Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 februari 2004, 11:39   #21
whoisy
Gouverneur
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Üngal
Berichten: 1.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
...en zij beseft meer dan wie ook dat er meer dan 600.000 Vlamingen zijn die haar haten...daar gaat het over!!!
En voor jou klopt dit plaatje, Eugene?

Geloof jij nu echt dat al die VB-stemmers "haar" (Marokkanen dus...) haten?

Speelt eigenlijk geen film, maar 'k had toch verwacht dat je net dat stukje wel even zou hebben genuanceerd.

Maar kom, hoe zou het komen dat dat meisje ervan overtuigd is dat al die VB-stemmers haar zouden haten?
Zou de oorzaak bij het Vlaams Blok liggen? Of zou de oorzaak eerder bij de oneindig wederkerende foutieve berichtgeving over het VB zijn?
Net zoals er, om maar een voorbeeld te noemen, nog steeds pipo's zijn die denken dat, wanneer het VB ergens mee aan de macht zou zijn, er meteen een avondklok van kracht zou zijn...

Hoe zou het toch komen dat er zulke mensen zijn die nog met zulke gedachten rondhuppelen....???
Niet door het VB, maar door diegene die het VB op die manier afspiegelen.
Dus, Eugene, wie draagt er dan die verpletterende verantwoordelijkheid voor "het terugtrekken in datgene wat ik ken en enige geborgenheid voel"...
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2004, 11:51   #22
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

[quote="whoisy"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
...en zij beseft meer dan wie ook dat er meer dan 600.000 Vlamingen zijn die haar haten...daar gaat het over!!!
En voor jou klopt dit plaatje, Eugene?

Geloof jij nu echt dat al die VB-stemmers "haar" (Marokkanen dus...) haten?

Natuurlijk kan hij dat weten, hij was vroeger bij het Vlaams Blok.
Eugene, ik heb een zeer lieftallige schoondochter van Marokaanse oorsprong (importbruid), We hebben een zeer goede verstandhouding.
Maar ze zal bij ons geen voedsel tot zich nemen.
Zelfs niet wanneer ze er zelf mee om geweest is. Reden, degene die het besteld in de winkel is niet besneden.
Anders is ze zeer goed ingeburgert. Spreekt en schrijft beter Nederlands dan ik!
En zij komt zééééér regelmatig bij haar Vlaams Blok schoonvader.
We kunnen zeer goed prten over die vuile troep die zich niet wil aanpassen buiten gooien (haar idee). En dan denk ik aan de Vlamingen die hier de Islamieten zitten te verdedigen.
Sukkelaars !
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2004, 12:16   #23
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader

Ik vraag mij eerlijk gezegd af of de repliek van dit meisje echt haar eigen gedacht is, of gewoon een opinie die nu eenmaal in haar familie leeft. Trouwens wat is "datgene dat ze kent" ??? Leeft ze in Marokko of zo ? Is ze daar groot gebracht ?
Zoals steeds hebben jullie toch veel moeite om de boodschap te begrijpen, en waarom verschiet ik daar niet van. Dat meisje is, wat ze ook doet...hoe ze ook integreert, voor jullie eeuwig en altijd een 'vuil marokkaanse'...en zij beseft meer dan wie ook dat er meer dan 600.000 Vlamingen zijn die haar haten...daar gaat het over!!!
En oh ja, als je wil antwoorden van 'als ze dan terug naar haar land gaat'...niet doen, ik heb dat debiel antwoord al in uw plaats getypt want dat heb ik zovele malen al moeten aanhoren, tja niveau he
De boodschap is dat dat kind 15 jaar is, en het zou me verbazen indien ze er een genuanceerde en op eigen ervaring gestoelde mening op nahoudt. In haar stelling is immers sprake van een evolutie: "eerst was ik", "dan was ik". Als 15 j zo'n denkevolutie ???
Het is het eeuwige gezeur van "de belgen zijn racistisch".
__________________
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2004, 12:17   #24
Eugene
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 1.042
Standaard

[quote="fernand"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whoisy

En voor jou klopt dit plaatje, Eugene?

Geloof jij nu echt dat al die VB-stemmers "haar" (Marokkanen dus...) haten?

