Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2007, 14:16   #21
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Al de stress van het werk,thuis,kinderen ect. kunnen normale mensen soms niet aan,Men MOET presteren om normaal te zijn,maar soms loopt het emmertje over hoor !!!!!
Dan heb je zélf de verantwoordelijkheid daar iets aan te doen. Er zijn hulpmaatregelen genoeg van overheidswege, net zoals dat uw sociale leefwereld (vrienden/familie) je ook kunnen helpen.

En dan nog. Vermits ze veel stress heeft 'mag' ze gewoon haar baby vergeten? Tuurlijk!
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 14:18   #22
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Lol.

'Het is de maatschappij zijn fout ...'
Nee, het is die vrouw haar fout. Ik wil gerust geloven dat ze het oprecht vergeten is, maar neem dan maar gauw haar eventuele andere kinderen af. Totaal incapabel om op te voeden dan.
Begin dan maar instellingen te bouwen want er gaan veel plaatsjes nodig zijn voor kids van volgens jou 'incapabele' ouders.

Natuurlijk is het niet de fout van de maatschappij, mensen kiezen in vele gevallen zelf voor het leven waar ze inzitten want ze hebben een huis en 2 auto's af te betalen, tuinmannen te betalen en reizen te plannen.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 14:19   #23
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan heb je zélf de verantwoordelijkheid daar iets aan te doen. Er zijn hulpmaatregelen genoeg van overheidswege, net zoals dat uw sociale leefwereld (vrienden/familie) je ook kunnen helpen.

En dan nog. Vermits ze veel stress heeft 'mag' ze gewoon haar baby vergeten? Tuurlijk!
Met een lening die toren hoog is om af te betalen,(anders heb je geen woonst-auto-tv ect)
Nee ,breng maar eens een kind groot(zoals ik gedaan heb) in armoede,dan weet je het wel hoor !!!!
Oud 25 mei 2007, 14:20   #24
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Lol.

'Het is de maatschappij zijn fout ...'
Nee, het is die vrouw haar fout. Ik wil gerust geloven dat ze het oprecht vergeten is, maar neem dan maar gauw haar eventuele andere kinderen af. Totaal incapabel om op te voeden dan.
Er is niemand die zegt dat het de maatschappij haar fout is... maar de maatschappij is wel voor een deel verantwoordelijk voor het moordend stijgend tempo van leven...

En een hoger tempo is meer kans op vergissingen en fouten...

U kent die vrouw niet eens en u stempelt ze als als 'slechte moeder'... Ik hoop dat u nooit word be- of veroordeelt volgens uw eigen principe dat u hier aanhaalt. Een fout maakt geen slechte moeder... Een opeenvolging van fouten, moedwilligheid, of onwil kunnen dat misschien wel...
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 14:20   #25
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Begin dan maar instellingen te bouwen want er gaan veel plaatsjes nodig zijn voor kids van volgens jou 'incapabele' ouders.

Natuurlijk is het niet de fout van de maatschappij, mensen kiezen in vele gevallen zelf voor het leven waar ze inzitten want ze hebben een huis en 2 auto's af te betalen, tuinmannen te betalen en reizen te plannen.
Ze vergeet haar baby in de auto.
Als dat al geen teken niet meer is van incapabel gedrag, wat dan wel?

Dus nee, ik hoef rustig geen instellingen bij te bouwen. Zij is zelf verantwoordelijk voor dit gedrag en niemand anders.
Oud 25 mei 2007, 14:21   #26
Laya
Minister

Standaard

Citaat:

Maar nee! Natuurlijk 'mag' ze dat niet, er zijn mensen die daar gewoon niet van verschieten dat zo'n dingen gebeuren.
En wees gerust, ze gaat heel haar verdere leven hiervoor boeten, ik zou niet graag in haar schoenen staan, 9op10 gaat haar relatie/huwelijk hier ook aan onderdoor.
Oud 25 mei 2007, 14:21   #27
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Zag je tussen haakjes niet 'zoals nu' staan? Ik ben momenteel op mijn werk en soms kan ik hier ff ontspannen, hoe raar dat mss ook klinkt.
Ik geef u 100% gelijk...

Als je het kan, en mag, laat u niet tegenhouden...
Oud 25 mei 2007, 14:22   #28
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Er is niemand die zegt dat het de maatschappij haar fout is... maar de maatschappij is wel voor een deel verantwoordelijk voor het moordend stijgend tempo van leven...

En een hoger tempo is meer kans op vergissingen en fouten...

U kent die vrouw niet eens en u stempelt ze als als 'slechte moeder'... Ik hoop dat u nooit word be- of veroordeelt volgens uw eigen principe dat u hier aanhaalt. Een fout maakt geen slechte moeder... Een opeenvolging van fouten, moedwilligheid, of onwil kunnen dat misschien wel...
Welk stijgend tempo van ons leven?
Er is niemand - zelfs de maatschappij niet - die mensen daartoe verplicht. Het is héél simpel om een stapje terug te zetten. Je moet het enkel maar willen.

(Oké, dat moet je niet zo uitgesproken zien. Het is niet zo gemakkelijk. Maar het is wel mogelijk.)

En natuurlijk bestempel ik ze als een slechte moeder. Ze hefet haar kind laten stikken in een auto. Wat moet ze nog meer doen?

Veel kleine fouten of 1 grote fout => slechte moeder. Ze heeft haar kind laten doodgaan. Wat wil je nog meer?
Oud 25 mei 2007, 14:23   #29
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar nee! Natuurlijk 'mag' ze dat niet, er zijn mensen die daar gewoon niet van verschieten dat zo'n dingen gebeuren.
En wees gerust, ze gaat heel haar verdere leven hiervoor boeten, ik zou niet graag in haar schoenen staan, 9op10 gaat haar relatie/huwelijk hier ook aan onderdoor.
En ze heeft niemand anders dan haarzelf daarvoor te verwijten.
Maar idd, ik zou ook niet graag in haar schoenen staan. Ik vind het namelijk niet leuk omensen te laten doodgaan door mijn schuld. Omdat ik niet bij de pinken was.
Oud 25 mei 2007, 14:23   #30
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:

Dus nee, ik hoef rustig geen instellingen bij te bouwen. Zij is zelf verantwoordelijk voor dit gedrag en niemand anders.
Op basis van 1 (weliswaar catastrofale) fout ga jij zeggen dat deze moeder incapabel is? Grof!

Wat je wel kan stellen is dat de verantwoordelijkheid grotendeels bij haar ligt, maar door omstandigheden kan ze inderdaad die baby vergeten zijn. Ik kan het me gewoon niet voorstellen, that's it. Zoals ik me ook niet kan voorstellen hoe haar leven was ingedeeld. Uw kind verliezen is al een zeer zware straf, zeker als je zelf verantwoordelijk bent voor die dood. En dan zal het parket daarbij nog extra straffen uitspreken...pfffieuw.... heavy!
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 14:24   #31
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met een lening die toren hoog is om af te betalen,(anders heb je geen woonst-auto-tv ect)
Nee ,breng maar eens een kind groot(zoals ik gedaan heb) in armoede,dan weet je het wel hoor !!!!
Ja, Duveltje, we weten het al, je was arm en je bent arm.
Daarom dat je nu internet hebt en zeeën van tijd.

Die leningen zijn hun eigen verantwoordelijkheid.
Oud 25 mei 2007, 14:24   #32
Laya
Minister

Standaard

Citaat:

Iedereen vergeet wel es iets, niet? Alleen heeft dit wel heel erge gevolgen...
Dit toont naar mijn mening niet aan dat zijn incapabel is om een kind op te voeden.
Oud 25 mei 2007, 14:25   #33
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Op basis van 1 (weliswaar catastrofale) fout ga jij zeggen dat deze moeder incapabel is? Grof!

Wat je wel kan stellen is dat de verantwoordelijkheid grotendeels bij haar ligt, maar door omstandigheden kan ze inderdaad die baby vergeten zijn. Ik kan het me gewoon niet voorstellen, that's it. Zoals ik me ook niet kan voorstellen hoe haar leven was ingedeeld. Uw kind verliezen is al een zeer zware straf, zeker als je zelf verantwoordelijk bent voor die dood. En dan zal het parket daarbij nog extra straffen uitspreken...pfffieuw.... heavy!
Omdat die fout zo catastrophaal is, is ze idd een slechte moeder... Dat lijkt me logisch. Ze heeft kind laten doodgaan. En het is zelfs neit eens een inschattigngsfout. Het is gewoon pure nalatigheid.

Het parket zal wrslk geen extra (zware) straffen uitspreken. Schuldgevoel is een straf op zich.
Oud 25 mei 2007, 14:25   #34
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iedereen vergeet wel es iets, niet? Alleen heeft dit wel heel erge gevolgen...
Dit toont naar mijn mening niet aan dat zijn incapabel is om een kind op te voeden.
Ze liet haar kind stervenomdat ze het was vergeten.
Wat moet ze wdan wél doen om niet capabel te zijn?
Oud 25 mei 2007, 14:28   #35
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Welk stijgend tempo van ons leven?
Er is niemand - zelfs de maatschappij niet - die mensen daartoe verplicht. Het is héél simpel om een stapje terug te zetten. Je moet het enkel maar willen.

(Oké, dat moet je niet zo uitgesproken zien. Het is niet zo gemakkelijk. Maar het is wel mogelijk.)

En natuurlijk bestempel ik ze als een slechte moeder. Ze hefet haar kind laten stikken in een auto. Wat moet ze nog meer doen?

