Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2004, 10:55   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Naar het schijnt - gehoord op de radio - zou de kardinaal wel een uitzondering kunnen maken. Maar indien Laurent dit zou krijgen, dan moeten anderen dit ook kunnen krijgen.
Volgens de leer kan hier geen uitzondering op gemaakt worden. En als Danneels dat al doet, dan handelt hij tegen de leer en terwille van het Belgisch vorstenhuis. Nu ja, de hogere geestelijkheid van de RKK in België was bijna steeds Belgischgezind. Ik verbaas me dus geenszins over een dergelijke bocht. Alles voor België immers!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2004, 11:13   #22
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

@ Hanne

Ik ga hier niet alles beginnen quoten (bladvullende herhaling).

Dank u voor uw 'positieve' bejegening aan mij persoonlijk, u hebt de geest van dit forum volledig begrepen.

Dank zij de 'critische geest' die u zichzelf toedicht zou u al langer moeten weten dat Descartes een humanistisch fylosoof was, tevens begenadigd wiskundige.

In tegenstelling tot wat de maatschappelijke ideologie die u aankleeft verkondigt streven humanisten een tolerante maatschappij na waarin iedereen een rustige plaats heeft om zijn ideologie of godsdienst te beleven ZONDER DAT de ene de andere bedreigt, kapittelt of wil overheersen.

Meer moet dat niet zijn.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2004, 11:37   #23
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske
en over integratie gesproken,laurent een z'n claire zouden zich beter zelf integreren en vlaams praten,weeral een parasiet die zal opgevoed worden in het frans.wat een wereldvreemde bende is dat toch,en dan weten dat ze nog op de troon zitten dank zij de vlamingen(spijtig genoeg).
Joske,
Het is je duidelijk ontgaan dat
1/Brussel en de 19 gemeenten 2-talig zijn
2/de islam een erkende godsdienst is
3/moslims in principe, volgens hun eigen leer, ook christenen zijn, al is 't dan van een ander kapelleke dan de paus...
Waar is dan het probleem
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2004, 11:49   #24
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Naar het schijnt - gehoord op de radio - zou de kardinaal wel een uitzondering kunnen maken. Maar indien Laurent dit zou krijgen, dan moeten anderen dit ook kunnen krijgen.
Volgens de leer kan hier geen uitzondering op gemaakt worden. En als Danneels dat al doet, dan handelt hij tegen de leer en terwille van het Belgisch vorstenhuis. Nu ja, de hogere geestelijkheid van de RKK in België was bijna steeds Belgischgezind. Ik verbaas me dus geenszins over een dergelijke bocht. Alles voor België immers!
Geluk dat JIJ er nog bent om aan de kardinaal uit te leggen wat de leer is
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2004, 12:16   #25
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Laurent is een buitenbeentje... hoe gaat dat kind gedoopt worden ? in naam van Allah ? met thee in plaats van wijwater ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2004, 13:14   #26
Yort
Burger

Yort's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Kardinaal kan wel dispensatie verlenen, dus kan het eigenlijk wel in bepaalde gevallen. Die moslim zal alleen getuige van het doopsel zijn, geen peter.
Oud 8 februari 2004, 13:49   #27
Suetonius
Partijlid

Suetonius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Onze royals springen nu ook al op de kar van het allochtonengeknuffel.
Een beetje traag die Coburgs. Maar dat wisten we al.
Allé, na de Nederlandse taalbaden, binnenkort ook koran-baden kwestie van zich in politiek correct geknuffel te kunnen inleven.
Ga toch eens mee met de evolutie ..

Of zit je 's avonds nog met een kaars bij je PC ?

Ik zou het natuurlijk ook fijn vinden mocht de meter een vlaamse zijn ...
en de evolutie wordt gemaakt door figuren zoals Laurent en andere politiek correcten die allemaal hun eigen 'ali' bij de hand houden om populair te doen of wat?
De evolutie is niet iets ver boven ons hoofd,we zijn er zelf een deel van,dus probeer ze aan te passen ipv jij aan haar
Oud 8 februari 2004, 13:55   #28
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Is uw recht. Ontzegt u mij daarom het mijne ? Triestig
U post een thema op dit forum in de hoop reacties te krijgen. Vallen die reacties niet binnen de krijtlijnen van uw poltiek correct denken, dan wordt u ... triestig.
Het wordt tijd dat u eens objectief leert lezen. Wat staat er ? Zeg ik dat ik triestig ben omdat u een divergerende mening heb ?

