![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar je moet eerlijk zijn: de fouten daargelaten, kan je in de VS niet terechtgesteld worden voor een relatie, in vele landen in het Midden Oosten kan dat wel. DAAR gaat het hier over.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In het programma zegt men: • nqāwim, wat betekent "we zullen ons verzetten", en het wordt vertaald als "we zullen vechten"; • biṭuxxūnā l-yahūd betekent: "de Joden schieten op ons", en het wordt vertaald als "we zullen de Joden vermoorden"; • 'astašhid betekent "Ik zal een martelaar zijn", wordt vertaald als "Ik zal martelaarschap doen"; • 'ustāđiyyat al-`ālam, letterlijk: "meesterschap van de wereld" (in deze context wordt duidelijk bedoeld "op intellectueel vlak aan de top van de wereld"), wordt "meesters van de wereld". Citaat:
Er is in heel het filmpje geen sprake van een religieuze oorlog, niet tegen Israel en niet tegen het Westen. Citaat:
De creatie van dat vijandbeeld is bewust gebeurd en men heeft er zo'n twee decennia over gedaan. Vandaag is het gelukt: iedere idioot in het Westen ziet achter elke hoek een radicale Moslim en in elke Moslim een terrorist. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Kenmerkend voor corrupte regimes is hoe ze steeds de jeugd van zo vroeg mogelijk indoctrineren, in plaats van het individu op ideologisch vlak zelf zijn weg te laten zoeken. Je moet me eens uitleggen waar het grote verschil zit met wat de hitlerjugend te slikken kreeg, of de rode brigades van Mao. Ik veronderstel dat je maar één fragment van deze mickey mouse gezien hebt. In een ander fragment komt namelijk een islamist met zalvende stem uitleggen dat al-andalus terug deel moet worden van een islamitisch rijk. Nog steeds enkel het conflict met Israël ? Citaat:
Het zou geen kwaad kunnen jezelf eens de vraag te stellen waarom de Palestijnen die miserabele situatie zo in stand houden. Na WOII waren er in Europa ook miljoenen vluchtelingen, zijn er ook grenzen veranderd. Toch zijn er bv. in Oost-Duitsland geen vluchtelingenkampen voor de Pruisenaren. De Palestijnen krijgen astronomisch hoge bedragen van zowel het Westen als van verschillende moslimlanden, en nog slagen ze er niet eens in hun eigen bevolking eten te geven, maar kunnen ze wel dagelijks raketten lanceren tegen Sderot ?! Citaat:
Dus jij ziet een enorm complot van de heersende politieke klasse en de wapenindustrie. Hoe denk je dat te rijmen het jarenlang verdedigen van de multiculturele samenleving en het politiek correcte denken door diezelfde politici ? De voortdurende wapenwedloop is er ook dankzij de toenemende kracht van landen als China, waardoor er zich opnieuw grotere machtsblokken aan het vormen zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
In Israel is de bezetting nog lang niet afgelopen maar neemt ze overhand toe. Dat merk je ondermeer aan de kindersterfte en de cijfers ivm ondervoeding. Israel sluit Palestijnse gebieden af, houdt hen economisch en sociaal in een wurggreep. Het zijn dus niet in eerste instantie de Palestijnen die de miserabele situatie in stand houden dan wel Israel. Ik zou verder mijn hand niet in het vuur steken voor de competentie en goodwill van de Palestijnse leiders zoals ik dat evenmin voor Israel zou doen. Er is nogal wat aan te merken op de Palestijnse Autoriteit en de regering. Daarin kan ik u volgen. Citaat:
De aanslagen waarover u spreekt zijn van recente datum (jaren '70 van de vorige eeuw) en het rechtstreekse gevolg van de bezetting en kolonisatie van Israel. Daarover gingen de aanslagen in München, de vliegtuigkapingen, enz. De golf van Islamisering die we sindsdien vaststellen, is het rechtstreekse gevolg van Westerse inmenging. In Iran met de Sjah, de steun aan corrupte regimes als Koeweit en Saoudie-Arabië, Jordanië, Egypte, de bemoeienissen van de VS in Afghanistan, de steun aan de Moejahedin en de oprichting van Al Qaeda en natuurlijk de onvoorwaardelijke steun aan Israel. Tel daarbij de bombardementen op Libië, op Soedan en de oorlogen tegen Irak, Afghanistan en (mogelijk) Iran en je begrijpt waarop Moslims de indruk hebben dat het Westen met een nieuwe kruistocht bezig is. Bovendien kan je moeilijk ontkennen dat er vanuit het Westen behoorlijk wat verbaal anti-Moslimgeweld komt. De dynamiek wordt met andere woorden langs beide zijden gevoed. Die spiraal kan niet doorbroken worden zonder oplossing ten gronde voor Israel en Palestina.
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een discussie over semantiek, at most.
Mickey Mouse hoort te praten over Minnie Mouse en Pluto. Niet over martelaren, het Joods/Palestijnse confict, meesters van de wereld en martelaren worden. Zolang de Palestijnen de joden meer haten dan ze hun kinderen lief hebben, zal er nooit vrede zijn. Is een citaat van een jood... en volgens de kinderverhaaltjes van Palestina, kruisingen van slangen & varkens. Of die verhaaltjes waar zijn laat ik achterwege, maar DAT citaat is alvast een pijnlijke waarheid
![]() |
#26 | ||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Verder zeg je niets over het fragment waarin een islamist spreekt over het heroveren van al-andalus. Dit, en verschillende gelijkaardige filmpjes zijn te zien op youtube of op www.pmw.org.il over mickey mouse, kan je hier meer lezen. Citaat:
Mijn punt is: als de moslimlanden in het MO echt vrede willen, dan hadden ze die vluchtelingen al lang een nieuwe thuis gegeven, in ruil voor bepaalde maatregelen van Israël. Israël heeft ten tijde van Sadat en later Rabin bewezen dat er met hen te praten valt. Citaat:
Citaat:
De steun aan de moejahedin was noodzakelijk om het communisme te stoppen. Wat niet wegneemt dat het geen goed plan is om islamisten te trainen en militair materiaal cadeau te doen uiteraard. Ik vind het vrij vreemd dat er persé een oplossing moet komen in de Palestijnse kwestie vooraleer de moslimwereld weer aanspreekbaar kan worden, ik betwijfel ook tenzeerste dat dit ooit zou gebeuren als die kwestie opgelost raakt. Het lijkt me eerder een mentaliteitsverschil tov het westen, en een honger naar macht en erkenning van de islamitische wereld.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Minister-President
|
![]() eerst dit
Citaat:
en dan dit Citaat:
![]() schijtbroek! |
||
![]() |