Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2007, 12:56   #21
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Ja, zijn het nu homohaters of niet?
Oud 16 mei 2007, 15:27   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
maar waarom dan zo furieus reageren op moslims die protesteren tegen de fameuze mohammed cartoons...?

jullie hebben nl fundamenteel dezelfde instelling en reactie... toegegeven, de gradatie van reactie is minder extreem
Tegen het eerste is er helemaal niets. Wel als ze oproepen tot geweld. En juist dat is gebeurd. Dat kan niet.

En neen, onze reactie is niet dezelfde. Wij vallen geen mensen aan. Wij roepen niet op tot geweld. Wij houden geen betogingen waarin gescandeerd wordt "Dood aan...". Wij doen niets van dat alles.

Wij uiten slechts onze verontwaardiging. Indien de moslims hetzelfde hadden gedaan, dan was er geen enkel probleem. Ook uw verontwaardiging uiten is een democratisch recht. Voor iedereen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 16:48   #23
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Tegen het eerste is er helemaal niets. Wel als ze oproepen tot geweld. En juist dat is gebeurd. Dat kan niet.

En neen, onze reactie is niet dezelfde. Wij vallen geen mensen aan. Wij roepen niet op tot geweld. Wij houden geen betogingen waarin gescandeerd wordt "Dood aan...". Wij doen niets van dat alles.

Wij uiten slechts onze verontwaardiging. Indien de moslims hetzelfde hadden gedaan, dan was er geen enkel probleem. Ook uw verontwaardiging uiten is een democratisch recht. Voor iedereen.
u verdraait mijn redenering....

het vb is wel degelijk VOOR vrije meningsuiting en vindt het absurd dat moslims reageren op de mohammedcartoons....

maar, in se doen zij net hetzelfde... in se hebben ze net zo weinig gevoel voor humor als bepaalde moslims en voelen ze zich net zo snel op hun zere teen getrapt. kijk wat recent te lezen stond over moslims, allochtonen, marokkanen, etc op de site van de lokale vb afdeling in borsbeek... da was maar om te lachen, beweren ze nu.

twee maten en twee gewichten
Oud 16 mei 2007, 17:42   #24
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jullie uiten jullie verontwaardiging juist wel met geweld, je moet ons nu weer geen blaaskes wijsmaken he. Het vlaams blok of belang sleept een zeer omvangrijke geschiedenis van geweld met zich mee. En kom nu weer niet af met het feit dat het VB niet mee verantwoordelijk is voor het gedrag van skinheads of terroristen zoals HVT.

De operatie van verstrepen en co om het vb een gezinsimago te geven heeft blijkbaar zijn vruchten afgelegd want zelfs de insiders zijn beginnen geloven dat het VB een normale partij terwijl het VB enkel maar bestaat uit crimimelen, geweldadige en een handvol pedofielen die blijkbaar plots niet meer zo bestempeld worden om dat ze lid zijn van het VB!?

Het is juist omdat jullie een verwaarloosbare minderheid zijn dat we hier geen problemen moeten verwachten zoals met die mohammed cartoons. Maar stel u ne keer voor dat julle een meerderheid zouden zijn. We zouden hier ook zedenpolitie hebben rondlopen om vrouwen te berispen zoals in iran.

Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 16 mei 2007 om 17:47.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 17:54   #25
system
Banneling

Standaard

Citaat:
In de discussie over de affiche met Maria op alsook over de film van Ayaan Hirshi Ali heb ik al opgemerkt dat spotten met religieuze symbolen heel delicaat is. Ik heb toen ook al gezegd dat het geen goede zaak is, maar natuurlijk heeft iedereen wel die vrijheid. Ook zoals wij de vrijheid hebben daartegen de protesteren. Ook dat is immers de vrijheid.
Zeer juist.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 19:17   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
u verdraait mijn redenering....

het vb is wel degelijk VOOR vrije meningsuiting en vindt het absurd dat moslims reageren op de mohammedcartoons....

maar, in se doen zij net hetzelfde... in se hebben ze net zo weinig gevoel voor humor als bepaalde moslims en voelen ze zich net zo snel op hun zere teen getrapt. kijk wat recent te lezen stond over moslims, allochtonen, marokkanen, etc op de site van de lokale vb afdeling in borsbeek... da was maar om te lachen, beweren ze nu.

twee maten en twee gewichten
U verdraait wat er gezegd werd. Er werd nooit gevonden dat het absurd was dat moslims reageerden. En dat mogen ze trouwens. Ik zie daar trouwens geen enkel probleem in. Wel wordt het problematisch wanneer ze met aanslagen, dood en vernieling dreigen en tegelijkertijd hun oproepen in daden omzetten. D�*t is het probleem!

Wat stond daar te lezen trouwens?
Oud 16 mei 2007, 19:20   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Jullie uiten jullie verontwaardiging juist wel met geweld, je moet ons nu weer geen blaaskes wijsmaken he. Het vlaams blok of belang sleept een zeer omvangrijke geschiedenis van geweld met zich mee. En kom nu weer niet af met het feit dat het VB niet mee verantwoordelijk is voor het gedrag van skinheads of terroristen zoals HVT.
In mijn leven heb ik al wat deelgenomen aan betogingen, o.m. aan betogingen georganiseerd door religieuze groeperingen. Nooit heb ik geweld gebruikt en ik zal dat ook nooit gebruiken, daar dit niet alleen een misdaad is naar onze wet maar ook volgens mijn geloof. Daarnaast is het een democratie onwaardig.

