Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2004, 17:17   #21
Erich_Honecker
Vreemdeling

Erich_Honecker's schermafbeelding

Locatie: Berlijn, DDR -der Deutschen Demokratischen Republik-
Stuur een bericht via MSN naar Erich_Honecker
Standaard

Kameraad Maddox,

Het wordt nog eens wat tussen ons..........

Ik zou ook liever lekker democratisch regeren en handelen, en het volk laten meebeslissen.

MAAR......de aanslag op het WTC op 9-11 is ook NIET democratisch beslist he.........enkele moslim terroristen meenden onschuldige mensen te moeten vermoorden.........

TERREUR beatwoordt ik met TERREUR, heel eenvoudig en net zo democratisch als de normen en waarden van de -potentiele- terrorist.

tsja, democratie...........wat is dat.......hebben wij wel democratie in vlaanderen ????? je mag eens in de 4 a 5 jaar een groep mensen kiezen die in een parlement komen, welke weer door anderen op die lijst is gezet.......dus wat kiezen we eigenlijk???

OKE, democratie is MEER dan alleen een parlement kiezen,

Vrijheid van pers, meningsuiting, scheiding der machten, neutrale objectieve pers.....etc etc

Maar dit hebben we ook allemaal NIET in Vlaanderen..........we zijn nu al een dictatuur onder Verhofstadt.........

En dan noem jij mij een anti- democraat.........sorry hoor

Voorzitter SED
Honecker

"Vorwärts immer, rückwärts nimmer!"
"Die Partei hat immer recht".
"Die Mauer wird in 50 und auch in 100 Jahren noch bestehen..."

http://www.funet.fi/pub/culture/russ...al/sovnat1.wav
Erich_Honecker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2004, 18:02   #22
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Honnecker, leren lezen is al moeilijk genoeg...

eneuh, mag ik mijn kameraden zelf kiezen aub?

Citaat:
En ik denken dat ik extreem anti democraat was, ik heb een nieuwe grootmeester gevonden(maar grootmeester in wat?)
Oud 4 maart 2004, 21:31   #23
flemish_lion_86
Vreemdeling

Standaard

Ik snap Erich_Honecker volledig. Het is gewoon kwestie van cultuur. Wij hebben een Westerse moderne cultuur. Hierin zitten de christelijke en vrijzinnige sub-culturen ingebakken. Bij ons is namelijk de godsdienst onderschikt aan de staats-structuren. Er zijn echter nog ACHTERlijke (in de oorspronkelijke en echte betekenis van het woord) culturen in onze wereld die op dat gebied nog 1000 jaar achter zitten. En dit is niet "compatibel" zoals ze dat zo mooi zeggen met onze cultuur. Zeker niet als er sprake is van weigering van integratie, wat de "multicultuur" met zich meebrengt.

Vanzelfsprekend is elk weldenkend mens voor integratie, en dus tegen deze multicultuur. Vreemdelingen dienen zich dus bijgevolg aan te passen. Voor zover ik weet is er maar één serieuze partij in Vlaanderen die dit probleem wil aanpakken...

De anderen schreeuwen, roepen, .... maar doen niets.

mvg
flemish_lion_86 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2004, 22:35   #24
Bert
Burger

Stuur een bericht via MSN naar Bert
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flemish_lion_86
Ik snap Erich_Honecker volledig.
Dat zegt genoeg over uw geloofwaardigheid .
Oud 6 maart 2004, 11:27   #25
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erich_Honecker
Kameraden,

Ik als VLAMING wil niet nadenken over domme geloofsovertuigingen.

ER IS GEEN GOD, EN ER IS GEEN GELOOF.
En in een andere thread zeg je dat de Christelijke Westerse Cultuur de superieure cultuur is...

Geloven de Christenen dan plots niet meer in God???
U verwart de begrippen 'religie' en 'cultuur', slimmeke. Voltaire bijvoorbeeld behoort zondermeer tot de Westerse Christelijke cultuur, maar als er één ongelovige was in de 18de eeuw, was hij het wel.
snofla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2004, 10:04   #26
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snofla
U verwart de begrippen 'religie' en 'cultuur', slimmeke. Voltaire bijvoorbeeld behoort zondermeer tot de Westerse Christelijke cultuur, maar als er één ongelovige was in de 18de eeuw, was hij het wel.
Voltaire behoort tot de Westerse cultuur en niet de Christelijke dan! Als je over de Christelijke Westerse cultuur spreekt, dan staat dat woord Christelijk niet voor piet snot. Of is de Christelijke Westerse cultuur hetzelfde als de Joodse Westerse of de Islamitische Westerse???? I'm confused...

Trouwens religie en cultuur zijn zeer zeker aan elkaar verbonden.
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2004, 15:30   #27
snofla
Banneling

Standaard

U bent inderdaad verward. De term 'Christelijk' in combinatie met het begrip 'cultuur', mag niet vernauwt worden tot een of andere christelijke religie(bijv.katholicisme, anglicanisme,...). Met Christelijke Cultuur wordt in de eerste plaats een manier van denken en uitdrukken van het gedachte(in wetenschap, filosofie, staatkunde, kunst,...) bedoeld. In die zin behoorde Voltaire zeer zeker tot de Christelijke Westerse Cultuur, hij was er zelfs één van de hoofdfiguren van. Trouwens, alhoewel hij niet geloofde in de God, die door de 18de eeuwse papen werd gepropageerd, toch was hij een religieus man. Hij zag het Hogere vooral in de Natuur en in de (ideale)mensengemeenschap. Als hij dan toch een godsbegrip hanteerde, was het dat van 'le Dieu Horlogier' of de Eerste Onbewogen Beweger; een vrij rationeel-en zeker toen absoluut ketters- uitgangspunt.
Oud 8 maart 2004, 16:07   #28
Bert
Burger

Stuur een bericht via MSN naar Bert
Standaard

Ik ga akkoord dat het Christelijke cultuur maar weinig te maken heeft met de religie. Ikzelf ben agnosticus, maar qua waarden en moraal hang ik nog steeds dicht bij het Christendom.

Echter, is het niet eigen aan de Westerse cultuur om Christelijk te zijn? De leer van Christus (in verschillende interpretaties) is hier steeds het dominantst geweest.
Oud 8 maart 2004, 17:36   #29
snofla
Banneling

Standaard

Dat klopt allicht. De figuur van Christus en waar hij voor stond is, me dunkt, nog door geen enkele Westerse intellektueel of kunstenaar in twijfel gesteld. Ik maak mij sterk dat ge geen enkel groot Westers denker, kunstenaar, wetenschapper, enz... kunt opnoemen die nooit in zijn werk heeft nagedacht over deze bron van het Christendom. Zelfs al waren veel Westerse geleerden en kunstenaars notoire atheïsten of libertijnen, de Christusfiguur bleef overeind in hun denken(zie vooral naar de 'goddeloze' Nietzsche!).
Anders is het natuurlijk voor de geïnstitutionaliseerde kerken, maar dat is een gans ander vehaal.
Eh, misschien zijn we hier wel wat teveel aan het afdwalen, alhoewel, voor mijn part mag dat ook wel eens
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be