![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Uiteraard, net zoals in 2004.
Jullie doen toch ook mee aan de Belgische, niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vlaams Belang... een echte unitaire partij ..... LOL...... ROFLMAO....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die grote doorbraak zou er volgens Patriot al in 2006 komen met de Dauphin de Bruges. http://forum.politics.be/showthread.php?p=2401240#post2401240
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 14 mei 2007 om 17:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De VU kwam meestal ook op in het arrondissement Nijvel.
Voor zover ik het mij herinner hadden ze bijna een gekozene daar met een paar honderd stemmen door het eigenaardige systeem van de apparentering. Het verschil was minder dan 50 stemmen! Ik ben ook onder de indruk dat het een Waal zou geweest zijn die gezeteld zou hebben. Was dit in 1958? Wie herinnert zich dat nog? Laatst gewijzigd door Patrik : 14 mei 2007 om 17:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Daar heb ik nu nog nooit van gehoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herinner me eveneens dit gelezen te hebben.
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom dat 'wij' ons laten doen door de Franstaligen. Omdat er de Vlamingen ingedrild is dat zij zich NIET kunnen permiteren wat de Franstaligen zich al 177 jaar permiteren.
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is een correctie met als bedoeling de kleine partijen een extra stem te geven, maar het leidt soms tot rare toestanden. Met de oude arrondissementen (dus van voor het Sint-Michielsakkoord van 1992 toen de meeste werden samengevoegd) kon een partij met 5% van de stemmen in een arrondissement met maar 2 zetels toch die zetel binnen halen. Een beetje absurd, maar ja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
In 1985 was ik niet in Europa en het internet bestond nog niet. Ik wist dit niet van Toontje. Heeft de VU dan maar gelaten aanvaard dat hij buiten gebonjourd werd? Geen rechterlijke stappen en ook geen interpellaties? Maar ja. De VU was niet meer wat ze moest zijn. Het voorval waar ik van spreek is veel vroeger en in de late jaren 50 of vroeg 60. Het valt me nu weer bij. Toen kon men nog apparenteren met een totaal andere partij. De VU apparenteerde met een lokale middenstandspartij in de hoop dat de resstemmen naar Brussel zouden komen. Het viel echter zo uit dat de reststemmen van de VU naar Nijvel gingen en de zetel werd gemist met een paar tientallen stemmen. Het zou dus een Waal geweest zijn die met VU-stemmen verkozen zou worden. Deze les heeft de VU dan geleerd dat ze maar onder eigen naam moesten opkomen bij de volgende verkiezingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat de verdere reactie van de VU of andere Vlaamse partijen precies was, kan ik mij helaas niet meer herinneren. Maar het is in elk geval duidelijk dat de Vlamingen daar plat op de buik gegaan zijn. Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 15 mei 2007 om 17:13. |
||
![]() |
![]() |