![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hier gaat het over een bedrijf dat alle regels aan zijn laars lapt. Waar mensen als oud vuil worden op straat gezet. En dat noem jij "spijtig voor de werknemers, maar noodzakelijk?!? Het is duidelijk waar jij staat hoor... doe vooral geen verdere moeite om nog uitleg te verschaffen voor je belachelijke standpunten. Belgë het eerste land zonder multinantionals? Ik kan bijna niet wachten tot het zover is... Spijtig genoeg zal dit nog lang fictie blijven. We zullen ze zelf aan de deur moeten zetten, vrees ik. Laatst gewijzigd door Edina : 22 mei 2007 om 11:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
U beslist uiteraard dat het standpunt van de werkgever belachelijk is en het standpunt van de werknemer de enige correcte is. Maar doe maar gerus verder, ik lag wel in mijn vuistje als de boel hier op zijn gat ligt. U weet toch ook wie er dan het eerste slachtoffer zal zijn? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zal vooral in mijn vuistje lachen wanneer je geen werknemers meer vindt om je werk te komen doen. Want is dat niet waar werkgevers nu al over klagen? Dat ze geen werknemers meer vinden? Hoe zou dat nu toch komen hé? Laatst gewijzigd door Edina : 22 mei 2007 om 12:11. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alléz, met de huidige gepousseerde managements-technieken is pressie en repressie allemaal een fluitje van een cent... Enne Euh.. Sinds wanneer is er postbedeling in het weekend????????????? Laatst gewijzigd door eno2 : 22 mei 2007 om 12:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Er zijn de laatste jaren niet zoveel stakingen meer wanneer een sluiting of reorganisatie wordt aangekondigd. Enkel grote (auto)bedrijven niet te na. Meestal wordt er pas gestaakt wanneer men gaat onderhandelen over de ontslagpremies. De verhuizingen zijn we ondertussen al gewoon en het is een hopeloze zaak daar tegen te staken. Dit bedrijf wil gewoon zijn arbeiders buiten en daarbij enkel de twee tot vier weken wettelijke ontslagvergoeding betalen. Leuk voor die mensen die daar dan 20 jaar gefakt hebben.Het bedrijf is waarschijnlijk deftig winstgevend en zal wel een vol orderboekje hebben ook. Veel van die bedrijfjes die voor de wapenindustrie werken de laatste jaren trouwens. Hoe zou dat nu komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk als ik maandag mijn fabriek zou moeten sluiten, dan had ik het ook over 't weekend laten ontmantelen, of toch tenminste de duur spullen eruit laten halen... Bonden gaan de maandag dan toch uw eigendom blokkeren... dus kunde maar beter maken dat ge eruit haalt wat eruit te halen valt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gewoon de werknemers die eens aan het kortste eind trekken, maar verder geen vlieg aan de lamp (als ze beiden toch zo mogen redeneren) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hadden ze er wel nog gestaan, dan waren de onderhandelingen begonnen terwijl er stakersposten stonden, en het bedrijf ook geen meter voor of achteruit kon gaan. Wat maakt het dan uit dat de machines d�*�*r stilstaan, of elders al werken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Linkse rakkers, Stalinisten en arme sloebers, allen voor 1 en 1 voor eigen zakken. Als jullie dan toch zo "humaan" verantwoord zijn, start dan zelf een firma op, en vraag de vakbonden jullie te helpen. ************************************************** ******* Ik ga dan toch liever met Sfax en Herr Flick in zee.
![]() |
![]() |
#32 |
Vreemdeling
|
![]() Eindelijk eens een werkgever die de pest (lees ABVV) voor is geweest !
Als ze het wettelijk hadden gedaan dan had de pest zeker dit bedrijf bezet en misschien wel laten leegroven zoals voor een deel is gebeurt bij VW Vorst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nexans krijgt al een koekje van eigen deeg. Vanaf deze morgen 06.00 tot morgenvroeg 06.00 is er een solidariteitsstaking in ALLE filialen van Nexans Benelux. Dat zal ook niet voor niets zijn....de smeerlappen nemen de mensen voor vuil.
De verantwoording van Nexans : Nexans Harnesses.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Je verdedigt ze dus!
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Waarover zaag je dan?
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 23 mei 2007 om 12:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() De wet-Renault zegt dat men niet zomaar tot collectief ontslag mag overgaan. De werkgever moet eerst het voornemen om te ontslaan aan zijn werknemers meedelen. Dat is hier duidelijk niet gebeurd."
Wat zou er gebeuren als de werkgever het voornemen om te ontslaan zou bekendgemaakt hebben? ![]() Maar voor de vakbonden gelden in een rechtsstaat geen wetten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |