![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zij hebben dus gekozen om op het zinkende schip te blijven en zullen er op 13 juni samen aan ten onder gaan. Nu, ik zal er zeker niet rouwig om zijn! Let op mijn voorspelling: 13 juni Vlaams Blok de grootste partij in Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zij hebben dus gekozen om op het zinkende schip te blijven en zullen er op 13 juni samen aan ten onder gaan. Nu, ik zal er zeker niet rouwig om zijn! Let op mijn voorspelling: 13 juni Vlaams Blok de grootste partij in Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
#23 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#24 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij noemt mij een zielig persoontje, voor de feiten die ik hierboven aanhaalde. Dat zegt veel over niels. |
||
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De VLD-top heeft dus de congres-gangers kunnen 'overtuigen' om te stemmen om in de regering te blijven, zelfs wanneer de vreemdelingen die onze nationaliteit weigeren stemrecht krijgen.
Weer eens een percentje extra vor het Blok, waarschijnlijk ten koste van VLD. ![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() [quote="Rudy Van NespenLet op mijn voorspelling: 13 juni Vlaams Blok de grootste partij in Vlaanderen.[/quote]
Dom maar dapper om nog steeds te dromen.VB heeft zijn maxiumum bereikt dat weet gij en ik , alleen eer het tot uw juiste plek in uw verstand komt zal het nog een tijdje duren. Zelfs de laatse peilingen hebben het bewijs geleverd dat men alleen de democratische partijen verkiest dan een partij die de grondprincipes van een democratie aan hun lars lappen met name 'iedereen gelijk voor de wet ondanks religie , huidskleur of manier van denken.80% van de belvolking is nog altijd 'against' dus vooral niet dromen dat VB ooit in een regering kunnen stappen. Het VB weet dit meer dan ooit , daarom dat ze 'softer' aan 't worden zijn als vroeger ( bvb het afschaffen van 70 puntenprogramma .).What's next ? Een paar alochtonen in hun partijtje om het nog in te kleuren ? Nogmaals , niemand trapt daarin , alleen de sukkelaars , marginalen en jaloeze mid-klasse. Zodus , geniet er nog van nu het VB nog spartelt ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Dat hoorde ik al in Antwerpen toen ze daar 18% haalden, nu halen ze daar bijna 35%, en blijven groeien, verkiezing na verkiezing. In bepaalde stadswijken (borgerhout en hoboken) hebben ze zelfs de absolute meerderheid. De oplossing ligt niet in het negeren van die partij en haar kiezers. Dat is voor mij ondertussen duidelijk. |
|
![]() |
![]() |
#30 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Arme Antwerpenaren zeg ik dan , die 'the day after' pas gaat zien waarmee ze in bed zijn gekropen . .... |
||
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals: het probleem negeren en steeds maar beweren dat ze hun 'top' hebben bereikt, is gewoon een verkeerde strategie. Dat is toch al gebleken zeker. |
||
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() [quote="Antoon"]
Citaat:
De Antwerpenaar zullen ooit maar laat tot hun besef komen en deze partij naast hun bed leggen en later zelfs voor het groot vuil buiten zetten... |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, ik zie het Blok liever kleiner, maar ik stel momenteel vast dat ze alleen maar blijven groeien, ondanks die ene kieskring in Gent waar ze voor een keer min of meer gelijk bleven, en alle anti-Blokkers ineens een beetje zielig kwamen roepen dat de terugval van het Blok is begonnen. In plaats daarvan zouden we beter de echte problemen aanpakken. De criminaliteit die hoogtij viert in allochtone gemeenschappen, de radicalisering van de moslims, de non-chalante en soms arrogante houding van deze laatste groep 'gasten' ten opzichte van de autochtonen die ze hebben verwelkomd. Onze partijen (voor mij is dat de VLD) hebben decennia lang een te lakse houding genomen hieromtrent, en betalen nu de prijs, namelijk een Vlaams Blok dat min of meer even groot is als de vier traditionele partijen. Het antwoord is inderdaad om met het Blok te gaan praten en op bepaalde punten ermee samenwerken. Als we dat niet doen, en met de kop in het zand blijven roepen en tieren met een ondemocratisch cordon sanitair, dan vrees ik dat de trend zich alleen maar gaat voortzetten. |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() [quote="neruda"]
Citaat:
De meeste Blok-kiezers stemmen niet omdat ze het Blok goed vinden. Zij stemmen Blok omdat ze de andere partijen verafschuwen. De 2% die het Blok elke verkiezing bijkrijgt zijn immers mensen die vroeger NIET op het Blok stemden. Die mensen werden niet aangetrokken door het charisma van FDW. Ze zijn ergens diep teleurgesteld door de andere partijen. Het Blok heeft zijn success te danken aan het onvermogen van de klassieke partijen om zichzelf in vraag te stellen. Het is de CD&V en nu de VLD die de mensen naar het Blok drijven. Ik denk dat de meeste Blok kiezers zich geen illusies maken over FDW en de zijnen. Zij vinden wel dat Verhofstadt & co nog erger is. Ook omdat Paars nu aan de macht is en het Blok niet. |
|
![]() |
![]() |
#35 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#39 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#40 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het zelf-regulerende karakter van een democratie is groter dan velen denken. Diegene die het Cordon verdedigen, of schrik hebben van "excessen van het Blok" vertrouwen eigenlijk de democratie niet. En diegene die georganiseerd beletten dat de democratie de maatschappelijke problemen (rond veiligheid en migratie) oplost, plegen in mijn ogen een politiek misdrijf. |
||
![]() |