Natuurlijk kan hij dat weten, hij was vroeger bij het Vlaams Blok.
Eugene, ik heb een zeer lieftallige schoondochter van Marokaanse oorsprong (importbruid), We hebben een zeer goede verstandhouding.
Maar ze zal bij ons geen voedsel tot zich nemen.
Zelfs niet wanneer ze er zelf mee om geweest is. Reden, degene die het besteld in de winkel is niet besneden.
Anders is ze zeer goed ingeburgert. Spreekt en schrijft beter Nederlands dan ik!
En zij komt zééééér regelmatig bij haar Vlaams Blok schoonvader.
We kunnen zeer goed prten over die vuile troep die zich niet wil aanpassen buiten gooien (haar idee). En dan denk ik aan de Vlamingen die hier de Islamieten zitten te verdedigen.
Sukkelaars !
Als je alle dagen op alle media hoort wat de standpunten van o.a het VB zijn, als je steeds maar te horen krijgt dat dit niet gelukt is, dat dat niet gelukt is...hoe reageer je dan denk je, het is juist dan als je alle dagen hoort 'hoe slecht je wel moet zijn' dat je vatbaar wordt voor het extremisme, of begrijp je dat ook al niet . Laat over een en ander geen twijfel bestaan...wat mij betreft moeten we die islamietische fundi's uit ons land en uit Europa stampen he, liever vandaag als morgen hoor. En het feit dat ik uit het VB ben gestapt, dat is het beste dat ik ooit in mijn politiek leven heb gedaan, het simplisme is niet langer aan mij besteed, evenmin de pure onvervalste haat!!! Die haat die het VB ook heeft tegen allen die niet-VB zijn want...enkel en alleen het VB is maagdelijk, alleswetend enz....je zou bijna denken dat het VB een sekte is geworden
__________________
Hoe fanatieker men iets bestrijdt hoe meer men gaat lijken op dat wat men bestrijdt.
Eugene is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2004, 12:27   #25
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domme nik
Dierbare circe : helaas maken mensen als jij dat het Blok nu al 20 % scoort. Nog enkele hoofdoeken en stemrechten verder en het worden er 50 %. Mijn stem krijgen ze niet, maar die hebben ze ook niet nodig.
Kan je dit even beter verklaren aub?

Ik postte gewoon de uitleg over het dragen van een hoofddoek, ZOALS GESCHREVEN DOOR EEN MOSLIMA. (zie "quote" "unquote" + bronvermelding)
Moet dat dan gecensureerd worden?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2004, 12:28   #26
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

[quote="Eugene"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand

Als je alle dagen op alle media hoort wat de standpunten van o.a het VB zijn, als je steeds maar te horen krijgt dat dit niet gelukt is, dat dat niet gelukt is...hoe reageer je dan denk je, het is juist dan als je alle dagen hoort 'hoe slecht je wel moet zijn' dat je vatbaar wordt voor het extremisme, of begrijp je dat ook al niet . Laat over een en ander geen twijfel bestaan...wat mij betreft moeten we die islamietische fundi's uit ons land en uit Europa stampen he, liever vandaag als morgen hoor. En het feit dat ik uit het VB ben gestapt, dat is het beste dat ik ooit in mijn politiek leven heb gedaan, het simplisme is niet langer aan mij besteed, evenmin de pure onvervalste haat!!! Die haat die het VB ook heeft tegen allen die niet-VB zijn want...enkel en alleen het VB is maagdelijk, alleswetend enz....je zou bijna denken dat het VB een sekte is geworden
Is Dat geen Vlaams Blok standpunt. Aanpassen of Opkrassen!?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2004, 12:34   #27
Eugene
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 1.042
Standaard

[quote="fernand"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene

Is Dat geen Vlaams Blok standpunt. Aanpassen of Opkrassen!?
Ik vind dat gewoon de logica . Het is niet omdat je uit het VB ben dat je verstand niet meer werkt he..het verstand werkt juist beter uit dan in het Vlaams Blok

En o ja .. Fundi's kunnen zich niet aanpassen aan het modernisme...daarom eruit en terug naar hun land van herkomst!!!
__________________
Hoe fanatieker men iets bestrijdt hoe meer men gaat lijken op dat wat men bestrijdt.
Eugene is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2004, 12:44   #28
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Laat over een en ander geen twijfel bestaan...wat mij betreft moeten we die islamietische fundi's uit ons land en uit Europa stampen he, liever vandaag als morgen hoor.
Over deze nogal radikale stelling groeit bij onze bevolking geleidelijk een grotere consensus.


Spijtig dat er op dit moment behalve het Blok GEEN ENKELE partij is die zulks zegt.

