![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Gouverneur
|
![]() Niets.
De koning bindt Wallonië aan Vlaanderen. Maar niet omgekeerd. Vlaanderen is voor mij alles. België niets.
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Deze N-Va slogan werd geschreven na het nuttigen van hoeveel liters bier? Het inhaleren van hoeveel cannabisrook? Het slikken van hoeveel kilo psylocybine? Het binnenspelen van hoeveel space-cakes?
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Gouverneur
|
![]() Sorry, ik heb het geknoei al aangepast.
Ik ben tegen de legalisering van drugs. En ik rook niet. En ik ben nuchter. Wat jij zag, was een simpele typfout. Zelfs het beste paard struikelt wel eens. ![]()
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wens nooit in te gaan op schrijf-taal- of typfouten. Inhoudelijk, kan ik echter niet meer akkoord gaan met je aangepaste boodschap. Maar dat zal voor jou geen wereldschokkend nieuws zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is (niets) meer dat Vlaanderen en Wallonië bindt. Over let-ter-lijk alles denken ze verschillend. Moest er in Vlaanderen niets te halen zijn....
(De koning bindt Wallonië aan Vlaanderen). Terwille van zichzelf en "zijn eigen, familiale volk" dan nog. (Maar niet omgekeerd). Toch wel en om dezelfde reden. Of dacht je dat hij het doet uit liefde voor een volk dat van oorsprong het zijne helemaal niet is? Hij heet toch Von Saksen-Coburg Gotha? (Vlaanderen is voor mij alles. België niets). Zo zou het moeten mogen zijn maar daar steekt het Belgisch vorstenhuis dus zijn, van oorsprong Duitse, pikkels tussen.
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die Vlaamse ,identiteit, wordt er de laatste tijd ook ingestampt dat het geen naam meer heeft. De Vlaamse regeringen geeft jaarlijks miljoenen uit om die identiteit te promoten. Hetzelfde voor het onderwijs. We zijn opeens allemaal Vlaming geworden en we moeten ons ook Vlaams voelen. Wat ze daar ook mee willen zeggen? In de 19de eeuw heeft de Belgische staat het Belg zijn er ingestampt en nu probeert de Vlaamse ,elite, hetzelfde te doen om haar bestaan te rechtvaardigen. Da's niet nieuw alleen zijn we daar in Vlaanderen een beetje laat mee begonnen. En neen ik ben geen belgicist. Waarom ook?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Solidarnosc,
U zegt geen Belg en geen Vlaming te zijn. Mag ik U vragen wat U wél bent? |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Tot op heden hebben de opeenvolgende regering nauwelijks een cent aan de identiteitsbevestiging uitgegeven. Verenigingen die de traditionele Vlaamse volkscultuur promoten (dans, muziek, enz.) krijgen nauwelijks subsidies. De Vlaamse volksdansfederatie bijvoorbeeld krijgt werkelijk een aalmoes toegestopt, waarmee ze nauwelijks het loon van één bediende kunnen betalen. De volksmuziekschool van Gooik (werkelijk enig in ons land - vergelijk dat bijvoorbeeld met de Scandinavische landen waar iedere stad zijn volksmuziekschool heeft - niet zomaar de klassieke muziekschool - en men er zelfs verschillende volksmuziekhogescholen heeft) heeft meerdere jaren moeten besteden aan de voorbereiding van haar erkenning. Die erkenning is er uiteindelijk gekomen, maar als een onderdeel van een gewone muziekschool. De Vlaamse regering geeft geen subsidies voor de opbloei van de moderne Vlaamse muziek. Het enige wat de regering Van den Brande indertijd lanceerde was de voorzichtige campagne Vlaanderen 2002. Een campagne die heel gematigd was (op het randje van het folkloristische), maar dat door de huidige Vlaamse regering als té Vlaamsradicaal aan de kant werd geschoven. Neen, u beweert dingen die niet door de werkelijkheid worden gestaafd. En indien ik het verkeerd zou voor hebben, dan moet u uw stelling maar met FEITEN onderbouwen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |