![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Lost het probleem niet op maar dekt het toe waardoor de problemen zich verschuiven of uitgesteld worden. Dat is vandaag ook een van de redenen waarom het conflict zo lang aansleept in Gent. 3) De vakbonden in De Post zijn reeds grotendeels ontmandeld door ze te integreren in het managment. Dat is ook één van de redenen waarom er zoveel spontane acties zijn. De vakbonden lopen quasi altijd achter de feiten aan en leveren veelal geen concrete ondersteuning van de acties waardoor het vertrouwen tussen veel postpersoneel en vakbonden ook zoek is. Ze vertrouwen dus nog de vakbonden nog het managment waardoor problemen complexer worden en langer aanslepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vwoilla zie, ik heb mij trouwens altijd al afgevraagd waar zo'n initieatief bleef, ... Want echte humor of kolder moet ge nie in den Humo of De Morgen gaan zoeken. (Alhoewel de reclamekes van den Humo nog altijd wel geinig zijn... ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
---------------- 1) Sterkere verhoging van de prijzen. (Natuurlijk mag dit als de dienst zelf ook verbetert.) 2) Hoe? 3) Hoe zou jij dan de belangen van de werknemer verdedigen? Meer uitleg a.u.b. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Kleinlinks is veel te veel geïnfiltreerd in de vakbonden (zelfs bij het ACV)... De vakbondsleiders hebben hun leden niet meer onder controle...
Niet moeilijk, omdat dit links gespuis ze alle vijf niet heeft en enkel de ontwrichting van de economie op 't oog heeft... Geef de bonden rechtspersoonlijkheid... Dat verdienen ze toch?... ![]() En de vakbondsafgevaardigden... geef die een fatsoenlijke opleiding, zodat die weten met wat ze bezig zijn... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 23 mei 2007 om 07:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Zou het beroep van postbode zoveel veranderd zijn, of zouden de postbodes zelf zoveel veranderd zijn?
Vroeger reed een postbode met een fiets rond of te voet en deed er een hele dag over voor een niet exuberant loon, maar ze kregen her en der een fooi en ze werden overal graag gezien. Nu rijden ze met een brommer of hier zelfs met een auto , moeten geen zware pakjes meer meenemen en moeten het binnen een bepaalde tijd afwerken ( langer betekent niet meer betaald) Ik denk dat een postbode wel andere uren werkt dan een kantoorjob, maar wie in de privé vroeger begint , mag ook vroeger stoppen. Kan iemand mij eens juist uitleggen wat die postbodes tegen die georoute hebben: moeten ze dan langer werken dan 38 uren per week als er zich onvoorziene omstandigheden voordoen? Of zijn ze dan gewoon later thuis? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet noodzakelijk. In tegendeel, meer keuze tussen goedkopere diensten en duurdere comfort-diensten.
Citaat:
Citaat:
De vakbonden hebben hun nut 100 jaar geleden gehad, maar zijn vandaag overbodig en brengen meer slecht dan goed aan de economie en aan de werkenemers. Ze zijn mede-verantwoordeijke voor faillissementen en delocalisaties allerhande, twee zaken die niet echt in het belang van de werknemer zijn. Toch? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Pietje : 23 mei 2007 om 17:29. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het zijn net de vakbonden die egoïstisch doen, ze nemen alleen maar beslissingen die ten goede komen aan hun eigen macht. De rest kan hen allemaal gestolen worden. En dat is een van de grootste problemen in dit land. Citaat:
Ik weet al dat je op haar en haar politiek gaat beginnen kloppen, en op wat allemaal slecht loopt in het V.K. Maar punt blijft dat het Thacher gelukt is om de vakbonden klein te krijgen, er is dus geen reden waarom dat hier niet mogelijk is. Laatst gewijzigd door Antoon : 23 mei 2007 om 17:36. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Zij" hebben betaald voor iets ??? Wel ik wil fatsoenlijk betaald worden (ook voor iets). Try us. ![]()
Laatst gewijzigd door Pietje : 23 mei 2007 om 17:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het patronaat, bedoel je zijn baas die hem aanneemt en betaald om een job te doen? Wel ja, op dat moment moet hij die job dan gaan doen.
Is hij op een zeker moment niet meer tevreden? Dan kan hij iets anders gaan zoeken. Citaat:
Ik weet ook dit : in mijn zaak wil ik enkel mensen die meewerken met dynamiek en ambitie om het werk rond te krijgen, geen lastposten die er zitten om zo weinig mogelijkk te doen en met sabottage zaken af te dwingen waar ze in feite niets op te zeggen hebben. Die mogen vrij naar een andere job zoeken. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet nu weg en ben pas morgen terug. Dank je voor deze discussie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Spijtig eigenlijk dat je mijn baas niet bent, want iemand met jouw ingesteldheid zou ik met de glimlach in de vernieling "staken". ![]()
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Graag gedaan.
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als er iemand onbekwaam is, is het in mijn ogen dan ook de personeelsdirecteur van de Post. Bruno Tuybens maakte een fout door niet van de eerste dag tussenbeide te komen maar hij moet nu op korte tijd de problemen oplossen die door de directie van de post gedurende jaren straal zijn genegeerd. Een weinig dankbare taak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Try it - En je zal eens zien hier radicaal-links terug op de kaart zal gezet worden...
![]() |