Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2007, 22:02   #21
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
En dat bord op dat filmpje is gewoon zielig, net zoals de maker van dat bord. En net zoals elke andere idioot die oproept vanuti een haat tegen Europa. (En hetzelfde geldt voor elke idioot die oproept voor een haat tegen Arabië.) Dat is logisch. Oproepen tot haat en vernieling is idioot.
Hou uw haat tegenover de mensen in dat filmpje voor uzelf. Deze mensen zijn onderdrukt door de Britse overheid. Zowel financieel, als cultuureel. Het is normaal dat hiertegen protest komt. Als men dan nog eens de profeet begint te beledigen met spotprenten is het normaal dat de emmer overloopt.

In plaats van hun af te schimpen als haatruiers, misschien eens luisteren naar hun standpunten. Europa is slecht bezig, en moet bezinnen.
Oud 28 mei 2007, 22:02   #22
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Aanpassen waaraan ?? Aan onze Westerse 21 ste eeuw.
Die hieronder zijn duidleijk NIET aangepast. Dit is 7de eeuw (gekleed en denken zoals 7de eeuwse Arabische bedoeienen) ontmoet de 21ste eeuw (voor een computer die zij met hun 7de eeuwse denken met hun 7de eeuwse boek, zelf nooit zouden hebben kunnen ontwikkelen.. ze zouden daar zelf nooi toe in staat zijn geweest, gelukkig hebben ze de vernuftige creatieve kafirs nog om op te teren zoals zij dit in de geschiedenis altijd al hebben gedaan)...

Gesluierde school op komst

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art....bron=homeArt3

Integratie ??? Niet voor ons moslims. Integratie is voor de autochtonen. Zij moeten zich maar aanpassen aan ons (de islam en de in zwarte vodden gehulde bedoeienen) Sommigen zien daarin een verrijking ...

Straks gaan ze nog beweren dat Arabisch ook Vlaams is. Compleet geschift.
Maw de hoofddoek is je probleem ... Dat er wel eens een koppie onder die hoofddoek zou kunnen zitten interesseert je niet. Blijkbaar heb je enkel interesse in het uiterlijk... Hoeveel bedrijven bezit je eigenlijk?
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 22:04   #23
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Hou uw haat tegenover de mensen in dat filmpje voor uzelf. Deze mensen zijn onderdrukt door de Britse overheid. Zowel financieel, als cultuureel. Het is normaal dat hiertegen protest komt. Als men dan nog eens de profeet begint te beledigen met spotprenten is het normaal dat de emmer overloopt.

In plaats van hun af te schimpen als haatruiers, misschien eens luisteren naar hun standpunten. Europa is slecht bezig, en moet bezinnen.
Luisteren naar hun standpunten: graag.
Oproepen tot haat: neen, is geen enkel geval gerechtvaardigd.

En ik haat die mensen niet. Ik vind het domme kwieten. Totaal iets anders.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 22:09   #24
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Luisteren naar hun standpunten: graag.
Oproepen tot haat: neen, is geen enkel geval gerechtvaardigd.

En ik haat die mensen niet. Ik vind het domme kwieten. Totaal iets anders.
Dus je kiest het pad van de confrontatie.

Niet verbaasd zijn als dit ook in België voorvalt...

dat is al gebeurd... vergeet deze bijdrage maar
Oud 28 mei 2007, 22:14   #25
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent - ik herhaal - compleet geschift. Nuances bestaan in jouw wereldje echt niet. Je zit wat te schelden dat een bepaalde klederdracht 7de eeuws zou zijn. Wel het concept van sieraden bestaat ook al in de 7de eeuw. Mag het daarom niet in een hedendaagse maatschappij?

En 'de moslims' zeggen HELEMAAL niet dat autochtonen systematisch moeten aanpassen. Elke moslim die dat zegt, is fout bezig en getuigt verre van integratie. Maar integratie is wél een fenomeen dat op zijn minst een beetje van beide kanten moet komen. (Hoofdzakelijk - natuurlijk - van de allochtoon.) Maar als de autochtoon er hoofdzakelijk afwijzend tegenover staat, dan gaat dat niet.

En wat ik meer wil? Ik wil hetzelfde als wat ik van iederen eis. Dat ze zich aan de wet houden. Dat is nu niet zo moelijk, hé? Dat is een heel basiseis, van autochtoon en allochtoon. En als de wet wordt overtreden, moeten er maatregelen genomen worden om te zorgen dat die wet minder wordt overtreden. Ook logisch, niet waar?

En dat bord op dat filmpje is gewoon zielig, net zoals de maker van dat bord. En net zoals elke andere idioot die oproept vanuti een haat tegen Europa. (En hetzelfde geldt voor elke idioot die oproept voor een haat tegen Arabië.) Dat is logisch. Oproepen tot haat en vernieling is idioot.

Het enige wat ik eis is dat iedereen zich aan de wet houdt. Hoe moeilijk kan het zijn.
Als ik 7de eeuwse bedoeienen over straat zie lopen moet ik mij daar wel aan aanpassen. Ik zie die 7de eeuwers immers liever niet in onze 21ste eeuwse straten (ook zie ik liever geen halal op de restaurantdeuren geschreven staan en cafes zien verdwijnen om plaats te maken voor theehuisjes). Ik kan immerts moeilijk mijn ogen dichtknijpen. En moest het dan maar 1 7de eeuwer zijn die in de straat (met kinderkoets uiteraard) zou rondlopen dan zou dat nog te slikken zijn maar die epidemie groeit in plaats van te verminderen (en neen dat is helemaal niet de schuld van diegenen met gezond verstand die zich daar tegen verzetten) zo erg zelfs dat men hele wijken niet meer kan herkennen en dat een autochtoon er zich niet meer in thuis voelt. Je kledij een beetje aanpassen aan de maatschappij waarin je leeft zou trouwens getuigen van respect naart onze maatschappij toe. Zij die o zo de mond vol hebben van respect zouden het beter zelf eers tonen, indien zij dit zouden doen, gewoon de kledij wat aanpassen dan zou dat respect naar hun toe vanzelf komen.
Wij leven hier niet in Marokko of eender welk ander islamitisch land enkel idote geschifte politiek correcte verdraagzamen (tot in het absurde) laten hun steden in een klein Marokko omvormen.
Jij vraagt van die integratieonwillige nieuwkomers dat zij zich aan de wet houden, niks meer en niks minder. Je gaat er wel aan voorbij dat eens die integratieonwillige nieuwkomers ooit de kans zouden krijgen de wetten te veranderen dat zij dit niet zullen nalaten te doen. Sommigen laten zich toch o zo verdraagzaam onder de voet lopen.

Laatst gewijzigd door smiley : 28 mei 2007 om 22:18.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 22:19   #26
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Dus je kiest het pad van de confrontatie.

Niet verbaasd zijn als dit ook in België voorvalt...

dat is al gebeurd... vergeet deze bijdrage maar
Ik kies het pad van de confrontatie omdat ik meer den bereid ben naar hun standpunten te luisteren, maar het in geen geval tolereer dat ze haat spuien?

Oké, die moet ik onthouden.
Oud 28 mei 2007, 22:20   #27
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Maw de hoofddoek is je probleem ... Dat er wel eens een koppie onder die hoofddoek zou kunnen zitten interesseert je niet. Blijkbaar heb je enkel interesse in het uiterlijk... Hoeveel bedrijven bezit je eigenlijk?
Oh neen niet alleen de hoofddoek, ook de hijab en de boerka, wat er in het hoofd van hijab en boerkadraagsters omgaat weet ik ook anders zou ze zo niet over straat lopen. Er zijn grenzen aan verdraagzaamheid.

Laatst gewijzigd door smiley : 28 mei 2007 om 22:21.
Oud 28 mei 2007, 22:20   #28
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ik voel me Belgisch.
En waar blijf je dan als Vlaanderen en Wallonie splitsen ?
Nu leef je waarschijnlijk in het Vlaamse landsgedeelte , dus zal je op dat vlak ook een keuze moeten maken ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 22:25   #29
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
En waar blijf je dan als Vlaanderen en Wallonie splitsen ?
Nu leef je waarschijnlijk in het Vlaamse landsgedeelte , dus zal je op dat vlak ook een keuze moeten maken ...
Als Vlaanderen en Wallonië splitsen (ik weet trouwens niet eens of ik dat nog meemaak), dan zal ik wel zien. Maar waarschijnlijk zal ik me dan ook nog steeds Belgische voelen.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 22:26   #30
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oh neen niet alleen de hoofddoek, ook de hijab en de boerka, wat er in het hoofd van hijab en boerkadraagsters omgaat weet ik ook anders zou ze zo niet over straat lopen. Er zijn grenzen aan verdraagzaamheid.
Er zijn geen grenzen aan winst. Ik ken vrouwen met een hoofddoek die uitstekende financiële traders zijn, waarom zou ik hun vaardigheden niet mogen gebruiken?
Oud 28 mei 2007, 22:30   #31
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Smiley, in't kort?
Gij zij het typevoorbeeld van een onverdraagzaam iemand.

