Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2007, 09:53   #21
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Als dat een straf is .......
Ik zou eerder denken dat het afnemen van een 2e nationaliteit voor hen een grote hulp zou zijn in hun zoektocht naar de "wie ben ik nu" vraag ...
Je hebt het niet zo goed begrepen, denk ik.

Circe stelde voor om de dubbele nationaliteit af te nemen (de facto 'Belg') om ze dan terug te sturen naar hun 'moederland'.

Een land waar ze wrslk op vakanties na geen enkele band mee hebben. Ik hoef nu ook niet bepaald 'terug' naar Italie, hoewel ik daar al regelmatig op vakantie ben geweest, op familiebezoek.

Citaat:
Volgens mij juist wel ... Hoevelen voelen zich belg ??? Zolang ze door omgeving en cultuur gedwongen worden om op 2 manieren te leven zullen ze problemen ondervinden om zich volledig te integreren.
Alleen al hun taalachterstand is daar een geweldig voorbeeld van . Of denk je nog steeds dat dit komt door de kwaliteit van de school ?????
Deze analyse is imo verre van slecht.
Maar los je het dan op door de criminelen onder hen hun Belgische nationaliteit te ontnemen en 'terug' te sturen naar een land waar ze niet zijn opgegroeid?
Met dát land hebben ze nóg minder verbindenis.

En zeggen 'maar ze voelen zich zó' is belachelijk. Jongeren op dat soort uitspraken 'nemen' is ridicuul. Of laten we alle gothics, metalheads, punkers, ook 'terug' sturen. Want die voelen zich ook niet verbonden met deze maatschappij.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 21 mei 2007 om 09:53.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 10:18   #22
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Circe stelde voor om de dubbele nationaliteit af te nemen (de facto 'Belg') om ze dan terug te sturen naar hun 'moederland'.
.
Wel ... Ze hebben toch de keuze ... Of belg OF de andere nationaliteit ...
Als ze dan belg zijn , dan gedragen ze zich maar als belgen (en dan gaat het niet over kriminelen , enkel over de buitenlandse cultuur en andere invloeden.)... Waarom spreken ze na 2 of 3 generaties nog steeds arabisch of een andere taal onder mekaar ? Toch omdat ze zich niet volledig belg voelen ...
Die taal alleen al bewijst een band met dat "moederland".
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 10:26   #23
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Wel ... Ze hebben toch de keuze ... Of belg OF de andere nationaliteit ...
Als ze dan belg zijn , dan gedragen ze zich maar als belgen (en dan gaat het niet over kriminelen , enkel over de buitenlandse cultuur en andere invloeden.)... Waarom spreken ze na 2 of 3 generaties nog steeds arabisch of een andere taal onder mekaar ? Toch omdat ze zich niet volledig belg voelen ...
Die taal alleen al bewijst een band met dat "moederland".
Een band = de meest hoofdzakelijke band.

En ken je het concept 'vicieuze cirkel'? Pas dat toe op lichte ghetto-vorming en je snapt waarom ze 'nog steeds' Berbers praten. (Of Nederlands met dat hilarisch accentje.)

En 'gedragen als Belgen' bestaat echt niet meer. En maar goed ook. En volgens mij doen ze dat ook. Velen zijn lid van de johnny-cultuur. Is dat niet iets Belgisch, mss?
Oud 21 mei 2007, 11:19   #24
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Mooi zo...
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 11:44   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ken je het concept 'vicieuze cirkel'? Pas dat toe op lichte ghetto-vorming en je snapt waarom ze 'nog steeds' Berbers praten. (Of Nederlands met dat hilarisch accentje.)
Wat bedoel je hiermee?
Dat ze verplicht worden om steeds hun verse bruiden en gommen vanachter de geiten te halen? Dat ze verplicht worden om naast hun andere familieleden te gaan wonen? Dat ze verplicht worden om de rest van de straat "blank-vrij" te maken? Dat ze verplicht worden om thuis de taal van de moeder/vader/oma/opa (schrap wat niet past) te leren spreken in plaats van de nieuwe landstaal?

Wie vormt er getto's en wie leert zijn kinderen geen Nederlands?

Het Vlaams Belang?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 12:29   #26
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wat bedoel je hiermee?
Dat ze verplicht worden om steeds hun verse bruiden en gommen vanachter de geiten te halen? Dat ze verplicht worden om naast hun andere familieleden te gaan wonen? Dat ze verplicht worden om de rest van de straat "blank-vrij" te maken? Dat ze verplicht worden om thuis de taal van de moeder/vader/oma/opa (schrap wat niet past) te leren spreken in plaats van de nieuwe landstaal?

Het Vlaams Belang?
Dat eerste is een socio-cultureel kenmerk. Jammer, maar helaas.
Dat tweede is dat ook. En is op zich geen probleem.
Dat derde is zever.
Dat vierde is niet 'verplicht', dat is. Iedereen leert thuis de taal van zijn ouders. Dat is de vicieuze cirkel. Versterkt door de andere omstandigheden en aangescherpt door zaken zoals 'gezinshereniging'. Dat laatste kan je moeilijk op hen steken. Je zou dom zijn om geen gezinshereniging te doen als je daar de kans niet toe had. Het systeem dat zoiets toe laat, is in fout.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 21 mei 2007 om 12:30.
Oud 21 mei 2007, 13:00   #27
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat derde is zever.
Dat vierde is niet 'verplicht', dat is. Iedereen leert thuis de taal van zijn ouders. Dat is de vicieuze cirkel. Versterkt door de andere omstandigheden en aangescherpt door zaken zoals 'gezinshereniging'. Dat laatste kan je moeilijk op hen steken. Je zou dom zijn om geen gezinshereniging te doen als je daar de kans niet toe had. Het systeem dat zoiets toe laat, is in fout.
Ik merk dat u tot die lobby behoort, die geen enkele verantwoordelijkheid voor de maatschappelijke problemen bij bepaalde groepen allochtonen(vooral van moslimafkomst) wil leggen. Als zij het vertikken om zich al was het maar minimaal te integreren, dan noemt u dat een 'socio-cultureel kenmerk'.
En over die gezinshereniging zou ik ook een boekje kunnen opendoen.
Wist u dat het Belgisch visumbeleid Marokkaanse aanvragers bevoordeelt tegenover andere nationaliteiten? Een voorbeeldje: in Nigeria wordt iedere aanvrager a priori als een oplichter beschouwd. De aanvrager moet dan op eigen kosten aantonen dat hij te goeder trouw is (= omkering van de bewijslast). In Marokko zou de Belgische overheid de aanvragen moeten controleren, maar dat doet ze niet. Het gevolg is dat zelfs manifeste oplichters aan een visum geraken (het zgn. Casablanca-caroussel).

Wat heeft dit met 'verdraagzaamheid', 'solidariteit' of wat weet ik te maken? Het is duidelijk dat vooral electoraal interessante allochtonengroepen door dit regime in de watten worden gelegd.
napoleondegrote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 13:12   #28
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napoleondegrote Bekijk bericht
Ik merk dat u tot die lobby behoort, die geen enkele verantwoordelijkheid voor de maatschappelijke problemen bij bepaalde groepen allochtonen(vooral van moslimafkomst) wil leggen.
Dat heeft u dan fout gemerkt.
Ik verwijt de allochtonen minstens evenveel maar op een totaal andere manier. Een systeem dat misbruiken toelaat is een verkeerd systeem. Maar hoe 'dom' ben je als je geen misbruiken maakt van een systeem dat misbruiken toelaat? Hetzelfde met zwart werken.

Citaat:
Als zij het vertikken om zich al was het maar minimaal te integreren, dan noemt u dat een 'socio-cultureel kenmerk'.
Definieer eens voor de gein integreren. U heeft vast ook al gemerkt dat iedereen daar andere normen voor heeft.

Citaat:
En over die gezinshereniging zou ik ook een boekje kunnen opendoen.
Wist u dat het Belgisch visumbeleid Marokkaanse aanvragers bevoordeelt tegenover andere nationaliteiten? Een voorbeeldje: in Nigeria wordt iedere aanvrager a priori als een oplichter beschouwd. De aanvrager moet dan op eigen kosten aantonen dat hij te goeder trouw is (= omkering van de bewijslast). In Marokko zou de Belgische overheid de aanvragen moeten controleren, maar dat doet ze niet. Het gevolg is dat zelfs manifeste oplichters aan een visum geraken (het zgn. Casablanca-caroussel).
U snapt dat het systeem fouten vertoont. Mooi zo.

Citaat:
Wat heeft dit met 'verdraagzaamheid', 'solidariteit' of wat weet ik te maken? Het is duidelijk dat vooral electoraal interessante allochtonengroepen door dit regime in de watten worden gelegd.
Electoraal zijn Marokanen veel minder interessant. Vergelijk het aantal Marokanen eens met het ongelooflijke potentieel van vb-kiezers. (Laten we het even kort door de bocht doen en zeggen dat die daar min of meer tégen zijn.) Hoe zo, electorale voordelen?

Nu goed.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 21 mei 2007 om 13:14.
Oud 21 mei 2007, 13:30   #29
napoleondegrote
Banneling

Standaard

[quote=AdrianHealey;2674761]Dat heeft u dan fout gemerkt.
Ik verwijt de allochtonen minstens evenveel maar op een totaal andere manier. Een systeem dat misbruiken toelaat is een verkeerd systeem. Maar hoe 'dom' ben je als je geen misbruiken maakt van een systeem dat misbruiken toelaat? Hetzelfde met zwart werken.

Definieer eens voor de gein integreren. U heeft vast ook al gemerkt dat iedereen daar andere normen voor heeft.

U snapt dat het systeem fouten vertoont. Mooi zo.

Electoraal zijn Marokanen veel minder interessant. Vergelijk het aantal Marokanen eens met het ongelooflijke potentieel van vb-kiezers. (Laten we het even kort door de bocht doen en zeggen dat die daar min of meer tégen zijn.) Hoe zo, electorale voordelen?

Reaktie Napoleon:
Marokkanen zijn electoraal zeer interessant voor partijen als PS en SPa, en dat is trouwens bewezen bij de vorige verkiezingen in Antwerpen. Zij zijn nog altijd de grootste allochtone groep die afkomstig is van buiten de EU. Nochtans maakt de politiek ook maar gebruik van hen, want alhoewel ze een derde van de gemeenteraadsfraktie van SPa in Antwerpen uitmaken, heeft Patrick Janssens ervoor gezorgd dat geen enkele SPa schepen van allochtone afkomst is.

En integreren omschrijf ik als volgt:

-zo goed mogelijk de taal kunnen hanteren
-de wetten van het land laten primeren op allerlei religieuze(of pseudo-)regeltjes
-alhoewel niet iedereen zich volledig dient te assimileren aan de algemene cultuur van het land, dient toch een basisrespekt te bestaan tegenover de normen en waarden, waarbij natuurlijk eigen gewoontes binnen de privékring kunnen gehandhaafd blijven, inzoverre ze niet botsen met de wetgeving.

En het is inderdaad de grote en onvergeeflijke fout van het heersende regime dat ze mensen tegenover mekaar aan het uitspelen is, de discriminatie binnen het visumbeleid is opgezet door de huidige politiek en zal een zware hypotheek leggen op het zgn. 'vreedzaam' samenleven tussen de verschillende bevolkingsgroepen. En dan bedoel ik niet alleen tussen allo- en autochtonen, maar ook tussen de verschillende allochtone groepen onderling.

Men kan de Marokkaanse gemeenschap wel verwijten dat ze altijd de grootste klagers zijn, maar er feitelijk binnen de allochtone gemeenschap het best aan toe zijn. En dat is ook logisch vermits zij hier al het langste zijn, maar hun eindeloos jerimiëren maakt hen niet bepaald populair.

P.S. Blijkbaar liep er iets mis met deze posting...

Laatst gewijzigd door napoleondegrote : 21 mei 2007 om 13:33.
napoleondegrote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 13:55   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat derde is zever.
Napoleondegrote heeft het hier al voor een deel ontkracht.

Dat ze verplicht worden om steeds hun verse bruiden en gommen vanachter de geiten te halen?
Dat ze verplicht worden om naast hun andere familieleden te gaan wonen?

Dit noemt U dus socio-culturele kenmerken, die op zich GEEN PROBLEEM vormen? Ik mag er dan vanuitgaan dat ze ZELF voor de gevolgen instaan? En wie sprak er over getto-vorming? Ze vinden het GEEN probleem, is socio-cultureel bepaald en hun eigen keuze dus.
Ze zijn dit trouwens gewoon (dixit Abou Jahjah) die "zijn" Libanon schitterend vond met het christelijke getto, het joodse getto en de islamitische overheersing na de burgeroorlog!

Dat ze verplicht worden om de rest van de straat "blank-vrij" te maken?
Dit vindt U zever? Nochtans ken ik méér mensen die DOELBEWUST weggepest en weggedreigd werden (als ze al niet netjes aan de deur kwamen bellen met de woorden "dit is nu onze straat, gelieve zo snel mogelijk te verhuizen, want er komen nog familieleden van ons naar hier". (die laatste was dus iemand die zéér multicultureel was ingesteld, jonge gast, die de toename van zijn Turkse buren meer dan verwelkomde).

Dat ze verplicht worden om thuis de taal van de moeder/vader/oma/opa (schrap wat niet past) te leren spreken in plaats van de nieuwe landstaal?
Dit is inderdaad niet verplicht. Als ik wil kan ik mijn kinderen thuis hottentots aanleren en ze volkomen Nederlandsonkundig naar school sturen.
Maar ik vermoed dat IK geen extra ondersteunende lessen zal ontvangen, géén bijkomende leerkrachten, géén specifieke aandacht en vooral géén generatie-na-generatie durende bepampering!
Ik vermoed dat er in dat geval wel een pipo zal opstaan die me duidelijk maakt dat het MIJN verantwoordelijkheid is dat mijn kinderen achterstand oplopen op school, ze niet kunnen volgen en zonder diploma de straat opgaan.
Blijkbaar is het voor sommige allochtonen (lees moslimallochtonen) onmogelijk om na drie generaties hun kinderen basisnederlands te leren alvorens naar school te gaan.
(zou dit misschien komen omdat de berbers gewoon zijn dat hun kinderen steeds arabisch onderricht kregen (als ze al naar school gingen) en ook géén woord verstonden vooraleer naar school te gaan?)

Is uw antwoord hierop van het "systeem" daartoe verplicht?
Dat het "systeem" daartoe de mogelijkheid biedt is correct.
Dat sommige partijen (nou ja, meervoud?) vindt dat de mensen dan zèlf voor hun verantwoordelijkheid moeten opdraaien is blijkbaar racistisch.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 15:44   #31
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Waarom komt de politie tussen? Als ze gladiator onder mekaar willen spelen, laat ze doen. Op die manier komen er weer wat cellen vrij.
T is symbolisch en verheugend dat zoiets gebeurt. Gedurende eeuwen heeft Oost Europa een bittere strijd moeten voeren om de Moslims buiten te houden. Wij Westerlingen hebben dat nooit geapprecieerd en waren slap en op winst belust genoeg om ze massaal zelf binnen te halen. Laat ons hopen dat er een trend ontstaat, gevoed door de oost Europeanen om de Moslims aan te pakken zoals het hoort! Laat ons een voorbeeld nemen aan bijv. Polen waar ge geen groteske boerka's, schapenslachtingen en moskeeën tegenkomt !
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 16:04   #32
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Dit noemt U dus socio-culturele kenmerken, die op zich GEEN PROBLEEM vormen? Ik mag er dan vanuitgaan dat ze ZELF voor de gevolgen instaan? En wie sprak er over getto-vorming? Ze vinden het GEEN probleem, is socio-cultureel bepaald en hun eigen keuze dus.
Ze zijn dit trouwens gewoon (dixit Abou Jahjah) die "zijn" Libanon schitterend vond met het christelijke getto, het joodse getto en de islamitische overheersing na de burgeroorlog!
Nuances bestaan niet!
Nu goed.

Nee. Net zoals de marginalen met autochtone oorsprong niet zuiver in staan voor de gevolgen van hun eigen daden. Dat is een principe dat je kan aanhangen, of niet. Jij doet dat wrslk niet. Ik doe dat wel.

'Is socio-cultureel bepaald' =/= hun eigen keuze
Het hele grappige aan socio-culturele zaken is dat het geen eigen keuze niet meer is, maar een evidentie geworden. En ik zeg ook nergens dat het énkel hun éigen socio-cultuur is. Het is die socio-cultuur die inspeelt op de socio-cultuur van 'hier'.

Wat Abou Jah Jah zegt kan me geen fuck schelen. Dat racistje interesseert me geen moer.

Citaat:
Dit vindt U zever? Nochtans ken ik méér mensen die DOELBEWUST weggepest en weggedreigd werden (als ze al niet netjes aan de deur kwamen bellen met de woorden "dit is nu onze straat, gelieve zo snel mogelijk te verhuizen, want er komen nog familieleden van ons naar hier". (die laatste was dus iemand die zéér multicultureel was ingesteld, jonge gast, die de toename van zijn Turkse buren meer dan verwelkomde).
Overhaaste generalisatie (secundum quid)

De wet van de kleine getallen of overhaaste generalisatie (zie ook Misbruik van statistische gegevens).
  • "Het is de afgelopen 5 jaar erg warm geweest, dus het klimaat verandert"
De denkfout hier is dat er een algemene regel wordt afgeleid uit slechts enkele gevallen.

Van elke mogelijke situatie bestaat er wel een voorbeeld. Daarom betekent dat nog niet dat het algemeen fenomeen is. En 'doelbewust' weggepest, dat kan je bewijzen, hoe precies?

Citaat:
Maar ik vermoed dat IK geen extra ondersteunende lessen zal ontvangen, géén bijkomende leerkrachten, géén specifieke aandacht en vooral géén generatie-na-generatie durende bepampering!
Logischerwijze wel. Wie niet meekan in het onderwijs, wordt geholpen. Ongeacht waardoor die problemen ontstaan.

Citaat:
Ik vermoed dat er in dat geval wel een pipo zal opstaan die me duidelijk maakt dat het MIJN verantwoordelijkheid is dat mijn kinderen achterstand oplopen op school, ze niet kunnen volgen en zonder diploma de straat opgaan.
Neen dus.

Citaat:
Blijkbaar is het voor sommige allochtonen (lees moslimallochtonen) onmogelijk om na drie generaties hun kinderen basisnederlands te leren alvorens naar school te gaan.
Dat is niet onmogelijk. Echter wel dom dat ze het doen, want daardoor geven ze hun kinderen een achterstand. Een achterstand die niet altijd wordt gecorrigeerd.

Citaat:
(zou dit misschien komen omdat de berbers gewoon zijn dat hun kinderen steeds arabisch onderricht kregen (als ze al naar school gingen) en ook géén woord verstonden vooraleer naar school te gaan?)
Dat kan. En de invloed van huwelijken met partners uit het land van origine zal daar ook mee te maken hebben.
Citaat:
Is uw antwoord hierop van het "systeem" daartoe verplicht?
Nee, mijn antword is dat het systeem dat mogelijk maakt.

Citaat:
Dat het "systeem" daartoe de mogelijkheid biedt is correct.
Dankje.