En het Blok is met zijn "meer genuanceerd" taalgebruik ook nog maar pas de laatste jaren echt naar buiten gekomen.

Alhoewel je dat "genuanceerd taalgebruik" bij het Vlaams Blok ook enigszins 'genuanceerd' moet bekijken.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2004, 12:48   #29
whoisy
Gouverneur
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Üngal
Berichten: 1.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whoisy
En voor jou klopt dit plaatje, Eugene?

Geloof jij nu echt dat al die VB-stemmers "haar" (Marokkanen dus...) haten?

Speelt eigenlijk geen film, maar 'k had toch verwacht dat je net dat stukje wel even zou hebben genuanceerd.

Maar kom, hoe zou het komen dat dat meisje ervan overtuigd is dat al die VB-stemmers haar zouden haten?
Zou de oorzaak bij het Vlaams Blok liggen? Of zou de oorzaak eerder bij de oneindig wederkerende foutieve berichtgeving over het VB zijn?
Net zoals er, om maar een voorbeeld te noemen, nog steeds pipo's zijn die denken dat, wanneer het VB ergens mee aan de macht zou zijn, er meteen een avondklok van kracht zou zijn...

Hoe zou het toch komen dat er zulke mensen zijn die nog met zulke gedachten rondhuppelen....???
Niet door het VB, maar door diegene die het VB op die manier afspiegelen.

Dus, Eugene, wie draagt er dan die verpletterende verantwoordelijkheid voor "het terugtrekken in datgene wat ik ken en enige geborgenheid voel"...
Als je alle dagen op alle media hoort wat de standpunten van o.a het VB zijn, als je steeds maar te horen krijgt dat dit niet gelukt is, dat dat niet gelukt is...hoe reageer je dan denk je, het is juist dan als je alle dagen hoort 'hoe slecht je wel moet zijn' dat je vatbaar wordt voor het extremisme, of begrijp je dat ook al niet . Laat over een en ander geen twijfel bestaan...wat mij betreft moeten we die islamietische fundi's uit ons land en uit Europa stampen he, liever vandaag als morgen hoor. En het feit dat ik uit het VB ben gestapt, dat is het beste dat ik ooit in mijn politiek leven heb gedaan, het simplisme is niet langer aan mij besteed, evenmin de pure onvervalste haat!!! Die haat die het VB ook heeft tegen allen die niet-VB zijn want...enkel en alleen het VB is maagdelijk, alleswetend enz....je zou bijna denken dat het VB een sekte is geworden
Op pagina 1 van deze thread schrijf je : "Zoals steeds hebben jullie toch veel moeite om de boodschap te begrijpen, en waarom verschiet ik daar niet van"

...

Deze keer worstel jij blijkbaar ook met het begrijpen van de boodschap, maar, in tegenstelling tot jou, verschiet ik daar nu wel van.
Hoewel, waarschijnlijk ligt dit aan het feit dat je iets hebt gequote van Fernand waarin een deel van mijn tekst was opgenomen.

Dus heb ik even opnieuw gequote.
Ben benieuwd naar je mening daarover. (over de inhoud, niet over het feit of ik al dan niet gezellig kan quoten )
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2004, 13:49   #30
Eugene
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 1.042
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whoisy
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
...en zij beseft meer dan wie ook dat er meer dan 600.000 Vlamingen zijn die haar haten...daar gaat het over!!!
En voor jou klopt dit plaatje, Eugene?

Geloof jij nu echt dat al die VB-stemmers "haar" (Marokkanen dus...) haten?

Speelt eigenlijk geen film, maar 'k had toch verwacht dat je net dat stukje wel even zou hebben genuanceerd.

Maar kom, hoe zou het komen dat dat meisje ervan overtuigd is dat al die VB-stemmers haar zouden haten?
Zou de oorzaak bij het Vlaams Blok liggen? Of zou de oorzaak eerder bij de oneindig wederkerende foutieve berichtgeving over het VB zijn?
Net zoals er, om maar een voorbeeld te noemen, nog steeds pipo's zijn die denken dat, wanneer het VB ergens mee aan de macht zou zijn, er meteen een avondklok van kracht zou zijn...

