![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() En tegenwoordig moet JIJ bewijzen dat je niet discrimeert. Men hoeft al niet meer een case tegen je te bouwen alvorens men naar de rechter kan stappen. Tijd dat je je kennis omtrent de racismewetgeving eens opfrist. De recente paarse regering heeft die zeer veer potentieel gegeven. ps: Dit staat los van m'n mening dat een mens zijn eigen keuze zou moeten hebben. Maar de wet is de wet.
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 28 mei 2007 om 22:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst hoorde ik een gesprek met een vrouw op de radio waarin ze kinderen op middelbare scholen vroeg: ''Hoe ziet een homo eruit''? Dat wisten ze keurig te beschrijven. Toen diezelfde vraag over heteroseksuelen ging was iedereen plots stil. Geef nu toe dat dit soort dingen niet kunnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik zou mij beter informeren.
die hetero's wordt de toegang ontzecht daar ze zich niet kunnen gedragen en andere bezoekers niet met rust kunnen laten. de verantwoordelijkheid ligt hier niet bij de eigenaars en niet bij de homo's maar bij de religiues opgevoede hetero's die zich beter wanen. hoe is't mogelijk ![]()
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 28 mei 2007 om 22:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Mensen hebben het fundamenteel recht zelf te beslissen met wie ze omgaan en met wie ze handelstransacties aangaan. Dat overheden de arrogantie hebben iets anders beslissen, en dus coërcief optreden, doet daar niets aan af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat elk mens het fundamenteel recht heeft gelijk behandeld te worden wat betreft aangeborenheid (dus de bepaalde kenmerken die men maakt tot wie men is).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Dus neen, je hebt geen fundamenteel recht om te beslissen met je handelstransacties aangaat. Uiteraard heb je wel het fundamentele recht om te beslissen met wie je sociaal omgaat.
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
![]() Citaat:
Zolang het over persoonlijke eigendom gaat natuurlijk. Het recht hoort daar niet bij thuis, daarbij is elke vorm van discriminatie ongeoorloofd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
wat door deze ingreep is bewerkstelligd. Iedereen kan terug uitgaan en zich amuseren. Wie zich enkel kan amuseren door anderen te ambeteren, die zal het wat moeilijker hebben, goed é.
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Sociale interactie en handelsinteractie zijn echter geen rechten, maar privileges die uitgaan van het vrijwillig handelen van de betrokken personen (ook en vooral met betrekking tot hun eigendom). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Dat het achterlijk is om op basis van die eigenschappen mijn voorkeur te bepalen, daar ga ik mee akkoord. Maar het gaat hier over recht, niet over voorkeur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen zouden een (fundamenteel) recht moeten hebben op discriminatie, wat mij betreft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is er irritanter dan een kamer in een hotel huren, en heel de nacht wakker gehouden te worden door een vettig janette-koppel dat in mekaars kont aan het rammen is...Ik ben voor een volledige apartheid in de hotels.De handdoekken en de schotelvodden leg je ook niet bij elkaar ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |