Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2007, 19:01   #21
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
Het geloof zit in de natuur van de mens ingebakken. Een of andere pipo zal daar niets aan veranderen.
Ik moei me voor de rest niet, maar dit vind ik niet (meer) correct. Enkele eeuwen geleden gold dat inderdaad in deze contreien nog, vooral uit angst maar soit. Sindsdien zijn er steeds minder mensen die nog écht gelovig zijn, in het christendom dan. Dat geloof in de natuur van de mens zit, is dus niet juist want het wordt er van kindsbeen af ingepompt. "Zo is het en niet anders", daar kwam men vroeger nog mee weg. Helaas voor hen is de mens toch een béétje geëvolueerd en durft hij ook wel openlijk kritisch staan tegenover deze ontastbare en onbewijsbare verering die kant noch wal raakt als je daar verder over nadenkt. Maar dat probeerde men de mensen vroeger te verhinderen, verder bij zichzelf na te denken... en zeker als dan groepjes mensen mekaar gaat uitmoorden om wie nu het "beste geloof" heeft, dan wordt het helemaal een zootje.

Voor mij doet iedereen wat hij wil daarmee, maar ingebakken in de natuur, nee dat zou ik niet gezegd willen hebben.
Oud 24 mei 2007, 08:41   #22
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Ik voorspel dat de grote voorstanders van de multicul oorverdovend stil zullen zijn in deze topic. Toch zeker als het op inhoudelijke argumenten aankomt.
Waarom deze voorspelling trouwens? Het is toch een goede zaak als iedereen keuzevrijheid heeft? En waar daar beperkingen zitten moet er iets gedaan worden, dat is heel goed. Dit soort initiatieven dragen veel meer bij dan al dat geschreeuw dat moslims slecht zijn en dat je vooral moslims niet in hun waarde moet laten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be