Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2007, 06:50   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
De media zou er happig genoeg naar zijn, het enige obstakel is de lafheid van de zogenaamde uitdager Leterme.
Ik zou lafheid net met sluwheid verwarren... uw opperhoofd is zo doorzichtig als hij groot is, het is nie meer dan een marionet van Slangen, Leterme is van een heel andere klasse, niveau Di Rupette zeg maar, allé ja, weliswaar niet zo sluw en uitgekookt, maar toch al aardig in die richting, ...

ik weet niet wie er ons het hardst gaat rollen Leterme of Di Ruppo of uw opperhoofd, ...

Eerlijk gezegd, Di Ruppo for president, des te rapper is dat hier totale chaos en anarchie, en hopelijk zit De Decker, en CAP ook in de kamer en of senaat, en de groentjes er ook nog bij, laat het maar eens goe donderen, en dan met wat sjans achter een half jaar terug verkiezingen, totdat ze inzien dat het absoluut nie meer te doen is, en ze heel het boeltje splitsen...

Misschien dat ik nog we 10 jaar te vroeg ben hiermee, maar uiteindelijk komt het er toch van.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 07:02   #22
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Een nieuw ideetje om de schatkist wat te spijzen: boetes op belachelijke internetsites en dito URL's.
Oud 16 mei 2007, 07:23   #23
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Leterme toch in debat met Verhofstadt

VTM brengt een duel tussen Leterme en Verhofstadt. Het debat blijft wel beperkt tot een halfuurtje.

De commerciële zender begint zijn verkiezingsprogramma's op maandag 28 mei met een debat tussen premier Guy Verhofstadt en de Vlaamse minister-president Yves Leterme.

Een kort debat tussen de kopstukken van CD&V en Open VLD was al langer gepland. Na de heisa over de vraag of er nu een groot debat tussen de twee moest komen - zoals Verhofstadt het voorbije weekend tevergeefs vroeg - besliste VTM er een tweestrijd van een halfuur van te maken. Later volgen nog debatten tussen Leterme en Johan Vande Lanotte (SP.A), Verhofstadt en Vande Lanotte, en ten slotte een tussen Verhofstadt en Elio Di Rupo

Bron
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 08:32   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vier keer Verhofstadt mét........ dus op VTM.
Volgens de theorie van Hans kan het niet anders of heel Belgique stemt nu op Verhofstadt.
Oud 16 mei 2007, 08:46   #25
Brusseleir
Burger

Standaard

Ik vind dat debat eerlijkgezegd wel een goed idee. Buiten het almaar herhaalde 'goed bestuur 'of 'degelijk bestuur' vind ik dat we van de CD&V nog maar weinig 'echte inhoud' te zien/horen gekregen hebben.

Het debat tussen Sarko en Royal vond ik trouwens ook interessant, maar het is inderdaad een andere situatie. Ik hoop op een inhoudelijk debat, zonder al te veel communautair gehakketak.
Brusseleir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 09:01   #26
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brusseleir Bekijk bericht
Ik vind dat debat eerlijkgezegd wel een goed idee. Buiten het almaar herhaalde 'goed bestuur 'of 'degelijk bestuur' vind ik dat we van de CD&V nog maar weinig 'echte inhoud' te zien/horen gekregen hebben.

Het debat tussen Sarko en Royal vond ik trouwens ook interessant, maar het is inderdaad een andere situatie. Ik hoop op een inhoudelijk debat, zonder al te veel communautair gehakketak.
Joepie een debat!
Hoe maak ik de mensen hun zakken leeg(verhofstadt)
Hoe maak ik meer plaats in de mensen hunne zak zonder dat ze het merken(leterme)
Oud 16 mei 2007, 09:50   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoop op een inhoudelijk debat, zonder al te veel communautair gehakketak.
Je beseft toch dat dit een contradictie is om 'U' tegen te zeggen?
Oud 16 mei 2007, 10:10   #28
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

