Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2007, 09:03   #21
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk is de mate waarin iedereen in het politieke landschap in de media aan bod komt een graadmeter van een democratie (zelfs de OVSE zegt dit).
Ge moet ni vragen hoeveel schrik het establishment wel moet hebben van eventuële democratische verkiezingen.
Mensen die VB stemmen om de democratie te redden hebben hierbij weer een onweerlegbaar argument bij of worden in dit streven eens te meer gesterkt...keep up the good work zou ik zeggen...
Oud 16 mei 2007, 09:04   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
oh komaan, ge kunt zo gaan vragen aan de gazetten om een expleciete zware sm scene te publiceren als advertentie, en dan gaan wenen als men nee zegt...

Dat ze dan een advertentie maken die wel aanvaard word... maar dat is teveel moeite en geeft zoveel reclam niet... het MOET afgewezen worden...
Kunt u mij dan eens CONCREET aanwijzen welke INHOUDELIJKE bezwaren er zijn tegen die welbepaalde affiche? Of kletst u maar een beetje uit uw nek?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 09:18   #23
Tegendradigaard

Standaard

Hoe kunnen wij oordelen of de advertentie racistisch zou zijn ? We krijgen ze niet te zien dankzij de mediaboycot van de paarse regimepers.

Als de advertentie niet racistisch zou zijn, maar gewoon geweigerd wordt omdat ze van het VB komt dan is dit gewoon een bewijs dat de media niet vrij is en zich gewoon gedraagt zoals de Pravda in de onzalige USSR-tijden.

Of huidige Poetin-tijd.... want weet je nog de kritiek op de herverkiezing van Poetin enkele tijd geleden .... hoe was die kritiek nu weer ? Juist de oppositie kreeg bijna geen TV zendtijd, de media publiceerden geen advertenties van de oppositie....

België is dus zoals de Sovjet Unie he.....een schijndemocratie...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 09:26   #24
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Hoe kunnen wij oordelen of de advertentie racistisch zou zijn ? We krijgen ze niet te zien dankzij de mediaboycot van de paarse regimepers.

Als de advertentie niet racistisch zou zijn, maar gewoon geweigerd wordt omdat ze van het VB komt dan is dit gewoon een bewijs dat de media niet vrij is en zich gewoon gedraagt zoals de Pravda in de onzalige USSR-tijden.

Of huidige Poetin-tijd.... want weet je nog de kritiek op de herverkiezing van Poetin enkele tijd geleden .... hoe was die kritiek nu weer ? Juist de oppositie kreeg bijna geen TV zendtijd, de media publiceerden geen advertenties van de oppositie....

België is dus zoals de Sovjet Unie he.....een schijndemocratie...
VB moet op haar site eens laten zien welke affiche door DE TIJD juist afgewezen werd met uitdrukkelijke verwijzing naar het racistische karakter.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 09:28   #25
Tegendradigaard

Standaard

Misschien is die leeuwekop affiche wel racistisch...... LOL
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 16 mei 2007, 10:18   #26
barfo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
VB moet op haar site eens laten zien welke affiche door DE TIJD juist afgewezen werd met uitdrukkelijke verwijzing naar het racistische karakter.
er staat vlaams belang op de affiche, das toch genoeg om af te wijzen als rasistisch?
barfo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 10:25   #27
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Het is reclame voor een partij die is veroordeeld voor racisme... lijkt mij ook al voldoende reden trouwens.

Ja tuurlijk, ze zijn van naam veranderd... maar dat maakt geen zak uit.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 10:28   #28
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Het is reclame voor een partij die is veroordeeld voor racisme... lijkt mij ook al voldoende reden trouwens.

Ja tuurlijk, ze zijn van naam veranderd... maar dat maakt geen zak uit.
Veroordeeld (hoe laten we maar in het midden), gestraft.... en nu worden ze nog altijd gestraft ?

Hoe lang wordt men na het uitboeten van zijn straf dan nog verder gestraft in dit land ?
Moet men iemand die iets mispeutert heeft voor eeuwig en altijd straffen ???????

Oud 16 mei 2007, 10:34   #29
barfo
Banneling

Standaard

Citaat:
Veroordeeld (hoe laten we maar in het midden), gestraft.... en nu worden ze nog altijd gestraft ?

Hoe lang wordt men na het uitboeten van zijn straf dan nog verder gestraft in dit land ?
Moet men iemand die iets mispeutert heeft voor eeuwig en altijd straffen ???????
europa betaald nog altijd reparaties aan joden, ons schuldgevoel word wekelijks nog aangewakkerd, vhs heeft zich vorig week ofzo nog publiekelijk verontschuldigd terwijl hij niets met die oorlog te maken had ; hij was nog nie eens geboren (mijn grootouders waren nog nie eens geboren !!
barfo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 10:38   #30
Tegendradigaard

Standaard

Men kan tegenwoordig beter iemand vermoorden dan iets "racistisch" zeggen.....
Bij moord: Ge krijgt uw straf en ge doet ze uit (allez bij wijze van spreken he) en daarna mag men er U niet meer mee lastig vallen.

Bij racisme: ge wordt vervolgd voor eeuwig en altijd...

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 16 mei 2007 om 10:39.
Oud 16 mei 2007, 10:41   #31
@BuRnS
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Is vrijheid niet het allerbelangrijkste goed, ook de vrijheid van te weigeren iets te publiceren waar ge u niet goed bij voelt ? En hiervoor zelfs belangrijke inkomsten afwijst.
Wat geeft het Blok het recht om die vrijheid in vraag te stellen en beroep te doen op die zo verfoeilijke (zogezegd door paars gemanipuleerde) rechtbank ?
En die vrijheid zal ik dan ook gebruiken om aangetekend een briefje te schrijven naar GVA om mijn abonemment op te zeggen , met vermelding van de juiste reden

Laatst gewijzigd door @BuRnS : 16 mei 2007 om 10:41.
@BuRnS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 10:43   #32
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gestraft? Haha... ze hebben hun naam veranderd and that's it? Haha. En dan pleiten voor strengere straffen...

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 10:49   #33
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Gestraft? Haha... ze hebben hun naam veranderd and that's it? Haha. En dan pleiten voor strengere straffen...
Tja was er een andere straf mogelijk dan ? Das dan de schuld van de wettenmakers he. Hebben ze er een tiental jaar overgedaan om de wetten aan te passen en was het dus nog niet helemaal af. Wat een bende nietsnutten toch he...

Ik denk trouwens dat de naamsverandering wel degelijk een straf was. Vlaams Blok was een sterk merkprodukt geworden...

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 16 mei 2007 om 10:50.
Oud 16 mei 2007, 12:23   #34
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vandaar de lintjes en de adelijke titels voor journalisten en uitgevers in België
jij weet dat ik geen partijman ben

ik zeg ook vrijuit alles wat ik wil, en heb daar dan ook al meermaals voor in de doos gezeten in dit land in de loop van de laatste vijftien jaar zelfs ...
t' Is al goe, ben er van overtuigd dat ge ook niet altijd gelukkig bent met de gang van zaken. We klappen elkaar nog wel eens, alles evolueert.
Een goed rijpingsproces is soms van lange duur, ge krijgt er wel de beste wijn mee.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 12:28   #35
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Anna List
Het is intellectueel oneerlijk misbruik te maken van de lichtgelovigheid van de pak dommekloten die hier in het wildeweg de grootste partijonzin posten. U weet zeer goed dat het niet gaat om wat eventueel in een advertentie staat. Het gaat om het gedachtengoed !
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 12:29   #36
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Ma joenges toch.

Dat elk magazine/tijdschrift/krant eens het recht behoudt om zélf in zijn krant te zetten wat ze willen. Gaan we dat ook al verplichten?

Het staat meer rechts-gezinden absoluut vrij om zelf een krant te maken. Maar kranten zijn privéondernemingen die zelf mogen kiezen wat ze erin zetten. Dat heet niet angst voor het establishment, dat heet 'wij willen dat niet omdat wij het niet willen'.

Persvrijheid is er voor iedereen. Aan groeperingen en individuen om te kiezen wat ze zelf uitbrengen. Aan kranten om ook te kiezen wat ze zelf in hun krant zetten.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 12:31   #37
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
maar ook niet meer dan dat hé Lucien, ge moet dat trouwens niet overroepen ook hé ... Vlaams nationalisten weten nu onderhand al vier generaties lang dat België geen democratie is hé ... gij wist dat toch ook al ? of ben je zo Vlaams nooit geweest ?
Ah nee, die zat enkel bij het Vlaams Belang voor een postje en sinds hij dat niet meer krijgt zit hij hier te janken en tieren. Het arm bazeke.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 12:32   #38
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Dus eigenlijk is het weggegooid geld om advertenties te plaatsen?
Daar gaat het verdomme niet over.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 15:27   #39
Leeuwencop
Vreemdeling

Leeuwencop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ma joenges toch.

Dat elk magazine/tijdschrift/krant eens het recht behoudt om zélf in zijn krant te zetten wat ze willen. Gaan we dat ook al verplichten?

Het staat meer rechts-gezinden absoluut vrij om zelf een krant te maken. Maar kranten zijn privéondernemingen die zelf mogen kiezen wat ze erin zetten. Dat heet niet angst voor het establishment, dat heet 'wij willen dat niet omdat wij het niet willen'.

Persvrijheid is er voor iedereen. Aan groeperingen en individuen om te kiezen wat ze zelf uitbrengen. Aan kranten om ook te kiezen wat ze zelf in hun krant zetten.
Blijkbaar besef je niet dat in de raden van bestuur van al die 'onpartijdige kranten' wel bestuursleden zitten met een partijkaart van 1 van onze traditionele partijen. Kwestie van de objectiviteit te bewaren zeker ?
Een blaadje reclame voor het VB dat strookt niet met het gedachtengoed van de krant maar de laatste bladzijde staan vol met hoeren-advertentiekes (bv in HLN)
Strookt dit wel met hun gedachtengoed dan ?
Democratie is in ons landje dode letter.
Leeuwencop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 15:33   #40
Leeuwencop
Vreemdeling

Leeuwencop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Beste Anna List
Het is intellectueel oneerlijk misbruik te maken van de lichtgelovigheid van de pak dommekloten die hier in het wildeweg de grootste partijonzin posten. U weet zeer goed dat het niet gaat om wat eventueel in een advertentie staat. Het gaat om het gedachtengoed !
Het is niet omdat iemand het hier niet eens is met de beslissing van die kranten dat het daarom meteen iemand van het VB is.
Het is ten andere ook niet omdat iemand van het Vlaams Belang is dat die daarom per definitie een dommekloot is en lichtgelovig is...
Probeer eens door uw blinde haat ten opzichte van het VB te kijken.
Leeuwencop is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be