![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan nog. Vermits ze veel stress heeft 'mag' ze gewoon haar baby vergeten? Tuurlijk! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is het niet de fout van de maatschappij, mensen kiezen in vele gevallen zelf voor het leven waar ze inzitten want ze hebben een huis en 2 auto's af te betalen, tuinmannen te betalen en reizen te plannen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee ,breng maar eens een kind groot(zoals ik gedaan heb) in armoede,dan weet je het wel hoor !!!!
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En een hoger tempo is meer kans op vergissingen en fouten... U kent die vrouw niet eens en u stempelt ze als als 'slechte moeder'... Ik hoop dat u nooit word be- of veroordeelt volgens uw eigen principe dat u hier aanhaalt. Een fout maakt geen slechte moeder... Een opeenvolging van fouten, moedwilligheid, of onwil kunnen dat misschien wel... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat al geen teken niet meer is van incapabel gedrag, wat dan wel? Dus nee, ik hoef rustig geen instellingen bij te bouwen. Zij is zelf verantwoordelijk voor dit gedrag en niemand anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En wees gerust, ze gaat heel haar verdere leven hiervoor boeten, ik zou niet graag in haar schoenen staan, 9op10 gaat haar relatie/huwelijk hier ook aan onderdoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is niemand - zelfs de maatschappij niet - die mensen daartoe verplicht. Het is héél simpel om een stapje terug te zetten. Je moet het enkel maar willen. (Oké, dat moet je niet zo uitgesproken zien. Het is niet zo gemakkelijk. Maar het is wel mogelijk.) En natuurlijk bestempel ik ze als een slechte moeder. Ze hefet haar kind laten stikken in een auto. Wat moet ze nog meer doen? Veel kleine fouten of 1 grote fout => slechte moeder. Ze heeft haar kind laten doodgaan. Wat wil je nog meer? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar idd, ik zou ook niet graag in haar schoenen staan. Ik vind het namelijk niet leuk omensen te laten doodgaan door mijn schuld. Omdat ik niet bij de pinken was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Wat je wel kan stellen is dat de verantwoordelijkheid grotendeels bij haar ligt, maar door omstandigheden kan ze inderdaad die baby vergeten zijn. Ik kan het me gewoon niet voorstellen, that's it. Zoals ik me ook niet kan voorstellen hoe haar leven was ingedeeld. Uw kind verliezen is al een zeer zware straf, zeker als je zelf verantwoordelijk bent voor die dood. En dan zal het parket daarbij nog extra straffen uitspreken...pfffieuw.... heavy! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom dat je nu internet hebt en zeeën van tijd. Die leningen zijn hun eigen verantwoordelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dit toont naar mijn mening niet aan dat zijn incapabel is om een kind op te voeden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het parket zal wrslk geen extra (zware) straffen uitspreken. Schuldgevoel is een straf op zich. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat moet ze wdan wél doen om niet capabel te zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat kan ik niet meer... wij moeten met 2 gaan werken om nog maar hetzelfde te bereiken, en wij gaan niet veel en ver op vakantie... Men ziet het goed genoeg op werven, hoeveel sneller het allemaal moet gaan... Geen tijd voor 'stielmannen', met echt stielwerk... het moet vooruitgaan, deadlines halen, etc.. Zo gaat het in het algemene leven ook... U beoordeelt deze vrouw op één fout, weliswaar een fatale fout, maar slechts één... u weet NIET hoe deze vrouw met haar kind omging in ALLE andere jaren die vooraf gingen. Ze kan de meest zorgdragende en liefhebbende moeder geweest zijn dit land ooit heeft gehad... Iedereen maakt fouten, en bij deze was het een fatale fout, fatale vergeetachtigheid... Dat beweerd zij, en ik ben geneigd dat te geloven... maar ik heb dan ook, net zoals u, niet het volledige verhaal, geschiedenis... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg enkel dat jullie te VEEL eisen van mensen soms ![]()
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs in het allerbeste geval (ze was het idd gewoon vergeten) is ze gewoon zuiver nalatig geweest. En wat is al dat gezever van 'vroeger was ze zorgdragend' relevant? Ze heeft haar kind laten doodgaan omdat ze niet oplette. Of is zo 'je bent een goede moeder, dus mag je af en toe een foutje maken. Of dat het kind nu doodgaat of niet, je blijft een goede moeder'? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Je hebt recentelijk nog gezegd dat je soms arm leidde. Ik heb je toen zelfs aangesproken dat ik dat walgelijk vond, te meer omdat je even daarvoor zei dat je 1 000 euro per maand verdiende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
HUP, onbekwaam, hier met die kinderen voor er nog iets ergers gebeurt... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nee de tijd dat de maatschappij mij normen oplegde is nu wel voor goed gedaan,ik hoop dat er vele mij volgen .... ![]()
![]() |