Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2007, 12:33   #21
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis Bekijk bericht
Mjah, Steven, ge kunt nie iedereen zomaar Frankrijk laten binnenwandelen en een pasje geven en juw, ge zijt Fransman ... zo werkt dat niet hè ... der zal veel overblijven van uw zorgstelsel

Dat werkt zo niet ...
Met de Franse wetgeving is 't niet moeilijk:

gewoon in Frankrijk bevallen en het ganse gezin is Fransman

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 mei 2007 om 12:34.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 12:36   #22
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Dat zal inderdaad niet gebeuren, ook niet als de grenzen nu opengaan.
Het is verder niet geloofwaardig om te stellen dat je de mensen ginder een humaner bestaan wil geven terwijl je ze hier als beesten behandelt.
Wat zit ge eigenlijk te raaskallen? Wie behandelt er hier migranten als beesten ... België? Ik denk het niet ... der is nu zo'n programma op één, dat noemt 0032, 't gaat over migranten ... als ge't allemaal zo slecht vind, awel, vertrek dan hè, ga in Afrika wonen.

Waarom ben ik niet geloofwaardig als ik zeg da'k echt wil werken aan saenwerking met die landen ... en eerlijke handel drijven?
Oud 22 mei 2007, 12:38   #23
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Het is niet alleen een antihumane beslissing, ze is bovendien bijzonder dom: Frankrijk heeft de komende jaren behoefte aan zo'n 2,5 miljoen immigranten om de behoeftes van de arbeidsmarkt te voldoen en om een economisch failliet te vermijden.
Heel Europa zal nood hebben aan migranten. Er zijn wat dat betreft twee opties: vandaag de illegale, ongeschoolde migranten terugsturen en er andere importeren. Anderzijds kunnen we de huidige migranten ook regulariseren en hen een opleiding geven. Dat is niet zozeer noodzakelijk vanuit humanitair opzicht, dan wel louter economische wetmatigheden.

Citaat:
ge kunt nie iedereen zomaar Frankrijk laten binnenwandelen en een pasje geven en juw, ge zijt Fransman ... zo werkt dat niet hè ... der zal veel overblijven van uw zorgstelsel
Ten eerste: als we ons zorgstelsel overeind willen houden, heeft België nood aan zo'n klein miljoen migranten tegen 2050 (volgens de Universiteit van Amsterdam in het rapport Mind The Gap). Frankrijk heeft nood aan 2,5 miljoen migranten. Er 25.000 terugsturen heeft dus niets met beleid maar alles met populisme te maken.

Ten tweede: De Fransen waren vroeger tamelijk revolutionair, zoals u zich herinnert, ook wat nationaliteit betreft:
Citaat:
En avril 1790, l'Assemblée constituante accorde la nationalité française aux étrangers demeurant en France depuis cinq ans et disposant de quelque avoir.

En 1791, cette assemblée lève la clause de propriété et accorde cette fois la nationalité française �* un étranger, �* la seule condition qu'il fixe son domicile en France et prête le serment civique.
Er waren nog andere mogelijkheden om Fransman te worden: een Frans weeskind adopteren of een Franse bejaarde onderhouden, bijvoorbeeld. Bijzonder humanistisch en tegelijkertijd efficiënt.

Citaat:
Maar de massa's mensen die Europa overspoelen ... ze komen godverdomme uit de miserie en weten nisk van Europa, noch de taal, noch te cultuur, noch de gewoontes, ...
Tja, je kan de rechtse propaganda natuurlijk voor zoete koek blijven slikken. Daarmee ga je wel voorbij aan het feit dat migratie een fundamenteel onderdeel van Europa en de Europese cultuur is. Niet alleen de laatste 50 jaar maar al honderden jaren. Zonder migratie zaten u noch ik in Europa.
Verder is migratie niet alleen een noodzaak voor de mensen die migreren, het is ook een noodzaak voor landen zoals het onze. De migratie van Zuid-Europeanen (Italianen, Grieken, Spanjaarden) was een georganiseerde migratie, gegroeid uit de noodzaak aan arbeidskrachten. Hetzelfde geldt voor de migratie van Marokkanen en Turken die in overleg met Turkije en Marokko heeft plaatsgevonden: louter economische noodzaak ligt ervan aan de basis.

Doorgaans leidt dat niet tot problemen: dat doet het hier pas sinds eind jaren '70, met name op het moment waarop de werkloosheid gigantische vormen begint aan te nemen. Dan zijn migranten de (eerste) kop van jut.
Zodra de werkgelegenheid weer aantrekt (zoals nu het geval is) lost het probleem van discriminatie en racisme zichzelf op, omdat migranten dan economisch geïntegreerd raken. Zo zal het ook de volgende jaren zijn: een belangrijke toename van migratie in Europa: om ons zorgstelsel veilig te stellen, om onze economie draaiende te houden. Van belang is daarbij de permanente ambitie om tot volledige tewerkstelling te komen. Het is een conditio sine quo non voor een progressieve samenleving en een harmonieuze maatschappij. (Wat niet betekent dat die volledige tewerkstelling moet bestaan uit vijfdagenweken met achturendagen).

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 22 mei 2007 om 12:41.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 12:38   #24
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Historische schuld? Wat tot 3 generaties terug gebeurd is geen reden om nu zomaar iedereen binnen te laten ... ik sta wel voor degelijke ontwikkelingssamenwerking ... serieuze projecten ... en 't stoppen met melkpoeder van de gesubsidieerd boeren te droppen op de Afrikaanse markt aan dumpingprijzen.

Maar iedereen Europa binnen laten gaat gewoon neit en zal ook niet gebeuren.
Tussen het einde van WO2 en de Algerijnse onafhankelijkheid maakten de Fransen ca 1.500.000* Algerijnen van kant: zo'n "kleine" verzwegen genocide, één van de grootste van de 20° eeuw

*Fransen spreken over enkele honderdduizenden, Algerije over 2 miljoen
Le Massacre de Sétif was geen alleenstaand feit, maar slechts een uit de velen:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Massacre_de_S%C3%A9tif

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 mei 2007 om 12:51.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 12:39   #25
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Met de Franse wetgeving is 't niet moeilijk:

gewoon in Frankrijk bevallen en het ganse gezin is Fransman
Ik vind die wetgeving niet slecht ... inde VS bestaat dat ook ... "birthright" ... maar 't is de kwestie van niet zomaar iedereen voor de rest in te schrijven als Fransman ... iedereen die een beetje Wiskunde kan weet dat de Franse kas dat niet kan trekken ... als't neit gaat, gaat het niet hè ...

Als je't wel zou doen zoud elevensstandaard hier met een héééél deel verminderen.
Oud 22 mei 2007, 13:06   #26
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zal inderdaad niet gebeuren, ook niet als de grenzen nu opengaan.
Het is verder niet geloofwaardig om te stellen dat je de mensen ginder een humaner bestaan wil geven terwijl je ze hier als beesten behandelt.
Spreekt voor jezelf man. Ik zie het niet als mijn taak om iedereen een humaan bestaan te bezorgen.
Alsof alle mensen humaan zijn.
Hou je schuldcomplexen voor jezelf man.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 13:13   #27
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Het is niet alleen een antihumane beslissing, ze is bovendien bijzonder dom: Frankrijk heeft de komende jaren behoefte aan zo'n 2,5 miljoen immigranten om de behoeftes van de arbeidsmarkt te voldoen en om een economisch failliet te vermijden.
Heel Europa zal nood hebben aan migranten. Er zijn wat dat betreft twee opties: vandaag de illegale, ongeschoolde migranten terugsturen en er andere importeren. Anderzijds kunnen we de huidige migranten ook regulariseren en hen een opleiding geven. Dat is niet zozeer noodzakelijk vanuit humanitair opzicht, dan wel louter economische wetmatigheden.
Flauwe zever en al lang achterhaald. Er is niets zo slecht voor de economie als sociale instabiliteit. Daarenboven zijn weinig migranten werkzaam in België omdat ze zich intern verkiezen te organiseren en daar natuurlijk alle kansen toe krijgen van ons, zwakkelingen.
Vergrijzing is een zure pil die moet doorgeslikt worden. China kent ook vergrijzing als gevolg van één-kind-politiek, maar de economie groeit ieder jaar met 10%. Ook Japan ervaart sterke vergrijzing. Maar ook economische groei na decennia van moeilijkheden. In Japan red je het niet als vreemdeling. De bevolking tolereert je niet. Japan kent de meest homogene bevolking ter wereld. Zij hebben de drive om voorwaarts te gaan als een geheel. Bij ons is dat totaal zoek. Vele prioriteiten worden aan de kant geschoven enkel en alleen om de onnodige immigratieproblematiek te bespreken. Frankrijk is humaan. Jullie leven in een illusie. Gelieve mij niet daarbij te betrekken. Ik leef hier ook.
Bovendien is het zo dat als de immigranten dezelfde levenstandaard halen als de Europeanen, zij ook minder kinderen zullen produceren. Vergrijzing wordt dus enkel uitgesteld. En een ander probleem wordt toegevoegd: immigratie op grote schaal.
Oud 22 mei 2007, 13:15   #28
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Ten eerste: als we ons zorgstelsel overeind willen houden, heeft België nood aan zo'n klein miljoen migranten tegen 2050 (volgens de Universiteit van Amsterdam in het rapport Mind The Gap). Frankrijk heeft nood aan 2,5 miljoen migranten. Er 25.000 terugsturen heeft dus niets met beleid maar alles met populisme te maken.
Zorgstelsel overeind houden? Waarom? Kan makkelijk afgebouwd worden voor groot deel zonder dat mensen daar onder hoeven te lijden.
Oud 22 mei 2007, 13:18   #29
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, je kan de rechtse propaganda natuurlijk voor zoete koek blijven slikken. Daarmee ga je wel voorbij aan het feit dat migratie een fundamenteel onderdeel van Europa en de Europese cultuur is. Niet alleen de laatste 50 jaar maar al honderden jaren. Zonder migratie zaten u noch ik in Europa.
Verder is migratie niet alleen een noodzaak voor de mensen die migreren, het is ook een noodzaak voor landen zoals het onze. De migratie van Zuid-Europeanen (Italianen, Grieken, Spanjaarden) was een georganiseerde migratie, gegroeid uit de noodzaak aan arbeidskrachten. Hetzelfde geldt voor de migratie van Marokkanen en Turken die in overleg met Turkije en Marokko heeft plaatsgevonden: louter economische noodzaak ligt ervan aan de basis.