och de pot gaat de ketel weer verwijten dat hij zwart ziet.
beide heren zullen weer met honderden zogezegde statistieken en onderzoekjes afkomen die in hun voordeel pleiten.
inhoudelijk zal er niet veel gezegd worden buiten weer een heel aantal loze beloftes die na de verkiezingen weer in de frigo worden gestoken en die enkel dienen om de kiezer te misleiden.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 10:57   #29
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
och de pot gaat de ketel weer verwijten dat hij zwart ziet.
beide heren zullen weer met honderden zogezegde statistieken en onderzoekjes afkomen die in hun voordeel pleiten.
inhoudelijk zal er niet veel gezegd worden buiten weer een heel aantal loze beloftes die na de verkiezingen weer in de frigo worden gestoken en die enkel dienen om de kiezer te misleiden.
Ze zullen op elkaar cappen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 11:05   #30
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Ze zullen op elkaar cappen...
wat heb je toch tegen CAP?
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 11:52   #31
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Joepie een debat!
Hoe maak ik de mensen hun zakken leeg(verhofstadt)
Hoe maak ik meer plaats in de mensen hunne zak zonder dat ze het merken(leterme)
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 12:56   #32
Brusseleir
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je beseft toch dat dit een contradictie is om 'U' tegen te zeggen?
Het lijkt misschien een contradictie als je een staatshervorming (die inderdaad op til staat) als het meest belangrijke 'te regelen ding' beschouwt.

Ik ben ervan overtuigd dat er in dit land eerlijkgezegd nog héééééél veel werk aan de winkel is, werk waar communautaire aspecten niets mee te maken hebben of geen oplossing bieden.

Echte inhoud, waar het tijdens de verkiezingen (én tijdens de legislatuur ook natuurlijk) over zou moeten gaan, lijkt me veel belangrijker (armoede versus de rand, werkloosheid versus BHV, ...)
Brusseleir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 13:36   #33
Dycore
Banneling

Standaard

Leterme zal zwaar op zijn bakkes gaan. Hij valt zo door de mand tegenover Verhofstadt.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 13:46   #34
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het lijkt misschien een contradictie als je een staatshervorming (die inderdaad op til staat) als het meest belangrijke 'te regelen ding' beschouwt.

Ik ben ervan overtuigd dat er in dit land eerlijkgezegd nog héééééél veel werk aan de winkel is, werk waar communautaire aspecten niets mee te maken hebben of geen oplossing bieden.

Echte inhoud, waar het tijdens de verkiezingen (én tijdens de legislatuur ook natuurlijk) over zou moeten gaan, lijkt me veel belangrijker (armoede versus de rand, werkloosheid versus BHV, ...)
die zaken hoeven niet tegen elkaar te worden geplaatst.. het is een aloude (?) methode: wat is belangrijker: bhv of sociale zekerheid? Een herverdeling van bevoegdheden of werkloosheidsproblematiek etc... Het ene sluit het andere niet uit... meer nog: politieke herorganisatie om toe te laten op andere punten een bepaald beleid te voeren... Met andere woorden: bepaalde bevoegdheden overdragen om bijvoorbeeld werkloosheidsproblematiek gedifferentieerd aan te pakken; gezondheidszorg om bijvoorbeeld toe te laten dat Vlaanderen meer aandacht kan besteden aan de vergrijzingsproblematiek etc..
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 14:17   #35
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Leterme zal zwaar op zijn bakkes gaan. Hij valt zo door de mand tegenover Verhofstadt.
Wat gaat verhofstadt dan zeggen ?

hoe goed zijn bestuur was de afgelopen 8 jaar?
Nog nooit kende Belgie meer armen.

hij gaat het geld onder de armen verdelen,onder zijn linkerarm en onder zijn rechterarm.

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 16 mei 2007 om 14:17.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 14:22   #36
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

In Belgique is ALLES communautair, of je dat nu wil geweten hebben of niet. OOK armoede en werkloosheid. Of dacht je dat het toeval was dat Vlaanderen het nog altijd beter doet dan Wallonië ook al staat het elk jaar opnieuw bijna 7 volle procenten van zijn bruto regionaal af produkt aan Wallonië?
Oud 16 mei 2007, 14:24   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht

Wie het zwaarste op zijn bek is gegaan zullen de verkiezingen uitwijzen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 16 mei 2007 om 14:24.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be