NEEN ! Ik zeg trouwens dat dat uw recht is !

Wat er wél staat is dat het triestig zou zijn om iemand het recht te ontzeggen om zijn mening te geven !

'Critische' geest begint met te begrijpen wat men leest
Oud 8 februari 2004, 13:55   #29
giserke
Banneling

Standaard

tzal wel geen overtuigde moslim zijn zeker, want die moeten niets hebben van varkens.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2004, 13:56   #30
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
@ Hanne

Ik ga hier niet alles beginnen quoten (bladvullende herhaling).

Dank u voor uw 'positieve' bejegening aan mij persoonlijk, u hebt de geest van dit forum volledig begrepen.

Dank zij de 'critische geest' die u zichzelf toedicht zou u al langer moeten weten dat Descartes een humanistisch fylosoof was, tevens begenadigd wiskundige.

In tegenstelling tot wat de maatschappelijke ideologie die u aankleeft verkondigt streven humanisten een tolerante maatschappij na waarin iedereen een rustige plaats heeft om zijn ideologie of godsdienst te beleven ZONDER DAT de ene de andere bedreigt, kapittelt of wil overheersen.

Meer moet dat niet zijn.

Descartes,

Ik stel voor dat je je definitie van humanisme en tolerantie wat minder selectief interpreteert. Want in tegenstelling tot je grote voorbeeld, heb je d'r duidelijk moeite mee om het begrip 'tolerantie' in z'n volle draagwijdte toe te passen. Anders zou je niet zo gepikeerd reageren om een mening die je niet deelt. Dát is ook tolerantie. Tolerantie m'n beste Descartes is ook aanvaarden dat er mensen zijn die weigeren binnen de politiek correcte krijtlijnen van zelfverklaarde toleranten en multiculturalisten te lopen, die dermate verblind zijn door hun zelf aangeprate multicultureel sprookjesverhaal, dat ze pertinent weigeren om bepaalde maatschappelijke problemen onder ogen te zien en vooral bij naam te noemen, en liever wegvluchten hetzij in holle humanistische slogans, hetzij in oeverloze minimalisering.

Shoot the messenger, dat lijkt wel de boodschap van de nieuwe generatie zelfverklaarde tolerante humanisten te zijn. En de rest vegen we bij voorkeur onder de mat.

Door uw gebrek aan kritische ingesteldheid en uw selectieve tolerantie kan u onmogelijk een correcte denkoefening maken over wat mijn maatschappelijke ideologie wel is. Daarvoor is uw denken te vooringenomen : van bij het minste vermoeden dat een posting van mij niet in uw multicultureel denkbeeld past, gaat uw selectieve tolerantie over in een reflex van obligaat politiek correct demoniseren. Dat lijkt me niet zo humanistisch ....

Hoe gaat dat weer het gezegde van de splinter en de balk. Filosofeer daar maar eens over.
Meer moet dat niet zijn
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2004, 14:05   #31
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Citaat:
Inderdaad.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2004, 14:17   #32
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Descartes,

Ik stel voor dat je je definitie van humanisme en tolerantie wat minder selectief interpreteert. Want in tegenstelling tot je grote voorbeeld, heb je d'r duidelijk moeite mee om het begrip 'tolerantie' in z'n volle draagwijdte toe te passen. Anders zou je niet zo gepikeerd reageren om een mening die je niet deelt. Dát is ook tolerantie. Tolerantie m'n beste Descartes is ook aanvaarden dat er mensen zijn die weigeren binnen de politiek correcte krijtlijnen van zelfverklaarde toleranten en multiculturalisten te lopen, die dermate verblind zijn door hun zelf aangeprate multicultureel sprookjesverhaal, dat ze pertinent weigeren om bepaalde maatschappelijke problemen onder ogen te zien en vooral bij naam te noemen, en liever wegvluchten hetzij in holle humanistische slogans, hetzij in oeverloze minimalisering.

Shoot the messenger, dat lijkt wel de boodschap van de nieuwe generatie zelfverklaarde tolerante humanisten te zijn. En de rest vegen we bij voorkeur onder de mat.

Door uw gebrek aan kritische ingesteldheid en uw selectieve tolerantie kan u onmogelijk een correcte denkoefening maken over wat mijn maatschappelijke ideologie wel is. Daarvoor is uw denken te vooringenomen : van bij het minste vermoeden dat een posting van mij niet in uw multicultureel denkbeeld past, gaat uw selectieve tolerantie over in een reflex van obligaat politiek correct demoniseren. Dat lijkt me niet zo humanistisch ....

Hoe gaat dat weer het gezegde van de splinter en de balk. Filosofeer daar maar eens over.
Meer moet dat niet zijn
Mag ik u verzoeken uw gratuite bemerkingen ook te staven met quotes ?

Het is niet omdat u enigszins beperkingen ondervindt in het begrijpen van andermans teksten (zie voorbeeld net hierboven) dat u uw subjectieve interpretaties hier in holle rethoriek moet komen uitbraken.

Denkt u nu echt dat ik wegvlucht van de maatschappelijke problemen ? Waarom ben ik dan overtuigd Vivanter ? Omdat volgens mij dé oplossing voor het hele sociale drama dat op komst is alleen aangereikt wordt door deze partij.

Ik ben namelijk de mening toegedaan dat de globale welvaart NIET vooruit geholpen wordt door te kakken op allochtonen en oeverloze debatten te voeren over achterhoedegevechten zoals migrantenstemrecht (we spreken over minder dan 2%) en tijdelijke transfer-gelden van Vlaamse flitspalen.

Politiek is denken op de lange termijn.

Mensonterende en discriminerende discussies in uw dorpscafé zijn heel wat anders.

Met Vivante groet

Descartes Jr
Oud 8 februari 2004, 15:10   #33
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske
en over integratie gesproken,laurent een z'n claire zouden zich beter zelf integreren en vlaams praten,weeral een parasiet die zal opgevoed worden in het frans.wat een wereldvreemde bende is dat toch,en dan weten dat ze nog op de troon zitten dank zij de vlamingen(spijtig genoeg).
En jij dan? Vooraleer anderen aan te manen Vlaams te praten, zou het niet slecht zijn om eerst zelf eens Nederlands te leren schrijven.
Oud 8 februari 2004, 15:17   #34
Hanne
Banneling

Standaard

[quote="Descartes Jr"]
Citaat:

Mag ik u verzoeken uw gratuite bemerkingen ook te staven met quotes ?

Dat zal ik doen vanaf het moment dat u uw gratuite bemerkingen met quotes staaft. Stel als zelfverklaarde solidaire humanist zelf eens de daad bij het woord.

Het is niet omdat u enigszins beperkingen ondervind in het begrijpen van andermans teksten (zie voorbeeld niet hierboven) dat u uw subjectieve interpretatie hier in holle rethoriek moet komen uitbraken.

Holle rethoriek laat ik aan zelfverklaarde tolerante humanisten over : dat is een van hun stokpaardjes geworden. Acute maatschappelijke problemen aanpakken niet.

Denkt u nu echt dat ik wegvlucht van de maatschappelijke problemen ? Waarom be ik dan overtuigd Vivanter ? Omdat volgens mij dé oplossing voor het hele sociale drama dat op komst is alleen aangereikt wordt door deze partij.

Ik ben namelijk de mening toegedaan dat de globale welvaart NIET vooruit geholpen wordt door te kakken op allochtonen en oeverloze debatten te voeren over achterhoedegevechten zoals migrantenstemrecht (we spreken over minder dan 2%) en tijdelijke transfer-gelden van Vlaamse flitspalen.

Voor u is migrantenstemrecht een achterhoedegevecht. Voor mij is het een princiepskwestie, waarover best mag gedebatteerd worden, en zeker niet onder de mat mag geveegd te worden om de politiek correcten te plezieren in hun eenzijdig en selectief humanisme. In tegendeel, het debat over het MSR heeft het taboesfeertje doorbroken over zaken die voor mij als burger wezenlijk belangrijk zijn.
Dat zijn :
- het feit dat een Vlaamse stem minder weegt dan een Waalse, en onze democratie dus toch geen democratie blijkt te zijn.
- het feit dat de werkelijke macht in dit land in handen ligt van de PS, zonder wiens fiat in dit land werkelijk niets kan gebeuren
- het electoraal opbod van de linkse partijen : want daar gaat het MSR om
- het immobilisme van de traditionele Vlaamse partijen tegenover de Waalse arrogantie en eisen
- het te grabbel gooien van politieke rechten aan een hoop mensen die zich niet wensen te integreren
- de discriminatie tussen stemplicht en stemrecht
- de problemen van de multiculturele samenleving : mogen nog niet bij naam genoemd worden op risico van demonisering. Jawel, de kar waarop u zo graag springt. Mensonterende en discriminerende demoniseringsterminologie en -slogans tegenover de autochtonen zijn blijkbaar de norm geworden voor mensen als u : u vertelt ze niet alleen in uw dorpscafé, erger, u doet aardig uw best om ze te institutionaliseren en vervolgens als politiek correct te verkopen. Met een humanisch strikje er rond op de koop toe.

