![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is alsof ze ons over 500 jaar gaan verwijten dat we keken naar barbaars boksen, terwijl we ondertussen probeerde de wereld te redden. Snap je? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() [
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 14 mei 2007 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hedendaagse waarden/normen gebruiken om iets te beoordelen van +- 600 jaar geleden is een beetje intellectueel oneerlijk wezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Daar wil ik wel (een eind) in meegaan. Maar dan verwacht ik wel dat de islam mee-evolueert. En doet deze godsdienst niet. Ze is blijven steken in de jaren 600. Een archaïsche islam is het gebleven die zich niet thuisvoelt in deze tijd en die, indien ze zich niet gaat aanpassen, zich nooit zal thuisvoelen in deze tijd. De islam verwacht dat de tijd zich aan de islam aanpast. Fout, 3x fout. Dat zal niet gebeuren. En zeker niet bij ons in het Westen. Het is de leer van de profeet die zich zal moeten aanpassen aan de tijd. Knoop dit maar goed in uw oren.
Laatst gewijzigd door system : 14 mei 2007 om 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Evolutie is mogelijk.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 14 mei 2007 om 15:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Westen heeft geen monopolie op hoe de tijd moet zijn. Evenmin als de Islam. En beide verwachten ze dat de ander zoals hun wordt. Of toch 'meer' zoals hun. En wat moet ik nu in mijn oren knopen? Want ik ben een moslim enzo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Dat klopt, maar dat laatste impliceert nog niet dat het optreden van de profeet op dit vlak goed te keuren is.
Laatst gewijzigd door system : 14 mei 2007 om 16:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 14 mei 2007 om 16:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() ![]() Laatst gewijzigd door system : 14 mei 2007 om 16:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Inderdaad. Ik heb het altijd vreemd gevonden dat handen afhakken en stenigen nergens in de koran voorkomen, maar toch door bepaalde moslims gezien worden als wetten van God.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets dat niet van deze tijd is, dat wordt neit gedaan. Maar het wordt nog wel gedaan, dus is het wel degelijk van deze tijd. Het is gewoon niet meer een fenomeen dat zich in't Westen afspeelt. Nuance. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Het is natuurlijk nog maar de vraag of de Koran de wil van god is natuurlijk. Als god duidelijk had willen maken wat hij van de mensen verwachtte, dan had hij dat heel duidelijk aan elke mens op de wereld weten te zeggen en niet via een poespas van Jezus of Mohammed, waarvan toch maar niemand weet wat daar nu eigenlijk van waar is.
Laatst gewijzigd door system : 14 mei 2007 om 16:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik keur heel veel zaken die een onderdeel zijn van bepaalde islamitische groeperingen ten zeerste af. Net zoals ik ook zaken binnenin de Westerse wereld afkeur. En beide moet je in context plaatsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Wie beweert wat? Dat is dan maar de vraag.
Laatst gewijzigd door system : 14 mei 2007 om 16:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() De namen van god? De namen die mensen hem toedichten ja. Als god mensen op de wereld laat komen die heel hun leven in hun bed moeten blijven liggen bijvoorbeeld, dan kan zo'n god mij gestolen worden. U kunt voor zulke god 5x per dag in de richting van Mekka gaan knielen , maar dan bent u in mijn ogen een dwaas. Zulke wrede goden moet men negeren en zeker niet aanbidden.
Laatst gewijzigd door system : 14 mei 2007 om 16:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |