Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2007, 14:56   #21
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik had het over Duitsers. De hedendaagse.
"Afstammen van" betekend trouwens "niet helemaal ... zijn".

Laatst gewijzigd door Bhairav : 13 mei 2007 om 14:58.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 15:17   #22
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Nationalisme: het gevoel dat van al de plaatsen op de wereld, degene waar jij geboren bent de allerbeste is.
Waarom zijn mensen trots op iets waar ze niets voor hebben gedaan? Is het echt zo'n enorme opdracht op geboren te worden uit een moeder op het grondgebied 'Vlaanderen' of 'België'?
U verwart nationalisme met chauvinisme.
Oud 13 mei 2007, 16:53   #23
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik heb nog nooit gehoord dat mensen uitgingen van "hun zuiverheid". U vindt zaken uit; u wil Don Quichote spelen.
Ik vind zaken uit...
Ik geef je een paar voorbeelden van hier in Vlaanderen die uitgaan van "hun" zuiverheid en dit ten alle prijzen willen "beschermen".

Blood & Honour

Vlaams Belang ( al zullen de leiders dit nooit publiekelijk toegeven, ivm hun subsidies die ze anders verliezen)

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 16:55   #24
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Bloed, Bodem, Eer en Trouw, niet te vergeten.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 17:04   #25
Bhairav

Standaard

Voor zo'n domme mening als die bloed eer en trouw toestanden MOET ge wel extreem zijn en doen: het is zo dom dat het een enorme focus vereist op dat idee om het te kunnen geloven op den duur.
Oud 13 mei 2007, 17:08   #26
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Ik vind zaken uit...
Ik geef je een paar voorbeelden van hier in Vlaanderen die uitgaan van "hun" zuiverheid en dit ten alle prijzen willen "beschermen".

Blood & Honour

Vlaams Belang ( al zullen de leiders dit nooit publiekelijk toegeven, ivm hun subsidies die ze anders verliezen)
Is dit een ongefundeerde opmerking, of gaat u nu onderbouwen dat het VB uitgaat van hun zuiverheid?

Aangezien die onderbouwing niet kan volgen, wil ik vragen om uw VB-bashing in het vervolg te laten. Kritiek op die partij kan terecht zijn, maar doe het wel een beetje serieus zonder uzelf zo voor schut te zetten.
Oud 13 mei 2007, 17:14   #27
Kweepeer
Partijlid

Kweepeer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Beste vriend, hier laat u toch een grote steek vallen! In de provincies Holland praten de mensen inderdaad nog nauwelijks dialect, maar zodra je buiten de twee Hollanden bent, kwebbelen de Nederlands nog heel veel dialect. Ik raad je aan eens in Nederlands-Limburg rond te wandelen. Of in Groningen! Of in Drenthe (schitterend taaltje)! Of in de dorpjes van Zeeuws-Vlaanderen! Al ooit eens plat Aardenburgs gehoord bijvoorbeeld? Dat is heus geen AN, hoor! En zeker geen Hollands! Of het dialect van Eede? Plat Maldegems... Dat is het.
Ik zeg niet dat alle Nederlanders hun dialecten verloren hebben, maar toch denk ik dat het een feit is dat Nederlanders meer AN spreken dan Vlamingen, kijk maar naar interviews met mensen op de straat op de Nederlandse TV... .

En als Nederlanders dan toch evenveel dialect spreken dan Vlamingen, wel dan heeft Hoogmoed ongelijk en zijn de Nederlanders evenveel een volk als de vlamingen.
Kweepeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 17:33   #28
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Is dit een ongefundeerde opmerking, of gaat u nu onderbouwen dat het VB uitgaat van hun zuiverheid?

Aangezien die onderbouwing niet kan volgen, wil ik vragen om uw VB-bashing in het vervolg te laten. Kritiek op die partij kan terecht zijn, maar doe het wel een beetje serieus zonder uzelf zo voor schut te zetten.
Waarom zou hij zichzelf voor schut zetten? Het Blok is de enige die hier voor schut gezet word, al zullen ze dat zelf niet zo ervaren.

Oud 13 mei 2007, 18:26   #29
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind zaken uit...