Maar ik zal er altijd voor blijven strijden dat jij je mening mag blijven zeggen.
Nu goed.

Citaat:
Als ik 7de eeuwse bedoeienen over straat zie lopen moet ik mij daar wel aan aanpassen. Ik zie die 7de eeuwers immers liever niet in onze 21ste eeuwse straten
Lol. Die mensen doen _niets_ verkeerd. Mag iemand al niet meer zelf kiezen wat hij draagt? Vallen die mensen uw persoonlijke vrijheid aan? Neen. Die mensen kiezen wat ze willen dragen. Is dat zo fundamenteel fout?

En ja, dat is dus wat ik bedoel met 'autochtonen moeten zich ook aanpassne'. Ze moeten openstaan voor de zaken die anders zijn, maar daarom niet fundamenteel fout zijn. (Zaken zoals vrouwenbesnijdenis, steniging of zelfs onderdrukking van de vrouw tout court, zijn dat wél.)
Maar klederdracht, ga je daarover vallen?

Citaat:
(ook zie ik liever geen halal op de restaurantdeuren geschreven staan en cafes zien verdwijnen om plaats te maken voor theehuisjes).
'Vrije markt'. Dat kun je niet leuk vindn, maar daar is niets fundamenteel verkeerd mee.

Citaat:
Ik kan immerts moeilijk mijn ogen dichtknijpen.
Je kan het mss relativeren. Doen die kleren jou pijn mss?

Citaat:
En moest het dan maar 1 7de eeuwer zijn die in de straat (met kinderkoets uiteraard) zou rondlopen dan zou dat nog te slikken zijn maar die epidemie groeit in plaats van te verminderen (en neen dat is helemaal niet de schuld van diegenen met gezond verstand die zich daar tegen verzetten)
Daar is _niets_ gezond verstand aan. Iemand met 'gezond verstand' vecht helemaal niet tegen de klederdrachtenv an mensen. Dat is gewoon retarded. Ook vecht hij niet tegen thee-huisjes. Dat is ook retarded. Hij vecht tegen onrecht en voor de fundamentele zaken waar hij voor staat.

Wat is er fundamenteel aan klederdracht en theehuisjes?

Citaat:
zo erg zelfs dat men hele wijken niet meer kan herkennen en dat een autochtoon er zich niet meer in thuis voelt.
Ik voel mij ook niet thuis in elke wijk. Ook hier; dat is geen fundamenteel probleem.
Wat wel een probleem is als de autochtoon zich niet meer thuis voelt door allochtonen-racisme en pesterijen. Door (kleine) criminaliteit. Door zo'n zaken. Maar puur omdat daar mensen wonen met een andere klederdracht en er dus andere eethuisjes komen ... Wat zou daar zo fundamenteel mis mee zijn?

Citaat:
Je kledij een beetje aanpassen aan de maatschappij waarin je leeft zou trouwens getuigen van respect naart onze maatschappij toe.
Ik zal het zeggen aan alle punkers, metalheads en gothics.

Je kledingwijze is gewoon vrij. Je mag zelfs een SS-uniformpje dragen. Maar niet verschieten als andere mensen dat niet leuk vinden. Ik vind het gewoon retarded om die mensen quasi te haten omdat ze zich anders kleden.

Citaat:
Zij die o zo de mond vol hebben van respect zouden het beter zelf eers tonen, indien zij dit zouden doen, gewoon de kledij wat aanpassen dan zou dat respect naar hun toe vanzelf komen.
Snap je zelf niet dat het achterlijk is dat mensne zichzelf anders zouden moeten kleden om wat ontvangen te worden? Vind je dat zelf niet overdreven?

Je aanpassen naar de overheersenden zeden en normen, kan ik nog begrijpen. Dat je hier niet naakt gaat rondlopen, oké. Dat je 'daar' niet in bikini rondloopt: ook oké. (Alhoewel ik het standpunt verdedig dat je dat overal moet kunnen. Maar goed, feitelijke realiteit is dat het niet kan.)
Maar hier? In het toonbeeld van verdraagzaamheid en individualiteit. Zou jij vallen over hoe bepaalde mensen zich kleden?

Citaat:
Wij leven hier niet in Marokko of eender welk ander islamitisch land enkel idote geschifte politiek correcte verdraagzamen (tot in het absurde) laten hun steden in een klein Marokko omvormen.
Dat doet niemand. A'pen en Brussel zijn nog altijd meer dan overduidelijk Europese steden.

Citaat:
Jij vraagt van die integratieonwillige nieuwkomers dat zij zich aan de wet houden, niks meer en niks minder. Je gaat er wel aan voorbij dat eens die integratieonwillige nieuwkomers ooit de kans zouden krijgen de wetten te veranderen dat zij dit niet zullen nalaten te doen. Sommigen laten zich toch o zo verdraagzaam onder de voet lopen.
De moslimpartij die in Brussel is opgekomen, heeft 'slechts' 10-20% van de stemmen gehaald van alle moslims die in Brussel zijn. Hoe zo, 'onder de voet' lopen?

En als zij de wet willen veranderen, dan mogen ze dat. Binnen de democratische spelregels, natuurlijk.
Oud 28 mei 2007, 22:38   #32
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik 7de eeuwse bedoeienen over straat zie lopen moet ik mij daar wel aan aanpassen. Ik zie die 7de eeuwers immers liever niet in onze 21ste eeuwse straten (ook zie ik liever geen halal op de restaurantdeuren geschreven staan en cafes zien verdwijnen om plaats te maken voor theehuisjes). Ik kan immerts moeilijk mijn ogen dichtknijpen.
boehoe, je ziet dingen die je niet wil zien, ik heb zo het gevoel dat iedereen wel dingen ziet die hij/zij niet graag ziet.

Citaat:
En moest het dan maar 1 7de eeuwer zijn die in de straat (met kinderkoets uiteraard) zou rondlopen dan zou dat nog te slikken zijn maar die epidemie groeit in plaats van te verminderen (en neen dat is helemaal niet de schuld van diegenen met gezond verstand die zich daar tegen verzetten)
Dit soort taalgebruik (ziektes, epidemies, ...) werd al eerder in de geschiedenis gebruikt, dat had toen niet zo'n leuke consequenties.

Citaat:
zo erg zelfs dat men hele wijken niet meer kan herkennen en dat een autochtoon er zich niet meer in thuis voelt. Je kledij een beetje aanpassen aan de maatschappij waarin je leeft zou trouwens getuigen van respect naart onze maatschappij toe.
Zij die o zo de mond vol hebben van respect zouden het beter zelf eers tonen, indien zij dit zouden doen, gewoon de kledij wat aanpassen dan zou dat respect naar hun toe vanzelf komen.
Moet ik nog fotos plaatsen van 'rasechte' vlamingen die zich niet standaard kleden?

Citaat:
Inderdaad, laten we blij zijn dat we niet in een land met een autoritair regime wonen, niemand (een paar rechtse individuen uitgezonderd) wil dat.

Citaat:
hahahaha, hoeveel moslims leven er nu weer in België? niet overdrijven he.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 22:39   #33
smiley

Standaard

Ik ben blij dat ik tot de 'onverdraagzamen' behoor. Ik zal mij tegen de huidige gang van zaken blijven verzetten. Jullie beseffen niet wat jullie hebben binnengehaald en wat jullie blijven tolereren. Zij mogen van u niet alleen onze wijken islamiseren maar ook nog de wetten (sharia) van ons land aanpassen eens zij daar de kans toe krijgen. Zoals een perfect geintegreerde Mimount Bousakla ooit eens heeft gezegd.

"Jullie gaan het jullie nog berouwen dat jullie de islam zo liefdevol in dit land hebben toegelaten"
Oud 28 mei 2007, 22:43   #34
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ben blij dat ik tot de 'onverdraagzamen' behoor. Ik zal mij tegen de huidige gang van zaken blijven verzetten. Jullie beseffen niet wat jullie hebben binnengehaald en wat jullie blijven tolereren. Zij mogen van u niet alleen onze wijken islamiseren maar ook nog de wetten (sharia) van ons land aanpassen eens zij daar de kans toe krijgen. Zoals een perfect geintegreerde Mimount Bousakla ooit eens heeft gezegd.

"Jullie gaan het jullie nog berouwen dat jullie de islam zo liefdevol in dit land hebben toegelaten"
Geef mij een enkele partij waar de doorsnee moslim voor stemt die met succes de invoer van de sharia wil invoeren en die massas stemmen haalt?
Oud 28 mei 2007, 22:44   #35
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wilt iemand Smiley eens zeggen hoeveel moslims er op dit moment in België zijn? (Goed wetende dat daar OOK de kinderen van ouders bij horen, die wrslk even religieus zijn als de gemiddelde tiener die mooi zijn communie heeft gedaan, is.)

