Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Wat is uw mening over de instroom van Marokkanen in ons land?
Teveel is teveel, ze vormen een bedreiging voor onze cultuur. 23 74,19%
Hoe meer hoe liever, diversiteit is een verrijking. 4 12,90%
De Marokkaanse bevolking in ons land is helemaal niet stijgende. 4 12,90%
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2007, 22:03   #21
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Is Vlaanderen al niet één van de dichtst bevolkte landen in de wereld? Zou het niet beter zijn ervoor te zorgen dat het eigen volk weer zin gaat krijgen om kinderen op te voeden? Kunnen we misschien niet beginnen met onze eigen werklozen aan werk te helpen, inplaats van nog meer werklozen uit andere landen te importeren? Is het niet een beetje vreemd om onze cultuur te redden door het massaal invoeren van mensen met een andere cultuur?
Kunnen die werklozen zich zelf niet aan een job behelpen? We subsidiëren ze al en we zouden ze nog aan een werk moeten helpen ook. Wat een pamperbeleid dat jij voorstelt. Uitkeringen afschaffen is de enigste methode.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 22:06   #22
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Mijn antwoord zit er weer niet tussen.
En wat is uw antwoord?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 22:25   #23
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Zonder Marokkaanse (of andere) immigranten kan Europa/België/Vlaanderen niet overleven en zal het zielig ten ondergaan als geriatrisch continent.

Willen we onze 'cultuur' redden, dan moeten we aan snel tempo immigranten toelaten en die goed opleiden.

Anders zijn we ten dode opgeschreven. Daar is elke econoom / socioloog / demograaf het mee eens.
Ik ben het daarmee eens. Een andere, dé andere oplossing is dat wij Belgen weer meer kinderen laten geboren worden. 0, 1, 2 kinderen zorgen automatisch voor het slinken vd bevolking. 'De mensen zijn egoïstisch geworden' zegt mn opa wiens moeder toen die stierf op 98 jaar, van 70 kleinkinderen meer dan 200 achterkleinkinderen had, waaronder ik.

Maar ik zal mn verantwoordelijkheid opnemen en er zullen er zeker 4 a 5 komen. Ik heb mn vriendin al kunnen overtuigen.

Dus, zolang de autochtonen aan het uitsterven zijn, moet er nieuw en vers bloed van buitenaf komen om de stervende boel hier nieuw leven in te blazen, om de boel hier over te nemen.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 22:28   #24
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik ben het daarmee eens. Een andere, dé andere oplossing is dat wij Belgen weer meer kinderen laten geboren worden. 0, 1, 2 kinderen zorgen automatisch voor het slinken vd bevolking. 'De mensen zijn egoïstisch geworden' zegt mn opa wiens moeder toen die stierf op 98 jaar, van 70 kleinkinderen meer dan 200 achterkleinkinderen had, waaronder ik.

Maar ik zal mn verantwoordelijkheid opnemen en er zullen er zeker 4 a 5 komen. Ik heb mn vriendin al kunnen overtuigen.

Dus, zolang de autochtonen aan het uitsterven zijn, moet er nieuw en vers bloed van buitenaf komen om de stervende boel hier nieuw leven in te blazen, om de boel hier over te nemen.

Maar moet dat vers bloed komen van buiten de EU? Is er niet genoeg jong bloed in de nieuwe lidstaten te vinden?
Oud 22 mei 2007, 22:44   #25
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Ik prefereer ook migranten van binnen EU, gewoon al omdat onze cultuur niet zo erg verschilt. Maar ja, wij zitten verstrikt aan allerlei wetten en regels in het belang voor de rechten van de mens.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 22:57   #26
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Zonder Marokkaanse (of andere) immigranten kan Europa/België/Vlaanderen niet overleven en zal het zielig ten ondergaan als geriatrisch continent.

Willen we onze 'cultuur' redden, dan moeten we aan snel tempo immigranten toelaten en die goed opleiden.

Anders zijn we ten dode opgeschreven. Daar is elke econoom / socioloog / demograaf het mee eens.
Dat is dan de Kristien Hemmerechts versie (die hoe langer hoe minder aanhangers heeft).
De moderne versie is dat het land nood heeft aan migranten, die hier in het arbeidscircuit terechtkomen (bvb Polen, Indiers, Chinezen...) en niet in de werkloosheid (bvb Marokanen, Congolezen...).
Daar is in elk geval elke econoom het mee eens (sociologen waarschijnlijk minder, maar die kennen dan ook niets van economie).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 23:05   #27
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik prefereer ook migranten van binnen EU, gewoon al omdat onze cultuur niet zo erg verschilt. Maar ja, wij zitten verstrikt aan allerlei wetten en regels in het belang voor de rechten van de mens.
En daarom dat men dan maar laaggeschoolde migranten invoerd, die hier in de werkloosheid terechtkomen en blijven Iedereen gelukkig ? Betwijfel ik. Maar in elk geval wel de vakbonden en de spa.
Oud 22 mei 2007, 23:07   #28
Heftruck

Standaard

Citaat:
Is Vlaanderen al niet één van de dichtst bevolkte landen in de wereld?
Er zijn genoeg wereldsteden met meer inwoners dan het gewest Vlaanderen én een bevolkingsdichtheid die stukken hoger ligt. Bevolkingsdichtheid land per land vergelijken is onzinnig, het vertelt je niets over de reëele dichtheid. De absurdheid daarvan komt het best tot uiting in landen als de VS en China, waar er hotspots zijn met een gigantisch hoge dichtheid én waar tegelijkertijd de meeste gebieden relatief onbewoond zijn.

Citaat:
Zou het niet beter zijn ervoor te zorgen dat het eigen volk weer zin gaat krijgen om kinderen op te voeden?
En hoe wil je dat dan doen? Met coërcieve maatregelen, want dat is het enige alternatief voor vrije keuze waarbij de bevolkingshoeveelheid daalt? Wat is er trouwens mis met een dalende bevolkingshoeveelheid?

Zie je ook in dat het wel erg contradictorisch is om je zorgen te maken over een stijgende bevolkingsdichtheid en tegelijkertijd te willen ijveren voor een bevolkinstoename van de "autochtone populatie"?

Citaat:
Kunnen we misschien niet beginnen met onze eigen werklozen aan werk te helpen, inplaats van nog meer werklozen uit andere landen te importeren?
Waarom niet beiden? Immigratie doet trouwens het aantal handelsbetrekkingen stijgen, het stimuleert met andere woorden de economie.

Citaat:
Is het niet een beetje vreemd om onze cultuur te redden door het massaal invoeren van mensen met een andere cultuur?
Wiens cultuur? Wat is die cultuur? Is dat dan geen vrije keuze?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 23:09   #29
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Maar moet dat vers bloed komen van buiten de EU? Is er niet genoeg jong bloed in de nieuwe lidstaten te vinden?
Wat maakt dat je Oost-Europeanen verkiest boven Noord-Afrikanen? Waar haal je uberhaupt het recht om te mogen beslissen wie waar gaat en staat?
Oud 22 mei 2007, 23:12   #30
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En daarom dat men dan maar laaggeschoolde migranten invoerd, die hier in de werkloosheid terechtkomen en blijven Iedereen gelukkig ? Betwijfel ik. Maar in elk geval wel de vakbonden en de spa.
De oplossing? Vrije (im)migratie en verwijdering van elke dwangmatig opgelegde belemmering tot vrije handelsbetrekkingen, zoals minimumlonen, licensies, verplichte diploma's, taksen & elke andere soort belasting, etc.
Oud 22 mei 2007, 23:14   #31
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Kunnen die werklozen zich zelf niet aan een job behelpen? We subsidiëren ze al en we zouden ze nog aan een werk moeten helpen ook. Wat een pamperbeleid dat jij voorstelt. Uitkeringen afschaffen is de enigste methode.
Dat én afschaffing van elke dwangmatig opgelegde belemmering tot vrije handelsbetrekkingen tussen mensen. Doe je dat laatste niet, dan kan je ter plaatse blijven trappelen zoveel je wil, vooruit geraak je niet.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 22 mei 2007 om 23:14.
Oud 22 mei 2007, 23:14   #32
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
De oplossing? Vrije (im)migratie en verwijdering van elke dwangmatig opgelegde belemmering tot vrije handelsbetrekkingen, zoals minimumlonen, licensies, verplichte diploma's, taksen & elke andere soort belasting, etc.
...en vooral het afschaffen van alle sociale zekerheden...
Oud 22 mei 2007, 23:16   #33
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat maakt dat je Oost-Europeanen verkiest boven Noord-Afrikanen? Waar haal je uberhaupt het recht om te mogen beslissen wie waar gaat en staat?
Waar haalt gij het recht om te mogen bepalen wie ik verkies ?
Oud 22 mei 2007, 23:22   #34
Heftruck

Standaard

Citaat:
...en vooral het afschaffen van alle sociale zekerheden...
Toch alle maatregelen die coërcief opgelegd zijn. Hoe kan je die trouwens "zekerheden" noemen, als het orgaan die ze beheert naar eigen wil en op elke moment de "zekerheden" volledig kan veranderen, met andere woorden; contractbreuk kan plegen? Hoezo "sociaal"? Is verplichtingen en eisen opleggen alsook stelen van anderen ten einde zichzelf te kunnen verrijken dan sociaal?

Er is maar één ethisch correcte mogelijkheid; geprivatiseerde "sociale zekerheden" (of beter; toekomstbeleggingen) die enkel uit vrije wil kunnen aangegaan worden. Contractbreuk is dan ook meteen vervolgbaar.
Oud 22 mei 2007, 23:23   #35
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik vermoed uit hetzelfde recht dat gij hem hiermee verbiedt te bepalen wat gij kiest

Laatst gewijzigd door praha : 22 mei 2007 om 23:24.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 23:26   #36
Heftruck

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je mij fout hebt begrepen.

Jij hebt absoluut het recht om sommigen boven anderen te verkiezen in jouw betrekkingen met die mensen en op jouw eigen grondgebied. Ik spreek hier over jouw eigen gekochte lapje grond, niet over arbitraire staatsgrenzen.

Je hebt daarentegen helemaat niet het recht om voor anderen te beslissen met wie ze omgaan en welke acties zij voeren zolang ze jouw niet rechtstreeks beïnvloeden. Je hebt met andere woorden niet het recht te beslissen aan wie jouw buur zijn huis verkoopt en wat de kopers met dat huis doen.

Snappie?

Laatst gewijzigd door Heftruck : 22 mei 2007 om 23:27.
Oud 22 mei 2007, 23:32   #37
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch alle maatregelen die coërcief opgelegd zijn. Hoe kan je die trouwens "zekerheden" noemen, als het orgaan die ze beheert naar eigen wil en op elke moment de "zekerheden" volledig kan veranderen, met andere woorden; contractbreuk kan plegen? Hoezo "sociaal"? Is verplichtingen en eisen opleggen alsook stelen van anderen ten einde zichzelf te kunnen verrijken dan sociaal?

Er is maar één ethisch correcte mogelijkheid; geprivatiseerde "sociale zekerheden" (of beter; toekomstbeleggingen) die enkel uit vrije wil kunnen aangegaan worden. Contractbreuk is dan ook meteen vervolgbaar.
Nu, privatisering van de sociale zekerheid, en meer bepaald, naar een gepersonaliseerde sociale zekerheid is een stap naar een oplossing.
Maar het probleem ligt wel wat dieper. Wat met al degenen die nu onder het ocmw vallen (leefloon, sociale woning...). Afschaffen ? Denk zolang men niet tot zulke drastische maatregelen overgaat, dat men toch een rem zal moeten zetten op de instroom van degenen waarvan met een grote waarschijnlijkheid geweten is, dat ze in de werkloosheid zullen terechtkomen en blijven.
Oud 22 mei 2007, 23:37   #38
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt daarentegen helemaat niet het recht om voor anderen te beslissen met wie ze omgaan en welke acties zij voeren zolang ze jouw niet rechtstreeks beïnvloeden. Je hebt met andere woorden niet het recht te beslissen aan wie jouw buur zijn huis verkoopt en wat de kopers met dat huis doen.

Snappie?
Laat ons zeggen, dat ik wel het recht heb, om een voorkeur te hebben met wie anderen omgaan. Maar wat die anderen uiteindelijk doen, dat is hun zaak.
Oud 22 mei 2007, 23:45   #39
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik verkies EU-burgers omdat die wettelijk mogen werken in de lidstaten waar ze willen, en uiteraard ook omdat het merendeel niet-islamitisch is, als je echt een eerlijk antwoord wilt.
Oud 22 mei 2007, 23:47   #40
Heftruck

Standaard

Citaat:
Nu, privatisering van de sociale zekerheid, en meer bepaald, naar een gepersonaliseerde sociale zekerheid is een stap naar een oplossing.
Maar het probleem ligt wel wat dieper. Wat met al degenen die nu onder het ocmw vallen (leefloon, sociale woning...). Afschaffen ? Denk zolang men niet tot zulke drastische maatregelen overgaat, dat men toch een rem zal moeten zetten op de instroom van degenen waarvan met een grote waarschijnlijkheid geweten is, dat ze in de werkloosheid zullen terechtkomen en blijven.
In een extreem scenario? Ja.

Het kan daarentegen verstandiger zijn om een onmiddelijke stopzetting van meer uitkeringsgerechtigden in te voeren en voor de resterende "gerechtigden" de uitkeringen absoluut te beperken in de tijd, waarna ze nooit meer terugkomen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be