![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt op het eerste zich idd een belacheijke mythe. En de migratie stroom naar hier is idd niet op een paar jaar te stoppen. Echter zelfs met China is de omgekeerde migratie reeds op gang gekomen. Dus het is een minder grote mythe dan men beweerd. Laatst gewijzigd door Jantje : 18 mei 2007 om 23:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dycore : 21 mei 2007 om 11:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Malta heeft problemen met bootvluchtelingen. De Maltezers worden racist.
Citaat:
Bron: http://euobserver.com/9/24431 Ik ben sterk gekant tegen racisme. Maar ik wil begrip tonen voor de Maltezers. Het kan niet dat een miniem eiland in Europa duizenden Afrikaanse vluchtelingen moet opvangen. Dit probleem moet gezamenlijk Europees worden aangepakt, en snel een beetje. Het is ondoenlijk voor het kleine Malta om voor adequate kustbewaking te zorgen. Via dit ‘achterdeurtje’ komen horden Europa binnen. Ortega y Gassets horden zullen tegen de confrontatie aangaan met deze Afrikaanse horden. De consequentie van deze clash kan op conto van de verdeelde staten van Europa worden geschreven. Laatst gewijzigd door Sjaax : 7 juli 2007 om 23:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad,in plaats van in donkere kelders Europese grondwetten te zitten pennen zouden EU staten enige solidariteit kunnen betonen en een groot deel van de kosten,en desnoods de uitvoering op zich nemen.... Voor zover ik begrijp heeft Spanje de repatriering naar West-Afrika van reeds duizenden vluchtelingen zelf moeten regelen,en patrouilleren Spaanse oorlogsbodems nu voor de West-Afrikaanse kusten als een soort pre-warning..... Ik heb nog niet vernomen van een gezamelijke EU-missie om die mensen te gaan helpen,er is een REDEN waarom tienduizenden mensen pe jaar de Atlantsishe oceaan en de Middellandse zee trotseren. De stok achter de deur,akkoord,maar ook concreet helpen.....bvb door te verhinderen dat Europese vissersvloten nog andermans wateren leegroven,door Europese bedrijven aan te moedigen naar Afrika te gaan ipv naar China,door......enfin,ik ben geen politieker... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het is even kortzichtig als puur rascisme je voor die kar te laten spannen. Het is niet rascistisch of facistisch om paal en perk te willen stellen aan een stroom van vluchtelingen of illegalen in je land. Het is pure logica; die groep is meer dan een aderlating op de maatschappij van zichzelf. Laat je die aldus ook nog eens aan hun lot over ja dan maak je problemen erger. Uiteraard moet er adequate opvang zijn voor die mensen en moet elke lidstaat of land elkaar daarbij helpen. Echter aan alles zijn nu eenmaal grenzen. Zeker als men vindt dat er grenzen zijn aan vrijheid van meningsuiting dan moet men ook logisch en consequent zijn in alles en ook inzien dat er grenzen zijn aan de mogelijkheid om adequaat mensen op te vangen. En indien je mensen niet op je grondgebied meer kan opvangen of hun moet weigeren wegens onvoldoende reden dan moet je er ofwel een andere plaats voor zoeken ofwel ze repatriëren naar land van herkomst. Illegale asielzoekers lopen hier trouwens enkel rond door gebrek aan dat degelijk asiel beleid.
Some say that the truth is only what we persuade others to believe. If so, we should be wary; for truth is easily and often hidden by the arguments of those who are false... Laatst gewijzigd door AsGard_SGO : 8 juli 2007 om 08:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() "Illigalen worden ontmoedigt om naar EU te trekken"
A.u.b. leer eens schrijven, beste topicstarter... ![]()
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() Door welk cabal? Die van de nieuwe wereld orde? Als ik me zou laten bedonderen, wil ik graag weten wie u bedoelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar wat betreft de donkere kelders van Berlaymont, ik ben er nog nooit geweest, maar het ziet er niet naar uit als een gebouw met veel donkere kelders. Het is een misverstand een Europese grondwet als een duistere samenzwering te zien. De grondwet dient er nu juist voor om in dergelijke gevallen snel te kunnen reageren op basis van vastgelegde regels. Niet dat bij elk probleem weer 27 landen een overeenstemming moeten zien te bereiken. Het probleem van de vluchtelingen op Malta zou waarschijnlijk veel sneller en adequater kunnen worden opgelost met op handelingsbekwame regels (grondwet) gestoeld Europees beleid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is idd een probleem dat door EU moet opgelost worden. Maar de samensmelting van kustwacht en legers word tegen gehouden door GB en Spanje. Zij willen niet dat iemand anders over hun krijgsmachten kan beslissen en zijn niet meer de hielen van de USA zouden kunnen likken. GB is trouwens in vele opzichten de grote tegenwerker binnen de EU. |
|
![]() |
![]() |