Tegen dat ze de grondwet kunnen aanpassen, moeten ze al aan een 2/3de meerderheid zitten. Vergeet dat niet, hé. 'Dat lukt wel.'

En je bent onverdraagzaam als je mensen quasi buiten wilt omdat ze vreemde kleren dragen.
Oud 28 mei 2007, 23:01   #36
smiley

Standaard

Citaat:
Wilt iemand Smiley eens zeggen hoeveel moslims er op dit moment in België zijn? (Goed wetende dat daar OOK de kinderen van ouders bij horen, die wrslk even religieus zijn als de gemiddelde tiener die mooi zijn communie heeft gedaan, is.)

Tegen dat ze de grondwet kunnen aanpassen, moeten ze al aan een 2/3de meerderheid zitten. Vergeet dat niet, hé. 'Dat lukt wel.'

En je bent onverdraagzaam als je mensen quasi buiten wilt omdat ze vreemde kleren dragen.
Minstens 800.000 en groeiende (via hoge geboortes, gezinsherenigingen, asielzoekers, geregulariseerde illegalen, bekeringen van lichtgelovige autochtonen die de gesuikerde versie van islam te horen en te lezen krijgt, via huwelijken met autoichtoenen die zich ofwel bekeren om de familie gerust te stellen (mannen) of vrouwen die zich niet hoeven te bekeren doch waarvan de kinderen als moslim worden opgevoed. De kinderen van die autochtonen (die anders vrij denkende niet-moslims zouden zijn geweest) zullen door dit huwelijk met een moslim(a) nu moslims zijn enz. enz.)
Aanpassen of opkrassen is inderdaad mijn motto. En dat is heus niet te veel gevraagd ! Wij onverdraagzamen zijn gastvrij maar niet gek.
Oud 28 mei 2007, 23:06   #37
An Arkos
Minister

Standaard

Citaat:
Zij mogen van u niet alleen onze wijken islamiseren maar ook nog de wetten (sharia) van ons land aanpassen eens zij daar de kans toe krijgen.
Bullshit, ik vind dat mensen een hoofddoek mogen dragen (zoals mensen een bandana mogen dragen. De sharia zal in dit land nooit ingevoerd worden. Behalve een paar gestoorde individuen wil niemand dat, en ik nog het minst.
Oud 28 mei 2007, 23:07   #38
An Arkos
Minister

Standaard

Citaat:
Wij onverdraagzamen zijn gastvrij
ahahahahahahaha

De rest is te stupide om op te reageren.
Oud 28 mei 2007, 23:11   #39
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
ahahahahahahaha

De rest is te stupide om op te reageren.
Als je een zin quote moet je hem wel volledig quoten.
"Wij onverdraagzamen zijn gastvrij maar niet gek". Wil zeggen wij zijn gastvrij voor iedereen die zich aanpast, van onze maatschappij en van ons land houd en die Vlaming onder de Vlamingen wil worden. Al de rest gelieve op te hoepelen naar een islamitisch land naar keuze.

Laatst gewijzigd door smiley : 28 mei 2007 om 23:13.
Oud 28 mei 2007, 23:16   #40
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Bullshit, ik vind dat mensen een hoofddoek mogen dragen (zoals mensen een bandana mogen dragen. De sharia zal in dit land nooit ingevoerd worden. Behalve een paar gestoorde individuen wil niemand dat, en ik nog het minst.
Weet u dat de SP met de PS in 2004 reeds de shariawet verstoting hebben goedgekeurd ? Een 7de eeuwer die zijn 7de eeuwse ideologie volgt en die zijn vrouw in bvb Marokko volgens zijn 7de eeuwse ideologie verstoot die verstoting is in ons land goedgekeurd. Zo ver zijn we al. Die stupiede verdraagzamen tot in het absurde. Zij verkopen hun ziel aan een 7de eeuwse intolerante ideologie enkel en alleen maar voor de stem van die nieuwkomer.

Weet u dat in wijken zoals in Molenbeek de sharia eigenlijk reeds in voege is. En dat die integratieonwillige nieuwkomers elkaar (vooral dan de vrouwen) onder controle houden.

Hind Fraihi undercover in Molenbeek
Moslimspunkers in het Westen

Laatst gewijzigd door smiley : 28 mei 2007 om 23:21.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be