Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 8 februari 2004, 12:37   #21
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ondertussen -zaterdagavond n�* de stemming- is dat al [size=6]83%[/size] geworden die het verstand op de juiste plaats hebben.
Ik denk eerder dat die 83% door had dat, indien ze de regering over dit uiterst belangrijke onderwerp lieten struikelen, zij hun mooie leventje van favoritisme en postjespakkerij vor vele jaren kwijt zouden zijn.

Zij hebben dus gekozen om op het zinkende schip te blijven en zullen er op 13 juni samen aan ten onder gaan.

Nu, ik zal er zeker niet rouwig om zijn!
Let op mijn voorspelling: 13 juni Vlaams Blok de grootste partij in Vlaanderen.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline  
Oud 8 februari 2004, 12:40   #22
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ondertussen -zaterdagavond n�* de stemming- is dat al [size=6]83%[/size] geworden die het verstand op de juiste plaats hebben.
Ik denk eerder dat die 83% door had dat, indien ze de regering over dit uiterst belangrijke onderwerp lieten struikelen, zij hun mooie leventje van favoritisme en postjespakkerij vor vele jaren kwijt zouden zijn.

Zij hebben dus gekozen om op het zinkende schip te blijven en zullen er op 13 juni samen aan ten onder gaan.

Nu, ik zal er zeker niet rouwig om zijn!
Let op mijn voorspelling: 13 juni Vlaams Blok de grootste partij in Vlaanderen.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline  
Oud 8 februari 2004, 13:32   #23
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Gisteren beelden gezien van het VLD congres? Ze moeten hun leden zelfs lokken met eet en braspartijen om hun zaal vol te krijgen.

Mijn inzien, die VLD jongeren dat zien er mij ook zeer grote lichten uit.
Het enige doel waarom ze aan politiek doen is hopen dat hun partijbonzen hen ooit op de lijst zullen zwieren. Ze hebben niet eens voeling met de gemeenschap, zijn nergens bij betrokken in lokale raden. Ik zit in de jeugdraad van Kortrijk, Hun afvaardiging is ook maar pover! Deze van, het goed kunnen zeggen wat anderen moeten doen maar zelf doen ze niks! Zielige mensen noem ik dat!
U bent een zielig persoontje, maar geen nood. U kan verandering brengen in deze wantoestanden door zelf NOOIT op een lijst te gaan staan. Kan me inbeelden dat dat het best is wat u voor de N-VA kan betekenen. Zo blijft hun niveau toch op een redelijk pijl.
Niet iedereen doet het voor de postjes zoals bij de VLD en zijn coalitiepartner SP.A-SPIRIT
Oud 8 februari 2004, 13:53   #24
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels!

U bent een zielig persoontje, maar geen nood. U kan verandering brengen in deze wantoestanden door zelf NOOIT op een lijst te gaan staan. Kan me inbeelden dat dat het best is wat u voor de N-VA kan betekenen. Zo blijft hun niveau toch op een redelijk pijl.
Niet iedereen doet het voor de postjes zoals bij de VLD en zijn coalitiepartner SP.A-SPIRIT
Juist, maar voor niels is dat de normaalste zaak van de wereld.
Hij noemt mij een zielig persoontje, voor de feiten die ik hierboven aanhaalde. Dat zegt veel over niels.
giserke is offline  
Oud 8 februari 2004, 14:14   #25
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Hoe mooi: het Vlaams Blok betoogt op het Belgiëplein. En dan nog wel vóór het respect van de Belgische nationaliteit ! 't is toch grappig.
Dit is inderdaad zeer ironisch 8)
Bruno* is offline  
Oud 8 februari 2004, 15:41   #26
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Hoe mooi: het Vlaams Blok betoogt op het Belgiëplein. En dan nog wel vóór het respect van de Belgische nationaliteit ! 't is toch grappig.
Dit is inderdaad zeer ironisch 8)
En als zij dat doen, komt daar wèl volk op af. Inderdaad, ironisch.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 8 februari 2004, 20:39   #27
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

De VLD-top heeft dus de congres-gangers kunnen 'overtuigen' om te stemmen om in de regering te blijven, zelfs wanneer de vreemdelingen die onze nationaliteit weigeren stemrecht krijgen.

Weer eens een percentje extra vor het Blok, waarschijnlijk ten koste van VLD.
Oud 8 februari 2004, 21:00   #28
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

[quote="Rudy Van NespenLet op mijn voorspelling: 13 juni Vlaams Blok de grootste partij in Vlaanderen.[/quote]

Dom maar dapper om nog steeds te dromen.VB heeft zijn maxiumum bereikt dat weet gij en ik , alleen eer het tot uw juiste plek in uw verstand komt zal het nog een tijdje duren.
Zelfs de laatse peilingen hebben het bewijs geleverd dat men alleen de democratische partijen verkiest dan een partij die de grondprincipes van een democratie aan hun lars lappen met name 'iedereen gelijk voor de wet ondanks religie , huidskleur of manier van denken.80% van de belvolking is nog altijd 'against' dus vooral niet dromen dat VB ooit in een regering kunnen stappen.
Het VB weet dit meer dan ooit , daarom dat ze 'softer' aan 't worden zijn als vroeger ( bvb het afschaffen van 70 puntenprogramma .).What's next ? Een paar alochtonen in hun partijtje om het nog in te kleuren ?
Nogmaals , niemand trapt daarin , alleen de sukkelaars , marginalen en jaloeze mid-klasse.
Zodus , geniet er nog van nu het VB nog spartelt
neruda is offline  
Oud 8 februari 2004, 21:03   #29
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
VB heeft zijn maxiumum bereikt

