![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Who gives a shit? Niemand is geïnteresseerd in wat jij al dan niet erkent. Probeer dat voor de rechter maar eens aan te voeren als verdediging. Je gaat nogal een post pakken. En terecht!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik voer geen mensen dronken.
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooi zo. Dan zal je wat dat betreft nooit in aanraking komen met de arm der wet.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als iemand 6 uur in je café zit en de hele tijd alcohol drinkt dan weet je perfect hoeveel hij gedronken heeft en of hij dus dronken is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zóver was ik al... daarom zet ik het er ook expliciet bij als ik je wat duidelijk wil maken
![]() Laatst gewijzigd door praha : 1 juni 2007 om 14:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
er wordt hier toch net geen quantiteit gespecifieerd ? maar wacht ... vervang misschien in zowel die wettekst als in je verdere bedenkingen alcohol met wat anders... en je zal merken dat zowel het 'argument' gewoontegebruiker eerder in het nadeel zou pleiten van de verstrekker |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gek, 'k dacht dat schuldig vezuim sloeg op zaken zoals geen hulp bieden bij personen die in groot gevaar of levensgevaar zijn
( ergens was dit natuurlijk wel zo daar ie stomdronken achter zijn stuur zat ) neen ik had het sterker verwacht daar er ook van vluchtmisdrijf sprake was Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lijkt me meer op een islamitisch koffiehuis... gaan we dié toer al op? Zou die cafébaas trouwens mogen gaan doppen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan perfect lezen, niet nodig om mij aan te vallen mijn beste. Er staat dat hij geen alcohol meer mag schenken. Jij vindt dus dat die man zijn beroep nog kan uitoefenen zonder dat hij aan een tapkraan mag komen? Dat is het zelfde als zeggen dat een vrachtwagechauffeur zijn beroep nog mag uitoefen als ze zijn rijbewijs intrekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil hier niemand verdedigen, enkel aantonen dat het voor een cafebaas niet altijd duidelijk is of iemand dronken is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Vluchtmisdrijf is - wanneer je niet zelf verantwoordelijk bent voor het ongeval - ook "geen hulp bieden aan mensen in nood" en dus schuldig verzuim. Blijkbaar had hij zijn vader trouwens wel proberen te overtuigen om te stoppen, maar dat verandert natuurlijk niets aan het feit dat hij daarna geen enkele actie heeft ondernomen. En wat betreft dat laten rijden onder invloed... dronken mensen kunnen wel eens behoorlijk agressief worden als je hen dat verhindert (heb ik zelf al ondervonden) en aangezien het de zoon was, kan ik wel ergens begrijpen dat hij daar niet tegen in durfde te gaan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men kan gemakkelijk die tien pinten verdelen over vijf café's en dan ...? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Absoluut, maar daar was in dit geval geen sprake van. Hij zat 6 uur onafgebroken in hetzelfde café. Wanneer iemand geen enkel teken van dronkenschap vertoont en je als cafébaas één of twee pinten geeft, dan zal je daar echt niet voor veroordeeld worden.
Laatst gewijzigd door Edina : 1 juni 2007 om 15:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hij was getuige van dat dodelijk ongeval ik ken de rst van 't verhaal nu niet en uiteraard kan/mag je ook niet verwachten dat hij zou handelen tegen de betreffende persoon Citaat:
|
||
![]() |
![]() |