![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() kan er geen class suit gevormd worden tegen die politiekers wegens oplichterij?
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Niet gaan stemmen lijkt mij een alternatief.
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() kunnen we dan niet allemaal individueel klacht neerleggen? 'k begin dat toch serieus beu te worden dat wetenschappers zich voor de kar van politiekers spannen om de samenleving te beduvelen.
ik heb 6 keer meegedaan aan het examen waarschijnlijkheidsberekening en statistisch analyse op de vub (en proclameer mij hier aldus als deskundige terzake) en een statistisch verschil is toch een statistisch verschil zeker, daar valt niet over te discussiëren. Of aan het ontbreken van een statistisch verschil ![]() de feiten weergeven moeten die politiekers doen en niks anders.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 29 mei 2007 om 23:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je kunt een VZW oprichten, b.v. VZW De Feiten, en daarvan kunnen mensen die het eens zijn met het doel van de VZW (b.v. ' de feiten weergeven moeten die politiekers doen en niks anders.') lid worden. Een VZW heeft rechtspersoonlijkheid, en kan in naam van haar leden een klacht indienen. Maar: waar klacht indienen en op grond waarvan?
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 29 mei 2007 om 23:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() wel die De Grauwe stelt hier toch dat de partijen gebakken lucht verkopen met hun verkiezingsprogramma's en bewust elementaire info achterwege laten om de werkelijkheid bij te sturen. Die mens baseert zich op een aantal internationale instellingen. Die berekeningen zijn toch niet verkeerd? En als zijn bevindingen niet verkeerd zijn dan pogen onze politieke partijen ons op te lichten.
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() idd en moet dat nie ooit een keer ophouden of ga je blijven toelaten hoe die types hun pensioen veiligstellen?
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() hangt het van mij af?
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor sommigen wel. Ze snappen nog steeds niet dat de vertegenwoordige democratie er geen is. Kiesdrempels, cordon, opvolgers, senatoren van rechtwege. Wat een democratie hebben we toch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 'k geloof dat Mijnheer Vermeulen het reeds correct uitdrukte :
Als ik niet kijk Heb ik het niet gezien Heb ik het niet gezien Wist ik er niets van Kunnen ze mij niets maken Dus ik kijk niet Als ik niet praat Heb ik het niet gezegd Heb ik het niet gezegd Wist ik er niets van Kunnen ze mij niets maken Dus ik praat niet Politiek, politiek Ik ben er niet, ik ken ze niet Politiek, politiek Ik kijk niet en ik zeg niets Als ik niet lees Weet ik het niet Weet ik het niet Wist ik er niets van Kunnen ze mij niets maken Dus ik lees niets Politiek, politiek Ik ben er niet, ik ken ze niet Politiek, politiek Ik kijk niet en ik zeg niets Ik kijk niet en ik zeg niets Ik praat niet en ik zeg niets Als ik niet luister Hoor ik het niet Hoor ik het niet Wist ik er niets van Kunnen ze mij niets maken Dus ik luister niet Politiek, politiek Ik ben er niet, ik ken ze niet Politiek, politiek Ik kijk niet en ik zeg niets Politiek, politiek Ik ben er niet, ik ken ze niet Politiek, politiek Ik kijk niet en ik zeg niets Ik praat niet en ik zeg niets Ik luister niet en ik hoor niets
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die een link heeft nr die formule? Ik heb er reeds nr gegoogled, maar zonder resultaat ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik vind degrauwe dikke klasse
zomaar tegen de schenen schoppen van Paars, eigenlijk wil die man gewoon zeggen zorg dat rood er niet meer bijzitten want jullie verkopen jullie ziel en er is niets van besparing gebeurt Bovendien zegt hij, stem niet voor CD&V-Rood want dan zal er zeker niets meer gebeuren. BOvendien zegt hij, elk verkiezingsbeloftje zou moeten voorgesteld worden met een manier om het begrotingsevenwicht-gevolg ervan aan te duiden en daar heeft hij ook een punt DUs ja het is een dikke klasse antwoord |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die formule hangt af van de progressiviteit van het belastingstelsel en de omvang van het inverdieneffect dus ik gok dat het met elasticiteiten zal zijn. Dat wordt geraamd per categorie en per onderliggende waarde: er bestaan schattingen die bijvoorbeeld zeggen: "Als de werkgelegenheid met één procent toeneemt, dan stijgen de inkomsten uit de personenbelasting met ongeveer 1,07%" of iets in die aard. Zo heel boeiend is dat allemaal niet, temeer daar die schattingen er gerust een paar procentpunt naast kunnen zitten - zowel wat betreft de geraamde stijging van bv. de werkgelegenheid (of het globaal inkomen, of de particuliere consumptie, of het bruto-exploitatieoverschot, en wat heb je daar nog allemaal...) als wat betreft die elasticiteit. Dat intuïtief voorbeeld lijkt me nog het meest interessant eigenlijk.
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() De indirecte belastingen mogen dan wel gestegen zijn, maar de personenbelasting (of inkomstenbelasting) is wel gedaald, daar zijn we het allen over eens. Zolang de inkomstenbelastingen dalen, en de globale belastingdruk hetzelfde blijft, is dit toch goed voor de economie. Lagere lonen betekenen meer jobs en investeringen. Meer moet dat niet zijn. Hoewel meer wel kan en in de toekomst mogelijk is. Met de CD&V en de SP.a mogen we dat in elk geval vergeten. Hoewel de VLD veel beter had kunnen werken bieden zij ons de beste kansen om onze economie terug gezond te maken. Je mag ook niet vergeten dat er coalitiepartners stokken in de wielen gestoken hebben. Zeker wat inkomsten voor staat betreft. Misschien mag de beschuldigende vinger wel eens in die richting gestoken worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() enkele kleine bedenkingen:
1) Verhofstadt verkondigt luid dat de vennootschapsbelasting is gedaald. Gemakshalve lijkt de man vergeten te zijn dat de hervorming van de vennootschapsbelasting werd aangekondigd als 'neutraal', daar de daling van de tarieven werd gekoppeld aan het verlies van bepaalde aftrekposten.. Nu ben ik geen fiscalist, maar is het zo dat gewestelijke belastingen nu niet meer aftrekbaar zijn? je zal dus maar in vlaanderen zitten en onderworpen zijn aan allerlei - niet aftrekbare - milieubelastingen bijvoorbeeld. 2) de federale tarieven inzake personenbelasting zijn idd gedaald. Evenwel, gemeenten worden voor een (groot) stuk gefinancierd door opdeciemen op diezelfde personenbelasting.. met andere woorden, door de tarieven te verlagen, werd indirect ook geknaagd aan de inkomsten van gemeenten. Afhankelijk van deze laatste hun uitgaven (die al dan niet zijn toegenomen de voorbije jaren) zal een verhoging van de opdeciemen op de personenbelasting of op de onroerende voorheffing nodig zijn. 3) je zal maar met de wagen naar het werk heen en terug moeten (en geen tussenkomst hebben van de werkgever). Voor je woonwerkverkeer mag je nog steeds maar 6bef/km (sorry.. ben nog van de ouwe stempel ![]() 4) wat was nu ook alweer de laatste maatregel? milieuheffing op botervlootjes? Met andere woorden: het is perfect mogelijk dat wat je bespaart aan de ene belasting deels verdwijnt via een andere belasting... zonder dat dat dus de economie ten goede komt.. Verder vraag ik me af of een verlaging van de personenbelasting automatisch voor meer werkgelegenheid zorgt.. als complete leek durf ik dit evenwel te betwijfelen... Mijn simplistische reden is als volgt: Simplistisch gesteld is een werkgever geïnteresseerd in wat een werknemer hem kost (rekening houdende met allerlei lasten en taksen etc.). Omgekeerd is een werknemer eigenlijk alleen maar geïnteresseerd in wat het hem netto oplevert. Nog meer concreet: wat kan ik ermee doen, hoe 'luxueus' kan ik leven. Heb ik daarvoor een lada of een porsche... een studio of een villa.. Als de PB wordt verlaagd dan heeft dat - in eerste instantie - voor de werkgever geen impact: de brutolonen zijn wat ze zijn. Een huidige werknemer blijft voor hem even duur. Naar de toekomst (bij verhoging of ev bij aanwerving) zou het voor een werkgever een voordeel kunnen hebben, met name, omdat een werknemer zich misschien gaat tevreden stellen met een lager brutoloon (om te starten of met een minder hoge verhoging van diens loon). Op die manier zou de kost kunnen dalen. Aangezien een werknemer vooral redeneert vanuit het oogpunt: wat kan ik met mijn netto doen.. en ervan uitgaande dat de 'ambities' van werknemers niet veranderen (niet naar omhoog, maar evenmin naar omlaag worden bijgesteld) zal deze laatste slechts akkoord gaan met een lager brutoloon als de levensduurte niet is toegenomen... indien de werknemer weliswaar netto 100 meer verdient (door de belastinghervorming), maar daarvan 50 moet 'teruggeven' via allerlei belastingen (zoals gemeentelijke opdeciemen, accijnsen etc) gaat die man, in principe, niet gewillig zijn om die fiscale maatregel te laten doorwegen zodat hij voor de werkgever (veel) goedkoper wordt... Immers, om zelf geen 'verlies' te lijden, mag een werknemer maar '50' afstaan aan de werkgever. Als de vermindering van de PB maar een beperkte(re) impact heeft op de kostprijs van een werknemer voor een werkgever, heeft het misschien wel een positieve impact op de verkoopcijfers van de werkgever? Misschien gaan mensen méér consumeren omdat ze meer geld hebben en wordt hierdoor de economie aangezwengeld? Ook hier speelt evenwel wat hoger werd uiteengezet, als je 100 voordeel doet, maar je betaalt her en der meer belastingen, heb je de facto maar een voordeel van 50. Een werknemer kan dus maar voor hoogstens 50 meer consumeren en niet voor 100. Hier komt dan bij dat er helemaal geen garantie is dat deze 50 in het binnenland zulllen worden geconsumeerd... Wie weet is, omwille van bijvoorbeeld een lagere loonkost, lagere fiscale druk, het interessanter om die 50 in het buitenland te consumeren, bij een goedkopere buitenlandse producent... Laatst gewijzigd door vulpes : 30 mei 2007 om 17:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Eigenlijk is het al bij al wel opmerkelijk dat onder deze regering de belastingdruk niet gedaald is. Hoewel de belastingdruk niet gedaald is, is hij toch ook niet gestegen. Hoeveel van de voorgaande regeringen kunnen dat zeggen? Bovendien is het zo dat de Grauwe een algemeen gemiddelde neemt. Niettemin zijn de lasten voor de ondernemer gedaald, hetgeen de prioriteit is om de economie terug op de sporen te krijgen. De VLD had beter moeten doen. Maar de VLD is de enige partij, naast het Vlaams Belang, die inspanningen zal leveren om de belastingen verder te verlagen. Een verkiezingsnederlaag voor de VLD zou een economische tegenvaller zijn voor ons land. Toch zal het onvermijdelijk zijn dat deze partij die tegenwoordig ethiek ver boven economie plaatst in haar campagne, ten onder zal gaan in de verkiezingen. Spijtige zaak. Met SPa en CD&V zullen belastingen zeker niet verder dalen, en integendeel, waarschijnlijk stijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk komt het er op neer dat het enige goeie plan dat van de liberalen is. Maar dat plan zal er nooit komen omdat deze laatsten toch met andere partners zal moeten overeen komen en dit zal leiden tot het niet uitvoeren van dit plan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Beweren dat die VLD ook maar iets te maken heeft met ethiek, dat klinkt als een 'godslastering' |
|
![]() |
![]() |