En neen, wat bepaalde mensen uitspoken is niet de partijlijn en draagt onze goedkeuring ook niet weg.

Kortom, de neiging bekruipt me om u als een ordinaire leugenaar te betitelen.
Oud 16 mei 2007, 19:20   #28
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
U verdraait wat er gezegd werd. Er werd nooit gevonden dat het absurd was dat moslims reageerden. En dat mogen ze trouwens. Ik zie daar trouwens geen enkel probleem in. Wel wordt het problematisch wanneer ze met aanslagen, dood en vernieling dreigen en tegelijkertijd hun oproepen in daden omzetten. D�*t is het probleem!

Wel dat problemen hebben we dus ook met mensen van uw strekking die hier dood en vernieling zaaien in onze straten. Maar dat probleem willen jullie niet niet onder ogen zien.
Oud 16 mei 2007, 19:21   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is juist omdat jullie een verwaarloosbare minderheid zijn dat we hier geen problemen moeten verwachten zoals met die mohammed cartoons. Maar stel u ne keer voor dat julle een meerderheid zouden zijn. We zouden hier ook zedenpolitie hebben rondlopen om vrouwen te berispen zoals in iran.
Dat is nu echt prietpraat van de hoogste graad!
Oud 16 mei 2007, 19:22   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel dat problemen hebben we dus ook met mensen van uw strekking die hier dood en vernieling zaaien in onze straten. Maar dat probleem willen jullie niet niet onder ogen zien.
En nu even in begrijpbaar Nederlands a.u.b.?!

"Mijn" strekking houdt niet dat men mensen zomaar op straat neerschiet. Bijgevolg raakt uw bewering kant noch wal.
Oud 16 mei 2007, 19:26   #31
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
En nu even in begrijpbaar Nederlands a.u.b.?!

"Mijn" strekking houdt niet dat men mensen zomaar op straat neerschiet. Bijgevolg raakt uw bewering kant noch wal.

Dat zegt de moslim ook. "Die terrorsiten horen niet bij de islam". Pffffffff zelfs het ontkennen gebeurt op dezelfde wijze.
Oud 16 mei 2007, 19:27   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zegt de moslim ook. "Die terrorsiten horen niet bij de islam". Pffffffff zelfs het ontkennen gebeurt op dezelfde wijze.
"De" moslims zeggen dat niet. "Bepaalde" moslims zeggen dat; andere juichen aanslagen e.d. toe. Of wie denkt u dat er daar tijdens die grote betogingen wel liepen? Tinnen soldaatjes?
Oud 16 mei 2007, 19:28   #33
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eermoord Moslim
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 12:37   #34
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
"De" moslims zeggen dat niet. "Bepaalde" moslims zeggen dat; andere juichen aanslagen e.d. toe. Of wie denkt u dat er daar tijdens die grote betogingen wel liepen? Tinnen soldaatjes?
Net het zelfde bij de vlaams belangers, van sommige zou ge echt denken dat ze wel een goede inborst hebben maar gewoon te dom zijn om te begrijpen waar ze mee bezig zijn.

Voor alle duidelijkheid : U reken ik bij de mensen die heel goed weten waar ze mee bezig zijn.
Oud 17 mei 2007, 17:42   #35
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb weinig tijd om te reageren, maar ik heb de discussie wel gevolgd.
Het discours van die linkse rakkers is om te kotsen. Je hebt groot gelijk als je zegt dat wat er gezegd is, verdraaid wordt. Het blijkt een ongeneeslijke kwaal van links te zijn.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 20:17   #36
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net het zelfde bij de vlaams belangers, van sommige zou ge echt denken dat ze wel een goede inborst hebben maar gewoon te dom zijn om te begrijpen waar ze mee bezig zijn.

Voor alle duidelijkheid : U reken ik bij de mensen die heel goed weten waar ze mee bezig zijn.

Het stelletje oerconservatievelingen die terug naar de tijd willen dat meneer pastoor heer en meester was in 't dorp en de gekken nog opgesloten zaten in instellingen waar ze misbruikt werden door de paterkes.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 20:17   #37
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Maar, wil het echte Vlaams Blok nu eens eindelijk opstaan? En Debie terecht wijzen bijvoorbeeld? Of Debie bijtreden...

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 21:40   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar, wil het echte Vlaams Blok nu eens eindelijk opstaan? En Debie terecht wijzen bijvoorbeeld? Of Debie bijtreden...
Debie is niet de partijlijn en zijn proefballonnetje wordt doorgeprikt. Er is geen enkele twijfel daarover.
Oud 17 mei 2007, 21:53   #39
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Griffin met zijn eeuwige Jihad tegen het VB. hehehe.

Voor mij mogen homo's trouwen, en ik ben extreem voorstander van euthanasie. Nu goed? Mag ik een eenduidig standpunt van je SP.a omtrent heel veel geld verdienen met reclamebureaus? (Jens Mortier en humo humo humo...)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 22:04   #40
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Voor mij mogen homo's trouwen, en ik ben extreem voorstander van euthanasie. Nu goed?
Ik ook, en ik ben op economisch vlak dan nog eens 100% liberaal.
Toch grappig hoe anti-VB'ers er steeds vanuit gaan dat de VB aanhangers helemaal akkoord zijn met alle standpunten.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be