Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2007, 23:39   #21
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Is er iemand die deze onzin gelooft? Iedere moslima met een hoofddoek wil dus zeggen: "hoi, mij mag je niet verkrachten, maar omdat ik wil dat je alle anderen wel verkracht draag ik een hoofddoek. Verkracht er maar op los!!"
Natuurlijk .
En dan dat laatste: zullen we de moslims maar meteen met de bosjes vergassen? Zijn 6 miljeon doden genoeg of moeten we eventueel tot de volledige uitroeiing van de de op een na grootste godsdienst overgaan?
Dat zijn hun eigen woorden,ja omdat ons nichtje geen moslima was konden we ze wel verkrachten met ons drie,doe uw ogen nu is ne keer open seg naiev wicht!
Oud 1 juni 2007, 23:44   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Vraag is wat dan het volgende zal zijn om te provoceren.
Borstvoeding aan het loket omdat ze anders niet met mannen mogen samenwerken:

Fatwa: geef borstvoeding aan uw collega

Veel hilariteit in de Arabische wereld deze week naar aanleiding van een fatwa van godsgeleerde Ezzat Attiya van de Al Azhar University. Volgens deze fatwa zouden mannen de mogelijkheid moeten krijgen om borstvoeding van hun vrouwelijke collega's te krijgen. Hierdoor zou het minder bezwaarlijk zijn wanneer mannen en vrouwen zonder enige familieband met elkaar in dezelfde ruimte werken.

Ezzat Attiya heeft de oplossing gevonden in het geven van borstvoeding. In sommige Arabische landen gebeurt het nog regelmatig dat baby's (ook) gezoogd worden door vrouwen die niet hun moeder zijn. Een eeuwenoude en bijzonder praktische en pragmatische benadering. De sociale regel is dan wel dat de baby vervolgens een familieband met zijn surrogaatmoeder krijgt en in de toekomst ook niet mag trouwen met de kinderen van deze vrouw. Ezzat Attiya meent nu dat mannelijke werknemers die borstvoeding hebben gekregen van hun vrouwelijke collegae voortaan gezellig saampjes in de kantoortuin kunnen werken.

Bron: http://www.alarabiya.net/articles/2007/05/16/34518.html

--------------------------------------------------------------------------------

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 09:00   #23
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Ik heb daarnet nog int frietkot een jong moslima gezien en ze had niet alleen een hoofddoek op maar ook zo'n gewaad.
Met andere woorden;mensen die zo gekleed lopen willen zich gewoonweg niet aanpassen aan onze manier van leven waarden en normen en wat dragen ze in feite bij aan onze maatschappij?
Ze kocht toch "onze" frieten?
Oud 2 juni 2007, 10:17   #24
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Is er iemand die deze onzin gelooft? Iedere moslima met een hoofddoek wil dus zeggen: "hoi, mij mag je niet verkrachten, maar omdat ik wil dat je alle anderen wel verkracht draag ik een hoofddoek. Verkracht er maar op los!!"
Natuurlijk .
En dan dat laatste: zullen we de moslims maar meteen met de bosjes vergassen? Zijn 6 miljeon doden genoeg of moeten we eventueel tot de volledige uitroeiing van de de op een na grootste godsdienst overgaan?
1. Doe s de moeite om de essais van Ayaan Hirsi Ali te lezen, een ex moslima die aan den lijve de moslimterreur heeft ondervonden. Jij duidelijk niet...
2. De volledige uitroeing van de Islamleer zou idd een goede zaak zijn, vnl. voor degenen die erin geloven.
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 10:47   #25
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
1. Doe s de moeite om de essais van Ayaan Hirsi Ali te lezen, een ex moslima die aan den lijve de moslimterreur heeft ondervonden. Jij duidelijk niet...
2. De volledige uitroeing van de Islamleer zou idd een goede zaak zijn, vnl. voor degenen die erin geloven.
Dan zal je maar eens aan beginnen met het elimmineren van de dragers van dat geloof ,hopelijk krijgen we dan een nieuwe "Bill Clinton" die ons zal bevrijden and u know the story about it !
Oud 2 juni 2007, 11:02   #26
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Persoonlijk vind ik het dragen van een hoofddoek op plaatsen waar veel verschillende mensen komen zelfs een possitief iets.