Blood & Honour

Die subsidies gaan ze enkele weken na de verkiezingen toch sowieso verliezen, dus waarom zouden ze het niet toegeven, als het toch hun geheim programma zou zijn?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 18:34   #30
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht

Laat het NSV ( Nationalistische studentvereniging) geen belletje rinkelen.
De top van het Vlaams Blok ( Belang) hebben er hun eerste stappen gezet...

Het NSV heeft grote sympathien voor het Derde Rijk van Adolf Hitler.

En... zoals je weet verleerd een vos zijn streken niet, niet!

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 06:35   #31
Bhairav

Standaard

Nu gade moge gaan "bewijzen dat het NSV dat ooit beweerd heeft" etc...
Oud 14 mei 2007, 06:40   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind zaken uit...

Blood & Honour

Dat laatste vind ik zo grappig: u zegt dat ze een bepaalde mening zouden hebben, maar bewijzen daardoor heeft u niet... En u vermeldt nog eens op voorhand erbij dat we het ook nooit te weten kunnen komen. Kortom, pure politieke science-fiction!

En ja, u vindt zaken uit. De gekken van "Blood & Honour" gaan extrapoleren tot heel de Vlaamse Beweging is niet alleen onjuist, maar ook hogelijk intellectueel oneerlijk. Vraag maar eens na aan menig Davidsfondser!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 06:45   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweepeer Bekijk bericht
Ik zeg niet dat alle Nederlanders hun dialecten verloren hebben, maar toch denk ik dat het een feit is dat Nederlanders meer AN spreken dan Vlamingen, kijk maar naar interviews met mensen op de straat op de Nederlandse TV... .

En als Nederlanders dan toch evenveel dialect spreken dan Vlamingen, wel dan heeft Hoogmoed ongelijk en zijn de Nederlanders evenveel een volk als de vlamingen.
Laten we zeggen dat Nederlanders gemakkelijker van dialect naar AN overschakelen, daar waar de Vlaming die overgang nog steeds niet gemakkelijk maakt. Hij blijft ergens hangen tussen dialect en AN, het beruchte verkavelingsvlaams.

Wees gerust, in bepaalde streken spreken Nederlanders zelfs nog meer dialect dan de Vlaming. In Nederlands-Limburg staat het dialect bijvoorbeeld sterker dan in Vlaams-Limburg.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 06:57   #34
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoogmoed,

Weet je wat hier weer heel opvallend is?

Vlaanderen, Wallonie, Nederland, eigenlijk de lage landen dus, helpen iedereen en laten iedereen binnen en geven ze eten.
Als de bevolking van deze regio's na een tijdje durven vragen dat de gast zich nu eindelijk aan de beleeftheidsregels van de gastvrijheid en ontvangen van deze gastvrijheid houden, de inwoners van deze regio's plots worden afgeschilderd als bloeddorstige roofdieren.
Dit terwijl de gasten in deze regio's zich steeds meer gaan gedragen als overheersers van hun gastheer.

En dat men een paar enkelingen tentoon begint te stellen als wat de hele bevolking van deze regio denkt en doet.

En dat men zelfs begonnen is met de politieke tegenstander niet meer als een politieke tegenstander te bekijken en behandelen, maar als een staatsgevaarlijke terroristische organisatie.
Dit enkel om niet te moeten toegeven dat men fouten heeft gemaakt en dat de gast de beleeftheidsregels aan zijn laars lapt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 10:46   #35
kilgore
Banneling

Standaard

Genetisch onderzoek heeft uitgewezen dat we germanen zijn.Al die bezetters hebben hier misschien wel telkens ook een beetje nakomelingen nagelaten maar op de totale bevolking valt dat telkens in het niet.
kilgore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 11:08   #36
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid

Standaard

Bij de oprichting van Italië sprak 2 % van de bevolking het Italiaans. Op dit moment spreekt nog altijd "slechts" +/- 1/2 van de Italianen de eenheidstaal.

Moet ik dan ook concluderen dat Italië ontbonden moet worden?
Oud 14 mei 2007, 11:18   #37
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kilgore Bekijk bericht
Genetisch onderzoek heeft uitgewezen dat we germanen zijn.Al die bezetters hebben hier misschien wel telkens ook een beetje nakomelingen nagelaten maar op de totale bevolking valt dat telkens in het niet.
Aangezien er een genetisch onderzoek nodig was, is het al een teken dat hetgeen wat Germaans is ver zoek is: het is er niet echt aan te zien dat we een uitgesproken Germaans volk zijn.
Oud 14 mei 2007, 12:10   #38
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met alle teksten die ik op dit forum gelezen heb over Vlaanderen...
Een mens met gezond verstand zou hier wegblijven.
Multinationals zouden hun fabrieken moeten sluiten in dit vreemd (-eling) hatende gehucht.
Weet dat elke niet vlaming een vreemdeling is.
Wat een bende idioten wonen hier in dit gehucht dat op de wereldkaart niet eens zichtbaar is. Dat geen bodemschatten bezit, dat zo vervuilt is dat mensen sterven aan allerlei kankers...
Trots... waarom zou ik trots moeten zijn op een alles hatende groep mensen.
Waarvan de meeste hun roots hebben afkomstig uit de bezetters die hier het hier voor het zeggen hebben gehad.

De Spanjaarden hebben hier hun zaad gelaten, wetende dat de Arabieren hun zaad in Spanje hebben gelaten...
Heb je Philip Dewinter al eens goed bekeken ... die heeft meer weg van die Spanjaard met Arabische roots dan de Vlaming met blauwe ogen en blond haar... Ironie ten top!
In Nederland is de bevolking overwegend blond met blauwe ogen... Waarom... zij hebben het zaad van de bezetter niet gekregen omdat ze onafhankelijk waren... daarom.

Wat is een Vlaming ?

Een beetje Italiaans (Romeinen), een beetje Frans (Napoleon), een beetje Spaans/Arabisch (Spanje is 800 jaar in handen van de Moren geweest), een beetje Duits (WW1, WW2), een beetje Hollands, een beetje Canadees (de "bevrijders WW2), een beetje Oostenrijks,...

Vertel mij wat is een vlaming...

ze verstaan elkaar niet (Limburger - West Vlaming)....

Vlaanderen Vlaams is een utopie!
Aah, daarmee dat ze allemaal naar hier komen.
Uw naam zegt het al,hoogmoed in een laag land dat moet wel botsen he!
Onze bevolking wordt armer,waarschijnlijk omdat we niet openstaan voor vreemdelingen(ironie).
Oud 14 mei 2007, 19:12   #39
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Hoogmoed,

Weet je wat hier weer heel opvallend is?

Vlaanderen, Wallonie, Nederland, eigenlijk de lage landen dus, helpen iedereen en laten iedereen binnen en geven ze eten.
Als de bevolking van deze regio's na een tijdje durven vragen dat de gast zich nu eindelijk aan de beleeftheidsregels van de gastvrijheid en ontvangen van deze gastvrijheid houden, de inwoners van deze regio's plots worden afgeschilderd als bloeddorstige roofdieren.
Dit terwijl de gasten in deze regio's zich steeds meer gaan gedragen als overheersers van hun gastheer.

En dat men een paar enkelingen tentoon begint te stellen als wat de hele bevolking van deze regio denkt en doet.

En dat men zelfs begonnen is met de politieke tegenstander niet meer als een politieke tegenstander te bekijken en behandelen, maar als een staatsgevaarlijke terroristische organisatie.
Dit enkel om niet te moeten toegeven dat men fouten heeft gemaakt en dat de gast de beleeftheidsregels aan zijn laars lapt.
Ja hoor, de mesnen in de Lage Landen zij ook allemaal zo lief tegen de allochtonen.
Wel een HEEL goedkoop trucje om alle schuld op de allochtonen te schuiven.

Oud 14 mei 2007, 21:05   #40
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Ja hoor, de mesnen in de Lage Landen zij ook allemaal zo lief tegen de allochtonen.
Wel een HEEL goedkoop trucje om alle schuld op de allochtonen te schuiven.
Wie steekt er de schuld op de allochtonen?
Zij krijgen het toch op een gouden schotel aangeboden.

Het zijn de gasten van de wetstraat die zich niet aan de regels houden en zich als bezetters gedragen.
Als ik ergens heen ga, pak ik ook met open armen aan wat ik kan krijgen, en kom ik hier ook vertellen hoeveel daar te krijgen is.

Ik verwijt de allochtonen dus echt niet dat zij genieten van wat hen in de schoot geworpen word. Het zijn de werpers die ik dit verwijt.
De meeste problemen worden trouwens gewoon door de politiek correcten veroorzaakt, omdat zij niet willen toegeven dat hun beleid faalt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be