Hoe zou het toch komen dat er zulke mensen zijn die nog met zulke gedachten rondhuppelen....???
Niet door het VB, maar door diegene die het VB op die manier afspiegelen.
Dus, Eugene, wie draagt er dan die verpletterende verantwoordelijkheid voor "het terugtrekken in datgene wat ik ken en enige geborgenheid voel"...
Whoisy just ( i'm sorry i'm not perfect )...ik zal u dan quoten

...en zij beseft meer dan wie ook dat er meer dan 600.000 Vlamingen zijn die haar haten...daar gaat het over!!!
[/quote]

En voor jou klopt dit plaatje, Eugene?
Tuurlijk niet, maar zoals reeds gezegd, als je als jong meisje alle dagen te horen krijgt hoe 'slecht' je als Marokkaanse, Turkse of algemeen gesproken moslima wel bent...tja dan verbaast het mij eerlijk gezegd zelfs niet dat er moslima's gaan betogen voor de hoofddoek.

Maar kom, hoe zou het komen dat dat meisje ervan overtuigd is dat al die VB-stemmers haar zouden haten?

Lange tijd is door het VB de boodschap kond gedaan ' de overgrote meerderheid der niet-Europese vreemdelingen moeten uit het land worden gezet'. En nu nog is dit het standpunt van het VB, hoeveel boordjes en kantjes ze ook 'afvijlen'. Wat ik persoonlijk heb gezien is hoe vroegere sossen die naar het VB kwamen zich ineens keerden tegen 'al wat vreemd' was, zonder ook maar enige nuance. Ikzelf, en natuurlijk nog vele anderen, heb in het VB keihard mijn best gedaan om van die 'sossen' Vlaams Nationalisten te maken , maar dit is in zéér weinige gevallen gelukt...die voil vremden moeten eroit en doarme basta...dat was en is nog steeds het antwoord! En dan vraag jij aan mij waarom dat meisje zo denkt??????

Zou de oorzaak bij het Vlaams Blok liggen? Of zou de oorzaak eerder bij de oneindig wederkerende foutieve berichtgeving over het VB zijn?
Net zoals er, om maar een voorbeeld te noemen, nog steeds pipo's zijn die denken dat, wanneer het VB ergens mee aan de macht zou zijn, er meteen een avondklok van kracht zou zijn...

Het VB heeft in mijn ogen, en dit nog steeds, de verdienste gehad om moeilijke zaken zoals het vreemdelingenprobleem, onder de spotlights te brengen. Je mag echter niet vergeten Whoisy dat in 1978 geloof ik bij de VU de stelling is geopperd, door Vic Anciaux (jaja) dat het vreemdelingenprobleem in ons gezicht zou uiteenspatten (ik hoop dat ik correct citeer, uit het kopke he ) en dat is wat nu aan het gebeuren is. Het is dus niet zo dat het VB het alleenrecht heeft op de vreemdelingenproblematiek, maar wat ik de traditionele partijen wel blijf verwijten is dat ze hun kop nu nog steeds in het zand blijven steken.
Nu foute berichtgeving, komaan he Whoisy....het VB wentelt zich in het CS hoor, het CS is DE garantie voor het VB om te groeien, dus hoe meer 'foute berichtgeving' over het VB...hoe beter voor het VB hoor, vergeet niet dat ik er 17 ben bijgeweest, ik mag dus wel stellen dat ik weet waarover ik praat me dunkt, al mag u het natuurlijk met mij oneens zijn


Dus, Eugene, wie draagt er dan die verpletterende verantwoordelijkheid voor "het terugtrekken in datgene wat ik ken en enige geborgenheid voel"... [/quote]

Daar heb ik het juist over he...het zullen de meisjes zij die het in de 'allochtone' gemeenschap moeten doen hoor en dus vind ik dat we, in plaats van die meisjes te be-en daaruitvolgend te veroordelen omdat ze 'vreemd' zijn..ze in feite moeten steunen, maar daar heeft het VB in mijn ogen véél te weinig aandacht voor.
Mijn standpunten inzake de Islam-fundi's ken je al hoop ik, daar ben ik keihard in hoor...eruit ermee...maar laat ons erkennen dat de 'overgrote meerderheid der migranten géén fundi's zijn'..ook dat is een intellectuele eerlijkheid die ik uit de mond van de gemiddelde VB-er niet meer hoor


