![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zomaar durven ons uitstekende sociale vangnet in vraag te stellen! Zo maar durven onze eindeloze uitkeringen in vraag te stellen! Helemaal niet poco! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Vreemdeling
|
![]() U weet het of u weet het niet, maar als je een verdrag tekent dan moet je je er ook aan houden. Zonder enig morren inderdaad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mais bon, ik ben tegenstander van het beperken van migratie, en daar ging het toch over, denk ik.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Ik zou dan graag eens een referendum hebben over dat lidmaatschap ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Bovendien minder kosten voor de S.Z. en dan kunnen we de loonlasten naar beneden halen.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Ik stel voor dat je onmiddellijk iedereen oproept om gratis te gaan werken, en liefst op droog brood en water. Kwestie dat we dan +- volledig in de tijd van Daens terug zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Vreemdeling
|
![]() Er is in het verdrag jammergenoeg geen mogelijkheid om eruit te stappen. Dat was wel voorzien in de Grondwet, maar ik vermoed dat je daar desondanks tegen bent geweest. Of niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Als een land eruit wil stappen, dan stapt dat land eruit. Wat gaat Europa doen? Onze steden platleggen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Vreemdeling
|
![]() Het parlement heeft dat geratificeerd, en het parlement was toen de legitieme vertegenwoordiger van de bevolking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Ik stel voor dat we niet mietjesachtig doen met minimumlonen van duizend euro, maar dat we onze sociale strijd gebruiken om minimumlonen van minstens honderdduizend euro af te dwingen. Ze zullen wel plooien, de bourgeois, als we eens met een algemene staking het land hebben platgelegd. En laat je niets wijsmaken door de economen, de systeemhoeren die ze zijn.
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Gek genoeg is dat niet het geval in Frankrijk of Nederland: daar was overgrote deel van de parlementsfracties voor de Grondwet maar was de meerderheid van de bevolking tegen. Probleempje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Vierde keuze: het land van melk en honing. Ik stem voor!
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() \o/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Het parlement is nog nooit de legitieme vertegenwoordiger van de bevolking geweest en zal het ook nooit worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Vreemdeling
|
![]() Europa hoeft zelfs niks te doen. Het is gewoon onmogelijk. De wetgeving is volledig doordrongen van Europa, een handelsbeleid hebben we niet want dat is Europees, een monetair beleid hebben we ook niet want ook dat is Europees, etc, etc. Dus als België na een referendum uit Europa stapt (wat al heel straf zou zijn. Zowel de uitslag als dat referendum zelf) dan zou het land binnen de kortste keren plat liggen en in een geïsoleerde positie terechtkomen. Dan moeten we terug naar de Belgische frank die nog labieler was dan Prins Laurent, dan vertrekt de EU uit Brussel wat het regelrecht failliet van die stad zou betekenen, moet ik nog doorgaan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Vreemdeling
|
![]() *kijkt om zich heen* neen ik bevind me niet in Nederland en nog minder in Frankrijk. Het is trouwens duidelijk dat noch de Nederlanders, noch de Fransen zich over de grondwet hebben uitgesproken. De Fransen hebben zich over de eigen regering uitgesproken en de Nederlanders hebben vooral tegengestemd omdat ze niks van de Grondwet afwisten door de gebrekkige informatie. Dat krijg je ook bij referenda: inhoud overboord en vervangen door idiote slogans zoals die van Wilders die de Grondwet met de euro begon te associëren.
|
![]() |
![]() |