Veel kleine fouten of 1 grote fout => slechte moeder. Ze heeft haar kind laten doodgaan. Wat wil je nog meer?
Mijn vader kon 4 kinderen groot brengen, een huis kopen, etc... met één loon...
Dat kan ik niet meer... wij moeten met 2 gaan werken om nog maar hetzelfde te bereiken, en wij gaan niet veel en ver op vakantie...

Men ziet het goed genoeg op werven, hoeveel sneller het allemaal moet gaan... Geen tijd voor 'stielmannen', met echt stielwerk... het moet vooruitgaan, deadlines halen, etc..

Zo gaat het in het algemene leven ook...

U beoordeelt deze vrouw op één fout, weliswaar een fatale fout, maar slechts één... u weet NIET hoe deze vrouw met haar kind omging in ALLE andere jaren die vooraf gingen. Ze kan de meest zorgdragende en liefhebbende moeder geweest zijn dit land ooit heeft gehad... Iedereen maakt fouten, en bij deze was het een fatale fout, fatale vergeetachtigheid... Dat beweerd zij, en ik ben geneigd dat te geloven... maar ik heb dan ook, net zoals u, niet het volledige verhaal, geschiedenis...
Oud 25 mei 2007, 14:29   #36
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, Duveltje, we weten het al, je was arm en je bent arm.
Daarom dat je nu internet hebt en zeeën van tijd.

Die leningen zijn hun eigen verantwoordelijkheid.
FF voor alle duidelijkheid ik WAS arm,ik ben nu NIET meer arm
Ik zeg enkel dat jullie te VEEL eisen van mensen soms
Oud 25 mei 2007, 14:31   #37
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Mijn vader kon 4 kinderen groot brengen, een huis kopen, etc... met één loon...
Dat kan ik niet meer... wij moeten met 2 gaan werken om nog maar hetzelfde te bereiken, en wij gaan niet veel en ver op vakantie...

Men ziet het goed genoeg op werven, hoeveel sneller het allemaal moet gaan... Geen tijd voor 'stielmannen', met echt stielwerk... het moet vooruitgaan, deadlines halen, etc..

Zo gaat het in het algemene leven ook...

U beoordeelt deze vrouw op één fout, weliswaar een fatale fout, maar slechts één... u weet NIET hoe deze vrouw met haar kind omging in ALLE andere jaren die vooraf gingen. Ze kan de meest zorgdragende en liefhebbende moeder geweest zijn dit land ooit heeft gehad... Iedereen maakt fouten, en bij deze was het een fatale fout, fatale vergeetachtigheid... Dat beweerd zij, en ik ben geneigd dat te geloven... maar ik heb dan ook, net zoals u, niet het volledige verhaal, geschiedenis...
Het volledige verhaal kan me niet zoveel schelen.
Zelfs in het allerbeste geval (ze was het idd gewoon vergeten) is ze gewoon zuiver nalatig geweest.

En wat is al dat gezever van 'vroeger was ze zorgdragend' relevant? Ze heeft haar kind laten doodgaan omdat ze niet oplette.

Of is zo 'je bent een goede moeder, dus mag je af en toe een foutje maken. Of dat het kind nu doodgaat of niet, je blijft een goede moeder'?
Oud 25 mei 2007, 14:31   #38
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
FF voor alle duidelijkheid ik WAS arm,ik ben nu NIET meer arm
Ik zeg enkel dat jullie te VEEL eisen van mensen soms
Ik eis niets.

Je hebt recentelijk nog gezegd dat je soms arm leidde. Ik heb je toen zelfs aangesproken dat ik dat walgelijk vond, te meer omdat je even daarvoor zei dat je 1 000 euro per maand verdiende.
Oud 25 mei 2007, 14:32   #39
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het volledige verhaal kan me niet zoveel schelen.
Zelfs in het allerbeste geval (ze was het idd gewoon vergeten) is ze gewoon zuiver nalatig geweest.

En wat is al dat gezever van 'vroeger was ze zorgdragend' relevant? Ze heeft haar kind laten doodgaan omdat ze niet oplette.

Of is zo 'je bent een goede moeder, dus mag je af en toe een foutje maken. Of dat het kind nu doodgaat of niet, je blijft een goede moeder'?
Als morgen iemand 'vergeet' de luiers mee te nemen, en de baby moet ff langer wachten op een schone heb je ook iets vergeten... ook een 'fout' gemaakt...

HUP, onbekwaam, hier met die kinderen voor er nog iets ergers gebeurt...

Oud 25 mei 2007, 14:35   #40
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik eis niets.

Je hebt recentelijk nog gezegd dat je soms arm leidde. Ik heb je toen zelfs aangesproken dat ik dat walgelijk vond, te meer omdat je even daarvoor zei dat je 1 000 euro per maand verdiende.
Is nog zo maar ik ben niet arm,en laat mij niet meer in de luren leggen door CITY bank of zo
Nee de tijd dat de maatschappij mij normen oplegde is nu wel voor goed gedaan,ik hoop dat er vele mij volgen ....

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be