![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() PVDA:Dus de afgewezen asielzoekers, die nu werk hebben, werken niet in het zwart? Waar werken ze dan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het brainwashen gebeurt op elk niveau... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben het met zeer weinig stellingen akkoord met de PVDA. Enkel met:
Automobilisten die geen verkeersovertredingen begaan, moeten beloond worden met een lagere verkeersbelasting. Akkoord. Benzine en diesel moeten duurder worden door een CO2-heffing. Niet akkoord. De overheid mag haar gebouwen niet verkopen om ze dan opnieuw te huren. Akkoord Er mogen geen nieuwe winkelcentra buiten de steden bij komen. Akkoord. Het gerecht moet meer aandacht besteden aan belastingfraude dan aan gewone diefstal. Niet akkoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Burger
|
![]() Ik sta , net als elk weldenkend mens , lijnrecht tegenover de PVDA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik ga akkoord met heel veel stellingen van de PVDA. Ik ben echter wel voor een algemeen rookverbod (ook om de jeugdhuizen tegemoet te komen!) en voor een bijkomende CO2 heffing boven een bepaalde hoeveelheid brandstfof (b.v boven de hoeveelheid brandstof die een zuinig wagen nodig heeft om 30.000 km af te leggen, dit kan gecontroleerd worden dmv een koolstofkredietkaart, een voorstel van Groen! in het klimaatboek.be)
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Groen! is enkel een ietsje pietsje meer communistisch... Dus nog verzuurder... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 27 mei 2007 om 08:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De wereld is van iedereen, is een mooi ding... als je niet verder nadenkt. Want dan is jouw huis het mijne ook... (tu casa es mi casa ![]() Waar IK, mijn ouders, mijn grootouders, en de voorgangers voor gewerkt hebben, hoef ik echt niet aan iemand anders af te staan. Dat noemt men verworven bezit. Waarom zou dat evengoed van een ander zijn? Mag ik straks de helft van je loon komen ophalen, om mijn gezin mee te voeden? Of w�*t ik ook doe met dat geld? Makkelijk: alles van iedereen: moet je géén inbrekers neerschieten, want die hebben gewoon het RECHT om alles te komen weghalen, nietwaar? Ben benieuwd... ![]()
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Weer fout ingelicht geweest......
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedereen, dus ook onze vrienden uit alle delen van de wereld, hebben recht op 1500 € netto per maand. En een werkweek mag slechts uit 32 uur bestaan.. Uiteraard met behoud van loon en de verworven rechten, zonder flexibilitiet en stress... En met verplichte aanwervingen... En elke eerste zondag van de maand... een sinterklaasfeest... met rode pieten... ![]() Wan anders krijgt cap onze economie nooit capot... En laat ons, nu we toch bezig zijn, de Wilde stakingen volledig doorbetalen... Prachtig... die capriolen van cap... Laatst gewijzigd door Chipie : 27 mei 2007 om 08:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Natuurlijk wordt er inderdaad een sterk zwartwerkcircuit onderhouden. Geen dienstencheck die d�*�*r tegenop kan ![]() Echter: het is niet omdat er een zwartwerkjob bestaat, dat diezelfde job zou bestaan, als ze officieel moest gedaan worden. Mensen willen wel goedkoop hun huis laten poetsen bvb, maar vinden dienstencheckes te omslachtig of te duur ![]()
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik niet. Wel tegen veel van hun punten. Het uiteindelijke doel van elke partij is het leven van de mens verbeteren. Welke (om)weg men daarvoor neemt is nu eenmaal het verschil in ideologie en zelfbeschouwing voor wat men "goed" vind.
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wél opvallend is dat men eerder de goed nederlandssprekende kinderen (die hier dus al 5 jaat school lopen) aan het woord laat op tv, en NIET de ouders... wegens NIET aangepast en ONkundig in de taal?... Tja, d�*n is het wat anders, nietwaar?
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik vind het niet kunnen dat de ene mens meer zou zijn dan een andere enkel en alleen omdat uit het juiste gat is gekomen bij manier van spreke ![]() Wij in het westen hebben enkel en alleen een goede welvaart dankzij het feit dat we al jaren andere delen van de wereld hebben uitgebuit en misbruikt en zelfs tot de dag van vandaag maken we misbruik van deze landen en mensen! Ik stel mij de vraag moest je nu bijvoorbeeld in somalië geboren zijn of je dan nog zo zou denken? En ge moet u zo niet aangevallen voelen of heb je er reden toe? Ik pleit gewoon voor een betere herverdeling van de rijkdom en niet zoals nu waar een minderheid van de mensheid een meerderheid van de rijkdom bezit. Is het zo een schande dat ik pleit om iedereen een leven zoals de gewone man hier te gunnen, dat ik alle werknemers (arbeiders en zo) gelijkwaardig wil maken. Stel dat een poolse arbeider evenveel verdient als een belgische. of een marrokaanse arbeider of wat dan ook. indien in alle landen arbeiders evenveel hebben en de armoede beperkt word zouden die mensen hun thuis en hun leven dan nog wagen om hier hetzelfde te komen verdienen?? zouden mensenhandelaars nog veel klanten hebben die hun geluk komen zoeken in het westen terwijl bij hun het even goed is? zouden jonge meisjes in arme gebieden nog in de prostitutie belanden indien ze een menswaardig bestaan in hun eigen land konden hebben? Het klinkt misschien een utopie voor velen maar is het verdomme zo erg als je pleit voor wat misschien een droom is? meer gelijkwaardigheid, rechtvaardigheid en vrijheid voor iedereen daar streef ik naar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
NOOIT zullen mensen gelijk zijn/worden, of je moet het hen VERPLICHTEN. Want de ene heeft wél goesting om te gaan bijverdienen om zijn leven wat aangenamer te maken, en nde andree niet. Gevolg : ONgelijkheid. Op lange termijn zit je waar we nu zitten: regios waar gewerkt wordt en regios waar ze dat liever ni doen. Mensen die de rijke regios binnen willen om met een minimuminspanning en aanpassing van de vruchten te plukken, en anderen die hetzelfde willen, maar wél bereid zijn zich aan te passen en ervoor te werken. Gelijkheid zal nooit bestaan want er is géén gelijkheid van gedachten, ideeën en drijfveren. Ideologie OPLEGGEN is ONmenselijk en verkeerd. Iedere mens heeft recht op zijn eigenheid. Je gaat waar je die best kan ontplooien. Moslims kunnen dus beter NIET naar landen gaan waar ze niet welkom zijn, maar elders. Christenen kunnen beter NIET naar landen gaan waar ze niet welkom zijn, maar elders. Ideologische communisten zouden zich zeer thuis voelen in Cuba. Een prachtig land, goede scholen, goede gezondheidszorgen. De hemel gewoon. Alleen loopt het economisch niet zo goed, maar dat is bijzaak he. Ik heb NIKS tegen je idealen, ze zijn goed en bewonderenswaardig. De praktische kant ervan roept echter zoveel problemen op, dat ze onmogelijk schijnen. (ik zeg niet : ZIJN)
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je kan dus hetzelfde bedoelen, maar toch iets anders antwoorden. Vandaar dat ook voor mij de kans bestaat dat ik niet in de eerste plaats bij pvda uitkom. Wanneer ik de uitleg bij de antwoorden lees ben ik echter voor het overgrote deel akkoord met wat er staat. De vragen zijn ook duidelijk opgesteld om een onderscheid te maken tussen partijen die enkel in details van elkaar verschillen. Voor een partij als de PVDA, die op enkele punten radicale veranderingen betracht, zijn vele vragen eigenlijk niet eenvoudigweg met akkoord of niet akkoord te beantwoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
maar ik begrijp ook je twijfels en ik besef dat er ook tal van problemen zijn die opgelost moeten worden maar we kunnen zoveel op technologisch en wetenschappelijk gebied en dan zou de mensheid niet instaat zijn om een menswaardig en ecologisch verantwoord economisch systeem kunnen uitdokteren? dat kan en wil ik niet geloven. We hebben allemaal onze eigen mening en verschillen maar we hebben ook vele gelijkenissen en laten we daar naar kijken en respect hebben voor mekanders verschillen. ik beweer hier ook niet dat ik alles weet hé, maar ik geloof wel dat ik altijd wel op een goede compromis kan uitkomen of toch in de meeste onderwerpen toch. natuurlijk heb je er altijd die lijnrecht tegenover mijn gedachten staan en dat is hun recht en ik respecteer hun mening ook |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Met hun verblijfsvergunning mogen ze werken. Een baas kan ze dus aannemen. Die vraagt niet dagelijks achter die papieren he. Wanneer zij dus een bevel krijgen het land te verlaten, is die baas NIET op de hoogte he.