![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Interessant, je ziet hier twee tegengestelde reacties : aan de ene kant zijn er mensen die zeggen dat ze elke dag contact hebben met hun buren en dat ze het initiatief burendag daarom wat belachelijk vinden, en aan de andere kant zegt iemand dat hij met het drukke levensritme geen tijd heeft om sociale contacten met de buren te onderhouden.
Degenen die elke dag contact hebben met hun buren mogen zich gelukkig prijzen. Dat is namelijk al een tijdje niet meer zo'n algemeen goed in onze streken. Ik vermoed ook dat die mensen niet in een grote stad wonen. Het afsterven van sociale contacten met de buurt in grote steden, met een grote vereenzaming als gevolg is een realiteit. Daarom vind ik het initiatief de moeite waard, maar ook (en daarom post ik het hier) omdat ik denk dat de integratieproblematiek wellicht veel te maken heeft met het feit dat allochtonen en autochtonen elkaar van haar of pluim kennen, en dus nogal wantrouwig tegenover elkaar staan. Dit soort kleinschalige initiatieven kan bijdragen aan een beter wederzijds begrip. Ik zie dat de "usual racists" ook dit draadje hebben ontdekt. Laat ze maar zeveren.
![]() |
![]() |
#22 |
Burgemeester
|
![]() Binnenkort loopt Doki er ook zo bij, mannen gescheiden van de vrouwen uiteraard:
![]() Welcome to our school, kuffar! Graptje héé Doki ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Partijlid
|
![]() proficiat, dat neemt niet weg dat menselijk contact over de monoculturen heen de beste motor is voor de integratie. Dergelijk kleine projecten dragen veel meer bij aan de integratie van de allochtonen dan het verspreiden van een "geen jihaad-straat' plaatje.
|
![]() |
![]() |