Zo kost het ons een pak minder aan producten tegen onderdierte dat op het hoofd van mensen leeft. Ik vind dus dat men juist iedereen zou moeten verplichten een hoofdeksel te dragen.
Dan zal de strijd tegen luizen mss eindelijk eens gewonnen worden.
Nu gaan veel westerlingen onbeschermt tegen dit ongdierte op reis naar overal ter wereld en is het na iedere vakantie weer het zelfde spelletje in de scholen.
Een pak kinderen die met luizen van vakantie terug komen en ze dankzij hun onbeschermt hoofd aan alle andere kinderen doorgeven.

Ook zouden er veel minder mensen zijn die een zonnesteek oplopen, of een verbrandehuid en gekookte hersens in de warme zomer dagen.

Dus ondanks alle tegenkantingen, hebben de hoofddoeken zelf een medisch voordeel.

Ik zou dus eigenlijk zelfs durven gaan pleiten voor een verplichting van de hoofddeksels en dan wel voor iedereen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 11:06   #27
F16_Pilot_B
Partijlid

F16_Pilot_B's schermafbeelding

Standaard

Gewoon 'normaal' doen geen doeken gewoon aanpassen en iedereen is tevreden!
Wij moeten toch ook luisteren dus waarom zei niet?

Laatst gewijzigd door F16_Pilot_B : 2 juni 2007 om 11:07.
F16_Pilot_B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 11:13   #28
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik het dragen van een hoofddoek op plaatsen waar veel verschillende mensen komen zelfs een possitief iets.

Zo kost het ons een pak minder aan producten tegen onderdierte dat op het hoofd van mensen leeft. Ik vind dus dat men juist iedereen zou moeten verplichten een hoofdeksel te dragen.
Nu gaan veel westerlingen onbeschermt tegen dit ongdierte op reis naar overal ter wereld en is het na iedere vakantie weer het zelfde spelletje in de scholen.
Een pak kinderen die met luizen van vakantie terug komen en ze dankzij hun onbeschermt hoofd aan alle andere kinderen doorgeven.

Ook zouden er veel minder mensen zijn die een zonnesteek oplopen, of een verbrandehuid en gekookte hersens in de warme zomer dagen.

Dus ondanks alle tegenkantingen, hebben de hoofddoeken zelf een medisch voordeel.

Ik zou dus eigenlijk zelfs durven gaan pleiten voor een verplichting van de hoofddeksels en dan wel voor iedereen.
Uit onderzoek van verschillende universiteiten is gebleken dat bij het langdurig dragen van de hoofddoek de hoofdhuid een tekort aan vitamine D vertoont. Moslima's hebben vaak een chronisch tekort aan vitaminen.

Gebrek aan vitamine D bij allochtone zwangere vrouw
de Volkskrant, zaterdag 4 maart - van onze verslaggever Broer Scholtens
Meer dan de helft van de allochtone zwangere vrouwen, en daarmee hun foetussen en baby's, hebben een ernstig tekort aan vitamine D. Het gaat vooral om vrouwen van Turkse en Marokkaanse afkomst, blijkt uit onderzoek van artsen van het Meander Medisch Centrum in Amersfoort.
Slechts 5 procent van de autochtone zwangere vrouwen heeft een vitamine-D -tekort.
Bij foetus en baby geeft vitamine-Dtekort op termijn een verhoogd risico op bepaalde vormen van kanker en op auto-immuunziekten als multiple sclerose, diabetes en artritis, menen de Amersfoortse artsen.
Zij schrijven dat in een publicatie in het Nederlands Tijdschrift voor G eneeskunde van vandaag. Ook is er een mogelijk verband tussen vitamine- D-tekort en vroegtijdige ontkalking van de botten. Bij de vrouwen zelf leidt een tekort tot vermoeidheid en spierpijn in bekkengebied en bovenbenen.
De artsen van het Meander-ziekenhuis hebben tussen april 2004 en april 2005 bijna 700 vrouwen onderzocht. Uit het onderzoek blijkt dat driekwart van de allochtone zwangeren een vitamine-Dtekort had, meer dan de helft zelfs ernstig. Bij autochtone vrouwen was dat respectievelijk 14 en 5 procent.
Ook de pasgeboren baby's hadden vergelijkbare tekorten.
De artsen wijten het vitaminetekort aan te weinig in de zon zitten.
Allochtone vrouwen lopen ook vaak bedekt rond. Door hun donkere huid zal bovendien de vorming van vitamine D in de huid niet efficiënt verlopen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 11:35   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kunnen we het misschien even houden bij mensen die naar dé landen geweest zijn? Marokko vb?

Citaat:
Raar daarvoor draag ik al j�*ren een zonnehoed!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 2 juni 2007, 11:37   #30
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F16_Pilot_B Bekijk bericht
Gewoon 'normaal' doen geen doeken gewoon aanpassen en iedereen is tevreden!
Wij moeten toch ook luisteren dus waarom zei niet?
Wat is normaal ?
Oud 2 juni 2007, 11:41   #31
F16_Pilot_B
Partijlid

Standaard

AANPASSEN he dat moet iedereen dus waarom jullie niet,nederlands leren werk zoeken en dan hoor je erbij!
Oud 2 juni 2007, 11:45   #32
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Uit onderzoek van verschillende universiteiten is gebleken dat bij het langdurig dragen van de hoofddoek de hoofdhuid een tekort aan vitamine D vertoont. Moslima's hebben vaak een chronisch tekort aan vitaminen.

Gebrek aan vitamine D bij allochtone zwangere vrouw
de Volkskrant, zaterdag 4 maart - van onze verslaggever Broer Scholtens
Meer dan de helft van de allochtone zwangere vrouwen, en daarmee hun foetussen en baby's, hebben een ernstig tekort aan vitamine D. Het gaat vooral om vrouwen van Turkse en Marokkaanse afkomst, blijkt uit onderzoek van artsen van het Meander Medisch Centrum in Amersfoort.
Slechts 5 procent van de autochtone zwangere vrouwen heeft een vitamine-D -tekort.
Bij foetus en baby geeft vitamine-Dtekort op termijn een verhoogd risico op bepaalde vormen van kanker en op auto-immuunziekten als multiple sclerose, diabetes en artritis, menen de Amersfoortse artsen.
Zij schrijven dat in een publicatie in het Nederlands Tijdschrift voor G eneeskunde van vandaag. Ook is er een mogelijk verband tussen vitamine- D-tekort en vroegtijdige ontkalking van de botten. Bij de vrouwen zelf leidt een tekort tot vermoeidheid en spierpijn in bekkengebied en bovenbenen.
De artsen van het Meander-ziekenhuis hebben tussen april 2004 en april 2005 bijna 700 vrouwen onderzocht. Uit het onderzoek blijkt dat driekwart van de allochtone zwangeren een vitamine-Dtekort had, meer dan de helft zelfs ernstig. Bij autochtone vrouwen was dat respectievelijk 14 en 5 procent.
Ook de pasgeboren baby's hadden vergelijkbare tekorten.
De artsen wijten het vitaminetekort aan te weinig in de zon zitten.
Allochtone vrouwen lopen ook vaak bedekt rond. Door hun donkere huid zal bovendien de vorming van vitamine D in de huid niet efficiënt verlopen.
Ik heb dan ook niet gezegt dat ze niet in de zon mogen komen met een onbedekt hoofd, enkel dat een bedekt hoofd op plaatsen waar veel mensen kort bij elkaar zitten geen slechte zaak is.
En idd men moet de zon ook nog de kans geven om haar werk te doen, maar mensen die binnen zitten, met of zonder hoofddeksel, krijgen altijd te weinig zon om vitamine D op te doen.
Oud 2 juni 2007, 11:50   #33
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Kunnen we het misschien even houden bij mensen die naar dé landen geweest zijn? Marokko vb?

Raar daarvoor draag ik al j�*ren een zonnehoed!
Marrokko is nu juist één van de landen waar de luis het minste voorkomt.
Het zijn de andere bestemmingen, sommige zelfs binnen Europa waar de grootste plagen van luizen heerst.

En de meeste mensen dragen bij het zonnen en wandelen net zo weinig mogelijk.
Oud 2 juni 2007, 11:52   #34
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

jantje toch: één maal heb IK (me, moi) een hele school aangestoken via mijn kinderen.
Oorzaak? Mijn baas was net terug van een jarenlang assignment in.... Saoudi Arabia! En zijn jas hing naast de mijne.
Heel de ploeg die was teruggekeerd zaten VERGEVEN van de luizen!
Me dunkt zijn ze d�*�*r toch goed genoeg ingepakt zou ik denken?

Oud 2 juni 2007, 11:54   #35
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
AANPASSEN he dat moet iedereen dus waarom jullie niet,nederlands leren werk zoeken en dan hoor je erbij!
Ik ken nogthans veel allochtonen die Nederlands spreken, werken en er volgens bepaalde mensen toch niet bij horen.

Het probleem ligt immers nietbij de allochtonen of autochtonen, maar bij de wetten, economie en politici.
Oud 2 juni 2007, 11:59   #36
F16_Pilot_B
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik ken nogthans veel allochtonen die Nederlands spreken, werken en er volgens bepaalde mensen toch niet bij horen.

Het probleem ligt immers nietbij de allochtonen of autochtonen, maar bij de wetten, economie en politici.
Ja ik ken er ook genoeg,maar er zijn er meer wat hun niet aanpassen dan wel!
Oud 2 juni 2007, 12:01   #37
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jantje toch: één maal heb IK (me, moi) een hele school aangestoken via mijn kinderen.
Oorzaak? Mijn baas was net terug van een jarenlang assignment in.... Saoudi Arabia! En zijn jas hing naast de mijne.
Heel de ploeg die was teruggekeerd zaten VERGEVEN van de luizen!
Me dunkt zijn ze d�*�*r toch goed genoeg ingepakt zou ik denken?
Saoudi Arabia ligt wel ver van Marrokko.
En er spelen dan nog andere zaken een rol. De meeste mannen in S.A. hebben lange haren en een vuile baard en deze zijn niet ingepakt.
Enkel de rijke mannen en vrouwen zijn daar goed beschermt tegen deze parasiet.
Oud 2 juni 2007, 12:02   #38
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Saoudi Arabia ligt wel ver van Marrokko.
En er spelen dan nog andere zaken een rol. De meeste mannen in S.A. hebben lange haren en een vuile baard en deze zijn niet ingepakt.
Enkel de rijke mannen en vrouwen zijn daar goed beschermt tegen deze parasiet.
oops... had ik toch wel over het hoofd gezien dat mensen die als expat op assignment gaan, zich vooral bewegen in de kringen van degenen met de lange haren en met de vuile baarden natuurlijk!

Te moeilijk om je ongelijk toe te geven?

Dé ideale bescherming tegen luizen volgens Jantje:

Laatst gewijzigd door circe : 2 juni 2007 om 12:05.
Oud 2 juni 2007, 12:14   #39
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja ik ken er ook genoeg,maar er zijn er meer wat hun niet aanpassen dan wel!
Fout de meeste passen zich wel aan.
Vaak zijn ze zelfs verplicht om in het Nederlands met elkaar te praten omdat ze elkaars taaltje niet verstaan.

Maar het probleem is dat de wet toelaat dat er een steeds nieuwe aanvoer van mensen die de taal niet kennen en wel hun kinderen hier moeten opvoeden mogelijk is.

Als jij morgen een rijker leven kan gaan leiden in Japan of China en je geliefde daar reeds jaren woont met haar familie of daar zelfs geboren is en de taal van ginder spreekt, wel dan vertrek jij morgen toch ook naar daar zonder de taal van de autochtone bevolkingin Japan te kennen. En dan leer jij je kinderen toch ook een taal die je zelf kent en de gewoontes die je kent.
Je moet wel, want je kent zelf de taal en gewoontes van ginder niet.
Ook jij vraagt dan van de autochtone bevolking ginder dat ze zich naar jou aanpassen en begrip voor je taal en mentaliteits onkunde opbrengen.
Jij vraag dan ook van deze mensen dat zijn zich naar jou aanpassen.

Ook jij hebdan immers tijd nodig om gebruiken en taal van ginder te leren.
En als je het er beter hebt dan hier en de mogelijkheid ziet dit te delen met de rest van je familie, zal ook je familie proberen naar daar te halen.
Dit om hen ook de kans te geven om een beter bestaan op te bouwen.
Oud 2 juni 2007, 12:17   #40
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
oops... had ik toch wel over het hoofd gezien dat mensen die als expat op assignment gaan, zich vooral bewegen in de kringen van degenen met de lange haren en met de vuile baarden natuurlijk!

Te moeilijk om je ongelijk toe te geven?

Dé ideale bescherming tegen luizen volgens Jantje:

Je foto's tonen dus enkel de rijkere klasse van mannen ginder.
De armere klasse( dienaren van de rijkere klasse) lopen niet rond op straat, maar werken in dienst van deze rijke kasse.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be