Citaat:
Dat sommige partijen (nou ja, meervoud?) vindt dat de mensen dan zèlf voor hun verantwoordelijkheid moeten opdraaien is blijkbaar racistisch.
Verantwoordelijkheid is veel gezegd. Het is altijd makkelijker om vanaan de zijnlijn te staan en te zeggen 'eigen schuld, dikke bult'.
Oud 21 mei 2007, 16:06   #33
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Cipiers hebben juist aangekondigd dat ze gaan staken,want ze zijn het geweld beu
Oud 21 mei 2007, 17:45   #34
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Cipiers hebben juist aangekondigd dat ze gaan staken,want ze zijn het geweld beu
Voor ene keer staken ze niet omdat ze te weinig personeel hebben ...
Nu omdat er te veel geweld is ... Lijkt me niet echt een goede manier om nieuwe krachten aan te kunnen werven ... Reclame is wel wat anders ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 20:36   #35
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Zitten er eigenlijk nog autochtonen in die gevangenis?
Volgens een artikel in GvA nog 30% in de Antwerpse gevangenis.
Vorst en St-Gillis zal al niet veel verschillen denk ik.

Laatst gewijzigd door daiwa : 21 mei 2007 om 20:36.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 00:03   #36
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ze zitten toch in de nor? Wat wil je nu nog meer? Kielhalen? Radbraken? Vierendelen? Opknopen? Vuurpeloton? Onder dwang naar Wittekerke kijken? ...
Het land, en Europa, uitsmijten...En voor de Europeanen onder hen, we zullen ze naar uw huis sturen.Wie weet zitten er wel een paar tussen die in de bak slechte gewoontes genomen hebben, die gij echter zou kunnen appreciëren...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 00:11   #37
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ja, d�*�*r draaien alle existentiële vragen van jongeren immers om: hun nationaliteit!

dat moet natuurlijk geen enkele rol spelen, die nationaliteit.Enkel de seksuele geaardheid telt , hé Raf?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 11:50   #38
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
20/05

20/05 Twee zwaargewonden bij massale vechtpartij gevangenis Antwerpen

In de gevangenis van Antwerpen zijn zondagavond verschillende gevangenen gewond geraakt tijdens een massale vechtpartij op de binnenplaats. Twee van hen liepen ernstige steekwonden op, maar verkeren niet in levensgevaar.

Volgens de lokale politie van Antwerpen raakten zowat zeventig gevangenen slaags tijdens de wandeling in de instelling aan de Begijnenstraat. Daarbij waren twee grote groepen te onderscheiden: enerzijds een bende Oost-Europese gevangenen, anderzijds hoofdzakelijk Noord-Afrikanen. Volgens de politie is het gevecht vermoedelijk een escalatie van een reeks kleinere conflicten tussen de twee groepen gedurende de voorbije weken.

Bron/GVA

Heel erg is dit,en nu maar beweren dat er geen problemen zijn met vreemdelingen,en maar ontkennen mensen
Een ontmoeting van culturen! Verrijkend!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 22 mei 2007 om 11:51.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 15:37   #39
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard 5Voor 12

STOP DE WAANZIN,CIPIERS ZIJN OOK MAAR MENSEN

De vakbonden van de Antwerpse gevangenis hebben een stakingsaanzegging ingediend. Zo willen ze de gevangenisdirectie ertoe dwingen om binnen de week met hen rond de tafel te zitten. Na de massale vechtpartij van gisteren, waarbij twee mensen zware steekwonden opliepen, eist het personeel dat er hard wordt opgetreden tegen gewelddadige gevangenen.

Bron/atv

Gaan de linkse dit ook weer weglachen

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 22 mei 2007 om 15:38.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 15:53   #40
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
dat moet natuurlijk geen enkele rol spelen, die nationaliteit.Enkel de seksuele geaardheid telt , hé Raf?
Het is inderdaad bekend dat pedofielen niet ver kopen in de gevangenis.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be