Zo en nu de comissie voor maandag voorbereiden
__________________
Hoe fanatieker men iets bestrijdt hoe meer men gaat lijken op dat wat men bestrijdt.
Eugene is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2004, 14:28   #31
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
...hoe ze ook integreert, voor jullie eeuwig en altijd een 'vuil marokkaanse'...en zij beseft meer dan wie ook dat er meer dan 600.000 Vlamingen zijn die haar haten...daar gaat het over!!!
.. zei de ex-Vlaams Blokker.....
Het "ex" is een bewijs dat hij een mens is die heeft ingezien dat dat zwartbloksimplisme tot niets leidt!. Spijtig dat jij daar problemen mee hebt...
Probeer jij je eens in te beelden dat méér dan 600.000 Vlamingen een hekel aan jou zouden hebben... en hoe dat voelt
Bravo, Eugène!!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2004, 15:01   #32
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Het "ex" is een bewijs dat hij een mens is die heeft ingezien dat dat zwartbloksimplisme tot niets leidt!. Spijtig dat jij daar problemen mee hebt...
Ik moet je hevig teleurstellen Filo!

Tot jouw (en Eugènes) spijt waarschijnlijk, ben ik noch Vlaams Blokker, noch ex-vlaams blokker.

En de parabel van de verloren zoon is bij mij nooit in goede aarde gevallen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2004, 15:05   #33
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Het "ex" is een bewijs dat hij een mens is die heeft ingezien dat dat zwartbloksimplisme tot niets leidt!. Spijtig dat jij daar problemen mee hebt...
Ik moet je hevig teleurstellen Filo!

Tot jouw (en Eugènes) spijt waarschijnlijk, ben ik noch Vlaams Blokker, noch ex-vlaams blokker.

En de parabel van de verloren zoon is bij mij nooit in goede aarde gevallen.
Je hebt al wel eens geschreven dat je vroeger AGALEV stemde, maar voortaan zwartblok... vorige maand dacht ik
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2004, 15:26   #34
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Probeer jij je eens in te beelden dat méér dan 600.000 Vlamingen een hekel aan jou zouden hebben...
Ik denk dat je van die 600.000 over enkele maanden het eerste cijfertje op zijn kop moet zetten filo...
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2004, 15:30   #35
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Probeer jij je eens in te beelden dat méér dan 600.000 Vlamingen een hekel aan jou zouden hebben...
Ik denk dat je van die 600.000 over enkele maanden het eerste cijfertje op zijn kop moet zetten filo...
Je natte droom, Darwin?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2004, 15:40   #36
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin

Ik denk dat je van die 600.000 over enkele maanden het eerste cijfertje op zijn kop moet zetten filo...
Je natte droom, Darwin?
Een natte droom zou zijn dat het Vlaams Blok 0 stemmen haalt nadat het zichzelf overbodig gemaakt heeft doordat alle moslims weer naar hun huis aan de andere kant van de Middellandse Zee zijn teruggekeerd.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2004, 15:40   #37
whoisy
Gouverneur
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Üngal
Berichten: 1.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe

.. zei de ex-Vlaams Blokker.....
Het "ex" is een bewijs dat hij een mens is die heeft ingezien dat dat zwartbloksimplisme tot niets leidt!. Spijtig dat jij daar problemen mee hebt...
Probeer jij je eens in te beelden dat méér dan 600.000 Vlamingen een hekel aan jou zouden hebben... en hoe dat voelt
Bravo, Eugène!!
Zoals al eerder gesteld: er zijn zelfs pipo's die op politieke forums nog afkomen met de dooddoener dat volgens het VB alle vrouwen aan de haard moeten, dat er overal een avondklok zal worden ingevoerd, enz....

Op het oordeel van een meisje van 15 zullen dus wel héél wat scherpe kantjes dienen te worden afgevijld.

Om te beginnen dat getal; even dacht ik dat het VB bij de laatste verkiezingen over de 700 000 zat.
Ten tweede: iemand die veralgemeent wordt in elk debat meteen duidelijk gemaakt dat op die wijze niet kan worden geargumenteerd. Dat het dan een niet echt "geloofwaardig" persoon betreft.
Maar in dit geval wordt dat even vergeten?

De demonisering waarvan dit meisje gewag maakt is niet zozeer veroorzaakt door het VB als wel door zogenaamd verdraagzame types (die dat om de haverklap orakelen over zichzelf...) die de situatie voorstellen alsof Adolf Hitler persoonlijk zal herrijzen wanneer het VB iets te zeggen heeft.
Niet moeilijk dat ze zich in haar zijn geviseerd voelt.

