![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Miljoenen Belgische vrouwen slikken dagelijks hormonen ... Akkoord, deze vrouwen kiezen daarvoor dus hebben controle over de situatie, anders dan ze gewoon een steak eten die volgespoten zit met hormonen. Maar de hormonen die zij ingenomen hebben komen via het toilet in onze riolen en zo uiteindelijk in onze beken, rivieren en ons drinkwater. Alle soorten feminiseren door dit wanbeleid met mogelijke gevolgen op lange termijn die u wel kan raden... Geen haan die ernaar kraait, behalve een wetenschapper hier en daar natuurlijk. En we gaan dan demonstreren tegen hormonen in het vlees in ons bord ... ![]() Of hoe consequent de burger is en hoe goed hij nadenkt ...
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 mei 2007 om 19:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Op zich is het toch geen stom idee om mensen af te raden vlees te eten
Ze stellen geen verbod voor hé, ze raden het gewoon mensen af dus het is helemaaal geen beperking van vrijheid of iets in die aard en als het wetenschappelijk bewezen is dat het zou helpen tegen het broeikas effect dan kan men toch niet tegen dergerlijke voorstellen zijn |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
maar probeer dat maar eens wijs te maken aan de gemiddelde vlaamse heikneuter die geen dag kan doorkomen zonder minstens 2 sappige biefstukken naar binnen gewerkt te hebben.... die extremisten willen ons nu ook al verbieden om vlees te eten, denken die dan... FOUT! trouwens, zoals gezegd, er zijn voldoende lekkere gerechten die geen vlees vereisen en als geen vlees eten zo ongezond is, hoe komt het dan dat ongeveer de helft van de indiërs bewust vegetariër is en er toch niet echt ongezond uitziet...? welvaart heeft de vleesproductie gigantisch doen toenemen, nog een punt dat niemand kan ontkennen en neen, ik ben geen vegtarier, ik lust ook al wel eens nen dikken biefstuk, maar kan evengoed genieten van ne lekkere aubergineschotel met mozarella, van ne vegetarische wok met kokosmelk en spaanse peperkes en van een overheerlijke pasta a l'arrabiata... en dat zijn dan nog de meer gekende gerechten
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
2 ; laten we allemaal stoppen met vlees en met vis beginnen , zal men dan die quota's op visvangst afschaffen ?????? en trouwens veel mensen lusten geen vis ! 3 ; flauwe one-liner 4 ; scheten van mensen bevatten ook gassen , dus stop ook maar al met maken van nieuwe mensen ............ , 4 a 5 % is echt wel peanuts hé , stop alvast maar met de vlieger te nemen , en koop enkel nog producten uit eigen streek daar is minder vervoer voor nodig dus minder co² 5 ; hier verdienen wel redelijk veel mensen hunne boterham mee , en niet alleen in europa 6 ; daarmee dat het bedrijf waar ik werk geen grondwater meer mag gebruiken ( dat daarna proper gezuiverd wordt ! ) voor een productie proces ![]() maw dat die groenen zich niet moeten moeien met wat ik eet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Natuurlijk is dat een idioot en slecht voorstel.
Alsof een stukje vlees slecht zou zijn. T'is niet voor niets van vegetariers vervangproducten moeten gebruiken om toch maar niet een armoede aan o.a. ijzer te ontwikkelen. En net zoals decaf koffie zijn de kunstmatige additieven veel ongezonder dan had men gewoon dat biefstukje opgegeten. ne lekker gefritureerde vegetarische hamburger is even ongezond dan een gewone.
![]() |
#28 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ahum. Ik ben dan wel niet zeer rechts, links noem ik mezelf ook niet. Toch vind ik dit een goed voorstel van Groen!
![]() |
![]() |
#29 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Vlees bevat veel meer cholesterol en verzadigde vetzuren dan plantaardige voeding, en is dus op dat vlak ongezonder, zeker nu meer en meer blijkt dat aderverkalking door teveel cholesterol een levenslang proces is dat gestart is van zodra uw aders gevormd zijn in de baarmoeder.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik bedoel niet persoonlijk, he. Laatst gewijzigd door DaBlacky : 24 mei 2007 om 22:47. Reden: aanvulling |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik weet trouwens ook dat er natuurlijke isoflavonen inzitten wat de menopauze bij vrouwen een pak minder onaangenaam kan maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Als je niet overmatig vlees (circa max. 100 gram voor een volwassen persoon per dag) eet gaat dit NOOIT de oorzaak zijn van een overmaat aan Cholesterol en verzadigde vetzuren in uw bloed. Overmaat is trouwens ongezond bij alle type voeding. Wat reken je trouwens allemaal onder plantaardige voeding? Koekjes en chocolade hebben in de verste verte niets met vlees te maken, maar zijn nochtans talloze keren erger. EDIT: Dit impliceert trouwens niet als zou chocolade an sich ongezond zijn. Opnieuw is dit ook alleen maar ongezond in overmaat.
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 24 mei 2007 om 23:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dit allemaal zo erg is,dan moet je gewoon de 1euro per liter brandstof CO2 heffing invoeren. En als dierenvoedsel zo energieintensief is, zal je de vleesprijs zien verdubbelen... En zal de consumptie wel verminderen. Dus gebruik dan toch gewoon de economie, ipv sensibiliserende debatten waar niemand naar luistert, want vlees= duur= omzet.
Volgens mij is vlees niet in die verhouding zo energieintensief. Want anders was het allang verdubbeld in prijs zoals de prijs van de benzine aan de pomp... Als je nu een keer effect wil hebben van zo'n voorstel, dan verplicht je de grootdistributie van volgende analyse rapport af te drukken op het etiket 1° Analyse Suiker - Vet -Proteine in uw gekochte voeding versus gemiddelde dagelijkse behoefte. 2° Profiel Groenten - Fruit - Vlees -Suikerwaren - Alcohol versus aangeraden profiel. 3° Vermeld op alle verpakkingen de glycemische index. Zeg maar een soort suikerpiek index 4° Voer een suikertaks in. Suiker is volgens mij goed om alcohol te stoken voor biodiesel en mijn auto moet drinken maar niet de mens. 5° geef de consument een positieve prikkel als hij iets goeds doet. Niet negatief doen nu en zeggen dat hij iets niet moet doen, maar informeren en belonen als hij iets goeds doet. Dus zakje gratis als uw profiel goed is. anders zo'n sensibiliseringsdebatten is mossel nog vis, dat is rond de pot draaien. Als jullie ernstig zijn over de vleesconsumptie, dan moet je concreter zijn vind ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarom is het geen slecht idee om een paar dagen per week geen vlees te eten, om de boel wat in evenwicht te houden. Ge kunt die hoeveelheden namelijk verdelen over verschillende dagen (maar niet meer dan een paar dagen, uiteraard). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
2; begrijpend lezen is niet je sterkste kant he... ik zeg nergens dat we moeten stoppen met vlees eten, wel dat ons huidige vleesverbruik excessief is. 100 gram per dag is ruim voldoende. trouwens vis heeft pakken voordelen: a) je wordt er slimmer van (gene zwans!) en b) de vetten is vis zijn stukken gezonder. er zijn trouwens massa's soorten vis, en die smaken allemaal net zo divers als de verschillende soorten vlees 3; juist... maar wel een die ergens steek houdt. nog iets trouwens, hoeveel van dat varkens vlees wordt werkelijk geconsumeerd en hoevel % wordt weggesmeten of verscheept naar de derde wereld waar het de lokale boeren volledig wegconcurreert (hetzelfde geldt trouwens voor kippen) 4; leuk, nog zon mooie one liner. en jij vindt 4 a 5 % niet veel? mmmm, ten eerste, alle beetjes helpen. ten tweede, als je hier een paart % afkrijgt , dat maakt wel een serieus versschil 5; minder vlees eten zorgt ervoor dat we meer groenten en fruit en allerhande eten. en groenten en fruit zijn gezond. en om zoveel jobs gaat het ook niet he, de landbouw is immers al grotendeels geindustrialiseerd... en er zijn al masssaal veel jobs in gesneuveld 6. bekijk het op een internationale schaal en je zult snappen wat ik bedoel niemand moeit zich. niemand verbiedt je iets. groen! haalt enkel een in mijn ogen interessant probleem aan en geeft advies om er iets aan te doen. wil jij niet volgen? fijn! eet elke dag je stukse biefstuk of je vette varkenskotelet. we zullen binnen 20 jaar nog eens klappen als je aders verkalkt zijn....
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |