dat de graad van beschaving van een volk kan worden afgeleid uit de manier waarop het zijn dieren behandelt. Ik zou die uitspraak willen omvormen en zeggen dat die graad van beschaving ook kan worden afgeleid uit de manier waarop een volk met zijn gevangenen omgaat.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In heel die discussie zie ik nergens dat vele onschuldigen ook ter dood zijn gebracht.
Men had namelijk een handig instrumentje, de leugendedector. Handig hoor om iemand te veroordelen, je laat ze antwoorden met ja op de vorige vraag. Wat ondertussen al meerdere keren was bewezen, dat ze expres mensen veroordelen om de zaak te sluiten. Met de dood tot gevolg. ps; dat instrumentje staat hier ondertussen ook al. Ach als de politiekers hun jasje maar goed zit.
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voila t' is zeker dan.
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Persoonlijk vind ik het een sterk overtrokken veralgemening, maar ze klinkt wel goed, vooral in het Engels.
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Gevallen als Dutroux zijn er altijd geweest, en zeggen denk ik weinig over de maatschappij. Wat in het geval Dutroux meer zegt over de maatschappij is het hele verloop van de zaak en de rol van de media daarin.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Ik vind dat de doodstraf moet kunnen wanneer de veroordeelde het er mee eens is, anders niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom zou die veroordeelde dan wel het recht hebben om te bepalen of hij al dan niet geëxecuteerd zal worden? Zijn slachtoffers hebben die keuze toch ook niet gehad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.deathpenaltyinfo.org/arti...scid=6&did=109 Van 1973 tot 2007 zijn er in de VS 124 onschuldigen tot de doodstraf veroordeeld! Sommigen hebben het overleefd (vrijspraak na herziening van hun proces nog voor hun doodstraf werd uitgevoerd), anderen niet... Neen, de dooddoener (excusez-le-mot) �* la "dat overkomt mij niet" is niet op zijn plaats. Die 124 dachten dat immers ook... Wat denk je, Herr Flick? Eenmaal onschuldig ter dood veroordeeld, ga je nog steeds pleiten voor de doodstraf?
![]() |