Doorgaans leidt dat niet tot problemen: dat doet het hier pas sinds eind jaren '70, met name op het moment waarop de werkloosheid gigantische vormen begint aan te nemen. Dan zijn migranten de (eerste) kop van jut.
Zodra de werkgelegenheid weer aantrekt (zoals nu het geval is) lost het probleem van discriminatie en racisme zichzelf op, omdat migranten dan economisch geïntegreerd raken. Zo zal het ook de volgende jaren zijn: een belangrijke toename van migratie in Europa: om ons zorgstelsel veilig te stellen, om onze economie draaiende te houden. Van belang is daarbij de permanente ambitie om tot volledige tewerkstelling te komen. Het is een conditio sine quo non voor een progressieve samenleving en een harmonieuze maatschappij. (Wat niet betekent dat die volledige tewerkstelling moet bestaan uit vijfdagenweken met achturendagen).
Sommige culturen blijken goed overeen te komen terwijl anderen dit niet kunnen. Basta.
Ga terug naar je nest en droom verder.
Je zal wakker worden wanneer de volgende Hitler recht staat dankzij mensen zoals jij.
Oud 22 mei 2007, 14:21   #30
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Flauwe zever en al lang achterhaald. Er is niets zo slecht voor de economie als sociale instabiliteit. Daarenboven zijn weinig migranten werkzaam in België omdat ze zich intern verkiezen te organiseren en daar natuurlijk alle kansen toe krijgen van ons, zwakkelingen.
Vergrijzing is een zure pil die moet doorgeslikt worden. China kent ook vergrijzing als gevolg van één-kind-politiek, maar de economie groeit ieder jaar met 10%. Ook Japan ervaart sterke vergrijzing. Maar ook economische groei na decennia van moeilijkheden. In Japan red je het niet als vreemdeling. De bevolking tolereert je niet. Japan kent de meest homogene bevolking ter wereld. Zij hebben de drive om voorwaarts te gaan als een geheel. Bij ons is dat totaal zoek. Vele prioriteiten worden aan de kant geschoven enkel en alleen om de onnodige immigratieproblematiek te bespreken. Frankrijk is humaan. Jullie leven in een illusie. Gelieve mij niet daarbij te betrekken. Ik leef hier ook.
Bovendien is het zo dat als de immigranten dezelfde levenstandaard halen als de Europeanen, zij ook minder kinderen zullen produceren. Vergrijzing wordt dus enkel uitgesteld. En een ander probleem wordt toegevoegd: immigratie op grote schaal.
Niet iedereen in Japan denk daar hetzelfde over : "

The name Sony summons visions of all things Japanese. Yet its board chairman, Iwao Nakatani, recently called for mass immigration, opening Japan to different faces and influences. Mr Nakatani is worried because Japanese are living longer, yet having fewer children. The result is a shrinking workforce which threatens economic growth."
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 14:26   #31
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Niet iedereen in Japan denk daar hetzelfde over : "

The name Sony summons visions of all things Japanese. Yet its board chairman, Iwao Nakatani, recently called for mass immigration, opening Japan to different faces and influences. Mr Nakatani is worried because Japanese are living longer, yet having fewer children. The result is a shrinking workforce which threatens economic growth."
Ik ontken niet dat vergrijzing de groei van de economie belemmert. Ik maak enkel duidelijk dat massale immigratie er geen oplossing voor is. Verre van. In Japan hebben ze daar absoluut geen ervaring mee, dus neem ik de vergissing van Nakatani niet kwalijk.
Oud 22 mei 2007, 14:27   #32
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zit ge eigenlijk te raaskallen? Wie behandelt er hier migranten als beesten ... België? Ik denk het niet
Asielcentra, tramrazzia's, stadsplan met huiszoekingen in Antwerpen, opsluiting van kinderen, zelfs geen politiek asiel verlenen, recht op arbeid niet gunnen, mensen tot hongerstaking drijven, ...
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 14:32   #33
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ontken niet dat vergrijzing de groei van de economie belemmert. Ik maak enkel duidelijk dat massale immigratie er geen oplossing voor is. Verre van. In Japan hebben ze daar absoluut geen ervaring mee, dus neem ik de vergissing van Nakatani niet kwalijk.

Ik denk dat Nakatani en vele andere japanse ondernemers beter geplaatst zijn dan jij om te weten welke richting Japan moet inslaan om binnen twintig jaar hun fabrieken in Japan nog draaiende te kunnen houden.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 14:54   #34
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Frankrijk is geen persoon ofzo e.
Volgens jouw theorie ben ik dus geen illegaal meer als ik uiteindelijk in een land ben binnen geraakt??? Wat voor een zielige redenering!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 15:36   #35
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Asielcentra, tramrazzia's, stadsplan met huiszoekingen in Antwerpen, opsluiting van kinderen, zelfs geen politiek asiel verlenen, recht op arbeid niet gunnen, mensen tot hongerstaking drijven, ...
Gij drijft ze tot hongerstakingen omdat ze weten dat ze van uw soort makkelijk toegevingen loskrijgen.
Oud 22 mei 2007, 15:37   #36
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Volgens jouw theorie ben ik dus geen illegaal meer als ik uiteindelijk in een land ben binnen geraakt??? Wat voor een zielige redenering!
Volgens mij is iemand nooit illegaal. (Of legaal.)
Oud 22 mei 2007, 15:38   #37
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Ik denk dat Nakatani en vele andere japanse ondernemers beter geplaatst zijn dan jij om te weten welke richting Japan moet inslaan om binnen twintig jaar hun fabrieken in Japan nog draaiende te kunnen houden.
Hoeveel andere Japanse ondernemers denken zoals Nakatani? Blijkbaar niet te veel, anders hadden ze allang de grenzen opengezet.

Verhuis dan uit Japan naar waar wel werkkrachten zitten ipv werkkrachten binnen te halen. Je moet het niet moeilijk maken als het makkelijk kan.

20 jaar geleden dachten ze hier ook dat ze het allemaal wisten. U kan het resultaat iedere dag bewonderen.

Laatst gewijzigd door Dycore : 22 mei 2007 om 15:40.
Oud 22 mei 2007, 15:41   #38
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens mij is iemand nooit illegaal. (Of legaal.)
Hoe noem jij dan iemand zonder papieren?
Oud 22 mei 2007, 16:09   #39
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Frankrijk heeft de komende jaren behoefte aan zo'n 2,5 miljoen immigranten om de behoeftes van de arbeidsmarkt te voldoen en om een economisch failliet te vermijden.
Ja hoor. En dan haal je dus 2.5 miljoen bosjesmannen naar hier die het verschil tussen een poedel en een maaltijd niet zien. Die gaan de economie in Frankrijk wel vooruit helpen.

Laatst gewijzigd door maddox : 22 mei 2007 om 16:09.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 16:12   #40
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Hoe noem jij dan iemand zonder papieren?
Iemand zonder verblijfsvergunning/papieren, waarmee ik niet zeg dat ik dat statuut dan erken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be