Dat hoorde ik al in Antwerpen toen ze daar 18% haalden, nu halen ze daar bijna 35%, en blijven groeien, verkiezing na verkiezing. In bepaalde stadswijken (borgerhout en hoboken) hebben ze zelfs de absolute meerderheid.

De oplossing ligt niet in het negeren van die partij en haar kiezers. Dat is voor mij ondertussen duidelijk.
Oud 8 februari 2004, 21:15   #30
neruda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
VB heeft zijn maxiumum bereikt

Dat hoorde ik al in Antwerpen toen ze daar 18% haalden, nu halen ze daar bijna 35%, en blijven groeien, verkiezing na verkiezing. In bepaalde stadswijken (borgerhout en hoboken) hebben ze zelfs de absolute meerderheid.

De oplossing ligt niet in het negeren van die partij en haar kiezers. Dat is voor mij ondertussen duidelijk.
Yeah right , de oplossing is om ze thuis uit te nodigen voor een koffie en een croissant ????
Arme Antwerpenaren zeg ik dan , die 'the day after' pas gaat zien waarmee ze in bed zijn gekropen .
....
neruda is offline  
Oud 8 februari 2004, 21:21   #31
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Yeah right , de oplossing is om ze thuis uit te nodigen voor een koffie en een croissant ????
Arme Antwerpenaren zeg ik dan , die 'the day after' pas gaat zien waarmee ze in bed zijn gekropen .
....
Ik begrijp jouw standpunt. Maar wanneer je voor gans Vlaanderen dezelfde taktiek blijft houden als we reeds in Antwerpen hebben gevolgd de laatste 20 jaar, dan krijg je gegarandeerd een Vlaams Blok dat over heel Vlaanderen even sterk is als vandaag in Antwerpen. En in Antwerpen misschien nog sterker.

Nogmaals: het probleem negeren en steeds maar beweren dat ze hun 'top' hebben bereikt, is gewoon een verkeerde strategie. Dat is toch al gebleken zeker.
Oud 8 februari 2004, 21:46   #32
neruda
Banneling

Standaard

[quote="Antoon"]
Citaat:

Nogmaals: het probleem negeren en steeds maar beweren dat ze hun 'top' hebben bereikt, is gewoon een verkeerde strategie. Dat is toch al gebleken zeker.
De Gentenaars hebben die gasten al door sinds de laatste verkiezingen waardoor ze 2% achteruit gingen, zodus uw thoerie slaagt op niets..integendeel men komt tot meer besef voor wat die 'mensen' staan.
De Antwerpenaar zullen ooit maar laat tot hun besef komen en deze partij naast hun bed leggen en later zelfs voor het groot vuil buiten zetten...
neruda is offline  
Oud 9 februari 2004, 09:45   #33
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Gentenaars hebben die gasten al door sinds de laatste verkiezingen waardoor ze 2% achteruit gingen, zodus uw thoerie slaagt op niets..integendeel men komt tot meer besef voor wat die 'mensen' staan.
De Antwerpenaar zullen ooit maar laat tot hun besef komen en deze partij naast hun bed leggen en later zelfs voor het groot vuil buiten zetten...
Je blijft blind. En je blijft afkomen met wishfull thinking.

Kijk, ik zie het Blok liever kleiner, maar ik stel momenteel vast dat ze alleen maar blijven groeien, ondanks die ene kieskring in Gent waar ze voor een keer min of meer gelijk bleven, en alle anti-Blokkers ineens een beetje zielig kwamen roepen dat de terugval van het Blok is begonnen.

In plaats daarvan zouden we beter de echte problemen aanpakken. De criminaliteit die hoogtij viert in allochtone gemeenschappen, de radicalisering van de moslims, de non-chalante en soms arrogante houding van deze laatste groep 'gasten' ten opzichte van de autochtonen die ze hebben verwelkomd.

Onze partijen (voor mij is dat de VLD) hebben decennia lang een te lakse houding genomen hieromtrent, en betalen nu de prijs, namelijk een Vlaams Blok dat min of meer even groot is als de vier traditionele partijen.

Het antwoord is inderdaad om met het Blok te gaan praten en op bepaalde punten ermee samenwerken.

Als we dat niet doen, en met de kop in het zand blijven roepen en tieren met een ondemocratisch cordon sanitair, dan vrees ik dat de trend zich alleen maar gaat voortzetten.
Oud 9 februari 2004, 14:02   #34
Kaal
Minister-President

Standaard

[quote="neruda"]
Citaat:

Jij snapt het echt niet.

De meeste Blok-kiezers stemmen niet omdat ze het Blok goed vinden. Zij stemmen Blok omdat ze de andere partijen verafschuwen. De 2% die het Blok elke verkiezing bijkrijgt zijn immers mensen die vroeger NIET op het Blok stemden. Die mensen werden niet aangetrokken door het charisma van FDW. Ze zijn ergens diep teleurgesteld door de andere partijen.

Het Blok heeft zijn success te danken aan het onvermogen van de klassieke partijen om zichzelf in vraag te stellen. Het is de CD&V en nu de VLD die de mensen naar het Blok drijven.

Ik denk dat de meeste Blok kiezers zich geen illusies maken over FDW en de zijnen. Zij vinden wel dat Verhofstadt & co nog erger is. Ook omdat Paars nu aan de macht is en het Blok niet.
Kaal is offline  
Oud 9 februari 2004, 22:52   #35
neruda
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
[......Het antwoord is inderdaad om met het Blok te gaan praten en op bepaalde punten ermee samenwerken.

Als we dat niet doen, en met de kop in het zand blijven roepen en tieren met een ondemocratisch cordon sanitair, dan vrees ik dat de trend zich alleen maar gaat voortzetten.
Je hoeft niet met 'der fashisten' te gaan praten terwijl je de antwoorden in eigen hand hebt alleen komt het niet jou besef dat als je dit doet in bed kruipt met de duivel...leer nu 'ns te begrijpen dat het VB het antwoord niet is op jouw problemen ..het VB met intellektuele kern van 5 koppen een gat in de markt hebben gevonden waardoor ze op een rekord tempo dit hebben weten vinden..criminaliteit en vreemdelingen slaat aan bij de bevolking en wordt als een cocktail misbruikt om een 20% van de Vlamingen misleiden..t'is hun nog aardig gelukt...daarom zeg ik ARM ARM VLAANDEREN...
neruda is offline  
Oud 9 februari 2004, 22:55   #36
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Je hoeft niet met 'der fashisten' te gaan praten terwijl je de antwoorden in eigen hand hebt alleen komt het niet jou besef dat als je dit doet in bed kruipt met de duivel...leer nu 'ns te begrijpen dat het VB het antwoord niet is op jouw problemen ..het VB met intellektuele kern van 5 koppen een gat in de markt hebben gevonden waardoor ze op een rekord tempo dit hebben weten vinden..criminaliteit en vreemdelingen slaat aan bij de bevolking en wordt als een cocktail misbruikt om een 20% van de Vlamingen misleiden..t'is hun nog aardig gelukt...daarom zeg ik ARM ARM VLAANDEREN...
Da's weer demonizeren. Je blijft het maar doen, hé?
Oud 9 februari 2004, 23:02   #37
neruda
Banneling

Standaard

Citaat:
Nope..ik hoor enkel bij de nuchtere overige 80% Vlamingen...oops ben een groot deel vergeten , aan de andere kant van de taalgrens ...
neruda is offline  
Oud 9 februari 2004, 23:14   #38
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Nope..ik hoor enkel bij de nuchtere overige 80% Vlamingen...oops ben een groot deel vergeten , aan de andere kant van de taalgrens ...
Je vergeet dat een steeds groter deel van die 80% al lang tegen dat cordon sanitair is (ik ben er een voorbeeld van) en van mening is dat men met alle partijen moet praten, van uiterst links (pvda) tot en met uiterst rechts (vlaams blok). Gezien de eerste geen procent haalt, valt er uiteraard weinig te praten. Maar partijen die rond de 20% halen, ....
Oud 9 februari 2004, 23:21   #39
neruda
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Je vergeet dat een steeds groter deel van die 80% al lang tegen dat cordon sanitair is (ik ben er een voorbeeld van) en van mening is dat men met alle partijen moet praten, van uiterst links (pvda) tot en met uiterst rechts (vlaams blok). Gezien de eerste geen procent haalt, valt er uiteraard weinig te praten. Maar partijen die rond de 20% halen, ....
Kijk gewoon rondom u ...waar staat het LPF ? Waar staat het FN ? En dienen Oostenrijkse fashist ? Wordt eens wakker dat het om macht gaat en van zodra deze moet gedeeld worden alleen maar in bekvechterij ontketenen en er uiteindelijk niets van gebakken wordt...cordon sanitaire moet behouden houden...de Vlaming is niet do om mee van het gif te proeven..
neruda is offline  
Oud 9 februari 2004, 23:24   #40
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het antwoord is inderdaad om met het Blok te gaan praten en op bepaalde punten ermee samenwerken.

Inderdaad. Volledig akkoord.

Citaat:
Indien het Blok bij de deelname aan de macht dingen doet of zegt die niet in de smaak vallen van de kiezers, dan zullen ze achteruitgaan bij de volgende verkiezingen.

Het zelf-regulerende karakter van een democratie is groter dan velen denken. Diegene die het Cordon verdedigen, of schrik hebben van "excessen van het Blok" vertrouwen eigenlijk de democratie niet.

En diegene die georganiseerd beletten dat de democratie de maatschappelijke problemen (rond veiligheid en migratie) oplost, plegen in mijn ogen een politiek misdrijf.
Dilbert is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be