Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2007, 20:05   #21
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Waarom?
Het is echt niet moeilijk voor de EU om dit te controleren hoor, de EU controleerd nu immers ook de bedrijven die vanuit de derde wereldlanden hier invoeren en wie niet voldoet aan de hygene voorwaarden, mag niet invoeren.
Dus een simpele controle op de arbeidsvoorwaarden en de levensonstandigheden van de arbeiders van deze bedrijven is ook mogelijk.
U vergist zich. Ik verwees naar uw simplistische stelling dat als er maar wat meer ontwikkelingshulp naar het Zuiden zou gaan er geen illegale migratie meer zou zijn. DAT is larie.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 21:13   #22
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
Indien men op een deftige manier ontwikkelingshulp zou bieden en op een eerlijke manier met voedsel en grondstoffen zou omspringen, dan zouden er geen illegalen naar hier komen.
Dat is een belachelijke mythe.
Het lijkt inderdaad een mythe. Er komen ook nog regelmatig vrachtladingen Chinezen naar Europa, terwijl China aardig booming is. Zolang er aanzienlijke welvaartsverschillen bestaan tussen twee regio's zal een stroom illegalen aanhouden.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 23:13   #23
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Citaat:[qoute]
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
Indien men op een deftige manier ontwikkelingshulp zou bieden en op een eerlijke manier met voedsel en grondstoffen zou omspringen, dan zouden er geen illegalen naar hier komen.
Dat is een belachelijke mythe.
Het lijkt inderdaad een mythe. Er komen ook nog regelmatig vrachtladingen Chinezen naar Europa, terwijl China aardig booming is. Zolang er aanzienlijke welvaartsverschillen bestaan tussen twee regio's zal een stroom illegalen aanhouden.[/quote]
Het lijkt op het eerste zich idd een belacheijke mythe.

En de migratie stroom naar hier is idd niet op een paar jaar te stoppen.

Echter zelfs met China is de omgekeerde migratie reeds op gang gekomen.

Dus het is een minder grote mythe dan men beweerd.

Laatst gewijzigd door Jantje : 18 mei 2007 om 23:14.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 11:05   #24
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het lijkt inderdaad een mythe. Er komen ook nog regelmatig vrachtladingen Chinezen naar Europa, terwijl China aardig booming is. Zolang er aanzienlijke welvaartsverschillen bestaan tussen twee regio's zal een stroom illegalen aanhouden.
Het lijkt op het eerste zich idd een belacheijke mythe.

En de migratie stroom naar hier is idd niet op een paar jaar te stoppen.

Echter zelfs met China is de omgekeerde migratie reeds op gang gekomen.

Dus het is een minder grote mythe dan men beweerd.
't Gaat niet enkel om verschillen in welvaart, maar ook verschillen in vrijheid. Daarnaast speelt machtsuitbreiding zeker ook een rol in sommige opzichten. Welvaartsverschillen zullen voorts altijd bestaan. Overbevolking en een stilaan gebrek aan vruchtbare grond en water speelt de grootste rol. Scherpschutters aan de grens. Binnenkort wordt er over gepraat. Fort Europa is nog maar net begonnen.

Laatst gewijzigd door Dycore : 21 mei 2007 om 11:07.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2007, 22:47   #25
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Malta heeft problemen met bootvluchtelingen. De Maltezers worden racist.
Citaat:
Maltese authorities say they face an increase in racist sentiment among the country's population, with inflows of illegal immigrants turning the island into a large-scale "detention centre."

According to the Maltese government, the island of 400,000 inhabitants and 316 square km - the highest population density in the EU - received 1,800 immigrants last year

Bron: http://euobserver.com/9/24431

Ik ben sterk gekant tegen racisme. Maar ik wil begrip tonen voor de Maltezers. Het kan niet dat een miniem eiland in Europa duizenden Afrikaanse vluchtelingen moet opvangen. Dit probleem moet gezamenlijk Europees worden aangepakt, en snel een beetje. Het is ondoenlijk voor het kleine Malta om voor adequate kustbewaking te zorgen. Via dit ‘achterdeurtje’ komen horden Europa binnen. Ortega y Gassets horden zullen tegen de confrontatie aangaan met deze Afrikaanse horden. De consequentie van deze clash kan op conto van de verdeelde staten van Europa worden geschreven.

Laatst gewijzigd door Sjaax : 7 juli 2007 om 23:11.
Oud 8 juli 2007, 08:46   #26
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht

Ik ben sterk gekant tegen racisme. Maar ik wil begrip tonen voor de Maltezers. Het kan niet dat een miniem eiland in Europa duizenden Afrikaanse vluchtelingen moet opvangen. Dit probleem moet gezamenlijk Europees worden aangepakt, en snel een beetje. Het is ondoenlijk voor het kleine Malta om voor adequate kustbewaking te zorgen. Via dit ‘achterdeurtje’ komen horden Europa binnen. Ortega y Gassets horden zullen tegen de confrontatie aangaan met deze Afrikaanse horden. De consequentie van deze clash kan op conto van de verdeelde staten van Europa worden geschreven.
Voor zover mij bekend betalen Italie,Spanje....Malta blijkbaar nog altijd helemaal zelf hun kustwacht-aktiviteiten,hoewel ze,inderdaad,hiermee ook ONZE grenzen bewaken....

Inderdaad,in plaats van in donkere kelders Europese grondwetten te zitten pennen zouden EU staten enige solidariteit kunnen betonen en een groot deel van de kosten,en desnoods de uitvoering op zich nemen....

Voor zover ik begrijp heeft Spanje de repatriering naar West-Afrika van reeds duizenden vluchtelingen zelf moeten regelen,en patrouilleren Spaanse oorlogsbodems nu voor de West-Afrikaanse kusten als een soort pre-warning.....

Ik heb nog niet vernomen van een gezamelijke EU-missie om die mensen te gaan helpen,er is een REDEN waarom tienduizenden mensen pe jaar de Atlantsishe oceaan en de Middellandse zee trotseren.

De stok achter de deur,akkoord,maar ook concreet helpen.....bvb door te verhinderen dat Europese vissersvloten nog andermans wateren leegroven,door Europese bedrijven aan te moedigen naar Afrika te gaan ipv naar China,door......enfin,ik ben geen politieker...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2007, 08:52   #27
AsGard_SGO
Vreemdeling

AsGard_SGO's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar AsGard_SGO
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht

U bent een van de zovelen die zich laat bedonderen door het cabal en zich het gebruik van woorden en de begrippen waarvoor ze staan door elkaar haalt.
Het is even kortzichtig als puur rascisme je voor die kar te laten spannen.
Het is niet rascistisch of facistisch om paal en perk te willen stellen aan een stroom van vluchtelingen of illegalen in je land. Het is pure logica; die groep is meer dan een aderlating op de maatschappij van zichzelf. Laat je die aldus ook nog eens aan hun lot over ja dan maak je problemen erger.
Uiteraard moet er adequate opvang zijn voor die mensen en moet elke lidstaat of land elkaar daarbij helpen. Echter aan alles zijn nu eenmaal grenzen. Zeker als men vindt dat er grenzen zijn aan vrijheid van meningsuiting dan moet men ook logisch en consequent zijn in alles en ook inzien dat er grenzen zijn aan de mogelijkheid om adequaat mensen op te vangen.
En indien je mensen niet op je grondgebied meer kan opvangen of hun moet weigeren wegens onvoldoende reden dan moet je er ofwel een andere plaats voor zoeken ofwel ze repatriëren naar land van herkomst.
Illegale asielzoekers lopen hier trouwens enkel rond door gebrek aan dat degelijk asiel beleid.

Laatst gewijzigd door AsGard_SGO : 8 juli 2007 om 08:53.
AsGard_SGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2007, 17:03   #28
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

"Illigalen worden ontmoedigt om naar EU te trekken"

A.u.b. leer eens schrijven, beste topicstarter...
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2007, 23:17   #29
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGard_SGO Bekijk bericht
U bent een van de zovelen die zich laat bedonderen door het cabal en zich het gebruik van woorden en de begrippen waarvoor ze staan door elkaar haalt.
Door welk cabal? Die van de nieuwe wereld orde? Als ik me zou laten bedonderen, wil ik graag weten wie u bedoelt.
Oud 8 juli 2007, 23:35   #30
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Voor zover mij bekend betalen Italie,Spanje....Malta blijkbaar nog altijd helemaal zelf hun kustwacht-aktiviteiten,hoewel ze,inderdaad,hiermee ook ONZE grenzen bewaken....

Inderdaad,in plaats van in donkere kelders Europese grondwetten te zitten pennen zouden EU staten enige solidariteit kunnen betonen en een groot deel van de kosten,en desnoods de uitvoering op zich nemen....

Voor zover ik begrijp heeft Spanje de repatriering naar West-Afrika van reeds duizenden vluchtelingen zelf moeten regelen,en patrouilleren Spaanse oorlogsbodems nu voor de West-Afrikaanse kusten als een soort pre-warning.....

Ik heb nog niet vernomen van een gezamelijke EU-missie om die mensen te gaan helpen,er is een REDEN waarom tienduizenden mensen pe jaar de Atlantsishe oceaan en de Middellandse zee trotseren.

De stok achter de deur,akkoord,maar ook concreet helpen.....bvb door te verhinderen dat Europese vissersvloten nog andermans wateren leegroven,door Europese bedrijven aan te moedigen naar Afrika te gaan ipv naar China,door......enfin,ik ben geen politieker...
Goede opmerkingen waar ik het in het algemeen mee eens ben.

Maar wat betreft de donkere kelders van Berlaymont, ik ben er nog nooit geweest, maar het ziet er niet naar uit als een gebouw met veel donkere kelders. Het is een misverstand een Europese grondwet als een duistere samenzwering te zien. De grondwet dient er nu juist voor om in dergelijke gevallen snel te kunnen reageren op basis van vastgelegde regels. Niet dat bij elk probleem weer 27 landen een overeenstemming moeten zien te bereiken. Het probleem van de vluchtelingen op Malta zou waarschijnlijk veel sneller en adequater kunnen worden opgelost met op handelingsbekwame regels (grondwet) gestoeld Europees beleid.
Oud 9 juli 2007, 09:30   #31
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
"Illigalen worden ontmoedigt om naar EU te trekken"

A.u.b. leer eens schrijven, beste topicstarter...
Zulke postings zijn kwetsend en dus niet gewenst.
Oud 9 juli 2007, 09:38   #32
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Het is idd een probleem dat door EU moet opgelost worden.
Maar de samensmelting van kustwacht en legers word tegen gehouden door GB en Spanje. Zij willen niet dat iemand anders over hun krijgsmachten kan beslissen en zijn niet meer de hielen van de USA zouden kunnen likken.

GB is trouwens in vele opzichten de grote tegenwerker binnen de EU.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be