Het is niet omdat u enigszins beperkingen ondervind in het begrijpen van de huidige maatschappelijke problemen, dat u anderen met veel hol rethoriek gebraak moet beletten om deze punten aan te pakken.

Met Vivante groet

Descartes Jr
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2004, 15:34   #35
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Hanne, hang uw pingpongpalet aan de wilgen en léés eens wat ik schrijf in plaats van te denken wat je leest en als een kakelende kip rond te crossen. Of die kip nog een kop heeft laat ik in het midden ...
Oud 8 februari 2004, 15:34   #36
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Back to topic,

08/02 Laurent wil een moslimpeter voor Louise Mary ....

Claire en Laurent toonden fier hun spruit
(’t wordt "Louise Mary" naar verluidt ).
Ondanks ’t sacrament
volgt ’t amendement
dat een moslimpeter niet uitsluit.
Oud 8 februari 2004, 16:09   #37
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hilde Dillen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof
Het is rond en rose, vertelde de prins van de dieren

Welke moslim wil hier peter van worden.

... ook al heeft het wichtje nog zo 'n nitwit als père, ben ik met u eens overigens, maar 't blijft nog altijd een menselijk wezentje he...
Sorry hoor, maar om dit kind nu al te gaan vergelijken met een big vind ik niet zo gepast en allesbehalve sereen of contemplatief eigenlijk terwijl ons land op de vooravond van de processen van de gruwelijkste smeerlapperijen in de Belgische geschiedenis staat.
Het is natuurlijk een grapje...
De "link" gaf hij als pap in de mond.

Maar één ding kan er bij mij niet in.
Hoe sommige volwassen mensen no zo hoog oplopen met "sprookjesfiguren".
Want zeg nu zelf, prinsen en prinsesjes, hebben enkel toch voor kindjes nog een waarde.

Het intresseert me geen reet met wie Laurent allemaal omgang heeft, voor mij mag zelfs zen hond peter zijn.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2004, 17:24   #38
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jawadde, die Blokkers mogen ook echt alles zeggen. En dan durven ze nog altijd te protesteren dat ze geen vrije meningsuiting hebben.
Oud 8 februari 2004, 17:35   #39
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:

Jawadde, die Blokkers mogen ook echt alles zeggen. En dan durven ze nog altijd te protesteren dat ze geen vrije meningsuiting hebben.
Allez, Piano heeft weer een reden gevonden om op het Blok te kakken. Dat er een achter staat, is blijkbaar niet van tel. Dat bovenstaand bericht eigenlijk niet meer aanstootgevend is dan de keuze voor de moslim-peter (waar ik trouwens geen graten in zie), is ook niet belangrijk. Neen, er moet en zal een reden gevonden worden om nog maar eens aan die knagende obsessie tegemoet te komen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2004, 17:39   #40
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar één ding kan er bij mij niet in.
Hoe sommige volwassen mensen no zo hoog oplopen met "sprookjesfiguren".
Want zeg nu zelf, prinsen en prinsesjes, hebben enkel toch voor kindjes nog een waarde.
De koninklijke familie bestaat wat mij betreft, uit mensen van vlees en bloed.
Sommige Vlaamsblokkers hebben wél de gewoonte om Albert II en zijn gezinsleden op te blazen tot monsters met mythologische allures, voor dewelke ze jaarlijks het astronomische bedrag van 0.47 Eurocent moeten ophoesten.

Nogmaals een dikke proficiat aan Laurent met het nieuwe prinsesje.
Een dikke kus aan Claire vanwege De Supe®staaf.
Ook proficiat aan de BompAlbert II, maar die is het al gewoon.
Ook een welgemeend slagske onder Prinses Tillekes' hemdje: tante word je niet alle dagen. 8)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be