Walgelijk is het dat sommigen die gretig meedoen met het verspreiden van zulke rommel het nu gaan opnemen voor datzelfde meisje.
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2004, 16:06   #38
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whoisy
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Het "ex" is een bewijs dat hij een mens is die heeft ingezien dat dat zwartbloksimplisme tot niets leidt!. Spijtig dat jij daar problemen mee hebt...
Probeer jij je eens in te beelden dat méér dan 600.000 Vlamingen een hekel aan jou zouden hebben... en hoe dat voelt
Bravo, Eugène!!
Zoals al eerder gesteld: er zijn zelfs pipo's die op politieke forums nog afkomen met de dooddoener dat volgens het VB alle vrouwen aan de haard moeten, dat er overal een avondklok zal worden ingevoerd, enz....

Op het oordeel van een meisje van 15 zullen dus wel héél wat scherpe kantjes dienen te worden afgevijld.

Om te beginnen dat getal; even dacht ik dat het VB bij de laatste verkiezingen over de 700 000 zat.
Ten tweede: iemand die veralgemeent wordt in elk debat meteen duidelijk gemaakt dat op die wijze niet kan worden geargumenteerd. Dat het dan een niet echt "geloofwaardig" persoon betreft.
Maar in dit geval wordt dat even vergeten?

De demonisering waarvan dit meisje gewag maakt is niet zozeer veroorzaakt door het VB als wel door zogenaamd verdraagzame types (die dat om de haverklap orakelen over zichzelf...) die de situatie voorstellen alsof Adolf Hitler persoonlijk zal herrijzen wanneer het VB iets te zeggen heeft.
Niet moeilijk dat ze zich in haar zijn geviseerd voelt.

Walgelijk is het dat sommigen die gretig meedoen met het verspreiden van zulke rommel het nu gaan opnemen voor datzelfde meisje.
Een kleine anecdote toch..:
enkele maanden geleden)
De Standaard moest vandaag (23 juni 2003) een "recht van antwoord" van de hand van Francis Van den Eynde publiceren. Die deelt mee dat hij nooit geschreven heeft dat de emancipatie van de vrouw tussen die van de negers en de apen komt. Dat werd eerder beweerd in De Standaard.

Van den Eynde zegt echter niet alles. In het blad 'Revolte' van Voorpost schreef in 1982 ene Sieghild Rossaert: "20 jaar geleden emancipeerde men de neger, 10 jaar geleden kwamen de jongeren aan de beurt. Te oordelen naar bepaalde voortekens (zie sommige artikels in tijdschriften en filmen in de aard van de "apenplaneet") zal men over 10 jaar de chimpasees emanciperen. Intussen, na de negers en nog juist voor de apen, emancipeert men de vrouw." (Revolte nr. 7, januari 1982, pag. 3-4)

Het is dus inderdaad niet Van den Eynde die deze woorden schreef, maar hij was wel voorzitter van Voorpost in 1982... Bovendien stond het tijdschrift onder eindredactie van een Gentse partijgenoot van Van den Eynde, Roeland Raes. Blijkbaar neemt Van den Eynde als voorzitter geen verantwoordelijkheid op voor hetgeen zijn organisatie publiceerde? Niet dat dit een hinderpaal lijkt te vormen voor het behoud van zijn Voorpost lidmaatschap. Voor zover wij weten liet hij bovendien nooit in de kolommen van 'Revolte' zijn afkeuren blijken met het bewuste artikel. Het 'recht van antwoord' van Van den Eynde in 'De Standaard' kan dan ook als bijzonder hypocriet omschreven worden.

_________________
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2004, 16:15   #39
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe

Ik moet je hevig teleurstellen Filo!

Tot jouw (en Eugènes) spijt waarschijnlijk, ben ik noch Vlaams Blokker, noch ex-vlaams blokker.

En de parabel van de verloren zoon is bij mij nooit in goede aarde gevallen.
Je hebt al wel eens geschreven dat je vroeger AGALEV stemde, maar voortaan zwartblok... vorige maand dacht ik
Dat is correct.
13 juni is nog niet geweest dacht ik.
En ik ben geen lid van het VB

Wat maakt me dat dan? noch ex-VB / noch VB dacht ik toch?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2004, 16:18   #40
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Je hebt al wel eens geschreven dat je vroeger AGALEV stemde, maar voortaan zwartblok... vorige maand dacht ik
Dat is correct.
13 juni is nog niet geweest dacht ik.
En ik ben geen lid van het VB

Wat maakt me dat dan? noch ex-VB / noch VB dacht ik toch?
Een sympathisante, zou ik zeggen...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be