![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het grappige van de zaak is dat je nu gespeeld verontwaardigd reageert op een domme uitspraak van een Paus die amper beseft dat zijn woorden altijd onder een microscoop gestoken worden. Wat hij ook zegt, altijd zal er wel iemand op de teentjes getrapt worden. Gelukkig zijn er nog genoeg mensen met een portie gezond verstond die dat allemaal kunnen relativeren en die van een mug geen olifant maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Ik heb geen sympathie voor het christendom maar dit is schromelijk overdreven temeer daar gelijaardige uitlatingen over de islam achterwege blijven.
Een bevolking het christendom opleggen en haar eigen cultiuur afnemen is af te wijzen,zoveel is waar.De rest van de posting is onaangename literatuur om te vergeten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ongetwijfeld wel, die mens en zijn adviseurs hebben ongetwijfeld goed opgelet in de geschiedenisles... beter dan u denk ik , want anders had u dat ook geweten, ( ik wist het trouwens ook direct dat het daarover ging toen ik het hier las... ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
- NIEUW - maak nu u uw eigen C2C posts met deze woordjes! |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is het hem nu niet. Het is een seniele oude vent die aan het hoofd staat van een compleet achterhaalde organisatie. Een hoge positie kan je hem dan ook niet echt toeschrijven en doet moeten mensen maar eens beginnen beseffen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Vreemdeling
|
![]() Hola, ik zeg niet dat ik voorstander ben van de instantie. Ik vind ook dat het een achterhaalde organisatie is, maar dat doet er niet toe wat wij er van vinden hier.
Er is een grote groep mensen die de organisatie achterhaald vindt. Er is ook een grote groep mensen die hem beschouwen als hun spirituele leider. Als leider heeft hij verantwoordelijkheden en moet hij altijd oppassen voor kritiek. Hij weet dit op het moment dat hij de functie krijgt. Trouwens, hij heeft ook een heel entourage van mensen die hem bij het schrjiven van zijn toespraken helpen hoor. Die woorden komen niet van die seniele oude man alleen hoor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() Nochtans zal het gedwongen opgeven van mensenoffers door de aztecen moeilijk anders dan als een grote sprong vooruit beschouwd kunnen worden. In het bijzonder de naburige volken die de slachtoffers in letterlijke zin van het woord leverden zullen er niet rouwig om geweest zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Maar Jezus vereenzelvigen met Quetzalcoatl is dan ook onzin.
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Blijkbaar heeft C2C het nog steeds niet kunnen verkroppen dat de vorige Paus er mede toe geleid heeft dat C2C's waanzinnige en kolonialistische ideologie zo goed als van de aardbodem verdwenen is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Paus erkent lijden indianen bij kolonisatie Amerika
![]() |
#32 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vraag mij af waarom die Paus voortdurend uitspraken maakt die blijkbaar voortdurend 'misbegrepen' worden. Het lijkt wel alsof hij het opzettelijk doet.
Het zou mij niet verbazen mocht daar een strategie achter zitten. Niemand kan ook maar één seconde geloven dat zo'n machtig en rijk instituut, met honderden raadgevers, niet weet dat dit soort uitspraken miljoenen mensen terecht woedend zal maken. Hier is kwaadaardig opzet in het spel. Dat kan gewoon niet anders. Of wel is die man gewoon achterlijk en durft niemand het hem zeggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Alsof het hier om klein bier gaat vergeleken met de uitroeiing van de Joden; alsof de vernietiging van de Joden de enige holocaust die naam waardig is. In realiteit werden er in Latijns-Amerika tientallen keren meer mensen uitgeroeid door blanke katholieken, en wel in naam van het Christendom. En evenzeer in Centraal-Afrika en Oceanië. Het wordt tijd dat we dingen eens beginnen zeggen zoals ze zijn. Wanneer Ugo Chavez de uitroeiing van de Indios door blanke katholieken een "holocaust" noemt, dan heeft hij meer dan gelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Staatssecretaris
|
![]() Gegeven het soort offerdiensten dat de indianen plachten te houden, kan ik me wel voorstellen dat de paus niet helemaal ongelijk had.
![]()
![]() |
#35 |
|
![]() Een stalinist verwijt de paus diabolische kwaadaardigheid
![]()
![]() |
#36 |
|
![]() Ik begrijp u toch niet se. In een draad over de onverdraagzame katholieke kerk hemel je het katolicisme op, zeker tov het verderfelijkste aller christelijke leren, het protestantisme. En nu, nog geen 2 dagen later, beweer je het bovenstaande.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||